Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στον ρόλο της θλιμμένης συζύγου;

Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου; Facebook Twitter
Στο The Perfect Couple η Κίντμαν είναι μια συγγραφέας τόσο επιτυχημένη ώστε έχει κοσμήσει το εξώφυλλο του περιοδικού TIME.
0


ΜΗΠΩΣ Η ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ ΤΗΣ
 αγαπημένης σας τηλεοπτικής σειράς μοιάζει διαρκώς να μην αισθάνεται άνετα στην πολυτελή της έπαυλη; Μήπως κρύβει κάποιο σκοτεινό μυστικό; Της αρέσει να κοιτάζει σκυθρωπή το ηλιοβασίλεμα καθώς αναλογίζεται το εν λόγω μυστικό; Είναι παντρεμένη με έναν όμορφο άνδρα το προσωπείο του οποίου γίνεται όλο και πιο εύθραυστη με κάθε επεισόδιο; Είναι, τέλος –και αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό– τα μαλλιά της πάντα υπέροχα ακόμα και όταν η ίδια υπόκειται σε έντονες ψυχολογικές πιέσεις; Αν απαντήσατε ναι σε όλα τα παραπάνω, συγχαρητήρια: η σειρά σας πέρασε «το τεστ της Nicole Kidman». Για την ακρίβεια, υπάρχει 99% πιθανότητα η Κίντμαν να πρωταγωνιστεί ήδη σ’ αυτήν.

Κατά το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, η Νικόλ Κίντμαν έχει επανειλημμένα στραφεί προς σενάρια που απαιτούν από αυτήν να ενσαρκώσει όμορφες γυναίκες που υπάγονται σε υψηλές φορολογικές κλίμακες, τις βαρύνουν όμως τα κασμιρένια μαντήλια και το ταραγμένο παρελθόν τους. Έχει γίνει η κατεξοχήν θλιμμένη σύζυγος της τηλεόρασης «υψηλού κύρους», έμπειρη στο να υποδύεται γυναίκες που μόλις και μετά βίας αντέχουν το βάρος της ύπαρξης παρότι πάντα δείχνουν αιθέρια όμορφες ενώ το κάνουν. Διαβάσατε πρόσφατα κάποιο ψυχολογικό θρίλερ στο οποίο μια εύπορη κυρία φτάνει στα όριά της εξαιτίας ενός ύποπτου θανάτου ή μιας τραγικής εξαφάνισης; Αν ναι, μπορείτε να στοιχηματίσετε ότι η Κίντμαν και η εταιρεία παραγωγής της, η Blossom Films, έχουν ήδη αρπάξει τα δικαιώματα (αν όχι, μπορεί να έχει προλάβει να τα εξασφαλίσει η φίλη της, η Ρις Γουίδερσπουν).

Πώς κόλλησε όμως η Νικόλ Κιντμαν σ΄ αυτό το καλούπι; Ίσως απλά της αρέσει να περνάει χρόνο σε όμορφες τοποθεσίες και να φοράει κομψά ρούχα σε καλαίσθητες, αλλά όχι και τόσο απαιτητικές μίνι σειρές. Δεν είναι κι άσχημη δουλειά.

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, το The Perfect Couple στο Netflix, το οποίο βασίζεται στο επιτυχημένο μυθιστόρημα της Αμερικανίδας συγγραφέως Έλιν Χίλντερμπραντ. Σ’ αυτό, η Κίντμαν υποδύεται μια μητριαρχική φιγούρα η οποία προέρχεται από μεγαλοαστική οικογένεια και είναι μια συγγραφέας τόσο επιτυχημένη ώστε έχει κοσμήσει το εξώφυλλο του περιοδικού TIME. Η Κίντμαν δεν μοιάζει να περπατάει αλλά μάλλον πλανάται στον αέρα σαν ένα ιδιαίτερα εκλεπτυσμένο (και ακριβό) άρωμα, ενώ φυσικά είναι πάντα ντυμένη αποκλειστικά σε καλαίσθητους απαλούς τόνους.

Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου; Facebook Twitter
Είναι παντρεμένη με έναν όμορφο άνδρα το προσωπείο του οποίου γίνεται όλο και πιο εύθραυστη με κάθε επεισόδιο;

Αν όλα αυτά μοιάζουν οικεία, αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχουν έντονες ομοιότητες με το Big Little Lies του Ντέιβιντ Κέλι, τη σειρά του 2017 που σηματοδότησε την πιο σημαντική είσοδο της Kidman στο τηλεοπτικό σύμπαν της (δια)ταραγμένης συζύγου. Η ερμηνεία της χαιρετίστηκε ως ένα από τα ισχυρότερα ατού της σειράς ενώ αργότερα κέρδισε επάξια το Emmy και τη Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της. Έκτοτε όμως, μοιάζει να έχει παγιδευτεί σε μια σειρά από ρόλους που μοιάζουν με όλο και πιο ισχνές εκδοχές της θριαμβευτικής της εμφάνισης στην πρώτη σεζόν του Big Little Lies (ο δεύτερος κύκλος ήταν εξαιρετικά άνισος και έδωσε στην Κίντμαν πολύ λιγότερα πράγματα να κάνει).

Στο The Undoing του 2020, μια άλλη σειρά του Κέλι, η οποία σηματοδότησε επίσης την πρώτη φορά που η Kidman συνεργάστηκε με τη σκηνοθέτρια του The Perfect Couple, Σουζάν Μπίερ, υποδυόταν μια πλούσια ψυχολόγο της Νέας Υόρκης, της οποίας η ζωή ανατρέπεται από την άγρια δολοφονία της νεαρής μητέρας ενός συμμαθητή του γιου της. Το 2021 μεταμορφώθηκε σε μια θεοπάλαβη γκουρού ευεξίας στο Nine Perfect Strangers, αλλά πίσω από τη ρωσική προφορά και την ατημέλητη ξανθιά περούκα, ο χαρακτήρας εξακολουθούσε να φορτώνεται κάποια τυπικά τραύματα της θλιμμένης συζύγου. Και στη συνέχεια, νωρίτερα φέτος, πρωταγωνίστησε ως μια παγερά όμορφη εύπορη γυναίκα που αντιμετώπιζε τις συνέπειες της εξαφάνισης του παιδιού της στη σειρά Expats του Amazon, με φόντο το Χονγκ Κονγκ, όπου παρουσίασε άλλη μια παραλλαγή του ίδιου χιλιοειπωμένου μοτίβου.

Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου; Facebook Twitter
Στο The Undoing του 2020 υποδυόταν μια πλούσια ψυχολόγο της Νέας Υόρκης.

Πέρα από την υποκριτική μονοτονία, αυτή η αμείλικτη έμφαση στους πολυτελείς εσωτερικούς χώρους και στις επιπλοκές της ζωής της ανώτερης τάξης, είναι σα να περνάει το μήνυμα ότι οι ιστορίες γυναικών είναι αξιοσημείωτες μόνο αν οι πρωταγωνίστριες είναι όμορφες, ελαφρώς υπεροπτικές και σχεδόν κωμικά καλοχτενισμένες. Πώς κόλλησε όμως η Νικόλ Κιντμαν σ΄ αυτό το καλούπι; Ίσως απλά της αρέσει να περνάει χρόνο σε όμορφες τοποθεσίες και να φοράει κομψά ρούχα σε καλαίσθητες, αλλά όχι και τόσο απαιτητικές μίνι σειρές. Δεν είναι κι άσχημη δουλειά. Όμως η παρατεταμένη θητεία της στον ρόλο της θλιμμένης συζύγου αναδεικνύει επίσης ένα θεμελιώδες ζήτημα της τηλεόρασης αυτή τη στιγμή. Μια επιτυχημένη σειρά προκαλεί μια αλληλουχία από φτωχά αντίγραφα. Αντί να σκεφτούν όλα τα στοιχεία που έκαναν μια σειρά επιτυχημένη –στην περίπτωση του Big Little Lies, αυτά περιλάμβαναν ένα σπουδαίο καστ, μια έξυπνη δομή, ένα συναισθηματικό βάθος και μια ανάδειξη των ιστοριών των γυναικών άνω των 40 ετών–  οι καθ’ ύλην αρμόδιοι φαίνεται να πιστεύουν ότι μια απομίμηση της ίδιας πλοκής είναι αρκετή με συνέπεια να πνιγόμαστε σε μια τηλεοπτική παραγωγή που μοιάζει να βασίζεται αποκλειστικά στο μοντέλο «αφού είδες εκείνο και σου άρεσε, μπορεί να σου αρέσει κι αυτό, παρόμοιο είναι».

Με στοιχεία από The Independent

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Babygirl, το οργασμικό χάσμα γενεών σε ένα συνοπτικό ψυχο-θρίλερ, περισσότερο ευχάριστο απ’ ότι άβολο.

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Babygirl, το οργασμικό χάσμα γενεών σε ένα συνοπτικό ψυχο-θρίλερ, περισσότερο ευχάριστο απ’ ότι άβολο

Σεξ και καριέρα, ταμπού και ηδονή, για τη γενναία Νικόλ Κίντμαν στο Babygirl, που κάνει update στον διάλογο ανάμεσα στις «Αποκαλύψεις» και τη «Γραμματέα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Οθόνες / «Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

25 χρόνια συμπληρώνονται από τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη, λίγους μήνες πριν από την πρεμιέρα του αριστουργηματικού, πολυδαίδαλου επιλόγου της ασυναγώνιστης φιλμογραφίας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εγώ είμαι πια μια ξένη

Daily / Εγώ είμαι πια μια ξένη

Ο αντιπερισπασμός μπορεί να είναι πολύ έντονος όταν βλέπεις σε μια ταινία ή σε μια σειρά μια διάσημη ηθοποιό να μοιάζει ξαφνικά σαν να έχει αντικατασταθεί από ένα κέρινο, φλου, πορσελάνινο, απαστράπτον, παγωμένο ομοίωμά της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ