Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσας της Κοκαΐνης»

Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» Facebook Twitter
Η Σοφία Βεργκάρα ως Γκριζέλντα Μπλάνκο. Φωτ.: Netflix
0

ΠΑΡΑ ΤΟ ΣΦΑΓΕΙΟ δεκαετιών που έχει συνδεθεί με το όνομά της, η αιματοβαμμένη ιστορία της Κολομβιανής Γκριζέλντα Μπλάνκο –που έγινε γνωστή και ως «Μαύρη Χήρα», «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» και «La Madrina», δηλαδή «Η Νονά»– ακούστηκε διεθνώς μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ Cocaine Cowboys, που κυκλοφόρησε μερικά χρόνια πριν από τη δολοφονία της το 2012.

Το 2018 η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς την υποδύθηκε στην ταινία Cocaine Godmother ενώ στα σκαριά βρίσκεται και μια νέα βιογραφική ταινία για τη δράση της με πρωταγωνίστρια την Τζένιφερ Λόπεζ. Η πιο φιλόδοξη παραγωγή όμως με βάση τη ζωή της είναι η σειρά έξι επεισοδίων που κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου στο Netflix με τίτλο Griselda και πρωταγωνίστρια τη Σοφία Βεργκάρα.

Η σειρά που αποτελεί προϊόν των δημιουργών του Narcos επιχειρεί να παρουσιάσει μια πιο συμπαθητική εικόνα της «Νονάς», παρότι πολλοί από αυτούς που τη γνώρισαν δυσκολεύονται να αποδεχτούν μια τέτοια συμπονετική ματιά. Ο Στίβεν Σλέσινγκερ, ο Αμερικανός εισαγγελέας που είχε ασκήσει τη δίωξη εναντίον της, δήλωσε στην εφημερίδα Miami Herald ότι η Μπλάνκο ήταν μια «απολύτως κοινωνιοπαθής» προσωπικότητα.

Η Γκριζέλντα Μπλάνκο γεννήθηκε το 1943 και μεγάλωσε σε μια φτωχογειτονιά στην ορεινή παραγκούπολη του Μεντεγίν της Κολομβίας. Σε ηλικία 14 ετών στράφηκε στην πορνεία και αργότερα παντρεύτηκε έναν χαμηλόβαθμο γκάνγκστερ ονόματι Ντάριο Τρουχίλο, ο οποίος όμως έφυγε από τη μέση.

Ο αρχιεκτελεστής και σύμβουλός της, ο Χόρχε «Ρίβι» Ριβέρα, ο οποίος εκτίει ισόβια κάθειρξη για φόνο, έχει πει ότι η Μπλάνκο «άνθιζε στη σφαγή»: «Της άρεσε να βρίσκεται διαρκώς σε πόλεμο. Κάθε μέρα έλεγε "πρέπει να φάμε τον τάδε"».

Ο Μπομπ Παλόμπο, ομοσπονδιακός πράκτορας του Οργανισμού για την Καταπολέμηση των Ναρκωτικών (Drug Enforcement Administration ή DEA) που την παρακολουθούσε επί δέκα χρόνια, συμφωνεί. «Η Γκριζέλντα λάτρευε τους φόνους», είχε δηλώσει πέρσι στον Independent. Οι αριθμοί δεν μπορεί να είναι ακριβείς, αλλά το όνομά της έχει συνδεθεί έως και με 250 φόνους, μπορεί και παραπάνω. Ανάμεσα στα θύματά της ήταν τουλάχιστον δύο από τους συζύγους της – εξού και το προσωνύμιο «Μαύρη Χήρα».

Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» Facebook Twitter
Το 2018 η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς την υποδύθηκε στην ταινία «Cocaine Godmother».

Η Γκριζέλντα Μπλάνκο γεννήθηκε το 1943 και μεγάλωσε σε μια φτωχογειτονιά στην ορεινή παραγκούπολη του Μεντεγίν της Κολομβίας. Σε ηλικία 14 ετών στράφηκε στη σεξεργασία και αργότερα παντρεύτηκε έναν χαμηλόβαθμο γκάνγκστερ ονόματι Ντάριο Τρουχίλο, ο οποίος όμως έφυγε από τη μέση. Οι λεπτομέρειες σχετικά με τον θάνατό του είναι ασαφείς, αν και οι φήμες έλεγαν ότι η Μπλάνκο ήταν που έβαλε να τον σκοτώσουν.

Στη συνέχεια, παντρεύτηκε τον Αλμπέρτο Μπράβο, που ήταν αυτός που την εισήγαγε στο λαθρεμπόριο κοκαΐνης. Μαζί ξεκίνησαν την «επιχείρησή» τους στη Νέα Υόρκη και η Γκριζέλντα αμέσως έδειξε έφεση στην εγκληματική πανουργία, αγοράζοντας ένα εργοστάσιο εσωρούχων όπου σχεδίαζε η ίδια σουτιέν και κορσέδες με ειδικές θήκες για το λαθρεμπόριο ναρκωτικών.

Κυνηγώντας το «αμερικανικό όνειρο», το ζεύγος μετακόμισε μόνιμα στη Νέα Υόρκη αποσπώντας σημαντικό μερίδιο του τοπικού εμπορίου κοκαΐνης από τις Πέντε Οικογένειες της Μαφίας. Υπολογίζεται ότι εκείνη την εποχή η «Νονά» καθάριζε πάνω από δέκα εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα. Ενώ ο Μπράβο έκανε απανωτά ταξίδια στην Κολομβία για να επιβλέπει το παραγωγικό κομμάτι της επιχείρησής τους, η Μπλάνκο έμενε πίσω και ξόδευε μυθικά ποσά.

Σύντομα όμως η σχέση τους κλονίστηκε εξαιτίας της αμοιβαίας καχυποψίας, της παράνοιας και των χρημάτων. Σύμφωνα με το καλά τεκμηριωμένο βιβλίο του Hugo Clark, The Black Widow, ήταν η έφεση της Μπλάνκο στη βία που τους χώρισε, καθώς και οι υπερβολικές της σπατάλες.

Τον Απρίλιο του 1975, η Μπλάνκο πήγε να συναντήσει τον σύζυγό της στην Κολομβία – υποτίθεται για να εξομαλύνουν τις διαφορές τους. Αμφότεροι κατέφτασαν με ένοπλους σωματοφύλακες. Η συνάντηση κορυφής μετατράπηκε γρήγορα σε πεδίο μάχης. Η Μπλάνκο πυροβόλησε και σκότωσε τον σύζυγό της, ο οποίο πρόλαβε και την τραυμάτισε στο στομάχι με μια ριπή από το ούζι του. Έξι σωματοφύλακες φέρονται να σκοτώθηκαν στην ανταλλαγή πυροβολισμών.

Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» Facebook Twitter
Η «Νονά» σε φωτογραφία της δεκαετίας του '70.

Αυτό το περιστατικό αποτελεί το σημείο εκκίνησης της σειρά του Netflix, που ουσιαστικά ξεκινά μετά τη μετεγκατάσταση της Μπλάνκο στο Μαϊάμι στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Η «Νονά» άλλαξε το τοπίο στο εμπόριο ναρκωτικών της πόλης και έγινε η «Βασίλισσα της Κόκας», ζώντας μια ζωή αντίστοιχη με του «Σημαδεμένου». Ανάμεσα στους τακτικούς καλεσμένους της βρισκόταν και ο Πάμπλο Εσκομπάρ, ο οποίος υπήρξε προστατευόμενός της.

Αργότερα η Μπλάνκο έβαλε να σκοτώσουν και τον τρίτο σύζυγό της, Ντάριο Σεπουλβέντα, όταν εκείνος επιχείρησε να διαφύγει παίρνοντας μαζί του τον γιο της (από προηγούμενο γάμο), τον οποίον είχε η ίδια βαφτίσει Μάικλ Κορλεόνε. Σύμφωνα με τον θρύλο, ο Σεπουλβέντα πυροβολήθηκε μπροστά στα μάτια του παιδιού. Η Μπλάνκο μετακόμισε στην Καλιφόρνια το 1985, όπου τελικά συνελήφθη, καταδικάστηκε και οδηγήθηκε στη φυλακή.

Το 2004 αφέθηκε ελεύθερη και επέστρεψε στο Μεντεγίν, όπου εκτελέστηκε από διερχόμενο όχημα στις 3 Σεπτεμβρίου 2012, καθώς έβγαινε από ένα κρεοπωλείο. Καθώς η Μπλάνκο ψυχορραγούσε, η έγκυος νύφη της εναπόθεσε μια Βίβλο στο στήθος της. Η «Νονά» ήταν 69 ετών. Πολλοί αναρωτήθηκαν αν είχε μετατραπεί σε πληροφοριοδότη. Άλλοι υπέθεσαν ότι έπεσε θύμα κάποιας «εκδίκησης από το παρελθόν».

Με στοιχεία από The Telegraph

Griselda | Official Trailer | Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ