«Bruised» στο Netflix: Είναι όντως το μεγάλο comeback της Χάλι Μπέρι;

Είναι όντως το Bruised του Netflix το μεγάλο comeback της Χάλι Μπέρι; Facebook Twitter
Η εκτέλεση είναι τέτοια, που κάθε σκηνή συνιστά δραματική κορύφωση.
0

Η ΦΗΜΙΣΜΕΝΗ «ΚΑΤΑΡΑ» των Όσκαρ έχει τόσες εξαιρέσεις που κακώς τη συζητούμε ακόμα, μα σε περιπτώσεις όπως αυτή της Χάλι Μπέρι έχει επιβεβαιωθεί.

Η εν λόγω κατάρα θέλει την καριέρα ενός ηθοποιού να παίρνει την κάτω βόλτα μετά τη βράβευσή του με το χρυσό αγαλματίδιο. Με μια προσεκτικότερη εξέταση των βραβεύσεων στις ερμηνευτικές κατηγορίες τα τελευταία χρόνια, διαπιστώνει κανείς πως, όπου αυτό συνέβη, είτε επρόκειτο για κάποιον που λόγω γενικότερου hype βρέθηκε στο προσκήνιο, βιώνοντας μια μιντιακή αναγνώριση που ουδέποτε είχε, είτε η οσκαρική νίκη εξαργυρώθηκε με την αποδοχή προτάσεων οικονομικά προσοδοφόρων, μα ποιοτικά ατυχών.

Η Χάλι Μπέρι υπάγεται στη δεύτερη κατηγορία. Μετά από μια ερμηνεία συναισθηματικά φορτισμένη σε σημείο σωματικής εξάντλησης στον Χορό των Τεράτων, που τιμήθηκε από την οσκαρική Ακαδημία, η Μπέρι έκανε τη χειρότερη ταινία κόμικ του 21ου αιώνα, το Catwoman, και την Αποπλάνηση ενός Ξένου με τον Μπρους Γουίλις.

Οι συμμετοχές της αραίωσαν μέσα στα χρόνια, κάποιες ανεξάρτητες απόπειρες έπεσαν στο κενό, με τον χαρακτήρα της Storm στους Χ-Μen να την κρατά στην πρώτη γραμμή, μέχρι που πήρε τη σκυτάλη η νεότερη εκδοχή των δημοφιλών μεταλλαγμένων.

Όπως ο Σταλόνε χρησιμοποιεί τον Ρόκι του μέσα στα χρόνια (και) για να σχολιάσει τη φάση που βρίσκεται η ζωή του και η καριέρα του, καθιστώντας την εν λόγω saga ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον work in progress, έτσι και η Μπέρι χρησιμοποιεί ως όχημα για το comeback της την ιστορία μιας πυγμάχου των Mixed Martial Arts που από το ζενίθ βρέθηκε στο ναδίρ και επιχειρεί να ανακάμψει.

Αφού λοιπόν δεν της πρότειναν ικανοποιητικούς ρόλους, αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα, σκηνοθετώντας τον εαυτό της στο Bruised, μια ταινία που προβλήθηκε πέρσι στο φεστιβάλ του Τορόντο. Το buzz από την προβολή μιλούσε για τη μεγάλη επιστροφή της πρωταγωνίστριας και οι υπεύθυνοι του Netflix πείστηκαν, αγοράζοντας την ταινία για το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 20 εκατομμυρίων δολαρίων.

Έναν χρόνο μετά η ταινία ανεβαίνει στην πλατφόρμα την κατάλληλη εποχή για να ξεκινήσει την πορεία της προς τα Όσκαρ. Σε θεωρητικό επίπεδο, γιατί στην πράξη η οσκαρική της απόπειρα πέφτει στο καναβάτσο.

Όπως ο Σταλόνε χρησιμοποιεί τον Ρόκι του μέσα στα χρόνια (και) για να σχολιάσει τη φάση που βρίσκεται η ζωή του και η καριέρα του, καθιστώντας την εν λόγω saga ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον work in progress, έτσι και η Μπέρι χρησιμοποιεί ως όχημα για το comeback της την ιστορία μιας πυγμάχου των Mixed Martial Arts που από το ζενίθ βρέθηκε στο ναδίρ και επιχειρεί να ανακάμψει.

Είναι όντως το Bruised του Netflix το μεγάλο comeback της Χάλι Μπέρι; Facebook Twitter
Η ταινία είναι από εκείνες που παραδίδονται αμαχητί στην ακαταμάχητη(!) γοητεία της μιζέριας.

Μόνο που η ταινία που γυρίζει πάνω σε αυτήν τη συνηθισμένη ιδέα είναι από εκείνες που παραδίδονται αμαχητί στην ακαταμάχητη(!) γοητεία της μιζέριας, φορτώνοντας όλο και περισσότερα βάσανα και συμφορές στις πλάτες του κεντρικού χαρακτήρα ώστε να τον λυπηθούμε και η λύτρωση να έχει καλύτερο αποτέλεσμα – χαρακτηριστικά μια σκηνή ενδοοικογενειακής κακοποίησης συνοδεύεται κι από φωτιά στον φούρνο μικροκυμάτων.

Η εκτέλεση είναι τέτοια, που κάθε σκηνή συνιστά δραματική κορύφωση, οι αισθητικές επιλογές συνάδουν με τα σεναριακά κλισέ, κάτι που δεν θα περίμενες με την ενδιαφέρουσα εισαγωγική σκηνή, όπου παρακολουθούμε τον αγώνα που αποτέλεσε την αρχή της πτώσης από το POV της ηρωίδας, σε ένα φλουταρισμένο πλάνο που θα μπορούσε να επισημαίνει (και) τη μυωπική της στάση απέναντι στα πράγματα.

Η αλήθεια είναι ότι σε αντίθεση με τον καλοσυνάτο, ελαφρώς βραδύνου Ρόκι Μπαλμπόα που αναζητά μια ευκαιρία να αποδείξει ότι αξίζει, o χαρακτήρας της Τζάκι Τζάστις δεν έχει και πολλά redeeming qualities, μοιάζει να μην ενδιαφέρεται για τίποτα και για κανέναν, με την πυγμαχική της αρετή(;) να συνίσταται σε οργίλα ξεσπάσματα βίας – αυτό ίσως θα έπρεπε να το χρεώσουμε και στην επιλογή του αγωνίσματος, οι Mixed Martial Arts είναι κατά κάποιο τρόπο αφορμή για «βρομόξυλο».

Αν στεκόμαστε στο πλευρό της και θέλουμε να δούμε τα πράγματα να βελτιώνονται για εκείνη, οφείλεται στο γεγονός ότι την υποδύεται η Χάλι Μπέρι, ομολογουμένως με μια ωμότητα και μια αφοσίωση που κάπως δικαιολογεί το οσκαρικό buzz που συνόδευε την ταινία από την προαναφερθείσα προβολή στο Τορόντο.

Έτσι όπως είναι η ταινία, όμως, μάλλον θα παραμείνει τέτοιο και δεν θα μετουσιωθεί σε υποψηφιότητες, παρά την προωθητική καμπάνια του Netflix και το συνοδευτικό αφήγημα του μεγάλου comeback της πρωταγωνίστριας.

Bruised | Official Trailer | Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM