«A Very Royal Scandal»: Μια καλή σειρά για την εμπλοκή του πρίγκιπα Άντριου στο σκάνδαλο Έπσταϊν

«A Very Royal Scandal»: Μια καλή σειρά για την εμπλοκή του πρίγκιπα Άντριου στο σκάνδαλο Έπσταϊν Facebook Twitter
Είναι μια σειρά που ξεφεύγει από την αναπαράσταση για να καταδείξει το διακύβευμα για τους περισσότερους εμπλεκόμενους.
0

ΜΟΛΙΣ ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ μετά το «Scoop» του Netflix, κυκλοφορεί ακόμα μία παραγωγή για το σκάνδαλο του πρίγκιπα Άντριου, αυτήν τη φορά στο Amazon Prime και υπό τη μορφή μίνι σειράς. Για τα εμπορικά κίνητρα, φαντάζομαι, δεν απορεί κανείς, η ζήτηση για μυθοπλασία σχετική με τη βασιλική οικογένεια είναι σταθερή μέσα στα χρόνια∙ ίσως να διογκώθηκε κάπως λόγω του «Crown».

Γιατί, όμως, χρειαζόμαστε συγκεκριμένα μια ταινία και μια σειρά για την περιβόητη συνέντευξη του άλλοτε αγαπημένου υιού της Ελισάβετ και τη σχέση του με τον διαβόητο Τζέφρι Έπσταϊν, και μάλιστα μέσα στον ίδιο χρόνο; Ίσως επειδή οι Βρετανοί ακόμα το φέρουν βαρέως.

Η βασιλεία είναι ένας από τους ελάχιστους θεσμούς που σέβονται ακόμα στην Αγγλία, δες μόνο των όγκο αρνητικών σχολίων που γράφτηκαν σε βάρος του Ίαν ΜακΚέλεν απλώς επειδή υποστήριξε ότι η βασίλισσα Ελισάβετ του είχε μιλήσει αγενώς.

Το «Very Royal Scandal», η μίνι σειρά τριών επεισοδίων που κλείνει μια άτυπη τριλογία βρετανικών πολιτικών σκανδάλων, υπερέχει σε όλα τα επίπεδα έναντι του «Scoop».

Έχουν ιδιαίτερη σχέση οι Βρετανοί με τη βασιλική οικογένεια, που συνεχίζεται (και μεταδίδεται) από γενιά σε γενιά, είναι δομικό στοιχείο της εθνικής τους ταυτότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από νεαρή ηλικία. Στα μάτια τους ο θεσμός είναι ο μόνος σύνδεσμος με ένα «ένδοξο» αγγλοσαξονικό παρελθόν, με μια Βρετανία ύπατη ρυθμίστρια και όχι ακόλουθο των διεθνών εξελίξεων.

μαικλ σιν Facebook Twitter
Ο Mάικλ Σιν με την ερμηνεία του εστιάζει λιγότερο στην τεχνική και στην άπταιστη υιοθέτηση των τρόπων του πρίγκιπα Άντριου.

Από εκεί και πέρα, επειδή οι πιστοί οπαδοί των εκάστοτε εκπροσώπων του θεσμού έτσι κι αλλιώς εθελοτυφλούν, περιμένουν από τους τελευταίους να φαίνονται τίμιοι, ώστε να διαφυλαχθεί η ακεραιότητα του «παραμυθιού». Και αντίστοιχα, ολόκληρος ο μηχανισμός στήριξης του θεσμού δρα, σχεδιάζει και μηχανορραφεί για αυτό τον σκοπό.

Να γιατί το «Very Royal Scandal», η μίνι σειρά τριών επεισοδίων που κλείνει μια άτυπη τριλογία βρετανικών πολιτικών σκανδάλων, υπερέχει σε όλα τα επίπεδα έναντι του «Scoop», μιας τρομακτικά άνευρης τηλεταινίας, που απλώς αναπαριστούσε τη συνέντευξη του πρίγκιπα Άντριου στο «Newsnight» του BBC και στη δημοσιογράφο Έμιλι Μέιτλις. Αφιερώνεται, φυσικά, κι εδώ σεβαστός χρόνος στη συνέντευξη.

Οι δημιουργοί χρησιμοποιούν ως πατρόν το εξαιρετικό «Frost/Nixon» του Ρον Χάουαρντ –ως και ευθεία αναφορά στη συνέντευξη του Νίξον στον Ντέιβιντ Φροστ έχουν μέσα–, ακολουθώντας δυο «μονομάχους» που πηγαίνουν σε (λεκτικό) πόλεμο. Ωστόσο, είναι μια σειρά που ξεφεύγει από την αναπαράσταση για να καταδείξει το διακύβευμα για τους περισσότερους εμπλεκόμενους, που συνίσταται σε έναν πόλεμο δημοσίων σχέσεων και όχι στη διάγνωση (ή μη) ενός αδικήματος – εδώ σε βάρος μιας από τις ανήλικες που έπεσαν στα δίχτυα του κυκλώματος Έπσταϊν.

Όταν μετά από όσα μεσολάβησαν, ο απεσταλμένος της βασίλισσας ανακοινώνει στον πρίγκιπα την εξορία του και απαντά σε ένα αγωνιώδες «τι να κάνω» με ένα παγερό «θα ζήσετε με τις συνέπειες των πράξεων σας, κύριε», νιώθεις ότι αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στην απόφαση του Άντριου να παρελάσει στη δημόσια τηλεόραση με όλη την έπαρση των προνομίων του. Ακόμα και η κόρη του παίρνει τις αποστάσεις της μετά την τηλεοπτική εμφάνισή του, κι ας υπήρχαν για χρόνια εκεί έξω κατηγορίες και αποδεικτικά στοιχεία σε βάρος του.

«A Very Royal Scandal»: Μια καλή σειρά για την εμπλοκή του πρίγκιπα Άντριου στο σκάνδαλο Έπσταϊν Facebook Twitter
Ένα αχρείαστο λογύδριο της Μέιτλις στο τρίτο επεισόδιο περιγράφει επεξηγηματικά αυτόν τον προνομιούχο ανθρωπότυπο – ίσως οι δημιουργοί ήθελαν να δώσουν μια μεγάλη σκηνή στη Ρουθ Γουίλσον.

Ένα αχρείαστο λογύδριο της Μέιτλις στο τρίτο επεισόδιο περιγράφει επεξηγηματικά αυτόν τον προνομιούχο ανθρωπότυπο – ίσως οι δημιουργοί ήθελαν να δώσουν μια μεγάλη σκηνή στη Ρουθ Γουίλσον, που κατεβάζει τη φωνή της μερικές οκτάβες, υιοθετεί posh προφορά και βρίσκει τη μανιέρα του ρόλου από την αρχή.

Είναι η μόνη φάλτσα νότα σε μια σειρά που αποφεύγει τις φωνασκίες και το κήρυγμα.

Στη σύντομη σκηνή που o Άντριου ζητά από τη βοηθό του να του δέσει τα κορδόνια, η σύνθεση του πλάνου, η στάση των σωμάτων και η συμπεριφορά του πριν, κατά τη διάρκεια και μετά μάς έχει επικοινωνήσει τα βασικά γι’ αυτόν μέσω της εικόνας. Τα όποια κενά συμπληρώνονται από τη συνολική ερμηνεία του Μάικλ Σιν.

Δεδομένης της γραφικής φύσης του βιογραφούμενου, αλλά και του γενικότερου βιογραφικού τον ηθοποιών, θα περίμενες ο Μάικλ Σιν να κινηθεί σε over the top τόνους και ο Ρούφους Σιούελ (του «Scoop») σε πιο προσγειωμένους. Κι όμως, στους καμποτινισμούς του δεύτερου, ο Σιν απαντά με μια ερμηνεία που εστιάζει λιγότερο στην τεχνική και στην άπταιστη υιοθέτηση των τρόπων του πρίγκιπα Άντριου –μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες, όποτε υποδύεται αληθινό πρόσωπο− και περισσότερο προσπαθεί να χτίσει το πορτρέτο ενός εγωκεντρικού αρσενικού, παραδομένου σε εφηβικές παρορμήσεις και βυθισμένου σε μια ενοχλητική (ίσως και εγκληματική) αφέλεια, πηγάζουσα από την πεποίθηση της κυριαρχίας και της ασυλίας.

Και θα το κάνει εξυπηρετώντας τις απαιτήσεις της εκάστοτε σκηνής, μέσω της κινησιολογίας, μέσω απροσδόκητων οργίλων ξεσπασμάτων, μέσω μιας ειλικρινούς έκπληξης στο βλέμμα, όταν συνειδητοποιεί ότι θα κληθεί να πληρώσει τον λογαριασμό. Έναν λογαριασμό που, όπως συνηθίζεται, δεν θα καταβληθεί ποτέ εκεί όπου οφείλεται.  

Η σειρά «A Very Royal Scandal» προβάλλεται στην πλατφόρμα του Amazon Prime από 19/09.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ