Ερμίνα Κυριαζή: «Στο θέατρο υπάρχουν πολλά κουτάλια να ταΐσεις και να γιγαντώσεις το εγώ σου»

Ερμίνα Κυριαζή Facebook Twitter
Η Ερμίνα Κυριαζή πιστεύει ότι κάποιος που έχει αποφασίσει να γίνει σκηνοθέτης πρέπει να φέρει όλους τους κόσμους που ενυπάρχουν σε ένα έργο στο φως και να τους δώσει νόημα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Η Ερμίνα Κυριαζή γεννήθηκε το 1974 στην Κύπρο και ήρθε στην Ελλάδα με το τελευταίο ναυλωμένο καράβι προσφύγων. Οι νεότατοι γονείς της βρίσκονταν στην Αθήνα για σπουδές και εκείνο το καλοκαίρι είχαν επιστρέψει στο νησί ώστε να γεννηθεί εκεί η κόρη τους.

«Μεγάλωσα στον Λυκαβηττό», λέει η Ερμίνα, που έχει μια περιπετειώδη και ενδιαφέρουσα οικογενειακή ιστορία. «Ο πατέρας μου ήταν στη Φιλοσοφική, η μητέρα μου το ίδιο, ζούσαμε με ελάχιστα χρήματα. Ό,τι υπήρχε από περιουσία χάθηκε στην Αμμόχωστο και θυμάμαι τον πατέρα μου να έρχεται με την κούτα από το συσσίτιο. Ήταν δύσκολα, αλλά ο πατέρας μου αποφάσισε να πάει στο Θέατρο Τέχνης, κάτι που ήθελε να κάνει πάντα».

Ο Βαρνάβας Κυριαζής, ο πατέρας της, άρχισε να σπουδάζει και να δουλεύει. Ο Κουν τον ήθελε και του έδωσε υποτροφία για να μπορέσει να συνεχίσει. «Έχω πολλές αναμνήσεις από το Υπόγειο. Ήμουνα μικρή και εκεί μεγάλωσα, δεν υπήρχε κάποιος να με κρατήσει στο σπίτι. Στα μάτια μου αυτός ήταν ένας κόσμος μαγικός και υπήρχαν εκεί άνθρωποι που αγάπησα βαθιά και τους έχω ακόμα στην καρδιά μου, όπως ο σκηνογράφος και ζωγράφος Σάββας Χαρατσίδης με τον οποίο, θυμάμαι, ζωγραφίζαμε μαζί και δεν με ξέχασε ποτέ. Όταν επιστρέψαμε στην Κύπρο εξακολουθούσε να μου στέλνει κάρτες και ζωγραφιές».

«Είναι πολύ χρήσιμο στη δουλειά που κάνω αυτό, γιατί υπάρχουν πολλοί τρόποι και πολλά κουτάλια να το ταΐσεις το εγώ σου και να το τροφοδοτήσεις και να το γιγαντώσεις. Συνειδητοποίησα ότι μου αρέσει να κοντράρομαι με αυτό και να το βλέπω μπροστά μου και να γελάω».

Ο κόσμος αυτός καταγράφηκε στα μάτια και στο πνεύμα της και την επηρέασε βαθιά. Ένα μέρος της αισθητικής της, που είναι πολλά περισσότερα πράγματα από τη λέξη, είναι ηθική και μνήμη, τα χρωστάει σε αυτή την περίοδο. Η Ερμίνα επέστρεψε στην Κύπρο το 1982, όταν ο πατέρας της άρχισε να συνεργάζεται με τον ΘΟΚ μετά από πρόσκληση του Εύη Γαβριηλίδη, στη Λευκωσία.

Ερμίνα Κυριαζή Facebook Twitter
«Θα κρατήσω μια φράση από το “Τσιτάχ”: “Όσοι θυμούνται δεν φοβούνται”. Δεν ξεχνάω τίποτα». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Με τη μητέρα μου μετακομίσαμε στη Λεμεσό, με τους παππούδες. Τα νοσταλγώ αυτά τα παιδικά χρόνια κι ας ήταν δύσκολα. Ένιωθα ξένη, δεν μπορούσα να μιλήσω κυπριακά∙ το σκέφτομαι γιατί σήμερα είναι σαν να πατάω το κουμπί και να αλλάζω γλώσσα. Ήταν ζόρικη η ένταξη, ήμουνα “η καλαμαρού”, ήμουνα κλειστό παιδί και εσωστρεφές και έφτιαχνα κόσμους για να επιβιώσω. Τους φίλους μου από το σχολείο δεν τους ξεχνώ ποτέ, ήταν η καλύτερη περίοδος, μετά άλλαξα σχολείο και ζορίστηκα ξανά», λέει.

«Άρχισα να σχεδιάζω και να μαζεύω ευτελή αντικείμενα από τον δρόμο και να κάθομαι ώρες ατέλειωτες στα αρχαιολογικά μουσεία. Έφτιαξα ένα portfolio με κοσμήματα από ευτελή υλικά, από τα σχέδια των μουσείων. Το έστειλα στη Φλωρεντία και με δέχτηκαν για να σπουδάσω χρυσοχοΐα. Δεν πήγα ποτέ. Ο πατέρας μου δεν ήθελε να γίνω ηθοποιός για κανένα λόγο».

Τελικά η Ερμίνα, παρά τα εμπόδια και τις μεγάλες αντιρρήσεις, έφτασε στην Αθήνα και μπήκε το 1992 στο Εθνικό. Το ίδιο καλοκαίρι έπαιξε ως πρωτοετής στην περίφημη «Σαμία» του ΘΟΚ στην Επίδαυρο, εκεί που έκανε το ντεμπούτο του και ο Αλκίνοος Ιωαννίδης. Ακολούθησαν οι «Όρνιθες» το 1995 και άλλες θεατρικές δουλειές, όπως οι «Φωνές Γυναικών» και μετά άρχισε ένα πηγαινέλα στην Κύπρο.

«Δούλευα εκεί, η άλλη μου δουλειά ήταν να τραγουδάω, δούλεψα στο θέατρο της Λεμεσού και στον ΘΟΚ και ήρθα στην Αθήνα όπου έκανα την κόρη μου και έμεινα μέχρι το 2008. Ακούει κανείς την ιστορία και σκέφτεται “τι περιπέτεια”, ενώ έτσι είναι η ζωή όλων των ηθοποιών, η ανεργία δυο φορές τον χρόνο, οι δεκάδες άλλες δουλειές. Έτσι, όταν μεγάλωσε το παιδί, αποφασίσαμε με τον σύντροφό μου να πάμε στην Κύπρο ξανά. Με την προϋπόθεση να έχω δουλειά. Αν με ρωτήσεις, προτιμώ να πεινάω στην Αθήνα. Στην Κύπρο ξεκίνησα να κάνω παιδικό θέατρο. Και μείναμε στη Λεμεσό. Δεν έχω παράπονο, ο ΘΟΚ είναι γυμναστήριο, πέντε παραστάσεις τον χρόνο. Συνέχισα μετά να δουλεύω σε όλο το ελεύθερο θέατρο της Κύπρου».

Στην πανδημία, όταν έκλεισαν όλα, εκείνη πέρασε δύσκολα την καραντίνα, έχοντας την κόρη της στην Αυστραλία να σπουδάζει με υποτροφία στο Εθνικό Θέατρο της Μελβούρνης, κάνοντας διαρκώς δουλειές και επιδιορθώσεις στο σπίτι της για να απασχολεί το μυαλό της. Μου λέει ότι η κόρη της τής έχει δώσει μεγάλη δύναμη και ότι εξαιτίας της έμαθε να κατατροπώνεται το εγώ της. «Είναι πολύ χρήσιμο στη δουλειά που κάνω αυτό, γιατί υπάρχουν πολλοί τρόποι και πολλά κουτάλια να το ταΐσεις το εγώ σου και να το τροφοδοτήσεις και να το γιγαντώσεις. Συνειδητοποίησα ότι μου αρέσει να κοντράρομαι με αυτό και να το βλέπω μπροστά μου και να γελάω».

Ερμίνα Κυριαζή Facebook Twitter
«Το γάλα συνδέεται με ό,τι μπορεί να αγαπήσουμε, με το μαλακό που ψάχνουμε μέσα μας». Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Όταν τέλειωσε η καραντίνα, η Ερμίνα αποφάσισε για μια ακόμα φορά, οριστικά όπως λέει, να έρθει στην Ελλάδα. Συνειδητοποίησε ότι δεν μπορούσε να αποχωριστεί την Αθήνα. Είναι πολλά όσα τη συνδέουν με την πόλη. Όταν τη ρωτώ πώς την πάλεψε με την ταυτότητα και τη γλώσσα, μου λέει ότι είναι ευπροσάρμοστη αλλά και ότι η ενσωμάτωσή της εδώ είναι πιο εύκολη.

Στη σκηνοθεσία μπήκε εδώ και πέντε χρόνια με μεγάλη σεμνότητα και μικρά βήματα, έχοντας την πλήρη συνείδηση μιας συναισθηματικής και πνευματικής ολοκλήρωσης, κάνοντας αγώνα για να μη βιάζεται και να μην είναι παρορμητική. «Τώρα κάνω πίσω και μετράω τα πάντα, χωρίς να υπάρχει σχέδιο, είναι ανάγκη μου» λέει. «Και το προτιμώ, αντί να μεταθέτω αλλού την ευθύνη για τις επιλογές μου, είναι κάτι που με απασχολεί, προτιμώ να κάνω πίσω και να δω ποια είναι η ανάγκη του καθενός να συμπεριφερθεί έτσι, αυτό μου δίνει μια ισορροπία που δεν είχα και μια ευρύτερη κατανόηση».

Εγκατεστημένη πια στο κέντρο της Αθήνας, στον Βοτανικό, για να χαίρεται όλη την πόλη περπατώντας τη, άρχισε να δουλεύει και έτσι άρχισε να συζητά με τον συγγραφέα Βασίλη Κατσικονούρη, που τον αναζήτησε όταν θέλησε να προτείνει το έργο του «Καγκουρώ» στο θέατρο ΕΝΑ στην Κύπρο. Εκείνος της έδωσε να διαβάσει το «Τσιτάχ», που περιγράφει μοναδικά τη μοναξιά ενός παλαίμαχου ποδοσφαιριστή, για να το δώσει στον Γιώργο Νινιό, με τον οποίο έπαιζαν εκείνη την εποχή μαζί σε μια τηλεοπτική σειρά και τον θεωρούσε ιδανικό πρωταγωνιστή.

Ο Μάνος Καρατζογιάνης φιλοξένησε στο θέατρο Σταθμός την πολύ επιτυχημένη αυτή παράσταση που έγινε γρήγορα sold out και επαναλήφθηκε και για δεύτερη χρονιά. Μιλώντας για το «Γάλα», μου λέει ότι ο Βασίλης Κατσικονούρης έχει έναν αρχετυπικό τρόπο με τον οποίο γράφει. Είναι σαν να ενυπάρχει το αρχαίο δράμα μέσα από μια σύγχρονη ιστορία, έχει μια δραματουργική μέθοδο πολύ δομημένη που δεν είναι ψευτορεαλισμός με ήρωες καρικατούρες. «Όλοι οι ήρωες του Κατσικονούρη είναι τόσο αληθινοί όσο και ο αέρας που αναπνέουμε» λέει.

«Έχει έναν συνειδητό και έναν υποσυνείδητο κόσμο −αυτό μου αρέσει πολύ στους συγγραφείς− αλλά και έναν κόσμο συμβολισμών και συμβόλων που θα έλεγα ότι μου θυμίζει και με συνδέει με τον φανταστικό παιδικό μου κόσμο. Είναι ένας τρόπος να επικοινωνώ και ένας τρόπος που κατανοώ τη μαγεία και τον υπαινιγμό της. Είναι σαν να βλέπεις κάτι πίσω από μια κλειδαρότρυπα αλλά συγχρόνως σε πρώτο πλάνο, καθαρά».

Όταν τη ρωτάω για ποιους κόσμους θέλει να μιλήσει, μου απαντά ξεκάθαρα ότι ως σκηνοθέτιδα νιώθει χρέος να μιλήσει για τους κόσμους του συγγραφέα. «Μου αρέσει να σκηνοθετώ γιατί μου αρέσει να είμαι δασκάλα, με την έννοια του ανθρώπου που αυτό που ξέρει θέλει να το μεταδώσει, να το μοιραστεί χωρίς να κάνει τον τροχονόμο στα αισθήματα και τις σκέψεις των άλλων, να πάει τον άλλο ένα βήμα παραπέρα».

Ερμίνα Κυριαζή Facebook Twitter
«Είναι πολύ χρήσιμο στη δουλειά που κάνω αυτό, γιατί υπάρχουν πολλοί τρόποι και πολλά κουτάλια να το ταΐσεις το εγώ σου και να το τροφοδοτήσεις και να το γιγαντώσεις. Συνειδητοποίησα ότι μου αρέσει να κοντράρομαι με αυτό και να το βλέπω μπροστά μου και να γελάω». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Για την Ερμίνα το θέατρο δεν μπορεί παρά να είναι ομαδικό σπορ, πιστεύει πολύ στην πράξη, στο «τραπέζι», στην ανάλυση ως πρακτική λειτουργία, στη σύνδεση των ανθρώπων που δουλεύουν μαζί, θέλει να δουλεύει με τις εξαιρετικές ποιότητες των ανθρώπων που αναδεικνύονται μέσα από αυτήν τη διαδικασία. Θεωρεί ότι οι λέξεις είναι τα πολύτιμα εργαλεία του θεάτρου, σε αυτές ακουμπά και αυτή η επαφή νιώθει πολλές φορές σήμερα να χάνεται στο θέατρο.

«Ξεκινώ από τον λόγο και τεχνικά και πνευματικά, αλλά στο έργο, σε κάθε έργο, το πιο συναρπαστικό κομμάτι είναι οι σχέσεις που δημιουργούνται και ό,τι αυτό περιλαμβάνει, είναι το εφαλτήριο και από εκεί ξεκινούν όλα» λέει. «Πιστεύω ότι οι λέξεις μάς πάνε σε άλλα μονοπάτια, μας συνδέουν, και διυλίζουν τα προσωπικά μας αισθήματα. Δημιουργούν μια αίσθηση και είναι αυτή για την οποία θέλει να μιλήσει το “Γάλα” και οι ήρωές του».

Στην ιστορία του Βασίλη Κατσικονούρη, μια μητέρα από την πρώην Σοβιετική Ένωση και οι δυο της γιοι συνθέτουν μια συγκλονιστική οικογενειακή ιστορία όπου φωτίζεται δεξιοτεχνικά από τον συγγραφέα ο συναισθηματικός κόσμος των ηρώων και οι ανησυχίες τους, όπως αυτές πηγάζουν μέσα από το κοινωνικό τους περιβάλλον, αλλά κυρίως η αίσθηση που έχει κανείς πως όλα μέσα του μαλακώνουν και ζεσταίνονται όταν σταματάει πια να κλαίει και να πονάει γιατί δέχεται την τροφή του.

«Το γάλα συνδέεται με ό,τι μπορεί να αγαπήσουμε, με το μαλακό που ψάχνουμε μέσα μας. Ποθούμε να αγαπηθούμε. Και να βρούμε μια καλύτερη ζωή στο μέρος που τελικά θα φτάσουμε» λέει.

Η Ερμίνα Κυριαζή πιστεύει ότι κάποιος που έχει αποφασίσει να γίνει σκηνοθέτης πρέπει να φέρει όλους τους κόσμους που ενυπάρχουν σε ένα έργο στο φως και να τους δώσει νόημα. «Μπορεί να ξεκινήσω από μια φράση, και να είναι αυτό το νόημα, όπως και κάποιοι άνθρωποι είναι από μόνοι τους το νόημα, το μήνυμα, ακόμα και με τον τρόπο που χαμογελούν», λέει. «Θα κρατήσω μια φράση από το “Τσιτάχ”: “Όσοι θυμούνται δεν φοβούνται”. Δεν ξεχνάω τίποτα. Είναι βάσανο και μεγάλη αρετή να μην ξεχνάς, γιατί η μνήμη έχει σεβασμό για όσους έχεις βρει στον δρόμο σου στη ζωή. Και πάντα τους ευχαριστώ, όπως είμαι ευγνώμων για όλα όσα μας συμβαίνουν και μας φέρνουν στο σήμερα».

Ερμίνα Κυριαζή Facebook Twitter
Στην ιστορία του Βασίλη Κατσικονούρη, μια μητέρα από την πρώην Σοβιετική Ένωση και οι δυο της γιοι συνθέτουν μια συγκλονιστική οικογενειακή ιστορία. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

H φωτογράφηση έγινε στον πολυχώρο Vault, Μελενίκου 26, Βοτανικός.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Κατσικονούρης: «Η αριστεροσύνη έχει γίνει "μούρη". Και παλιά υπήρχε, αλλά ήταν χρήσιμη για να βγάζεις γκόμενες»

Θέατρο / Βασίλης Κατσικονούρης: «Η αριστεροσύνη έχει γίνει "μούρη". Και παλιά υπήρχε, αλλά ήταν χρήσιμη για να βγάζεις γκόμενες»

Ο συγγραφέας επιτυχημένων θεατρικών έργων όπως το «Γάλα», το «Γκουντ Λακ» και το «Καλιφόρνια Ντρίμιν» δηλώνει «νορμάλ αναρχοχριστιανοκομμουνιστής» και αν έπρεπε να βάλει ταμπέλα στη δραματουργία του, θα επέλεγε το «προσοχή, εύθραυστο».
ΙΩΑΝΝΑ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ
20 παραστάσεις

Winter Preview 2024 / 20 παραστάσεις για έναν συναρπαστικό θεατρικό χειμώνα

Βάγκνερ και «Σαλό» στη Λυρική, Στρίντμπεργκ στο Εθνικό, Λόρκα στο Τέχνης, η επιστροφή του αριστουργηματικού «ROHTKO» στη Στέγη και πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες προτάσεις που κάνουν πρεμιέρα προσεχώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι εξομολογήσεις τριών γυναικών μέσα στον ρεαλιστικό, μαγικό και ποιητικό κόσμο της Ρούμενα Μπουζάροφσκα

Θέατρο / Μικρές καθημερινές γυναικείες νίκες και ήττες στη νέα παράσταση της Μαρίας Μαγκανάρη

Στην παράσταση που βασίζεται στο βιβλίο της Ρούμενα Μπουζάροφσκα «Ο άντρας μου» ζωντανεύει το πάθος, η τόλμη και το χιούμορ μέσα από τις αποκαλυπτικές εξομολογήσεις των ηρωίδων της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ