Η Μεγάλη Χίμαιρα - Η Μεγάλη Παρέλαση: Δυο αντιπολεμικές ταινίες για τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο

Δυο αντιπολεμικές ταινίες για τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο που αξίζει να δείτε Facebook Twitter
Αν και αναφέρεται στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, η ταινία είναι σαν να μιλάει για κάθε πόλεμο, σα να λέει «ο πόλεμος είναι η μεγάλη αυταπάτη»
0

Στις 28 Ιουλίου 1914, πριν από 107 χρόνια, ένας νεαρός Σέρβος σπουδαστής, ο Γκαβρίλο Πρίντσιπ, οπαδός της πανσλαβικής κίνησης, δολοφόνησε στο Σεράγεβο, που ήταν τότε μέρος της Αυστροουγγαρίας, τον αρχιδούκα, διάδοχο της Αυστρίας Φερδινάνδο και τη σύζυγό του Σοφία Φον Τσότεκ. Η Αυστροουγγαρία με την υποστήριξη της Γερμανίας διέταξε γενική επιστράτευση, κήρυξε τον πόλεμο κατά της Σερβίας και βομβάρδισε το Βελιγράδι στις 28 Ιουλίου.

Πολύ γρήγορα ο πόλεμος γενικεύτηκε. Ο πόλεμος εναντίον της Γαλλίας κηρύχτηκε στις 3 Αυγούστου. Οι κεντρικές δυνάμεις, η Αυστρία και η Γερμανία βρέθηκαν σε σύγκρουση με την Αντάντ, δηλαδή την Γαλλία, την Αγγλία και τους συμμάχους. Στις 6 Απριλίου του 1917 μπαίνει και η Αμερική στον πόλεμο, στο πλευρό της Αντάντ. Ο Μεγάλος Πόλεμος –όπως τον έλεγαν τότε– κράτησε έως τις 11 Νοεμβρίου του 1918, πάνω από 4 χρόνια και κόστισε τις ζωές 8,5 εκατομμυρίων στρατιωτών και 14,5 εκατομμυρίων αμάχων.

Το Ιούνιο του 1937 στο Παρίσι παρουσιάστηκε ένα από τα μεγάλα αριστουργήματα του κινηματογράφου, ίσως η πιο ενδιαφέρουσα αντιπολεμική ταινία που έγινε ποτέ για τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, La Grande Illusion, Η Μεγάλη Χίμαιρα. Απίστευτο αλλά αληθινό: η ταινία δεν είχε καμιά σκηνή μάχης ή πολέμου. Ο Orson Welles έλεγε πως αν ήταν να πάρει μαζί του μια ταινία για πάντα αυτή θα ήταν Η Μεγάλη Χίμαιρα

Ο σκηνοθέτης της ταινίας ήταν ο Jean Renoir, ο γιός του γνωστού ιμπρεσιονιστή ζωγράφου August Renoir. Ο τίτλος της ταινίας προέρχεται από το βιβλίο του 1908, The Great Illusion του Άγγλου δημοσιογράφου Norman Angel, που πίστευε ότι ο Α' Παγκόσμιος δεν είχε κανένα νόημα γιατί τα ευρωπαϊκα κράτη είχαν κοινά οικονομικά συμφέροντα και ο πόλεμος δεν θα ωφελούσε κανέναν νικητή.

Ο Jean Renoir που υπήρξε μέλος του γαλλικού κομμουνιστικού κόμματος παρουσιάζοντας την ταινία είχε πει ξεκάθαρα πως ήθελε να είναι αντιπολεμική. Ήδη το 1937 όχι μόνο ο Jean Renoir αλλά και πολλοί άλλοι φοβόντουσαν πως ένας νέος παγκόσμιος πόλεμος πλησίαζε. Αν και αναφέρεται στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, η ταινία είναι σαν να μιλάει για κάθε πόλεμο, σα να λέει «ο πόλεμος είναι η μεγάλη αυταπάτη, Η Μεγάλη Χίμαιρα». Και πράγματι όταν αυτή η αντιπολεμική ταινία προβλήθηκε στη Γερμανία, λίγο πριν ξεσπάσει ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος, ο Goebbels την κήρυξε θανάσιμο εχθρό του Γ' Ράιχ, απαγορεύτηκε η προβολή της και οι κόπιες καταστράφηκε από τους ναζί. 

Το αρνητικό της ταινίας για πολλά χρόνια είχε θεωρηθεί χαμένο. Πίστευαν πως είχε καταστραφεί σε έναν βομβαρδισμό του 1942 και οι προβολές της ταινίας ως πρόσφατα δεν είχαν καλή εικόνα γιατί ήταν από αντίγραφα. Όμως το πρωτότυπο αρνητικό είχε σταλεί πριν από τον βομβαρδισμό κρυφά στο Βερολίνο, στο Reichsfilmarchiv.

Η Μεγάλη Χίμαιρα είχε πολύ μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία, όχι μόνο καλλιτεχνική αλλά και εμπορική. Οι κριτικές ήταν διθυραμβικές, ενώ την είδαν 12.000.000 θεατές.

Η ταινία διηγείται πως μια ομάδα αιχμαλώτων Γάλλων αξιωματικών και λοχαγών δραπετεύει από διάφορα στρατόπεδα του γερμανικού στρατού. Η διαφορά ανάμεσα στους Γάλλους στρατιώτες και τους Γερμανούς είναι ξεκάθαρη από την πρώτη στιγμή. Στην αρχή της ταινίας οι Γάλλοι ακούνε το γνωστό ερωτικό τραγουδάκι Φρου Φρου, ενώ οι Γερμανοί στην επόμενη σκηνή ακούνε πολεμικά εμβατήρια.

Οι Γάλλοι αξιωματικοί λίγο πριν δραπετεύσουν από ένα από τα στρατόπεδα, ανεβάζουν μια παράσταση που θυμίζει vaudeville, μεταμφιεσμένοι σε γυναίκες αλλά μόλις μάθουν πως ο γαλλικός στρατός κατέλαβε το γειτονικό οχυρό Douaumont, βγάζουν τις γυναικείες περούκες, διακόπτουν την παράσταση και σε στάση προσοχής τραγουδούν τον γαλλικό εθνικό ύμνο της Γαλλίας, τη Marseillaise.

Δυο αντιπολεμικές ταινίες για τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο που αξίζει να δείτε Facebook Twitter
Η Μεγάλη Χίμαιρα είχε πολύ μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία, όχι μόνο καλλιτεχνική αλλά και εμπορική. Οι κριτικές ήταν διθυραμβικές, ενώ την είδαν 12.000.000 θεατές.

Ένα από τα κεντρικά μοτίβα της ταινίας είναι η αντίθεση ανάμεσα στον παλιό κόσμο που φεύγει με τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο και τον νέο κόσμο που δημιουργείται. Ο παλιός κόσμος που φεύγει είναι εκείνος που απολάμβαναν, που μοιράζονταν οι Γερμανοί και Γάλλοι αριστοκράτες. Εμπιστευόντουσαν ο ένας τον άλλο, είχαν κοινές εμπειρίες, σύχναζαν στα ίδια μέρη στο Βερολίνο ή το Παρίσι, είχαν τον ίδιο κύκλο γνωστών και κοινούς φίλους.

Είχαν επίσης ένας δικό τους τρόπο να τιμούν ο ένας τον άλλο. Ο Γερμανός αξιωματικός Rittmeister von Rauffen, που τον υποδύεται ο καταπληκτικός Erich von Stroheim, στην αρχή της ταινίας θα ζητήσει από τους λοχαγούς του να καταθέσουν στεφάνι για τον Γάλλο πιλότο που έχασε τη ζωή του ηρωικά στο εχθρικό γερμανικό έδαφος. Αργότερα, θα κόψει το μοναδικό λουλούδι, ένα αναιμικό γεράνι, στο κάστρο-φυλακή προς τιμήν του νεκρού «εχθρού» αλλά και φίλου Γάλλου αριστοκράτη, του αξιωματικού Capitain de Boeldieu (Pierre Fresnay).

Ο θάνατος του Boeldieu έρχεται γιατί ο ίδιος ο Rittmeister von Rauffen αναγκάστηκε να τον πυροβολήσει από μακριά. Ο Boeldieu το έσκασε από το κελί του, ανέβηκε στη στέγη της φυλακής και παίζοντας φλάουτο περνούσε γρήγορα από τη μια στέγη στην άλλη για να αποσπάσει την προσοχή των Γερμανών στρατιωτών και να αποδράσουν οι δυο σύντροφοί του. Λίγο πριν φύγει ο Boeldieu από τη ζωή, ο Rittmeister von Rauffen του ζητάει συγγνώμη, ενώ προσπάθησε να τον τραυματίσει στα πόδια, αστόχησε και τον χτύπησε θανάσιμα.

Οι δυο αξιωματικοί, ο Γάλλος και ο Γερμανός, που αποτελούν μέρος της ίδιας ευρωπαϊκής αριστοκρατικής κοινότητας, ομολογούν ο ένας στον άλλον πως ο δικός τους κόσμος δεν θα υπάρχει πια μετά τη λήξη του πολέμου. «Ίσως να με εξυπηρετήσατε» λέει ο Boeldieu φεύγοντας από τη ζωή. «Δεν θα υπάρχει θέση πια για μας μετά τον πόλεμο».

Δυο αντιπολεμικές ταινίες για τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο που αξίζει να δείτε Facebook Twitter
Οι δυο αξιωματικοί, ο Γάλλος και ο Γερμανός, που αποτελούν μέρος της ίδιας ευρωπαϊκής αριστοκρατικής κοινότητας, ομολογούν ο ένας στον άλλον πως ο δικός τους κόσμος δεν θα υπάρχει πια μετά τη λήξη του πολέμου.

Η ανθρωπιά, οι δεσμοί που αναπτύσσονται αντί για το μίσος ανάμεσα στους «εχθρούς», δεν έχουν να κάνουν μόνο με τους αριστοκράτες αλλά και με τους αστούς. Στο δεύτερο μέρος της ταινίας, οι δυο αστοί Γάλλοι λοχαγοί καταφέρνουν χάρη στη θυσία του Boeldieu να ξεφύγουν.

Ο Maréchal, ο αστός μηχανικός (Jean Gabin) και ο Resental, ο εβραίος έμπορος (Marcel Dario), εξαθλιωμένοι από τη στέρηση και τον φόβο, προχωρούν για μέρες στα γερμανικά βουνά και μετά από μεγάλη περιπλάνηση φτάνουν μπροστά σ’ ένα σπιτάκι, σε μια ερημική τοποθεσία της Γερμανίας, κοντά στα σύνορα με την Ελβετία. Εκεί μένει η Elsa με την οχτάχρονη κόρη της Lotte. H Elsa έχει χάσει τον άντρα της και τα αδέρφια της στον πόλεμο από τους Γάλλους στρατιώτες αλλά δεν θα διστάσει, όταν Γερμανοί στρατιώτες χτυπήσουν την πόρτα της για πληροφορίες, να κρύψει τους δυο φυγάδες.

Η παρουσία τους στο σπίτι της θα γεμίσει χαρά και εκείνη και την κόρη της αλλά και τους ίδιους. Στο μεγάλο οικογενειακό τραπέζι όπου κάποτε η Elsa γευμάτιζε με τον Γερμανό σύζυγό της και τα αδέρφια της που έφυγαν για να πολεμήσουν τους Γάλλους και δεν επέστρεψα ποτέ, τώρα η Elsa και η Lotte δειπνούν με τους δυο Γάλλους στρατιώτες-φυγάδες. Ένας έρωτας αναπτύσσεται ανάμεσα στην Elsa και τον Maréchal. 

Η Μεγάλη Χίμαιρα - τρέιλερ

Πραγματικά αξίζει να δείτε αυτή την ταινία μια βραδιά που θα μείνετε σπίτι. Θα χαρείτε κάτι διαφορετικό. Η Μεγάλη Χίμαιρα δημιουργεί ευφορία και φέρνει ελπίδα στις ζωές μας. Μπορείτε να τη δείτε πολύ εύκολα στο Ίντερνετ, μέσα από διάφορες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, και να συνδέσετε τον υπολογιστή με την τηλεόρασή σας.

Μια ενδιαφέρουσα ιστορία από μόνη της είναι η περιπέτεια του πρωτότυπου εύφλεκτου αρνητικού της ταινίας που ανακαλύφθηκε πρόσφατα, τη δεκαετία του 1990. Το αρνητικό της ταινίας για πολλά χρόνια είχε θεωρηθεί χαμένο. Πίστευαν πως είχε καταστραφεί σε έναν βομβαρδισμό του 1942 και οι προβολές της ταινίας ως πρόσφατα δεν είχαν καλή εικόνα γιατί ήταν από αντίγραφα. Όμως το πρωτότυπο αρνητικό είχε σταλεί πριν από τον βομβαρδισμό κρυφά στο Βερολίνο, στο Reichsfilmarchiv.

To 1945 οι Ρώσοι μπήκαν πρώτοι στο Βερολίνο και άδειασαν στα καμιόνια τους τις ταινίες του Reichsfilmarchiv και τις πήραν στη Μόσχα, στα κρατικά αρχεία, στην Gosfilmofond. Εκεί το αρνητικό έμεινε ξεχασμένο για πολλές δεκαετίες. Αργότερα επεστράφη με όλες τις γαλλικές ταινίες στη Cinemateque στην Τουλούζη και έμεινε εκεί για άλλα 30 χρόνια, μέσα σε έναν σωρό αρνητικών, χωρίς να έχει κανείς ανακαλύψει ότι βρισκόταν εκεί.

Μόνο στη δεκαετία του 1990, όταν τα εύφλεκτα αρνητικά όλων των ταινιών στάλθηκαν στα κρατικά γαλλικά αρχεία στο Bois d’Arcy, ανακαλύφθηκε το πρωτότυπο αρνητικό, ταυτοποιήθηκε, διασώθηκε και τώρα μετά από προσεκτική συντήρηση μπορούμε να δούμε την ταινία σε καλή ποιότητα.

Δυο αντιπολεμικές ταινίες για τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο που αξίζει να δείτε Facebook Twitter
H αμερικανική ταινία του King Vidor, «The Big Parade» (Η Μεγάλη Παρέλαση), ταινία του βωβού κινηματογράφου του 1925.

Η ΑΛΛΗ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ που θα είχε ενδιαφέρον να δείτε (και αυτή διαθέσιμη σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες) είναι η αμερικανική ταινία του King Vidor, The Big Parade, Η Μεγάλη Παρέλαση, ταινία του βωβού κινηματογράφου του 1925, που γυρίστηκε 12 χρόνια πριν από τη Μεγάλη Χίμαιρα του Renoir.

H αφήγηση στη Μεγάλη Παρέλαση ξεκινάει από τη Νέα Υόρκη, όταν φτάνει η είδηση της συμμετοχής της Αμερικής στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Jim Apperson (John Gilbert), γιος γνωστού βιομήχανου, bon viveur, που δεν έχει καμιά διάθεση να καταταγεί στον στρατό, αναγκάζεται από τον πατέρα του να πάει στον πόλεμο και να αφήσει την αρραβωνιαστικιά του.

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης στο στρατόπεδο, θα γνωριστεί και θα γίνει φίλος με τον Slim, εργάτη σε οικοδομές της Νέας Υόρκης, και τον Bull, μπάρμαν από το Μπρονξ. Μετά τη βασική εκπαίδευση, στέλνουν τους τρεις φίλους στο μέτωπο, στη Γαλλία, στο χωριό Champillon στη Μάρνη, όπου ο Jim ερωτεύεται την κόρη ενός αγρότη, τη Melissande (Renee Adoree).

Το πρώτο μισό της ταινίας μοιάζει μ’ ένα αγροτικό δράμα που εστιάζει στον έρωτα ανάμεσα στον Jim και τη Melissande. Η σκηνή του αποχωρισμού –οι άμαξες με τους στρατιώτες περνούν μπροστά από τη Melissande που γυρεύει τον αγαπημένο της που φεύγει για το μέτωπο– είναι εντυπωσιακά μοντέρνα στην κινηματογράφησή της. Η μηχανή κινείται ασταμάτητα, όπως η Melissande και η όλο αγωνία ματιά της προσπαθεί να βρει τον αγαπημένο της στο στράτευμα, μπαίνοντας συχνά ανάμεσα στα κάρα που προχωρούν γρήγορα για την πρώτη γραμμή του πολέμου. 

Το δεύτερο μέρος, στο μέτωπο, μας δίνει εικόνες της φρίκης του πολέμου στο πεδίο της μάχης. Όταν ο Jim συνειδητοποιήσει πως οι Γερμανοί πλήγωσαν τον φίλο του Slim, παρ' όλο που ο λοχαγός του το απαγορεύει, προχωρεί ακάλυπτος στη μάχη για να τον σώσει. Όταν φτάνει κοντά του είναι όμως αργά. Ο Slim έχει πεθάνει και ο Jim πληγωμένος στο πόδι καταφέρνει να πυροβολήσει τον Γερμανό στρατιώτη που σκότωσε τον Slim.

O Γερμανός του ξεφεύγει στο γερμανικό χαράκωμα αλλά ο Jim οργισμένος, πέφτει μέσα στο χαράκωμα και όπως πάει να τον σκοτώσει με τη ξιφολόγχη του, βλέπει ότι ο Γερμανός στρατιώτης, που έχει πολύ άσκημα πληγωθεί, είναι τόσο μα τόσο νέος, σχεδόν παιδί. Ο Jim χαμηλώνει το όπλο του και ρωτάει τον εχθρό με νοήματα αν θέλει τσιγάρο. Το ανάβει, του το βάζει στο στόμα, και μένει δίπλα του σιωπηλός ενώ ο Γερμανός αφήνει την τελευταία του πνοή.

Δυο αντιπολεμικές ταινίες για τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο που αξίζει να δείτε Facebook Twitter
Η ταινία στάθηκε η δεύτερη πιο επιτυχημένη εμπορικά ταινία του βωβού κινηματογράφου στην Αμερική και πρότυπο για τις επόμενες αντιπολεμικές ταινίες που ακολούθησαν.

Ο σκηνοθέτης είχε πει: «Ο Jim δεν είναι ένας ήρωας. Είναι απλώς ένας άνθρωπος που πήγε, είδε, παρατήρησε και αντέδρασε».

Η ταινία στάθηκε η δεύτερη πιο επιτυχημένη εμπορικά ταινία του βωβού κινηματογράφου στην Αμερική και πρότυπο για τις επόμενες αντιπολεμικές ταινίες που ακολούθησαν. Επίσης, το 1924 κέρδισε το Photoplay Magazine Medal, το πιο σημαντικό βραβείο πριν δημιουργηθούν τα Όσκαρ.

Αν και κατηγορήθηκε από αρκετούς κριτικούς –και μάλλον δίκαια– ότι δεν απέδωσε αρκετά ρεαλιστικά τη φρίκη του πολέμου, η ταινία πέτυχε το αντιπολεμικό της μήνυμα μέσα από την ωρίμανση, την ενσυναίσθηση, την ανθρωπιά του πρωταγωνιστή της.

Η Μεγάλη Παρέλαση - τρέιλερ

Η Μαρία Ηλιού είναι σεναριογράφος και σκηνοθέτης.

Ανάμεσα στις πιο γνωστές ταινίες της είναι η ταινία μυθοπλασίας «Αλεξάνδρεια, μια ερωτική ιστορία» και τα ιστορικά ντοκιμαντέρ «Σμύρνη, η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης, 1900-1922» και «Η Αθήνα ανάμεσα σε ανατολή και δύση, 1821-1896».

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O γύρος του σινεμά σε 1000 λέξεις: Πώς να πιάσουμε τον παγκόσμιο κλασικό κινηματογράφο από την αρχή

Οθόνες / O γύρος του σινεμά σε 1000 λέξεις: Πώς να πιάσουμε τον παγκόσμιο κλασικό κινηματογράφο από την αρχή

Ας κάνουμε μια παρένθεση στο binge watching και στο κυνήγι της επόμενης εθιστικής τηλεοπτικής σειράς. Το σινεμά του 20ού αιώνα δεν είναι σχολική αγγαρεία και οι ταινίες αναφοράς δεν είναι μόνο μέτρο σύγκρισης για οποιοδήποτε είδος αφήγησης ακολούθησε, αλλά αποζημιώνουν βαθύτερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM