« Οταν είσαι στα σκατά ως το λαιμό, δεν μένει παρά να τραγουδάς »

« Οταν είσαι στα σκατά ως το λαιμό, δεν μένει παρά να τραγουδάς » Facebook Twitter
0

"Θυμάμαι ποια ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει όλη αυτή η δουλειά, το Domino.

Είδα το Λάκη, γνωστό λούστρο στη γειτονιά όταν ήμουν μικρή.

Είχε τότε ένα ωραίο ξύλινο κασελάκι με τα εργαλεία και τα λούστρα του και διάλεγε πόστα στον κεντρικό δρόμο μιλώντας με τους περαστικούς.

Τώρα που τον είδα ξανά, αρκετά χρόνια μετά, καθόταν στα ίδια πόστα, στον ίδιο δρόμο, με το ίδιο εκείνο κασελάκι, σα να μην έχει αλλάξει τίποτα.

Μόνο που το κασελάκι του ήταν πια άδειο, ένα ξύλινο παλιό κουτί βαμμένο άτσαλα με λαδομπογιά.

Κάποια άλλη στιγμή είδα και μια γυναίκα με ένα καροτσάκι, άδειο κι αυτό, που όμως το κυλούσε σα να 'τανε γεμάτο, έκανε περίπατο.

Έτσι ξεκίνησε και το ένα ερώτημα έφερε το άλλο, για την παρουσία και την απουσία, για την απώλεια, για το πώς είναι μια ολόκληρη ύπαρξη να πλέκεται γύρω από κάτι που είναι πια κενό, άδειο.

Για τους ανθρώπους που ακολουθούν ό,τι υπάρχει μπροστά τους να ακολουθήσουν, ό,τι μοιάζει πιο ισχυρό.

Για τη συλλογικότητα σε αντίθεση με τη μάζα."

Αυτό το σημείωμα μας έστειλε η Αργυρώ Χιώτη για την παράστασή της Domino, από τη Δευτέρα 23 έως και Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013 στην ταράτσα του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδας.

Οι Vasistas, η ομάδα της οποίας είναι από τα ιδρυτικά μέλη, φτιάχνουν αυτή τη φορά μια παράσταση στο πλαίσιο μιας απλής, προκαθορισμένης κατάστασης, την κατάρρευση μιας εποχής, μιας γενιάς, ενός οικονομικού συστήματος, ενός ζώντος οργανισμού.

"Στη σκηνή εναλάσσονται στιγμιότυπα, θραυσματικά ταμπλώ ενός κόσμου όπου το τέλος πλησιάζει, όπου άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με το κενό. Με τρόπο επείγοντα, παράλογο και νοσταλγικό.
Το ηχητικό και αισθητικό σύμπαν της παράστασης δημιουργείται από πρώιμες, ξεχασμένες ηχογραφήσεις του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα και χορογραφίες της ίδιας εποχής.

Κινητοποιούμε κάτι από το εύθραστο παρόν μας πραγματοποιώντας μια συλλογική πτώση προς τα πίσω."

Η Αργυρώ Χιώτη γεννήθηκε στο Μοσχάτο. Πήγε σχολείο στον Πειραιά, και όταν τελείωσε την τρίτη δέσμη, και έδωσε εξετάσεις απέτυχε παταγωδώς.

Τότε είδε την παράσταση του Τάσου Μπαντή με τον Δημήτρη Καταλειφό στο Εμπρός, το "Εγώ ο Φόϊερμπαχ".

Αν υπάρχει κάτι μοιραίο που μας καθορίζει, αυτή η παράσταση καθόρισε τη ζωή της Αργυρώς. Εδωσε και μπήκε στην κραταιά τότε σχολή του Εμπρός, έκανε στη συνέχεια 2 χρόνια λογοτεχνική μετάφραση στο Γαλλικό Ινστιτούτο, δούλεψε στο Αμόρε και πήγε στη Γαλλία, στην Provence, όπου έκανε σπουδές θεάτρου και δραματουργίας.

Εκεί γεννήθηκαν οι Vasistas. Μια ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι εργάζονται συνεχώς μαζί, όσο τους επιτρέπουν οι συνθήκες και ονειρεύονται να δουλεύουν συχνά και στο εξωτερικό.

"Αργησα να κάνω δουλειά αυτή τη φορά, μας λέει η Αργυρώ, επειδή τα πράγματα είναι δύσκολα, πολύ δύσκολα οικονομικά και έτσι έμεινα για λίγο παραπάνω στη Γαλλία, μάζεψα κάποια χρήματα και πήραμε και κάποια από ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Παρόλη την οικονομική δυσκολία είμαστε αισιόδοξοι. Θα πάρουμε μέρος στο ΙΕΤΜ Διεθνής Συνάντηση Παραστατικών Τεχνών τον Οκτώβριο, στην Αθήνα, θα κάνουμε ένα αναλόγιο με το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη "Φαέθων" στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και ένα μικρό πρότζεκτ με τη Via Negativa".

Οι συντελεστές της παράστασης:

Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη

Δραματουργία: Vasistas

Σκηνικός χώρος: Εύα Μανιδάκη

Κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Συνεργασία στη δραματουργία: Χριστιάνα Γαλανοπούλου

Βοηθός σκηνοθέτη: Δάφνη Κούτρα

Προσαρμογή και διδασκαλία του "Cold song": Κορνήλιος Σελαμσής

Ερμηνεύουν: Ευθύμης Θέου, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη, Ελένη Βεργέτη, Αντώνης Αντωνόπουλος, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, και οι: Νικολέτα Ξεναρίου, Ασπασία-Μαρία Αλεξίου, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Ματίνα Περγιουδάκη, Ρίτα Λυτού, Βίκυ Μαραγκάκη, Νατάσα Παπανδρέου, Αναστασία Ζαγκλή

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ