Ποιο είναι το δικό σου «Σπιρτόκουτο»; Οι συντελεστές της παράστασης απαντούν

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου
0

Κάθε βράδυ, από Τετάρτη μέχρι Κυριακή, η εμβληματική ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, που άφησε το δικό της στίγμα τον ελληνικό κινηματογράφο και σήμερα μετράει 20 χρόνια ζωής, μεταμορφώνεται σε ένα ανατρεπτικό μιούζικαλ στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Οι συντελεστές της παράστασης μοιράζονται με τη LiFO την δική τους εκδοχή του «Σπιρτόκουτου».

 

Γιάννης Νιάρρος

Mουσική, στίχοι, σκηνοθεσία

To δικό μου Σπιρτόκουρτο είναι η μπριζόλα στο τηγάνι με μακαρόνια σκέτα με τυρί, τσόκαρο και Αντώνη Ρέμο.

Αλέξανδρος Λιβιτσάνος

Σύνθεση, ενορχήστρωση & μουσική διεύθυνση, πλήκτρα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Αν τα έργα μας είναι παιδιά μας, τότε το δικό μου Σπιρτόκουτο είναι ο ορισμός του συναισθηματικού κωλόπαιδου. Τσογλάνι, που του αρέσει να με κάνει ρεζίλι στη γειτονιά με τις αηδίες που ακούει στη διαπασών και ένα βρομόστομα του οποίου την εφευρετικότητα θα ζήλευε ο Τέσλα. Με ένα περίεργο τρόπο, όμως, κάθε φορά που το κοιτάζω, σκέφτομαι πως μου μοιάζει περισσότερο απ' όσο αντέχω να παραδεχτώ.

Γιάννης Οικονομίδης

Σκηνοθέτης της ταινίας, λιμπρέτο & καλλιτεχνική επιμέλεια του μιούζικαλ

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το σπάσιμο των αβγών, τότε... Το σπάσιμο των αβγών τώρα. Ο αποφασιστικός πήδος!

Γιάννης Αναστασάκης

Στον ρόλο του Δημήτρη, του πατέρα της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Η χώρα ολόκληρη. Δεν ξέρω πότε θα ανάψει ένα σπίρτο με το φαινόμενο της αυτοανάφλεξης. Και τότε ή θα γίνουμε παρανάλωμα, αν βρεθεί το σπιρτόκουτο πλάι στο εύφλεκτο υλικό των ονείρων, ή θα καούν μεμιάς όλα τα σπίρτα στο κλειστό συρταρωτό κουτάκι τους και θα συνεχίσουμε τη ζωή μας σαν να μην έγινε τίποτα. Αλλά στο σκοτάδι πλέον... (Πάντως, ας λάβουμε υπόψη πως στον πλανήτη γενικώς η θερμοκρασία ολοένα ανεβαίνει).

Αγορίτσα Οικονόμου

Στον ρόλο της Μαρίας, μητέρας της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Μικρό χάρτινο κουτάκι, στοιβαγμένα ξυλαράκια, στριμωγμένα ασφυκτικά, κάποια κολλημένα μεταξύ τους σαν κάτι να μην πήγε καλά εξαρχής, το κεφάλι τους είναι εύφλεκτο. 

Όποιο βγαίνει απ’ το κουτάκι καίγεται, γίνεται στάχτη. Όλα τα υπόλοιπα περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους. Μια μικρή κίνηση και ανάβουν, κάποιος, κάτι τα πυροδοτεί. 

Θ’ ανάψουν ένα κερί ή ένα τσιγάρο, θα δώσουν λίγο φως στο σκοτάδι ή θ’ ανάψουν μια φωτιά που θα ζεστάνει ή που θα γίνει παρανάλωμα. Ποιος ξέρει; Στο δικό μου Σπιρτόκουτο θ' ανάψουν τα αίματα. 

Δάφνη Δαυίδ

Στον ρόλο της Μαργαρίτας, ξαδέλφης της Μαρίας, που ζει μαζί τους

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Σπιρτόκουτο: όταν οι σχέσεις είναι γεμάτες θλίψη, μοναξιά, ασυνεννοησία, φόβο, πόλεμο κι έτσι όπως είναι, εύφλεκτες, καταστρέφονται. Αυτό όμως το Σπιρτόκουτο είναι για μένα γεμάτο αγάπη, αποδοχή, έμπνευση, δημιουργία, συναλλαγή, συνύπαρξη, ελευθερία, μαζί, μαζί, μαζί... 

Βασίλης Δημακόπουλος

Χορός, στον ρόλο του γείτονα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Δεν πιστεύω πως έχουμε μόνο ένα Σπιρτόκουτο. Το σπίτι μας, η δουλειά μας, οι φίλοι, η πόλη που ζούμε κουβαλάνε τις συμπεριφορές, τις συνήθειες και τα κουσούρια μας. Δεμένοι μαζί τους, παλεύουμε προσπαθώντας γι’ αυτό που νομίζουμε πως είναι καλύτερο. Για μένα κοινός παρονομαστής σε όλα αυτά είναι αυτή η πικρή και παραδόξως αισιόδοξη αποδοχή της πραγματικότητας και ο συμβιβασμός για να μπορέσεις να συνεχίσεις. «Δεν γαμιέται... καφετέρια θα ανοίξουμε». 

Γιώργος Κατσής

Στον ρόλο του Λουκά, γιου της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Οι ώρες στο σπίτι κατά τα παιδικά μου χρόνια. Στο σπίτι όπου μεγάλωσα τα λαρύγγια μας ήταν πολύ κοντά στο να εκραγούν. Και ήμασταν φτωχότεροι από τους χαρακτήρες του έργου, γιατί είμαστε γενιά μεταναστών. Την ξέρω στο πετσί μου αυτή την απύθμενη μιζέρια του Σπιρτόκουτου. Λένε ότι είναι ελληνική η ταινία του Οικονομίδη, εγώ λέω ότι είναι ένας βαλκανικός ύμνος. Περίμενα πώς και πώς να φύγουν όλοι για να αφουγκραστώ την ησυχία. Από τότε έχω μια πολύ τρυφερή σχέση με την ησυχία: δεν θέλω να μιλάω πολύ όταν τελειώνω τις πρόβες, δεν θέλω να ακούω τίποτα για κάποιες ώρες. Η Νέα Φιλαδέλφεια, όπου μεγάλωσα, δεν έχει μεγάλες διαφορές με τον Κορυδαλλό, ή τον Κορυδαλλό του έργου.

Δανάη Μουτσοπούλου

Χορός, στον ρόλο της γειτόνισσας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Ο Δημήτρης είναι ένα σπίρτο. Ονειρεύεται φωτιές, μα μένει σε αχρησία μέσα στο Σπιρτόκουτό του. Το Σπιρτόκουτό μου είναι το αμάξι μου. Εκεί όπου έχω τραγουδήσει, έχω ονειρευτεί, έχω κλάψει, έχω σκυλοβρίσει, γιατί ξέρω ότι, στρίβοντας στην επόμενη γωνία, μπορώ να συνεχίσω τον δρόμο μου και κανείς να μην ξέρει πως ήμουν εγώ η τρελή που τραγουδούσε «I could have danced all night» και φώναζε κλαίγοντας «προχώρα, ρε βόδι».

Ελένη Μπούκλη

Στον ρόλο της Άντζελας, κοπέλας του Λουκά

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Μόλις το ακούω, μου έρχεται κατευθείαν μια αίσθηση σαν να στενεύει ο χώρος, τόσο που είναι τόσο ασφυκτικά δεμένοι οι άνθρωποι μεταξύ τους που δεν μπορούν να αναπνεύσουν πια. 

Ένας φοβερά μικρός χώρος που για να υπάρξεις χρειάζεται ο ένας να κλέβει το οξυγόνο του άλλου. Κι εκεί έρχεται η έκρηξη…

Θεοδοσία Σαββάκη

Χορός, στον ρόλο της γειτόνισσας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Ο ανθρώπινος πολιτισμός, που παραμένει απάνθρωπος. Μια αενάως κληροδοτούμενη σύμβαση με αυθαίρετες, καταπιεστικές βάσεις. Χρήμα, τάξεις, κράτος, σύνορα, θρησκεία, πόλεμος, νόμος, κοινωνικό φύλο, οικογένεια: κατασκευές για να πλουτίζουν ελάχιστοι και να ελέγχονται μερικά «εκατομμύρια πιόνια». Κάποτε, όμως, το Σπιρτόκουτο και το περιεχόμενό του αναφλέγονται! Ευελπιστώ στο επόμενο μοντέλο να μη χωράει το δίπολο καταπιεστής - καταπιεζόμενος και να αποτελεί τούτη η μακρά φάση που ζούμε την τελευταία σκοταδιστική φάση του ανθρώπου.

Μάριος Σαραντίδης

Στον ρόλο του Γιώργου, αδελφού της Μαρίας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Άποψή μου να πούμε! Σπιρτόκουτο ίσον ο χώρος που «προστατεύει» τα μέσα ανάφλεξης. Ανάφλεξη ίσον κινητήριος δύναμη. Άρα, Σπιρτόκουτο είναι ο χώρος που σε οδηγεί στην ανάφλεξή σου. Ενίοτε έχει αρνητικό πρόσιμο. Οk! Εγώ με θάρρος κρατάω αμιγώς το θετικό. Εγώ ως «σπίρτο», και πες και spirto (πνεύμα στα ιταλικά), δίνω μεγάλη σημασία στο κουτί που με προστατεύει.

Η ιστορία μου με τις πληγές μου, την γκέι μου ταυτότητα, την καταπιεσμένη μου αρρενωπότητα που βρίσκω με την παράσταση, οι κραυγές μου και οι χαρές μου, οι επιτυχίες μου, οι σχέσεις μου και πόσα ακόμα, όλα αυτά είναι το Σπιρτόκουτο που μου επιτρέπει να υπάρχω ως Μάριος και το φυλάω καλά. Πολύ καλά, όπως λέει και η Μαρία, η αδελφή μου στο έργο.

Αυτό το σπιρτόκουτο μες στο Σπιρτόκουτο σε μιούζικαλ θα είναι η καλλιτεχνική μου καύλα.

Nάνσυ Σιδέρη

Στον ρόλο της Κικής, κόρης της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το δικό μου Σπιρτόκουτο έχει καεί. Έπρεπε να καεί για να συνεχίσει να έχει πλάκα η όλη ιστορία. Μου άφησε όμως κάτι ανεκτίμητο. Τη δυνατότητα της μεταμόρφωσης.

Αποστόλης Ψυχράμης

Στον ρόλο του Βαγγέλη, υπαλλήλου του Δημήτρη

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Tο δικό μου Σπιρτόκουτο είναι η χώρα μου. Όλη η σύγκρουση, η τρέλα, η «σύμβαση» για μια κάποια ζωή. Τα όνειρα που καταρρίπτονται, οι σχέσεις που ανατινάζονται, κι όμως με έναν τρόπο όλα μαζί, κοντά το ένα στο άλλο, σαν να είναι δεμένα επειδή έτσι πρέπει. Ε, ας το φτιάξουμε το μπουρδέλο, πια. Μπορούμε.

Σοφία Ευκλείδου 

Τσέλο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Eπιθετικότητα, τοξικότητα, θάνατος του ονείρου και της ελπίδας. Υπάρχουν πολλοί Κορυδαλλοί και Σπιρτόκουτα, έτοιμα να αναφλεγούν. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες.

Δημήτρης Κλώνης

Ντραμς

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το διπλανό διαμέρισμα.

Γιώργος Μπουλντής

Μπάσο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Είκοσι χρόνια ενοχλημένα και εκνευρισμένα είδωλα, τώρα και σε μιούζικαλ. Δεν πίστευα ότι θα το έβλεπα ποτέ για μια ταινία που στα είκοσί μου με έπιασε από τον λαιμό.

Σπύρος Νίκας

Σαξόφωνο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το δικό μου Σπιρτόκουτο το ζω καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας. Είτε με μηχανή είτε με αυτοκίνητο, ξυπνάει μέσα μου ο κύριος Δημήτρης. Και οι άλλοι οδηγοί όμως δεν πάνε πίσω.

Τα μπινελίκια δίνουν και παίρνουν δίχως αύριο. «Θα σου γ@μήσω τα ράμματα» στην Αμφιθέας.

«Φτιάχ’ το το μπουρδέλο» σε ταρίφα που καίει δέκα κιλά λάδι όποτε αλλάζει ταχύτητα. Κατάληξη; «Μια φραπεδιά ήρθα να πιούμε».

Βασίλης Παναγιωτόπουλος

Τρομπόνι

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το Σπιρτόκουτό μου είναι το μυαλό μου. Εκεί η σύγκρουση, η ένταση, ο παραλογισμός, η αυτοκαταστροφή και η τρέλα μπορούν να πιάσουν «0-100» σε δευτερόλεπτα.

Γιάννης Παπαδόπουλος

Πιάνο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το Σπιρτόκουτο μάς δείχνει ωμά την κοινωνία μας στον καθρέφτη, όσο κι αν προσπαθούμε να κοιτάξουμε από την άλλη.

Kώστας Σαπούνης

Τρομπέτα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

To δικό μου Σπιρτόκουτο είναι κάθε προσπάθεια να κανονίσουμε έξοδο με τους φίλους μου.

Δημήτρης Στασινός

Κιθάρα 

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

H αλήθεια είναι ότι δεν έχω πολυκαταλάβει τι γίνεται στο έργο, έχασα και κάποιες πρόβες στην αρχή και μετά ντράπηκα να ρωτήσω. Μη διαρρεύσει, παρακαλώ.


 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπιρτόκουτο, το μιούζικαλ: Η παθογένεια και το μεγαλείο της μικροαστικής οικογένειας σε ένα μοναδικό μουσικό έργο στη σκηνή της Στέγης

Θέατρο / «Σπιρτόκουτο The Musical»: Η πυριτιδαποθήκη της μικροαστικής οικογένειας στη σκηνή της Στέγης

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, ο Γιάννης Οικονομίδης, ο Γιάννης Νιάρρος και ο Αλέξανδρος Λιβιτσάνος συζητούν για το χρονικό δημιουργίας του (μιούζικαλ) «Σπιρτόκουτου» είκοσι χρόνια μετά τη θρυλική ταινία.
M. HULOT
Πώς χτίστηκε το μικροαστικό διαμέρισμα της μετεμφυλιακής Αθήνας

Θέματα / Πώς χτίστηκε το μικροαστικό διαμέρισμα της μετεμφυλιακής Αθήνας

Μια συζήτηση με τους δημιουργούς του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ «Χτίστες, νοικοκυρές και η οικοδόμηση της σύγχρονης Αθήνας», Τάσο Λάγγη και Γιάννη Γαϊτανίδη και με τον σύμβουλο της ταινίας, αρχιτέκτονα Πάνο Δραγώνα, για την πολεοδομική, χωροταξική και ανθρωπογεωγραφική εξέλιξη της μεταπολεμικής πρωτεύουσας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία

Συνεντεύξεις / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση αγαπά τις κουβέντες «εκτός θέματος». Με αυτό το σκεπτικό βρεθήκαμε στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου στο κέντρο της Αθήνας για μια δίωρη απομόνωση σε συνθήκες ησυχίας και ιδιωτικότητας, χωρίς περισπασμούς, «σαν κάτι συνωμοτικό να συμβαίνει», όπως διαπιστώσαμε, για να ξεκινήσουμε μια συζήτηση που δεν ξέραμε καθόλου πού θα οδηγήσει. Πράγματι, η κουβέντα ξέφευγε με τρομερή ευκολία. Ένα μέρος αυτής της συζήτησης θα διαβάσετε παρακάτω.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ