The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς

The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς Facebook Twitter
Καθώς ο ηθοποιός γινόταν «όλο και λιγότερο αξιόπιστος», το HBO φέρεται να πρόσθεσε «μια ρήτρα που τον καθιστούσε υπεύθυνο για τα έξοδα των γυρισμάτων αν δεν εμφανιζόταν εγκαίρως στη δουλειά του λόγω υπερβολικής κατανάλωσης ή χρήσης»
0



ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ
μετά την πρεμιέρα της σειράς The Sopranos στο HBO, η ερμηνεία του Τζέιμς Γκαντολφίνι στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Τόνι Σοπράνο, ενός αρχιμαφιόζου που υποφέρει από κρίσεις άγχους, εξακολουθεί να θεωρείται μια από τις καλύτερες στην ιστορία της τηλεόρασης. Ο ηθοποιός, ο οποίος πέθανε από καρδιακή προσβολή στη Ρώμη σε ηλικία 51 ετών στις 19 Ιουνίου 2013, άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στην τηλεοπτική μυθοπλασία, κερδίζοντας τρία βραβεία Emmy και μια Χρυσή Σφαίρα. Ωστόσο, ο αγώνας του Γκαντολφίνι ενάντια στους προσωπικούς του δαίμονες σήμαινε ότι τα γυρίσματα της βραβευμένης σειράς, ειδικά στους τελευταίους της κύκλους, σπανίως κυλούσαν ομαλά, όπως αποκαλύπτει σε ένα νέο βιβλίο ο Μαρκ Κάμιν, υπεύθυνος για τις τοποθεσίες της σειράς, στο νέο του βιβλίο On Locations: Lessons Learned from My Life On Set with The Sopranos and in the Film Industry. Σε αυτό εξηγεί ότι, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της πέμπτης σεζόν, ο τρόπος ζωής του Γκαντολφίνι άρχισε να δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην παραγωγή.

«Ανησυχούσαμε πραγματικά για το αν ο Γκαντολφίνι θα έμενε ζωντανός. Περιστασιακά χανόταν σε κραιπάλες με αλκοόλ και κοκαΐνη, αναγκάζοντάς μας να σταματήσουμε την παραγωγή»

Στο βιβλίο του, ο Κάμιν αφηγείται διάφορα χαρακτηριστικά περιστατικά από τα γυρίσματα, όπως το παρακάτω: «Βρίσκομαι στο μπαρ του ξενοδοχείου όταν το μέλος του συνεργείου που βρίσκεται πιο κοντά στον Τζιμ [Γκαντολφίνι] με ρωτάει αν θέλω να πάω στο Ατλάντικ Σίτι με τον Τζιμ και μερικούς άλλους. Αρνήθηκα. Το επόμενο πρωί δεν εκπλήσσομαι όταν ο Jim δεν μπορεί να ξυπνήσει με τίποτα για το γύρισμα». Τελικά, ο ηθοποιός εμφανίστηκε με τέσσερις ώρες καθυστέρηση «μασώντας τις ατάκες του, κάνοντας τη μία λήψη μετά την άλλη, πίνοντας τόνους καφέδες και νερό για να συνέλθει, άτολμος και αγέλαστος, όπως είναι πάντα όταν τα σκατώνει».

Καθώς ο ηθοποιός γινόταν «όλο και λιγότερο αξιόπιστος», το HBO φέρεται να πρόσθεσε «μια ρήτρα που τον καθιστούσε υπεύθυνο για τα έξοδα των γυρισμάτων αν δεν εμφανιζόταν εγκαίρως στη δουλειά του λόγω υπερβολικής κατανάλωσης ή χρήσης», υποστηρίζει ο συγγραφέας του βιβλίου. Σύμφωνα με τον Κάμιν, ο οποίος αργότερα θα γινόταν ένας από τους παραγωγούς της σειράς The White Lotus, υπήρχαν και άλλοι παράγοντες που δυσκόλευαν τα γυρίσματα.

Η Ίντι Φάλκο, η οποία υποδυόταν την σύζυγο του Τόνι, Καρμέλα Σοπράνο, εκνευριζόταν από τις απουσίες του Γκαντολφίνι και εκείνος με τη σειρά του εκνευριζόταν με τον επαγγελματισμό της. Η Φάλκο ήταν πάντα «εξαιρετικά προετοιμασμένη, αποτελώντας μια αξιοθαύμαστη παρουσία στο πλατό καθ' όλη τη διάρκεια της σειράς, προκαλώντας δέος και ανασφάλεια στον Τζιμ ο οποίος συχνά έφτανε στο γύρισμα απροετοίμαστος». Ωστόσο, όπως σημειώνει ο Κάμιν, οι συμπρωταγωνιστές του και η ομάδα παραγωγής ήταν πρόθυμοι να του αναγνωρίσουν ελαφρυντικά και να κάνουν υπομονή «επειδή ο Γκαντολφίνι, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον εκτός από τον δημιουργό της σειράς Ντέιβιντ Τσέις, έκανε τη σειρά αυτή που είναι με την υποβλητική και εκφραστική ερμηνεία του».

The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς Facebook Twitter
Ο Τζέιμς Γκαντολφίνι πίσω από την συμπρωταγωνίστρια του Ίντι Φάλκο κατά την 56η τελετή απονομής των βραβείων Emmy

Στο βιβλίο με τίτλο Tinderbox: HBO's Ruthless Pursuit of New Frontiers, που κυκλοφόρησε το 2021 και αφηγείται την ιστορία του HBO, ο δημοσιογράφος James Andrew Miller, γνωστός για τα ρεπορτάζ του στην Washington Post και τους New York Times, συγκεντρώνει πάνω από 750 συνεντεύξεις με ηθοποιούς, παραγωγούς, μάνατζερ και υπαλλήλους του δικτύου, ανάμεσά τους και ο Τζεφ Μπιουκς, εκτελεστικός διευθυντής του HBO από το 1995 έως το 2002. «Ανησυχούσαμε πραγματικά για το αν ο Γκαντολφίνι θα έμενε ζωντανός. Περιστασιακά χανόταν σε κραιπάλες με αλκοόλ και κοκαΐνη, αναγκάζοντάς μας να σταματήσουμε την παραγωγή», λέει ο Μπιουκς στο βιβλίο, προσθέτοντας ότι δεν πίεσε τον τότε πρόεδρο του HBO Κρις Άλμπρεχτ να λάβει μέτρα για τον Γκαντολφίνι επειδή πίστευε ότι ο ηθοποιός «ντρεπόταν για την συμπεριφορά του».

Όμως τα προβλήματα του Γκαντολφίνι έφτασαν τελικά στα αυτιά του Άλμπρεχτ, ο οποίος τον κάλεσε στο σπίτι του με την ιδέα να γίνει μια μεσολάβηση φίλων ώστε να υποχρεωθεί να πάει ο ηθοποιός σε κέντρο αποτοξίνωσης. Ο Γκαντολφίνι έφτασε στο σπίτι πιστεύοντας ότι επρόκειτο για μια φυσιολογική βραδιά, για να δει μπροστά του δώδεκα άτομα, μεταξύ των οποίων ο Ντέιβιντ Τσέις και αρκετά μέλη της οικογένειάς του. Οι παρευρισκόμενοι είχαν προβάρει τι θα του έλεγαν εκείνο το βράδυ και μάλιστα είχαν έτοιμο ένα ιδιωτικό τζετ για να τον μεταφέρουν στην κλινική αποτοξίνωσης. Αλλά η απόπειρα παρέμβασης διακόπηκε όταν ο ηθοποιός κατάλαβε τι συνέβαινε, φώναξε «γαμιέστε όλοι σας» και αποχώρησε.

Στο βιβλίο του πάντως, ο Κάμιν ξεκαθαρίζει ότι, παρ' όλα αυτά, ο Γκαντολφίνι ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στο πλατό. Κάθε Παρασκευή βράδυ, ο ηθοποιός αναλάμβανε να αγοράσει σούσι για όλο το συνεργείο και στο φινάλε κάθε κύκλου έδινε σε κάθε μέλος του συνεργείου ένα δώρο, συχνά αξίας εκατοντάδων δολαρίων. Όταν ολοκληρώθηκε η σειρά, έδωσε σε όλους ένα ρολόι με χαραγμένη την επιγραφή: «The Sopranos. 1997-2007. Rest in peace. Σας ευχαριστώ. J.G.».

Με στοιχεία από El País

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ