Ο Ακύλλας Καραζήσης κάνει χασίς

Ο Ακύλλας Καραζήσης κάνει χασίς Facebook Twitter
9
Ο Ακύλλας Καραζήσης κάνει χασίς Facebook Twitter
"Να γίνεται είδηση η σύλληψη κάποιου πολίτη για μερικά γραμμάρια «χόρτο», να διαπομπεύεται, να πληρώνει δικηγόρους και πρόστιμα, να φυλακίζεται ακόμα συντηρώντας έναν φαύλο κύκλο επειδή απλώς κάνει το κέφι του χωρίς να ενοχλεί κανέναν. Κι από την άλλη το αλκοόλ να κάνει θραύση, με όλα τα παρατράγουδα της κατάχρησής του και να συνταγογραφούνται τα Prozac, τα Zanax και τα Lexotanil με τις χούφτες". Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Υπήρξε για χρόνια «πότης» και δεν το κρύβει, ούτε νιώθει ότι πρέπει να απολογηθεί γι' αυτό. Και μπορεί πλέον να μην καπνίζει ούτε τσιγάρο «κανονικό», αναγνωρίζει όμως τους ορίζοντες που μπορεί να σου ανοίξει η σωστή χρήση της εν λόγω ουσίας, ορίζοντες που στη συνέχεια μαθαίνεις να διευρύνεις και δίχως αυτή. Δηλώνει υπέρμαχος της νομιμοποίησής της και τον εξοργίζει, λέει, γενικότερα η υποκριτική σεμνοτυφία, «δεξιά» ή «αριστερή», θρησκευόμενη ή μη, όλο αυτό το «πατερναλιστικό, αυταρχικό και βαθιά συντηρητικό Υπερεγώ του έθνους» που υπονομεύει κάθε πρόοδο σε αυτό τον τόπο. Χρησιμοποιεί δε το χασίς σαν «όχημα» στο ομώνυμο θεατρικό που ανεβάζει προσεχώς στο θέατρο Θησείον, προκειμένου να αναφερθεί σε όλο εκείνο το συνδεδεμένο με την ελεύθερη χρήση του κλίμα αμφισβήτησης, αντικονφορμισμού και χειραφέτησης της δεκαετίας του '60 που μπορεί να μην άλλαξε τον κόσμο και τις συνειδήσεις όσο ευαγγελίζονταν τα επαναστατημένα πνεύματα της εποχής, απελευθέρωσε όμως ένα τεράστιο δυναμικό και μια ζωτική, αναγεννητική ενέργεια που τον έκανε σίγουρα πιο ανοιχτό, πιο ελεύθερο, πιο δημιουργικό, πιο ενδιαφέροντα, αφήνοντας σοβαρή παρακαταθήκη για την επόμενη φορά που η ιστορία θα αποφασίσει να «απογειωθεί».

— Λίγα λόγια για το έργο Χασίς;

Θα έλεγα ότι μοιάζει με ένα πολυφωνικό τραγούδι στο οποίο συνυπάρχουν κείμενα των Άλεν Γκίνσμπεργκ, Βάλτερ Μπένγιαμιν, Όσκαρ Σμιτς, Ανρί Ντε Μονφρέ, Ηλία Πετρόπουλου και άλλων, καθώς και δικά μου. Η προσέγγισή μου δεν είναι φιλολογική αλλά βιωματική, αφορά μια πόρτα που αφότου «παραβιάστηκε» μένει πάντα ανοικτή επηρεάζοντας αισθητικές, πνευματικές και συναισθηματικές προσλαμβάνουσες. Συμπρωταγωνιστές μου ο Κορνήλιος Σελαμσής, που έχει και τη μουσική επιμέλεια, η Δήμητρα Βλαγκοπούλου και η Μαριλένα Ρασιδάκη. Όχι, δεν θεωρώ ότι στις μέρες μας μπορεί να «προκαλέσει» ένα τέτοιο έργο και να δημιουργήσει σκάνδαλο, αλίμονο, δηλαδή!


— Στο μεταξύ περιοδεύεις ανά την Ευρώπη με τo θεατρικό Empire του Milo Rau.

Ναι, πρόκειται για μια παραγωγή του βερολινέζικου θεάτρου Schaubühne, μια τριλογία για την ακρίβεια, το β' μέρος της οποίας, το Civil Wars, έχει ήδη παιχτεί κι εδώ. Το Empire αποτελεί το γ' μέρος. Πρόκειται ουσιαστικά για τέσσερις δραματοποιημένες βιογραφίες ηθοποιών από διαφορετικές εθνικότητες που συνδιαλέγονται μεταξύ τους - είμαστε εγώ, η Μάγια Μόργκεστερν (Ρουμανία), ένας Σύριος κι ένας Κούρδος ηθοποιός, πρόσφυγες στη Δύση οι δύο τελευταίοι.

Είμαι δεκατέσσερα χρόνια τώρα καθαρός από νικοτίνη, άρα και δυσανεκτικός σε οτιδήποτε καπνίζεται! Νεότερος όμως, και ιδίως τη δεκαετία του '80 στη Γερμανία υπήρξα συστηματικός χρήστης κάνναβης – δεν έχω κανένα θέμα να το κρύψω, ούτε αισθάνομαι τίποτα τύψεις ή μεταμέλεια, αυτά είναι αστεία πράγματα, μια χαρά περνούσα για τότε.

 

— Στην πραγματική σου βιογραφία πού θα εστίαζες;

Για να είμαι ειλικρινής, δυσκολεύομαι να εστιάσω κάπου όπως το θέτεις, θα έλεγα όμως ότι η ζωή μου χωρίζεται σε τρεις μεγάλες ενότητες: Θεσσαλονίκη όπου μεγάλωσα, Χαϊδελβέργη όπου σπούδασα κι έμεινα κάπου 15 χρόνια και ύστερα Αθήνα. Το Χασίς έχει πολλές αναφορές στη δεύτερη εκείνη περίοδο, τη «γερμανική» ας πούμε. Γιατί τότε ουσιαστικά «μυήθηκα» στην αντικουλτούρα, τότε πειραματίστηκα με την κάνναβη και άλλες ουσίες – εξ ου και η ιδέα για το θεατρικό -, τότε αποφάσισα να εγκαταλείψω τις σπουδές μου στην Πολιτική Επιστήμη και την Κοινωνιολογία για να καταλήξω αυτοδίδακτος ηθοποιός μέσα από μια σειρά συμπτώσεων.

Ο Ακύλλας Καραζήσης κάνει χασίς Facebook Twitter
"Δυσκολεύομαι να εστιάσω κάπου όπως το θέτεις, θα έλεγα όμως ότι η ζωή μου χωρίζεται σε τρεις μεγάλες ενότητες: Θεσσαλονίκη όπου μεγάλωσα, Χαϊδελβέργη όπου σπούδασα κι έμεινα κάπου 15 χρόνια και ύστερα Αθήνα". Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Ο Μπένγιαμιν παρομοίαζε την ευθυμία που προκαλεί το χασίς με έναν νου που χορεύει στις μύτες των ποδιών του. Εσύ, ωστόσο, δεν είσαι πια καν «κανονικός» καπνιστής.

Πράγματι, είμαι δεκατέσσερα χρόνια τώρα καθαρός από νικοτίνη, άρα και δυσανεκτικός σε οτιδήποτε καπνίζεται! Νεότερος όμως, και ιδίως τη δεκαετία του '80 στη Γερμανία, υπήρξα συστηματικός χρήστης κάνναβης – δεν έχω κανένα θέμα να το κρύψω, ούτε αισθάνομαι τίποτα τύψεις ή μεταμέλεια, αυτά είναι αστεία πράγματα, μια χαρά περνούσα για τότε. Η σχέση μου με όλα αυτά τα πράγματα είναι ειλικρινής κι εντελώς απενοχοποιημένη, άσχετα που δεν κάνω πια αυτή τη ζωή – και δεν την κάνω, γιατί αφενός άλλαξαν οι ανάγκες μου, αφετέρου έμαθα ωριμάζοντας να απολαμβάνω, να οραματίζομαι και να δημιουργώ με διαφορετικούς τρόπους - αν έπεφτα ξανά στα ίδια, θα ήταν σαν να γυρνούσα στο δημοτικό! Όπως εξάλλου έγραφε χαρακτηριστικά ο Ηλίας Πετρόπουλος, το χασίς το ξεσυνηθίζεις, την εμπειρία του όμως δεν την ξεχνάς ποτέ – και είχε απόλυτο δίκιο, αυτή άλλωστε είναι και η αξία της. Να πω όμως ότι η παράσταση δεν επικεντρώνεται αποκλειστικά στη συγκεκριμένη ουσία, αλλά τη χρησιμοποιεί περισσότερο σαν όχημα ώστε να αναδείξει όλη εκείνη την ατμόσφαιρα αμφισβήτησης και χειραφέτησης της δεκαετίας του '60 καθώς και του '70 μέχρι τα μέσα τουλάχιστον, ατμόσφαιρα που έλαβε διαστάσεις ιστορικού φαινομένου με παγκόσμιες διαστάσεις. Οι μπιτ ποιητές, οι ριζοσπάστες καλλιτέχνες και συγγραφείς, το ροκ εν ρολ, το αντιπολεμικό κίνημα, οι αγώνες των Αφροαμερικανών, των γυναικών, των γκέι, η διεύρυνση της συνείδησης, η οικολογία, ο κοινοτισμός, η συμβίωση, η μετωπική ρήξη με το παλιό, όλο αυτό το μεγάλο κύμα που άλλαξε κυριολεκτικά τον κόσμο δημιουργώντας νέες συνθήκες και δυνατότητες.

— Η προσωπική σου «ροκ» εμπειρία;

Προσωπικά, τη ροκ φάση την πρόλαβα νέος στο καλύτερο κομμάτι της, αυτό μεταξύ 1965-75. Ήδη από τα 13 μου άκουγα Cat Stevens και πρώιμους Bee Gees για να περάσω στην εφηβεία μου στους Who, που έγιναν η αγαπημένη μου μπάντα μαζί με τους Jethro Tull κι αργότερα στους Rolling Stones, από τους οποίους λάτρεψα το άλμπουμ Exile in Main Street. Κακώς βέβαια χρησιμοποιώ αόριστο, γιατί και τώρα ακόμα τέτοια ακούω! Θυμάμαι μάλιστα πιτσιρικάς την πρώτη προβολή του Woodstock στη Θεσσαλονίκη επί χούντας το '70. Νεολαία πολλή, αστυνομία απ' έξω και λάτρεις του τότε πρόσφατα χαμένου, Jimmy Hendrix να τον περιμένουν στον διάδρομο να εμφανιστεί στην ταινία κρατώντας αναμμένα κεριά. Από τη μια να βλέπεις αυτό το σκηνικό κι από την άλλη τα στρατιωτικά τζιπ με τις μεγάλες κεραίες να περιπολούν στο λιμάνι... Φανταζόμουν τότε τις ευρωπαϊκές και τις αμερικανικές μεγαλουπόλεις σαν χίπικους παραδείσους όπου όλοι κυκλοφορούσαν με μακριά μαλλιά, χαϊμαλιά, σαλβάρια και παντελόνια καμπάνες, ζούσαν σε κοινόβια και δεν προλάβαιναν να πηγαίνουν σε συναυλίες και πάρτι! Εκεί βέβαια που βίωσα κανονικά τη ροκ κουλτούρα ήταν στα φοιτητικά μου χρόνια στη Χαϊδελβέργη. Είχα μάλιστα και φίλους χρήστες ουσιών που είχαν τραβήγματα με τις αρχές. Σήμερα είναι πλέον πιο φιλελεύθερες οι κοινωνίες αυτές στο πώς αντιμετωπίζουν τις ουσίες – ειδικά την κάνναβη - και τους χρήστες τους κι αυτό δεν συνέβη τυχαία.


— Στην Ελλάδα πάντως η νομοθεσία απέναντι στις ουσίες παραμένει σεμνότυφη, υποκριτική και σαδιστική.

Ναι, μην το συζητάς! Να γίνεται είδηση η σύλληψη κάποιου πολίτη για μερικά γραμμάρια «χόρτο», να διαπομπεύεται, να πληρώνει δικηγόρους και πρόστιμα, να φυλακίζεται ακόμα συντηρώντας έναν φαύλο κύκλο επειδή απλώς κάνει το κέφι του χωρίς να ενοχλεί κανέναν. Κι από την άλλη το αλκοόλ να κάνει θραύση, με όλα τα παρατράγουδα της κατάχρησής του και να συνταγογραφούνται τα Prozac, τα Zanax και τα Lexotanil με τις χούφτες. Απαράδεκτα πράγματα. Εννοείται ότι υποστηρίζω τη νομιμοποίηση της καλλιέργειας και κατοχής κάνναβης για προσωπική χρήση, καθώς και τη φαρμακευτική της αναγνώριση, θέλει και ρώτημα; Και μακάρι να τολμήσει η παρούσα ή κάποια άλλη προοδευτική κυβέρνηση να προωθήσει αυτά τα ζητήματα. Όμως, στη χώρα μας υπάρχει, βλέπεις, ένα βαθιά συντηρητικό, πατερναλιστικό, αυταρχικό «υπερεγώ» που υπονομεύει λυσσαλέα οποιαδήποτε πρόοδο. Το είδαμε και στην κόντρα Φίλη - Ιερώνυμου για τα Θρησκευτικά. Με ποιο δικαίωμα παρενέβη ο Αρχιεπίσκοπος και «τράβηξε αφτιά»; Ως πότε η Πολιτεία θα χρειάζεται την άδεια της Εκκλησίας για να νομοθετήσει; Η επιβίωση του χουντικού τρίπτυχου Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια με εξοργίζει! Εξίσου σκοταδιστικές είναι οι περί ουσιών – και όχι μόνο - αντιλήψεις κάποιων αριστερών όπως του ΚΚΕ. Το «κανακεύουν» κι αυτοί το παραπάνω τρίπτυχο με τον τρόπο τους. Σαρκάζω οποιονδήποτε αυτόκλητο κήνσορα της ηθικής θέλει να με βάλει στον «ίσιο» δρόμο!

  

Ο Ακύλλας Καραζήσης κάνει χασίς Facebook Twitter
"Βλέπεις έπειτα ακόμα και φρικιά μεγάλης πια ηλικίας να συνεχίζουν να ζουν αντικομφορμιστικά, να διατηρούν μια σπίθα και μια ζεστασιά εφηβική στη διάθεση και το βλέμμα, βλέπεις 60ρες γυναίκες που χάρη στην ενέργεια που εκπέμπουν παραμένουν ελκυστικές κι ερωτεύσιμες! Είναι να μην τους χαίρεσαι τέτοιους ανθρώπους;" Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Μήπως όμως τελικά τα 60's και όλη η μυθολογία που κουβαλάνε ήταν μια γιγάντια ψυχεδελική παραίσθηση; Δηλαδή εντάξει, σίγουρα άλλαξαν νοοτροπίες, κατακτήθηκαν δικαιώματα, όμως ο κόσμος μας μάλλον χειροτέρευσε από τότε, πολλοί μάλιστα κατηγορούν εκείνη τη γενιά ότι είτε απέτυχε είτε «ενέδωσε», γενόμενη με τη σειρά της κατεστημένο.

Ναι, συνέβησαν αυτά, όμως δεν χαρακτηρίζουν παρά εκείνο το κομμάτι της γενιάς αυτής που δε συμμετείχε, που ήταν αντίθετο ή που αλλοτριώθηκε, δεν την απαξιώνουν συνολικά. Κατηγορούμε κι εμείς εδώ συχνά τη γενιά του Πολυτεχνείου για «ξεπούλημα» και όχι άδικα μέχρι έναν βαθμό, αδικούμε όμως έτσι ανθρώπους που αγωνίστηκαν με συνείδηση κι αξιοπρέπεια. Το πόσο κοσμογονικά ήταν όσα συνέβησαν τη δεκαετία του '60 το διαπιστώνουμε στην καθημερινότητά μας, άσχετα αν δεν το αντιλαμβανόμαστε πάντα. Εξακολουθούμε να έχουμε σαν καύσιμο το τεράστιο δυναμικό και τη ζωτική ενέργεια που απελευθερώθηκαν τότε. Τα κακά δεν αναιρούν τα καλά, το ότι το σύστημα κατάφερε να απορροφήσει και να προσεταιριστεί πολλές από εκείνες τις επαναστατικές ιδέες δεν τις ακυρώνει. Πολλοί τις διατήρησαν, τις έκαναν τρόπο ζωής – ταξιδεύοντας στην Ελβετία πρόσφατα για τις παραστάσεις του Empire διαπίστωσα ύστερα κι από συζητήσεις που είχα με συναδέλφους εκεί ότι υπάρχει στη χώρα των Άλπεων ένα μεγάλο εναλλακτικό κίνημα κληρονομιά των χρόνων εκείνων που είναι σχετικά άγνωστο και που ποτέ δεν ενσωματώθηκε, αντίθετα από άλλες Δυτικές χώρες. Δεν μπήκανε ποτέ π.χ. οι Ελβετοί Οικολόγοι στη βουλή, δεν έλαβαν κυβερνητικά αξιώματα όπως ο Κον Μπεντίτ κι ο Γιόσκα Φίσερ στη Γερμανία. Βλέπεις έπειτα ακόμα και φρικιά μεγάλης πια ηλικίας να συνεχίζουν να ζουν αντικομφορμιστικά, να διατηρούν μια σπίθα και μια ζεστασιά εφηβική στη διάθεση και το βλέμμα, βλέπεις 60ρες γυναίκες που χάρη στην ενέργεια που εκπέμπουν παραμένουν ελκυστικές κι ερωτεύσιμες! Είναι να μην τους χαίρεσαι τέτοιους ανθρώπους;

Info:

«Χασίς» του Ακύλλα Καραζήση

Θέατρο Θησείον, Τουρναβίτου 7, τηλ. 210 3255444

Πρεμιέρα 14/11

9

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

8 σχόλια
"Καμμένοι" από δω, "εξαρτημένοι" από κει... μωρέ έχετε εμπιστευτεί (ακόμη και τη ζωή σας ή τη ζωή του παιδιού σας) σε "καμμένους" κι "εξαρτημένους" και δεν έχετε πάρει χαμπάρι... εκτός αν περιμένετε τον γιατρό σας ή τον δάσκαλο του παιδιού σας να σας υπογράψει υπεύθυνη δήλωση ότι δεν είναι χασικλής... ό,τι να 'ναι... και ναι έχει και δασκάλους και γιατρούς και δικηγόρους που ανάβουν που και που κάνα μπαφάκι για να γουστάρουν. Αλλά έτσι είναι τα στερεότυπα: βλέπεις τον γιατρό σου στα μπουζούκια σκνίπα από το βρωμόξυδο "αααα, μωρέ μπράβο, έξω καρδιά ο άνθρωπος" (κι ας κάτσει στο τιμόνι μετά). Σου λένε ότι πίνει κάνα μπάφο, "τον καμμένο, τον εξάρτημένο, που έχει ψυχολογικά, ο χασσισοεξαρτώμενος και είναι και γιατρός, δεν ντρέπεται...". πραγματικά ό,τι να 'ναι όμως...
Είμαι περιστασιακός χρήστης αλκοόλ. Έχω δε την πληροφορία του κινδύνου του αλκοολισμού. Χωρίς να θέλω να μειώσω προσωπικές ιστορίες ή περισπούδαστες μελέτες του ίντερνετ, δεν πιστεύω ότι αποτελούν μέθοδους επικύρωσης των συνθηκών κάτω από τις οποίες γίνεται επικίνδυνη μια ουσία. Μια και εδώ δεν είναι κάποιο επιστημονικό συνέδριο αλλά ένα φόρουμ πολιτών, νομίζω ότι θα ήταν σωστότερο να συνεχιστεί η συζήτηση στο πολιτικό θέμα της κρατικής παρέμβασης στην προσωπική ζωή του πολίτη. Αν η χρήση μίας ουσίας μπορεί να κριθεί ως έγκλημα από κάποιο θεσμό. Κατά πόσο η εκλησία μπορεί να παρέμβει στη λειτουργία νομοθέτησης του κράτους. Κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι η χρήση τέτοιων ουσιών είναι αυτοκτονία. Θα προτιμούσα αντί να προσπαθούν να μας πείσουν για κάτι τέτοιο, να θέσουν το ζήτημα του δικαιώματος της αυτοκτονίας.Η προσωπική μου άποψη είναι προς τη μετάθεση των προσωπικών ευθυνών από του κράτος στον πολίτη, άρα στην πλήρη νομιμοποίηση της χρήσης ουσιών. Ιστορικά αποδεικνύεται η ανάγκη χρήσης ουσιών που αλλάζουν τον τρόπο αντίληψης. Το ότι τυχαίνει να χρησιμοποιώ μια νόμιμη ουσία δε θεωρώ ότι με κάνει καλύτερο ή χειρότερο από κάποιον που τυχαίνει να του ταιριάζει κάποια παράνομη. Κυρίως δεν αναγνωρίζω το δικαίωμα σε κανένα να κρίνει την ανάγκη μου αυτή. Άλλωστε το παράδειγμα της ποτοαπαγόρευσης έδειξε ότι τέτοιου τύπου απαγορεύσεις επηρεάζουν βαθύτατα τον κρατικό μηχανισμό, δημιουργούν διαφθορά και ωφελούν τη κάθε λογής μάφια. Παρακαλώ όχι ερωτήσεις του τύπου αν δίνω ουίσκι στον τρίχρονο γυιο μου.
ΑΓΑΠΗΤΕ Oberon ...ΕΠΕΙΣΗ ΟΠΩΣ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΡΗΣΗ....ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΠΝΙΖΕΙΣ ΠΑΡΕΙΤΣΑ ΜΕ ΤΟ ΓΥΙΟ ΣΟΥ Η ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΣΟΥ (ΕΑΝ ΕΧΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ-ΝΑ ΤΗΝ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΕΥΧΟΜΑΙ).ΕΑΝ ΟΧΙ ΣΕ ΠΟΙΟΑ ΗΛΙΚΙΑ ΘΕΩΡΕΙΣ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΜΙΛΟΥΣΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΘΑ ΤΑ ΠΡΟΕΤΡΕΠΕΣ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ .....ΜΕ ΧΟΡΤΟ ΜΕ ΜΑΥΡΟ Η ΜΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΑΞΩ ΑΝΑΛΛΟΓΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙΑ....ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΩΤΕΡΩ.........ΟΥΦ ΠΙΑΣΤΗΚΑ ΣΟΡΡΥ ΑΛΛΑΖΩ ΠΛΕΥΡΟ ...ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!
Oberon θεωρείς τυχαίο το γεγονός πως οι συστηματικοί χρήστες χασίς κάνουν ως επί το πλείστον "χαμαλοδουλειές" ;Δουλειές που δεν απαιτούν υψηλή πανεπιστημιακή μόρφωση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων, διαρκή ενημέρωση κλπ.
Για το οτι στην Ελβετια δεν συμβιβαστηκαν οφειλεται στο πολιτικο συστημα της Ελβετιας και οχι στους ανθρωπους. Οι ανθρωποι ειναι παντου οι ιδιοι. Η Ελβετια ειναι η μονη πραγματικα αμεση δημοκρατια, κανονικη οχι γιαλατζιολολοκληρωτικη με δημοψηφισματα που θετει ο ηγετης οπως τη φανταζονται οι συριζομποτς.
Αντε πάλι .Πάμε απ την αρχή! Γκαμπυ-Λόλα να ένα μήλο. Δε πάω να βγάλω το χόρτο διαβολικό !!Και τα περί βλακειας κρατα τα για τον εαυτό σου .Μη βρίζεις όταν δεν έχεις επιχειρήματα. Το χόρτο δεν είναι τόσο αθώο. . (Όπως εξάλλου το αλκοόλ κ το τσιγαρο) .Κανεις δε κάνει κουμάντο στη ζωή σου ,Πρωτα διάβασε ξανά άρθρο κ μετα μιλα! Keep calm.....λοιπόν.
ΟμπεΡον. .άνοιξε κάνα ίντερνετ κ ξεστραβωσου λίγο για το χασις. Ολες οι μελετες δειχνουν οτι η αλογιστη κ συχνή χρηση του μαυρου συνδέεται με ψυχωση και εθισμο .εσύ μπορει να το πινεις κ να μη σε πινει κ καλα κανεις.Δεν ισχυει αυτο για χιλιαδες καμμενους που υπαρχουν εκει εξω.Τις π@π@ριες μάλλον τις λες εσύ (για να ρίξω κ λίγο το επίπεδο). Χαλαρωσε κ μη τρελαινεσαι ..Την αποψη μας λεμε ολοι εδω μεσα .Καληνύχτα κ λιγότερη εμπάθεια .
Πες τα νιτσα γιατί έχουμε ξεφύγει τελείως. Το μαύρο προκαλεί εξάρτηση κ η χρονιά χρήση του, έκπτωση νοητικων λειτουργιών.(Ας αφήσουμε το προθάλαμο για άλλες ουσίες πες αυτό παλεύεται αν το πίνεις κ δε σε πινει) Ναι σίγουρα το υπάρχον καθεστώς ειναι άκαμπτο κ συντηρητικό ,πρέπει ν αλλάξει. Ειδικά για τους χρόνους χρήστες κ για την φαρμακευτική καναβη.αλλά ελεος. ..γκωσαμε με αυτόκλητους σωτήρες. ..που μας μιλάνε με την πείρα του "Πανεπιστημίου" της ζωής κ κουβέντα για την ταμπακερα.Η υποκρισία της ελεύθερης διακινησης αλκοολ δεν "αθωώνει "το χόρτο. ..άλματα λογικής. ..