«Bruised» στο Netflix: Είναι όντως το μεγάλο comeback της Χάλι Μπέρι;

Είναι όντως το Bruised του Netflix το μεγάλο comeback της Χάλι Μπέρι; Facebook Twitter
Η εκτέλεση είναι τέτοια, που κάθε σκηνή συνιστά δραματική κορύφωση.
0

Η ΦΗΜΙΣΜΕΝΗ «ΚΑΤΑΡΑ» των Όσκαρ έχει τόσες εξαιρέσεις που κακώς τη συζητούμε ακόμα, μα σε περιπτώσεις όπως αυτή της Χάλι Μπέρι έχει επιβεβαιωθεί.

Η εν λόγω κατάρα θέλει την καριέρα ενός ηθοποιού να παίρνει την κάτω βόλτα μετά τη βράβευσή του με το χρυσό αγαλματίδιο. Με μια προσεκτικότερη εξέταση των βραβεύσεων στις ερμηνευτικές κατηγορίες τα τελευταία χρόνια, διαπιστώνει κανείς πως, όπου αυτό συνέβη, είτε επρόκειτο για κάποιον που λόγω γενικότερου hype βρέθηκε στο προσκήνιο, βιώνοντας μια μιντιακή αναγνώριση που ουδέποτε είχε, είτε η οσκαρική νίκη εξαργυρώθηκε με την αποδοχή προτάσεων οικονομικά προσοδοφόρων, μα ποιοτικά ατυχών.

Η Χάλι Μπέρι υπάγεται στη δεύτερη κατηγορία. Μετά από μια ερμηνεία συναισθηματικά φορτισμένη σε σημείο σωματικής εξάντλησης στον Χορό των Τεράτων, που τιμήθηκε από την οσκαρική Ακαδημία, η Μπέρι έκανε τη χειρότερη ταινία κόμικ του 21ου αιώνα, το Catwoman, και την Αποπλάνηση ενός Ξένου με τον Μπρους Γουίλις.

Οι συμμετοχές της αραίωσαν μέσα στα χρόνια, κάποιες ανεξάρτητες απόπειρες έπεσαν στο κενό, με τον χαρακτήρα της Storm στους Χ-Μen να την κρατά στην πρώτη γραμμή, μέχρι που πήρε τη σκυτάλη η νεότερη εκδοχή των δημοφιλών μεταλλαγμένων.

Όπως ο Σταλόνε χρησιμοποιεί τον Ρόκι του μέσα στα χρόνια (και) για να σχολιάσει τη φάση που βρίσκεται η ζωή του και η καριέρα του, καθιστώντας την εν λόγω saga ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον work in progress, έτσι και η Μπέρι χρησιμοποιεί ως όχημα για το comeback της την ιστορία μιας πυγμάχου των Mixed Martial Arts που από το ζενίθ βρέθηκε στο ναδίρ και επιχειρεί να ανακάμψει.

Αφού λοιπόν δεν της πρότειναν ικανοποιητικούς ρόλους, αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα, σκηνοθετώντας τον εαυτό της στο Bruised, μια ταινία που προβλήθηκε πέρσι στο φεστιβάλ του Τορόντο. Το buzz από την προβολή μιλούσε για τη μεγάλη επιστροφή της πρωταγωνίστριας και οι υπεύθυνοι του Netflix πείστηκαν, αγοράζοντας την ταινία για το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 20 εκατομμυρίων δολαρίων.

Έναν χρόνο μετά η ταινία ανεβαίνει στην πλατφόρμα την κατάλληλη εποχή για να ξεκινήσει την πορεία της προς τα Όσκαρ. Σε θεωρητικό επίπεδο, γιατί στην πράξη η οσκαρική της απόπειρα πέφτει στο καναβάτσο.

Όπως ο Σταλόνε χρησιμοποιεί τον Ρόκι του μέσα στα χρόνια (και) για να σχολιάσει τη φάση που βρίσκεται η ζωή του και η καριέρα του, καθιστώντας την εν λόγω saga ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον work in progress, έτσι και η Μπέρι χρησιμοποιεί ως όχημα για το comeback της την ιστορία μιας πυγμάχου των Mixed Martial Arts που από το ζενίθ βρέθηκε στο ναδίρ και επιχειρεί να ανακάμψει.

Είναι όντως το Bruised του Netflix το μεγάλο comeback της Χάλι Μπέρι; Facebook Twitter
Η ταινία είναι από εκείνες που παραδίδονται αμαχητί στην ακαταμάχητη(!) γοητεία της μιζέριας.

Μόνο που η ταινία που γυρίζει πάνω σε αυτήν τη συνηθισμένη ιδέα είναι από εκείνες που παραδίδονται αμαχητί στην ακαταμάχητη(!) γοητεία της μιζέριας, φορτώνοντας όλο και περισσότερα βάσανα και συμφορές στις πλάτες του κεντρικού χαρακτήρα ώστε να τον λυπηθούμε και η λύτρωση να έχει καλύτερο αποτέλεσμα – χαρακτηριστικά μια σκηνή ενδοοικογενειακής κακοποίησης συνοδεύεται κι από φωτιά στον φούρνο μικροκυμάτων.

Η εκτέλεση είναι τέτοια, που κάθε σκηνή συνιστά δραματική κορύφωση, οι αισθητικές επιλογές συνάδουν με τα σεναριακά κλισέ, κάτι που δεν θα περίμενες με την ενδιαφέρουσα εισαγωγική σκηνή, όπου παρακολουθούμε τον αγώνα που αποτέλεσε την αρχή της πτώσης από το POV της ηρωίδας, σε ένα φλουταρισμένο πλάνο που θα μπορούσε να επισημαίνει (και) τη μυωπική της στάση απέναντι στα πράγματα.

Η αλήθεια είναι ότι σε αντίθεση με τον καλοσυνάτο, ελαφρώς βραδύνου Ρόκι Μπαλμπόα που αναζητά μια ευκαιρία να αποδείξει ότι αξίζει, o χαρακτήρας της Τζάκι Τζάστις δεν έχει και πολλά redeeming qualities, μοιάζει να μην ενδιαφέρεται για τίποτα και για κανέναν, με την πυγμαχική της αρετή(;) να συνίσταται σε οργίλα ξεσπάσματα βίας – αυτό ίσως θα έπρεπε να το χρεώσουμε και στην επιλογή του αγωνίσματος, οι Mixed Martial Arts είναι κατά κάποιο τρόπο αφορμή για «βρομόξυλο».

Αν στεκόμαστε στο πλευρό της και θέλουμε να δούμε τα πράγματα να βελτιώνονται για εκείνη, οφείλεται στο γεγονός ότι την υποδύεται η Χάλι Μπέρι, ομολογουμένως με μια ωμότητα και μια αφοσίωση που κάπως δικαιολογεί το οσκαρικό buzz που συνόδευε την ταινία από την προαναφερθείσα προβολή στο Τορόντο.

Έτσι όπως είναι η ταινία, όμως, μάλλον θα παραμείνει τέτοιο και δεν θα μετουσιωθεί σε υποψηφιότητες, παρά την προωθητική καμπάνια του Netflix και το συνοδευτικό αφήγημα του μεγάλου comeback της πρωταγωνίστριας.

Bruised | Official Trailer | Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχιώτες

Οθόνες / Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχειώτες

Ο Λευτέρης Τζώρτζης έχει συγκεντρώσει 50.000 τίτλους. Το όνομά του έχει αναφερθεί σε έργο της Κιτσοπούλου, «ξεπουλάει» Ταρκόφσκι και έχει ζήσει επικούς καβγάδες για ταινίες - πιο πρόσφατα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ