Ελευσίνα 2023: «Πολιτισμός, Άνθρωπος, Πόλη, Περιβάλλον» οι 4 στόχοι της διοργάνωσης

Ελευσίνα 2023: «Πολιτισμός, Άνθρωπος, Πόλη, Περιβάλλον» οι 4 στόχοι της διοργάνωσης Facebook Twitter
Η Ελευσίνα είναι ένας μικρός τόπος που συμπυκνώνει ολόκληρη την Ελλάδα. Την Ελλάδα όχι τόσο του κλασικού τουριστικού μοντέλου αλλά εκείνη τη μαγικά γοητευτική, με τις συνεχείς εκπλήξεις, τις κρυφές γωνιές και τους κρυμμένους θησαυρούς. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0



ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ Η ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, η Ιστορία κι από την άλλη οι σύγχρονες μετακινήσεις πληθυσμών και η μνήμη. Από τη μια ο Αισχύλος κι από την άλλη η βιομηχανική ανάπτυξη. Στη μια μεριά του κάδρου η Θάλασσα της Ελευσίνας κι η υποβάθμιση του περιβάλλοντος, κι από την άλλη η προοπτική ενός βιώσιμου μέλλοντος.

Ένα αρχαίο λιμάνι που κατάντησε νεκροταφείο πλοίων κι αποβλήτων. Ένας τόπος ακραίων αντιθέσεων που αναζητά προοπτική. Μια πόλη διχασμένη ανάμεσα στο ένδοξο μυστηριακό παρελθόν, την ιερότητα και στην πνιγμένη από τη βιομηχανική επικράτηση καθημερινότητα. Ένας θεσμός πολύπαθος που κατάφερε με τη μετάθεσή του το 2023 να ελπίζει ότι μπορεί να διασωθεί.


Ποιο όραμα και ποια πρόσωπα μπορούν να λύσουν αυτήν τη δύσκολη εξίσωση και κυρίως να επανεκκινήσουν με αξιώσεις τη διοργάνωση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ελευσίνα 2023 (πλέον);

Πριν από μερικούς μήνες ο κορυφαίος σκηνοθέτης Μιχαήλ Μαρμαρινός, ιδιοσυγκρασιακός, πολυτάλαντος, διεθνής, με πολυσχιδές έργο, μοναδική ματιά στην κοινωνία και βαθιά αγάπη για το αρχαίο δράμα κλήθηκε να αναλάβει ένα από τα δυσκολότερα στοιχήματα στον τομέα του Πολιτισμού. Και πριν από λίγη ώρα, πλαισιωμένος από την πολιτική και καλλιτεχνική ομάδα του θεσμού, παρουσίασαν το πλαίσιο, τους στόχους, την οπτική εικόνα, απευθύνοντας δημόσιο κάλεσμα σε καλλιτέχνες από κάθε γωνιά του πλανήτη να πάρουν μέρος στα σύγχρονα «Ελευσίνια μυστήρια».


Σε έναν ιερό, εξαιρετικά φορτισμένο τόπο ο Μιχαήλ Μαρμαρινός καταστρώνει εδώ και μερικούς μήνες τα πλάνα του, οργανώνοντας το μέλλον μιας διοργάνωσης βασανισμένης, που μετά τις πολλαπλές αναβολές κι ακυρώσεις καλείται να πάρει τελικά σάρκα και οστά στην πιο δύσκολη για την τέχνη συγκυρία.

Η Ελευσίνα είναι ένας μικρός τόπος που συμπυκνώνει ολόκληρη την Ελλάδα. Την Ελλάδα όχι τόσο του κλασικού τουριστικού μοντέλου αλλά εκείνη τη μαγικά γοητευτική με τις συνεχείς εκπλήξεις, τις κρυφές γωνιές και τους κρυμμένους θησαυρούς.


«Το καλοκαίρι του 2019 βρεθήκαμε μπροστά σε ένα σημαντικό πρόβλημα που αναζητούσε επείγουσα λύση. Τη μηδενική προετοιμασία που είχε γίνει από τον Νοέμβριο του 2016 για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα, γεγονός που θα εξέθετε και την πόλη της Ελευσίνας και την Ελλάδα. Αναλάβαμε να φέρουμε κοντά και να συντονίσουμε μέσω της Διυπουργικής Επιτροπής, όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να ενισχύσουμε την προσπάθεια του Δήμου, που έχει την ευθύνη για τη διοργάνωση» ανέφερε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, για την περίοδο που αποφασίστηκε η μετακίνηση της Ελευσίνας από το 2021 στο 2023.

«Η πανδημία έφερε επιπλέον δυσκολίες αλλά και την ευκαιρία να προετοιμαστεί σωστά η Ελευσίνα ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα για το 2023 πλέον. Η Πολιτιστική Πρωτεύουσα αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία διεθνούς προβολής του ελληνικού Πολιτισμού αλλά και την ευκαιρία για σημαντικές αλλαγές στην πόλη της Ελευσίνας, που μπορεί να μεταμορφωθεί, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που της προσφέρονται, στο επίπεδο των πολιτιστικών υποδομών, της λειτουργίας της πόλης, της αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου, της ανάπτυξης του τουρισμού».

Κρατώντας ως κλειδί τη λέξη «παρακαταθήκη» και αντλώντας έμπνευση από την πλούσια ιστορία της πόλης, οι επικεφαλής του εγχειρήματος διαμορφώνουν ένα ολοκληρωμένο καλλιτεχνικό, ερευνητικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα υπενθυμίζοντας πως στο επίκεντρο της διοργάνωσης βρίσκεται ξεκάθαρα ο κάτοικος της Ελευσίνας.


Ανήσυχος για τη γραφειοκρατία που κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει και την έλλειψη σταθερών υποδομών αλλά με εμπιστοσύνη στο δημοτικό συμβούλιο, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός μίλησε «για μια νέα επανεκκίνηση αυτού του υπέροχου και υπέρογκου εγχειρήματος» ξεκαθαρίζοντας πως θέλει «πάση θυσία να ενισχύσει την εμπιστοσύνη και τον ενθουσιασμό των κατοίκων για την πόλη τους, αποκαλύπτοντας και αναδεικνύοντας μοναδικά χαρακτηριστικά κι ιδιαιτερότητές της, να ενθαρρύνει τη συμμετοχή και δημιουργικότητα της κοινότητας, να προκαλέσει ερεθίσματα κι ευκαιρίες εκπαίδευσης σε ζητήματα πολιτισμού, ξεκινώντας από τις νεότερες ηλικίες».

«Είμαι επισκέπτης επίμονος της Ελευσίνας, ο οποίος ερεθίζεται από την περιέργεια που του ασκεί το ανεξήγητο που προσδιορίζει την πόλη: έχει μυθολογία, δραματουργία, αρχαιολογία, ιστορία, μετακίνηση πληθυσμών, εσωτερική ξενιτιά, υποτίμηση του περιβάλλοντος, βιομηχανική ανάπτυξη, ανεργία, αποβιομηχανοποίηση, κίνημα εργατικό, Καζαντζίδη, Αισχύλο, γυναίκα σε ιδιαίτερη θέση για την κοινωνία της πόλης» είπε ο Μιχαήλ Μαρμαρινός.

Συγχρόνως και καθώς αρκετή κουβέντα έχει γίνει για τη νέα γραφή του ονόματος της εταιρείας (2023 ELEVSIS) ο ίδιος εξήγησε: «Η αλλαγή είναι βασισμένη σε ένα κυρίαρχο είδος γραφής: το λατινικό U αντικαθίσταται από το αρχαίο λατινικό V –το ανεστραμμένο ελληνικό Λ– υπενθυμίζοντας τη συνύπαρξη του Άνω και του Κάτω Κόσμου, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ελευσινιακής μυθολογίας. Εξαλείφοντας, επίσης, κάθε πιθανή δυσκολία και σύγχυση στην προφορά, η επιλογή του V δημιουργεί μία παγκόσμια και αδιαμφισβήτητη πλέον ηχητική ταυτότητα της Ελευσίνας, ενισχύοντας και τον διεθνή της χαρακτήρα, έναν από τους κύριους στόχους της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης. Άλλωστε το V, που ήταν κύρια γραφή σχεδόν μέχρι τον 14ο αιώνα, πριν εμφανιστεί το U, χρησιμοποιείτο όχι σπάνια και στη θέση του Υ, σε αρχαίες αλλά και σύγχρονες επιγραφές. Τέλος, η επιλογή να τεθεί η χρονολογία πριν από την ονομασία, έρχεται να τονίσει την κρισιμότητα του γεγονότος. Μέσα από τον προσδιορισμό του πότε μέσα στην ιστορία, επιχειρείται μια προσπάθεια να εντυπωθεί ιστορικά ο χρόνος: 2023 ELEVSIS».

Ελευσίνα 2023: «Πολιτισμός, Άνθρωπος, Πόλη, Περιβάλλον» οι 4 στόχοι της διοργάνωσης Facebook Twitter
Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Είμαι επισκέπτης επίμονος της Ελευσίνας, ο οποίος ερεθίζεται από την περιέργεια που του ασκεί το ανεξήγητο που προσδιορίζει την πόλη». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η Ελευσίνα αποτελεί την τέταρτη κατά σειρά Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, που φιλοξενείται στην Ελλάδα, και θα μοιραστεί τον τίτλο με το Βέσπρεμ (Ουγγαρία) και την Τιμισοάρα (Ρουμανία). Μία από τις πέντε πιο σημαντικές ιερές πόλεις της αρχαιότητας, η πόλη των Ελευσίνιων Μυστηρίων και γενέτειρα του Αισχύλου, η Ελευσίνα, χάρη στο φυσικό της λιμάνι και τη στρατηγική της θέση, 21 χλμ. δυτικά της Αθήνας, στο Θριάσιο Πεδίο, στο βoρειοδυτικότερο άκρο του Σαρωνικού κόλπου, μετατράπηκε από τον 19ο αιώνα και μετά σε παραγωγική μηχανή της Ελλάδας κι ένα από τα μεγαλύτερα βιομηχανικά της κέντρα.

Τα σημάδια της εκβιομηχάνισης κυριαρχούν στο σώμα της πόλης, επικαλύπτοντάς το και δημιουργώντας συχνά την αντίληψη ενός τόπου, που κρατά καλά φυλαγμένο τον πολιτιστικό του πλούτο, ως ένα διαχρονικό μυστήριο.

Η εικόνα της Ελευσίνας ως πόλης που υπέστη βαρύ πλήγμα από τη βιομηχανία παραμένει, ωστόσο, κυρίαρχη στην αντίληψη του κοινού. Η 2023 ELΕVSIS Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης επιχειρεί να αποκαλύψει την αθέατη πλευρά της Ελευσίνας, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την πόλη και τη μετάβασή της σε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, που θέτει στο επίκεντρο την πολιτιστική της δυναμική.

«Το 2023 θα λειτουργήσει ως μέρος μιας ολόκληρης διαδικασίας αλλαγής της εικόνας της πόλης από εκείνη της βιομηχανικής "εργατούπολης" με το εγκαταλελειμμένο αρχαιολογικό απόθεμα και το υποβαθμισμένο περιβάλλον σε μία πόλη με έμφαση στον πολιτισμό και τη νεανική επιστημονική και επιχειρηματική καινοτομία» σημείωσε ο δήμαρχος της πόλης Αργύρης Οικονόμου.

Η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης ως θεσμός επικεντρώνεται στην ανάδειξη του πλούτου, της ποικιλομορφίας και των κοινών πτυχών των πολιτισμών της Ευρώπης, φιλοδοξώντας να ενισχύσει τους δεσμούς και την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των Ευρωπαίων πολιτών.

Στοχεύει, επίσης, στην ανάδειξη και την ανάπτυξη της υλικής και άυλης οικονομίας της πόλης, με τη διαμεσολάβηση και παρέμβαση της Τέχνης, του Πολιτισμού και της Έρευνας. Με άξονα τις γενικές αυτές αρχές, η 2023 ELEVSIS επικεντρώνεται σε τέσσερις στρατηγικούς στόχους: Πολιτισμός, Άνθρωπος, Πόλη, Περιβάλλον.


«Για την Ελλάδα το 2023 θα είναι η χρονιά της Ελευσίνας. Η πόλη των ακραίων αντιθέσεων, του πανάρχαιου πολιτισμού και των βιομηχανικών κτιρίων, εύφορη πεδιάδα, πόλη της Δήμητρας, με σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα, ένα λιμάνι που έγινε υποδοχέας αποβλήτων και νεκροταφείο πλοίων και που σήμερα προσπαθεί να αποκαταστήσει την εικόνα του. Μια πόλη της παραγωγής, της εσωτερικής μετανάστευσης και των εργατικών κινημάτων. Με υπέροχους ανθρώπους που με κάθε ιστορία και κάθε διήγησή τους μας οδηγούν να ανακαλύψουμε μια νέα πτυχή, ένα καινούριο, πολλές φορές σκληρό, αλλά γοητευτικό παραμύθι.

Η Ελευσίνα είναι, λοιπόν, ένας μικρός τόπος που συμπυκνώνει ολόκληρη την Ελλάδα. Την Ελλάδα όχι τόσο του κλασικού τουριστικού μοντέλου αλλά εκείνη τη μαγικά γοητευτική, με τις συνεχείς εκπλήξεις, τις κρυφές γωνιές και τους κρυμμένους θησαυρούς» συμπλήρωσε η Πρόεδρος του Δ.Σ., Δέσποινα Γερουλάνου.


Βασισμένες σε αυτές τις τέσσερις στρατηγικές κατευθύνσεις (Πολιτισμός, Άνθρωπος, Πόλη, Περιβάλλον) θα είναι και οι προτάσεις που θα καταθέσουν όσοι επιθυμούν να πάρουν μέρος σε αυτήν την φιλόδοξη προσπάθεια καθώς η Δημοτική Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ελευσίνας 2023 ELEVSIS απευθύνει Διεθνή Ανοιχτή Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος σε ανεξάρτητους καλλιτέχνες, καλλιτεχνικές ομάδες, φορείς και οργανισμούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, για νέα έργα και δράσεις, που θα πραγματοποιηθούν το 2022 και 2023. Η έναρξη υποβολής των προτάσεων των ενδιαφερομένων ξεκινά στις 11 Φεβρουαρίου και ολοκληρώνεται στις 31 Μαρτίου 2021.


«Θα εκτιμηθούν με ιδιαίτερη λεπτομέρεια και περίβλεψη, θα αξιολογηθούν για να δούμε ποιες είναι αυτές που θα μας ενδιέφεραν και θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στο πρόγραμμα για να συμπληρώσουν αυτό που έχουμε στο μυαλό μας» μας λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεσμού.

Και τι ποσοστό του προγράμματος θα μπορούσαν να καλύψουν οι παραγωγές και δράσεις από το ανοιχτό κάλεσμα; «Εξαρτάται. Στην ιδανική περίπτωση ίσως φτάσουν μέχρι και στο 50% του προγράμματος. Είμαστε απόλυτα ανοιχτοί στην έκπληξη, αν και οι άξονες είναι πολύ ευκρινείς. Tα φίλτρα κριτηρίων είναι πολλαπλά: πρέπει να εξετάσουμε το βάθος, την ετοιμότητα, την φερεγγυότητα, την καινοτομία της κάθε πρότασης. Κι αυτό, αν θέλετε, είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της καλλιτεχνικής διεύθυνσης. Να μπορέσει να μυριστεί τη δυνατότητα...».

 

Ολόκληρη η συνέντευξη τύπου.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Η Ελευσίνα είναι ανεξήγητη, γοητευτική, ένα ζωντανό μνημείο που χρειάζεται ανάδειξη»

Αθήνα / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Η Ελευσίνα είναι ανεξήγητη, γοητευτική, ένα ζωντανό μνημείο που χρειάζεται ανάδειξη»

Στην πρώτη του συνέντευξη από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της διοργάνωσης «Ελευσίνα 2021 - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021», ο Μιχαήλ Μαρμαρινός εξηγεί σε ποιους άξονες θα κινηθεί για να σώσει την κατάσταση και ποιον ρόλο θα διαδραματίσει πιθανά ο Γιώργος Λούκος.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ