«Elenit»: Προς ένα θέατρο του μέλλοντος

«Elenit»: Προς ένα θέατρο του μέλλοντος Facebook Twitter
Ο Λασκαρίδης προτείνει ένα σύστημα άκεντρο, μια διαρρύθμιση μονίμως ανοιχτή, μονίμως σε εξέλιξη, που δεν ξεκινά από κάποια «αρχή» ούτε καταλήγει σε κάποιο «τέλος». Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος
0

Με την υπερμεγέθη ξανθιά περούκα της ελαφρώς ξεμαλλιασμένη, τα στήθη της «πεσμένα» και την τεράστια γαμψή μύτη της να διαπερνά το σύννεφο του αποδομημένου κρινολίνου της, ετούτη η επιβλητική, γκροτέσκα, larger-than-life και εντελώς θεατρίνα Αντουανέτα εισέρχεται στη σκηνή, γλιστρώντας αέρινα προς το μέρος μας.

Εκτός από κοκέτα, φαίνεται και ιδιαίτερα μελετηρή: το βιβλιαράκι που κρατά δεν το αποχωρίζεται ποτέ. Φανερά μαγνητισμένη από την παρουσία μας, μας διαβάζει αποσπάσματα και ταυτόχρονα επιδίδεται σε ένα παιχνίδι σαγήνης γεμάτο τσαχπίνικα βλέμματα, ναζιάρικα νεύματα, πονηρά χαμόγελα που μας καλούν συνωμοτικά να την ακολουθήσουμε στο παράδοξο σύμπαν της. Τι κι αν δεν καταλαβαίνουμε τη γλώσσα που μιλάει, ο κελαρυστός ρυθμός των λέξεων που ρέει από το στόμα της είναι αρκετός για να μας πείσει ότι κάτι ενδιαφέρον έχει να μας πει.

Όσα συμβαίνουν από δω και πέρα ανθίστανται στην εύκολη καταγραφή. Μια γυναίκα-νάνος με μιλιτέρ φόρεμα βγαίνει από το κρινολίνο –όπου προφανώς κρυβόταν τόση ώρα– κι αρχίζει να κοπανάει το πολυβόλο της πάνω στον ψύκτη του νερού. Η Ντόροθι από τον Μάγο του Οζ καταφθάνει χοροπηδώντας με τα στραφταλιστά γοβάκια της, ώσπου μια κρίση ναρκοληψίας τη ρίχνει νοκ άουτ.

Ένας κλαψιάρης άνδρας με κοστούμι και «καραφλή» μάσκα ανακαλύπτει τον δίδυμό του και του πετά ένα ροζ μπαλόνι. Το τηλέφωνο χτυπάει πάνω στον ψύκτη του νερού, ο Φρέντι Μέρκιουρι(!), ντυμένος υπηρέτρια, εισβάλλει νευρωτικά στη σκηνή, αρπάζει το ακουστικό και σέρνεται ουρλιάζοντας στο πάτωμα.

Μια glamorous θηλυκιά Τυραννόσαυρος Rex με περούκα σαρώνει με την γιγάντια ουρά της την grande dame με το κρινολίνο και της ξεριζώνει το ένα πόδι. Αυτό προκαλεί την άμεση παρέμβαση μιας ποδολάγνας γκουβερνάντας με παραμορφωμένο πρόσωπο, η οποία συλλέγει κομμένα μέλη σε ένα καροτσάκι του σούπερ-μάρκετ.

Νιώθουμε μετέωροι, «ξεβολεμένοι», αποκομμένοι από τα γνώριμα σχήματα και ταυτόχρονα μαγεμένοι από τούτο το πολύχρωμο πανδαιμόνιο που μας παρασύρει σε νέες φόρμες, σε νέες πραγματικότητες, σε άπειρες πιθανότητες συνύπαρξης.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, η παρέα των freaks έχει πλέον συγκεντρωθεί. Σε μας μπορεί να μοιάζουν ακατανόητες οι πράξεις τους, εκείνα όμως δείχνουν πλήρως παραδομένα στο εξωφρενικό παιχνίδι τους που διέπεται από τη δική του παράξενη, σουρεαλιστική λογική. Η αγάπη για το «αφύσικο», για την επιτήδευση, για την γκροτέσκα, χιουμοριστική υπερβολή διατρέχει το Elenit. Είναι «ένα είδος αισθητισμού, ένας τρόπος να βλέπεις τον κόσμο ως αισθητικό φαινόμενο» σημειώνει η Σούζαν Σόνταγκ μιλώντας για το camp, και ο κόσμος του Λασκαρίδη συνιστά ολόκληρος μια αισθητική, πρωτίστως, κατασκευή.

Τα πλάσματά του δεν έχουν σάρκα και οστά, αλλά αξεσουάρ θεάτρου, περούκες, μάσκες, γοβάκια. Δεν μιλούν την ανθρώπινη γλώσσα αλλά εκφράζονται με μια γλώσσα φτιαχτή, με φωνές μηχανικά μεταλλαγμένες, με ουρλιαχτά από ταινίες τρόμου, με την υστερία του μελοδράματος.

Είναι σαν να έχει επισυμβεί η απόλυτη αντιστροφή: η τέχνη δεν αντικατοπτρίζει πλέον την πραγματικότητα αλλά εγκαθιδρύει μια δική της πραγματικότητα, ανατρέποντας κάθε νόμο, κάθε προεγκατεστημένη αναπαράσταση, κάθε αναγνωρίσιμο και ευανάγνωστο σημαίνον της αδιασάλευτης, κανονικοποιημένης ζωής.

«Elenit»: Προς ένα θέατρο του μέλλοντος Facebook Twitter
Αυτό που βρίσκει εδώ έκφραση δεν είναι η σκοπιμότητα όσο η αποτυχία και η δοκιμή. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Εδώ όλα γκρεμίζονται και κατασκευάζονται διαρκώς. Μια ανεμογεννήτρια, ένα παραπέτασμα από κυματοειδείς λαμαρίνες, ένας ψύκτης, ένα ρολό Αεροπλάστ, όλο σχεδόν το σκηνικό παραπέμπει σε εργοτάξιο, ενώ ο ίδιος ο τίτλος του έργου αναφέρεται στο υλικό από αμίαντο που ήταν της μόδας όταν ο Λασκαρίδης, ως παιδί, συνόδευε τον αρχιτέκτονα πατέρα του στις οικοδομές και μάθαινε τα μυστικά του επαγγέλματος.

Τι πιο ταπεινό, τι πιο «πεζό» από τα μπετά και τα τσιμέντα, να, όμως, που από αυτές ακριβώς τις «άχαρες» πρώτες ύλες θα ζωντανέψουν σταδιακά όλες οι μορφές και οι εικόνες που γονιμοποίησαν την ευαισθησία του δημιουργού, που συνέθεσαν σταδιακά τον πλανήτη της ιδιοσυγκρασίας του, αιχμαλώτισαν το πάθος του, γαλούχησαν το βλέμμα του, καθόρισαν το φίλτρο μέσα από το οποίο αντίκριζε περιδεής και φλεγόμενος τα πάντα γύρω του: γυναίκες-ντίβες που παραβιάζουν κάθε προσδοκία περί «φυσικότητας», φιγούρες καταθλιπτικές, παρανοϊκές που επιβιώνουν στα άγρια δάση του φετιχισμού τους, σώματα φτιαγμένα από ύφασμα, από πλαστικό, από συνθετικά μέλη, από ψεύτικες τρίχες και μύτες, άυλες, κόκκινες και πράσινες κουκίδες φωτός, Σώματα Χωρίς Όργανα που θα έλεγε ο Αρτό, προϊόντα σύνθεσης και όχι βιολογίας, σώματα που δεν είναι ποτέ ολοκληρωμένα, περατωμένα, «κλειδωμένα» σε έναν οργανισμό, σε ένα φύλο, σε μια «νόρμα», αλλά διακαώς απορροφημένα σε μια «οικοδομική» διαδικασία, σε ένα πρότζεκτ μεταμορφώσεων, σε ένα διαρκές γίγνεσθαι, αενάως συναρμολογούμενα και αποσυναρμαλογούμενα, αφοσιωμένα στο να δημιουργούν κατά βούληση τον εαυτό τους, αλληλεπιδρώντας με άλλα σώματα, κλέβοντας το «πρόσωπο» ή το πόδι των διπλανών, ψηλώνοντας υπέρμετρα τη μια στιγμή και κονταίνοντας απρόσμενα την άλλη, επανεφευρίσκοντας φωνές, εικόνες, ρεφρέν και μοτίβα από cult ταινίες splatter, από trash μελοδράματα, από vintage μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, από γλυκερά νούμερα του μπουρλέσκ, από οτιδήποτε εξάπτει τον ερωτισμό τους και τροφοδοτεί την ακατάπαυστη υπαρξιακή ροή τους.

«Elenit»: Προς ένα θέατρο του μέλλοντος Facebook Twitter
Τα πλάσματα του Elenit καταλύουν τους δυϊσμούς «άνθρωπος-ζώο», «όμορφο-άσχημο», «είναι-φαίνεσθαι», «αληθινό-ψεύτικο», «άνδρας-γυναίκα». Φωτ.: Julian Mommert

Τα πλάσματα του Elenit καταλύουν τους δυϊσμούς «άνθρωπος-ζώο», «όμορφο-άσχημο», «είναι-φαίνεσθαι», «αληθινό-ψεύτικο», «άνδρας-γυναίκα». Προτάσσουν την αισθητική του «τέρατος» ως τη μοναδική διέξοδο από την παγιωμένη ταυτότητα, ως μοντέλο ενός γονιμοποιού, αταξινόμητου γίγνεσθαι που δεν ανήκει σε καμία καθαρή κατηγορία, σε καμία προαποφασισμένη –από ιδεολογικές ή άλλες επιταγές– θέση.

Το Τέρας είναι το παρόν, είναι το μέλλον, είναι η πτυχή που ξεδιπλώνεται και εκφράζει μια νέα συναρπαστική δυνατότητα και, προπαντός, τη νέα σωματική και νοητική ελευθερία που διανοίγεται, αν καταφέρουμε να δούμε αυτή την πρόσμειξη όχι ως απειλητική αλλά ως ευεργετική, ως πράξη επιλογής, ως μια θαυμαστή συνουσία φύσης και τέχνης, φύλων και μηχανών, οργανικού και ανόργανου, υλικού και άυλου, με την πιο αιθέρια, ευφρόσυνη (αυτο)ποιητική.

Παρακολουθώντας το Elenit, δυσκολευόμαστε να ταυτιστούμε με κάποια από τις φιγούρες που δρουν ενώπιόν μας. Είναι ταυτόχρονα οικείες και ανοίκειες. Δεν μας αφήνουν να εντοπίσουμε ένα κραταιό υποκείμενο μέσα από τα μάτια του οποίου να πιάσουμε το νήμα της δράσης και να βιώσουμε τις συγκρούσεις ή τις ανατροπές.

Νιώθουμε μετέωροι, «ξεβολεμένοι», αποκομμένοι από τα γνώριμα σχήματα και ταυτόχρονα μαγεμένοι από τούτο το πολύχρωμο πανδαιμόνιο που μας παρασύρει σε νέες φόρμες, σε νέες πραγματικότητες, σε άπειρες πιθανότητες συνύπαρξης.

«Elenit»: Προς ένα θέατρο του μέλλοντος Facebook Twitter
Φωτ.: Julian Mommert

Ο Λασκαρίδης προτείνει ένα σύστημα άκεντρο, μια διαρρύθμιση μονίμως ανοιχτή, μονίμως σε εξέλιξη, που δεν ξεκινά από κάποια «αρχή» ούτε καταλήγει σε κάποιο «τέλος». Δεν μπορεί να ταξινομηθεί (ανήκει στον χορό, στο θέατρο, στην περφόρμανς;) ούτε να υπαχθεί σε κάποιο σημαίνον. Δεν συμβολίζει ούτε αναπαριστά: μηχανεύεται.

Είναι ένα εργοστάσιο επιθυμιών, ροών, επιτελέσεων, που αποσταθεροποιούν τον θεατή και τον καλούν να εργαστεί με έναν τρόπο διαφορετικό από αυτόν που έχει συνηθίσει, να γίνει συμπαραγωγός νοήματος, ισότιμος συμπαίκτης· να συναντηθεί με το «καινούργιο» και όχι να αναγνωρίσει το «παλιό»· να φτιάξει τις δικές του ιστορίες, να αφεθεί στις αισθήσεις του, στη χαρά του συμμετέχειν· να ανακαλύψει τα πράγματα από την αρχή, να επινοήσει δικά του.

Δεν υπάρχει ιδανικός ομιλητής ή ακροατής ούτε μια ομοιογενής γλωσσική κοινότητα. Υπάρχουν μόνο ανοιχτά, φωτεινά δαχτυλίδια, ομόκεντροι κύκλοι που συνεχώς παράγουν συνειρμούς και ενώσεις. Και είναι από αυτή την άποψη που μια παράσταση, φαινομενικά ταγμένη στο πεδίο της αισθητικής, αποκτά συνάμα και διάσταση πολιτική: γιατί αντιστέκεται σε κάθε δεδομένο, σε κάθε κανονιστική δύναμη, σε κάθε αρχή επιβολής μιας απόλυτης, ολοκληρωμένης ερμηνείας, σε κάθε έξη αναπαραγωγής μιας προσυμφωνημένης (θεατρικής ή άλλης) σύμβασης.

Ο χάρτης που παράγει είναι πάντα αποσυναρμολογήσιμος, αντιστρέψιμος, τροποποιήσιμος, κατοικημένος από πολλαπλότητες που μας γοητεύουν, ακριβώς επειδή σχετίζονται με την πολλαπλότητα που κρύβεται εν αναμονή μέσα μας.

«Elenit»: Προς ένα θέατρο του μέλλοντος Facebook Twitter
Φωτ.: Julian Mommert

Αυτό που βρίσκει εδώ έκφραση δεν είναι η σκοπιμότητα όσο η αποτυχία και η δοκιμή. Δεν είναι το ολοκληρωμένο προϊόν αλλά η διαδικασία και η ενεργός παρόρμηση που καταβροχθίζει τον κόσμο και καταβροχθίζεται από αυτόν. Δεν είναι τα όρια μεταξύ των σωμάτων αλλά το σημείο όπου τα όρια ξεπερνιούνται και πραγματοποιείται η ανταλλαγή και ο προσανατολισμός του ενός προς τον άλλον.

Και αυτόν, τον τόσο δελεαστικό τρόπο «για να κάνουμε αγνώριστο και τον ίδιο τον εαυτό μας», όπως ονειρεύεται ο Ντελέζ, υλοποιεί επί σκηνής ο Ευριπίδης Λασκαρίδης, χαράσσοντας οργιαστικά τον δρόμο προς ένα θέατρο του μέλλοντος – μονάχα που αυτός, με ασυγκράτητη τόλμη, το υλοποιεί στο παρόν...  

Μετά τον δεύτερο κύκλο παραστάσεων που ολοκληρώθηκε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση το «Ελενίτ» συνεχίζει την παγκόσμια περιοδεία του.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Κάμαρες»: Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης μάς καλεί στο παραισθησιογόνο σύμπαν του

Θέατρο / «Κάμαρες»: Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης μάς καλεί στο παραισθησιογόνο σύμπαν του

Η νέα δημιουργία του διεθνούς καλλιτέχνη, στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, είναι ένα αναπάντεχο κοκτέιλ ιδεών και υλικών που ερεθίζει τη φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία

Συνεντεύξεις / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση αγαπά τις κουβέντες «εκτός θέματος». Με αυτό το σκεπτικό βρεθήκαμε στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου στο κέντρο της Αθήνας για μια δίωρη απομόνωση σε συνθήκες ησυχίας και ιδιωτικότητας, χωρίς περισπασμούς, «σαν κάτι συνωμοτικό να συμβαίνει», όπως διαπιστώσαμε, για να ξεκινήσουμε μια συζήτηση που δεν ξέραμε καθόλου πού θα οδηγήσει. Πράγματι, η κουβέντα ξέφευγε με τρομερή ευκολία. Ένα μέρος αυτής της συζήτησης θα διαβάσετε παρακάτω.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Τουρνέ» του Ευριπίδη Λασκαρίδη: Αυτό το Παρασκευοσάββατο η Μικρή Επίδαυρος θα σειστεί από τα γέλια

Θέατρο / «Τουρνέ» του Ευριπίδη Λασκαρίδη: Ένας ξεκαρδιστικός φόρος τιμής στη θεατρική μας κληρονομιά

Στο νέο του έργο, που παρουσιάζεται σήμερα και αύριο στη Μικρή Επίδαυρο, ο ιδιοφυής καλλιτέχνης εντάσσει για πρώτη φορά τον λόγο στην καλλιτεχνική του γλώσσα, σχολιάζοντας μοναδικά τη θεατρική μας κληρονομιά – και τη θεατρική μας παράνοια.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ