Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός για τη σεζόν 2022-23

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός για τη σεζόν 2022-23 Facebook Twitter
0

Να προχωράς διαρκώς, να ξεκινάς ξανά, να δοκιμάζεις, να ανοίγεσαι, να επιλέγεις αυτό που μπορείς να κάνεις καλύτερα, να υποστηρίζεις, να συνδέεις με απρόσμενο τρόπο πρόσωπα και κοινότητες, να αξιοποιείς την εμπειρία και να συστήνεις με θέρμη και ρίσκο το καινούργιο, να ερωτεύεσαι το απρόβλεπτο να είσαι πάντα ανοιχτός σε ιδέες.

Όλα αυτά δεν χωράνε σε ένα μότο, αλλά χωράνε σε μια στέγη, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση που κάθε φορά και κάθε χρονιά δοκιμάζει και ξεκινά ένα ταξίδι «καβαφικό», πλούσιο σε προτάσεις, σε εμπειρίες, με ενθουσιασμό, με στοχασμό, με εργαλεία από το παρελθόν και προσανατολισμό στο μέλλον.

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, μίλησε θερμά για όλα εκείνα που συνδέουν ένα πρόγραμμα με ποικιλία, αντιθέσεις, εκπλήξεις, συνδέσεις που δε μένουν μόνο στην Αθήνα αλλά φτάνουν και στην επαρχία, στον κοσμο όλο, παρουσιάζοντας όσα περιμένουμε να δούμε αυτή τη χρονιά.

 «Αυτή η τέχνη και οι καλλιτέχνες-θεραπευτές δεν μας καθησυχάζουν, αλλά μας παρηγορούν. Κάπως μας ενώνουν και κάπως μας ταράζουν, κάπως μας μαγεύουν και κάπως μας φανερώνουν. Κάπως παίζουν με τη συναισθηματική μας θερμοκρασία. Εδώ, με την ομάδα της Στέγης, φτιάχνουμε ιστορίες, συναντάμε αγνώστους και τους κάνουμε φίλους μας, συνδέουμε πότε ενστικτωδώς και πότε εν πλήρει συνειδήσει ανθρώπους και ιδέες, ανακατεύουμε καταστάσεις και ξεκουνάμε το μυαλό μας για να κάνουμε κάτι που να έχει νόημα. Και σε όλο αυτό το ταξίδι, θέλουμε να είμαστε μια γέφυρα πάνω από ταραγμένα νερά.Κι όταν το καταφέρνουμε, είναι τόσο ωραίο» είπε η Αφροδίτη Παναγιωτάκου.

Αυτή η τέχνη και οι καλλιτέχνες-θεραπευτές δεν μας καθησυχάζουν, αλλά μας παρηγορούν. Κάπως μας ενώνουν και κάπως μας ταράζουν, κάπως μας μαγεύουν και κάπως μας φανερώνουν. Κάπως παίζουν με τη συναισθηματική μας θερμοκρασία.

Στο θεάτρο πρεμιέρα κάνει ο Ρομέο Καστελούτσι για να μιλήσει για την αστυνομική βία με το «Bros». Είκοσι τρεις άνδρες πρωταγωνιστούν σε αυτό το έργο. Δεν χρειάζεται να είναι ηθοποιοί. Δεν προηγείται εξάλλου κάποια κανονική πρόβα. Μόνο μια συμφωνία: είναι εδώ για να εκτελούν οδηγίες. Όσο αλλόκοτες ή ακατανόητες κι αν είναι. Μια μνημειώδης φάρσα για την ελεύθερη βούληση στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης.

Στέγη Facebook Twitter
Bros, Ρομέο Καστελούτσι

Λίγο νωρίτερα ο Romain Gavras παρουσιάζει ανοίκειες εικόνες ενός οικείου μέλλοντος μέσα από το νέο έργο του, «Gener8ion», με τρεις ποπ βίντεο εγκαταστάσεις με σέρφερ, αντάρτες και τη Σαρλίζ Θερόν. Το οπτικοακουστικό ταξίδι στο 2034 ξεκινάει από τη Στέγη και μας εκτοξεύει στη Μάντρα της Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Ταυτόχρονα, λίγο μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βενετίας, η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του «Athena» προβάλλεται για ένα μόνο βράδυ στην Κεντρική Σκηνή.

Στέγη Facebook Twitter
Romain Gavras & Surkin, Gener8ion, Agartha

Ο Χρήστος Παπαδόπουλος θα επαναλάβει το εξαιρετικό Larsen C, ένα έργο τέχνης εν κινήσει που εμπνέεται από τη βραδύτητα της τήξης των παγετώνων. Το Σπιρτόκουτο γίνεται μιούζικαλ δια χειρός Γιάννη Οικονομίδη και Γιάννη Νιάρρου που γράφει τη μουσική. Η ελληνική οικογένεια που αγαπήσαμε και μισήσαμε παραμένει η ίδια, 20 χρόνια μετά. Πώς μπορεί το Σπιρτόκουτο να μεταμορφωθεί σε μιούζικαλ;

Ο Γιάννης Νιάρρος σηκώνει το γάντι και απαντά σε αυτά τα τολμηρά ερωτήματα με τον πιο ακραίο, ρηξικέλευθο τρόπο. Εννέα μουσικοί, έντεκα ερμηνευτές και πλήθος άλλων συντελεστών μεγεθύνουν την τραγελαφική πραγματικότητα της ελληνικής οικογένειας και, με οδηγό το πρωτότυπο μουσικό έργο των Γιάννη Νιάρρου και Αλέξανδρου Λιβιτσάνου, μας παρουσιάζουν μια καινούρια, αδιανόητη εκδοχή του θρυλικού «Σπιρτόκουτου».

Στέγη Facebook Twitter
Larsen C. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Με μια έκθεση-ψυχεδελικό ξόρκι στο παρελθόν, στο τώρα και στο μέλλον της ελληνικής εικαστικής και μουσικής σκηνής, οι The Callas γιορτάζουν τα 20 χρόνια δημιουργίας τους και οι bijoux de kant παρουσιαζουν το video art πρότζεκτ «Οι 7 θάνατοι της Αντώνας» του σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη.

Το Tectonics 2022 επανέρχεται για τέταρτη χρονιά στη Στέγη. Οι Susanne Kennedy & Markus Selg παρουσιάζουν το I AM {VR}, ό,τι πιο κοντινό στο metaverse και τον τεχνοσαμανισμό.

«I am a woman, not a fool» δηλώνει η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή και στήνει μια περφόρμανς-μανιφέστο για την ακρότητα των σωμάτων και των βλεμμάτων με το 2020: Obscene, ενώ το Αίνιγμα του Χαλεπά θα ταξιδέψει στη Αθήνα σε μια μεγάλη έκθεση για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου καλλιτέχνη Γιανούλη Χαλεπά.

Κωνσταντίνος Δοξιάδης - Ανθρώπινες Κοινότητες ονομάζεται η έκθεση για τον ανεξάντλητο μοντερνισμό του αρχιτέκτονα Κωνσταντίνου Δοξιάδη, ενώ σε μια απρόσμενη μουσική συνάντηση ο Παύλος Παυλίδης διασκευάζει και παρουσιάζει 18 τραγούδια του Γιάννη Μαρκόπουλου.

Το ανείπωτο φωτίζει η σκηνοθεσία του Τιμοφέι Κουλιάμπιν στην παράσταση Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι με τον Τζον Μάλκοβιτς που, ύστερα από μια πρώτη, work-in-progress παρουσίαση στη Λετονία, κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στην Ελλάδα, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης.

Λίγο πριν ο Ευριπίδης Λασκαρίδης περιοδεύσει για τέταρτη συνεχή χρονιά στην Ευρώπη, το εξαίσια αστείο και αλλόκοτα μαγικό ELENIT κάνει μια στάση στη Στέγη. Μια πανύψηλη κυρία με ιδιαίτερη κώμη και ακόμη πιο ιδιαίτερη μύτη σηκώνει το τηλέφωνο, τραγουδάει μόνη της και συναναστρέφεται άλλα παράξενα όντα, μιλώντας τους σε μια ολόδική της γλώσσα.

Στέγη Facebook Twitter
Σπιρτόκουτο

«Μονόλογο επιστημονικής φαντασίας με μουσικά ιντερλούδια» χαρακτηρίζει ο συγγραφέας Ευθύμης Φιλίππου το έργο του George, ένα έργο για τη φύση, την αιτία και την αισθητική μιας κτηνώδους, θανατηφόρου νόσου. Στο Μια Γέφυρα Μουσικής πάνω από τη Συγγρού vol.8 τιμάται η διπλή επετειακή συγκυρία των 110 χρόνων από τη γέννηση και των 30 από τον θάνατο του Maurice Ohana, ενός συνθέτη του οποίου το έργο είναι βαθιά ριζωμένο στις μουσικές παραδόσεις της Μεσογείου.

Μετά την εκπροσώπηση της Ελλάδας στην Μπιενάλε της Βενετίας, με την υποστήριξη του Onassis Culture, η ταινία εικονικής πραγματικότητας Αναζητώντας τον Κολωνό της Λουκίας Αλαβάνου έρχεται στη Στέγη.

Το καθιερωμένο φεστιβάλ χορού της Στέγης κλείνει φέτος δέκα χρόνια και ανανεώνεται. Το φεστιβάλ, ως Onassis Dance Days από φέτος, συνεχίζει να υποστηρίζει νέα πρωτότυπα έργα που αναπτύσσονται στο πιο υβριδικό και δυναμικό είδος των σύγχρονων παραστατικών τεχνών, από καλλιτέχνες οι οποίοι, ανεξαρτήτως εθνικότητας, ηλικίας, αρτιμέλειας, χορευτικών ή μη καταβολών, αγαπούν να απαντούν λοξά στο πιο απλό ερώτημα του κόσμου, «τι είναι χορός;».

Στη Στέγη έρχεται και η διεθνώς ανερχόμενη περφόρμερ, χορογράφος και σκηνοθέτρια Marina Otero από την Αργεντινή, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με το δίπτυχο FUCK ME και LOVE ME, όπου «ερωτικοποιεί» τη βιογραφία της.

Μετά τις παραστάσεις Άνθρωποι και Ποντίκια και Κόκκινα Φανάρια, ο Βασίλης Μπισμπίκης, για πρώτη φορά στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης, κάνει μια ελεύθερη μεταγραφή του εμβληματικού μυθιστορήματος Έγκλημα και Τιμωρία του Ρώσου συγγραφέα, μεταφέροντάς το στην Αθήνα του 2023.

Στέγη Facebook Twitter
The Callas

Μέσα από τα ετήσια ανοιχτά καλέσματά της (open calls), η Στέγη ξεχωρίζει και συστήνει τους νέους δημιουργούς που δραστηριοποιούνται στον χώρο των παραστατικών τεχνών – στα όρια του θεάτρου, του χορού, της περφόρμανς και των υβριδικών συνδυασμών τους, κάτι που επαναλαμβάνει και αυτή τη χρονιά.

Συγγραφέας, ακτιβίστρια, καθηγήτρια, πρωταγωνίστρια σε δύο σειρές ντοκιμαντέρ του BBC, Πρόεδρος της Βασιλικής Εταιρείας Λογοτεχνίας του Ηνωμένου Βασιλείου και η πρώτη μαύρη γυναίκα που τιμήθηκε με το βραβείο Booker, η Μπέρναρντιν Εβαρίστο συναντάει για πρώτη φορά το αθηναϊκό κοινό σε μια συζήτηση στην Κεντρική Σκηνή.

Το Borderline Festival 12, το μακροβιότερο φεστιβάλ της Στέγης, συνεχίζει την εξερεύνηση των οριογραμμών μεταξύ των διαφορετικών τεχνών, πολιτισμών και παραδόσε.

Έξι χρόνια μετά το Ρομπ/Rob, ο Δημήτρης Καραντζάς επιστρέφει στη Στέγη και στοιχειώνει τη Μικρή Σκηνή με το Σπίτι, μια παραβολή για την πραγματικότητα που, ό,τι κι αν κάνεις για να την αποφύγεις, αργά ή γρήγορα, θα έρθει να σε βρει.

Στέγη Facebook Twitter
«Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι» με τον Τζον Μάλκοβιτς

Η χορογράφος Πατρίσια Απέργη επιστρέφει στη Στέγη, έξι χρόνια μετά το Cementary, με ένα εκρηκτικό πάρτι-ύμνο στον άνθρωπο, στις επιλογές του, στη διαφορετικότητα, στην ελευθερία και στον αυτοπροσδιορισμό.

Έρχεται επίσης το Ρόθκο, μνημειώδες θέαμα-εμπειρία, στα όρια θεάτρου, σινεμά και video art, από τον κορυφαίο σύγχρονο Πολωνό σκηνοθέτη Lukasz Twarkowski, που συστήνεται στην Ελλάδα με μια εικονοκλαστική παράσταση-βουτιά στο άδυτο της σύγχρονης τέχνης, με το περίεργο παράδειγμα του εξπρεσιονιστή Mark Rothko στο επίκεντρο.

Το εργοτάξιο της Στέγης στη Στοά Ματάλα εστιάζει σε δύο στοιχεία που φέρνουν κοντά τους ανθρώπους: φαγητό και μουσική. Φιλοξενώντας παράλληλα εκθέσεις από καλλιτέχνες διαφόρων εθνικοτήτων, έχει ως στόχο της να φέρει το αθηναϊκό κοινό σε επαφή με τις πιο δυναμικές νέες φωνές στις τέχνες, δημιουργώντας ένα αθηναϊκό μωσαϊκό διαφορετικών ανθρώπινων ιστοριών.

Στην αρχή του πεζοδρόμου της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, στην Πλάκα, η «Μάντρα» κρύβει στην καρδιά της το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα αρχιτεκτονικής θεάτρου ανοιχτού χώρου της Belle Époque στην Αθήνα και φτιάχνεται με αναπαλαιώσεις.

Τον Σεπτέμβριο του 2020, το Ίδρυμα Ωνάση μεταμόρφωσε ένα τεράστιο βιομηχανικό κτίριο, που βρισκόταν σε μια αχαρτογράφητη περιοχή του Ρέντη, σε έναν απρόσμενο χώρο για καλλιτεχνικό πειραματισμό. Η ομάδα καλλιτεχνών του Onassis Ready μεγαλώνει μέρα με τη μέρα και το κτίριο θα γεμίσει σύντομα με ανθρώπους και φως.

Στέγη Facebook Twitter
Elenit, Ευριπίδης Λασκαρίδης.

Το Αρχείο Καβάφη θα ανοίξει στην ιστορική καρδιά της Αθήνας, την άνοιξη του 2023, στην οδό Φρυνίχου στην Πλάκα. Ο νέος χώρος θα στεγάσει τόσο το ίδιο το αρχείο όσο και τη βιβλιοθήκη του Κ. Π. Καβάφη, όπως και μια συλλογή προσωπικών αντικειμένων και έργων τέχνης με αναφορές στον ίδιο. Στον χώρο θα φιλοξενούνται μελλοντικά και περιοδικές εκθέσεις με έργα τέχνης που σχετίζονται με τον ποιητή.

Στα Γιάννενα, τον Μάιο του 2023, θα αναζητήσουμε ξανά τα νήματα, τα υλικά και τις ψηφίδες που συνθέτουν μια δημόσια σφαίρα η οποία αμφισβητεί τη διάκριση ανάμεσα σε κέντρο και περιφέρεια. Ανάμεσα στο παραδοσιακό πανηγύρι της επαρχίας, το υπόγειο κλαριντζίδικο και το κέντρο διασκέδασης της Αθήνας βρίσκονται οι ζωές, οι φωνές και η φαντασία των παραδοσιακών μουσικών, αλλά κι ενός ολόκληρου κόσμου που συμπορεύεται. Ο συνθέτης Θανάσης Δεληγιάννης και ο δραματουργός και φιλόλογος Γιάννης Μιχαλόπουλος ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2022 το Margaroni Residency και επιστρέφουν ως Onassis Residents σε ένα πρόγραμμα φιλοξενίας έως τον Μάιο του 2023.

Ξεκινώντας με την απόκτηση του αρχείου Καβάφη, την ψηφιοποίηση και το άνοιγμά του σε κοινό και ερευνητές, το Ίδρυμα Ωνάση ανέλαβε στις αρχές του 2022 την αποκατάσταση της Οικίας Καβάφη με σκοπό να την κάνει πόλο έλξης επισκεπτών από όλο τον κόσμο. Στην επέτειο των 160 ετών από τη γέννηση και των 90 ετών από τον θάνατο του Κ. Π. Καβάφη, το Ίδρυμα Ωνάση στη Νέα Υόρκη θα παρουσιάσει ένα δεκαήμερο φεστιβάλ τον Μάιο του 2023 σε διάφορους χώρους της πόλης.

Στέγη Facebook Twitter
Rothko

Με έμπνευση από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζέιμς Τζόις, το πρότζεκτ ULYSSES ξεκινάει τον Σεπτέμβριο από την Αθήνα για να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε το μέλλον. Μια «Ευρωπαϊκή Οδύσσεια» θα ξεδιπλωθεί με τη χρονολογική σειρά των 18 επεισοδίων του μυθιστορήματος του Τζόις, ξεκινώντας από την Αθήνα στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2022 και συνεχίζοντας στη Βουδαπέστη, τη Μασσαλία, την Τεργέστη και το Βίλνιους, το φθινόπωρο του ίδιου έτους. Το 2023 ακολουθούν το Παρίσι, το Βερολίνο, η Κοπεγχάγη, το Σαν Σεμπαστιάν, η Κλουζ, η Κωνσταντινούπολη, η Ζυρίχη, το Χρόνινγκεν, η Ελευσίνα και το Όουλου. Το ταξίδι του ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2024 στη Λισαβόνα, το Δουβλίνο και το Ντέρι-Λοντοντέρι.

Ο ίδρυμα Ωνάση στηρίζει τις ταινίες Με τη Σοφία, μια ταινία της Βάνιας Τέρνερ και της Μαρίας Σιδηροπούλου, ένα ντοκιμαντέρ που ακολουθεί την ιστορία του ελληνικού κινήματος #ΜeToo, το Μοmmies, μια ταινία της Ελβίρας Κρίθαρη και της Μαρίας Σιδηροπούλου γύρω από τα ερωτήματα που προκύπτουν από την εξωσωματική, καταξιωμένους δημιουργούς και νέα ταλέντα, μέσα από την ανάπτυξη σεναρίων για ταινίες όπως το Liar Man του Μανώλη Μαυρή, η Μεγάλη πέτρα σε μικρό κεφάλι των Γιάννη Οικονομίδη και Βαγγέλη Μουρίκη, οι Γυναίκες του 1922 του Άρη Καπλανίδη, το Bastards του Νίκου Πάστρα και το ντοκιμαντέρ The Public Private House του Τάσου Λάγγη, την παραγωγή ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους, όπως η Cora της Εύης Καλογηροπούλου, την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Βασίλη Κεκάτου, Οι άγριες μέρες μας, και την ταινία H Διάβαση των Αινεία Τσαμάτη και Κατερίνας Μαυρογεώργη.

Στέγη Facebook Twitter
Susanne Kennedy & Markus Selg

ΘΕΑΤΡΟ

Bros  
Romeo Castellucci
28.09 - 02.10.2022 І Κεντρική Σκηνή

ΣΠΙΡΤΟΚΟΥΤΟ Τhe Musical
Γιάννης Νιάρρος
05.11.2022 - 22.01.2023 І Κεντρική Σκηνή

ΘΕΑΤΡΟ І ΝΕΑ ΜΕΣΑ

I AM {VR}     
Susanne Kennedy & Markus Selg σε συνεργασία με τον Rodrik Biersteker
09– 31.12.2022 І 5ος όροφος

JOHN MALKOVICH
INGEBORGA DAPKUNAITE
Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι 
Κείμενο: Bernard-Marie Koltès
Σκηνοθεσία: Timofei Kulyabin
09 – 12.02.2023 І Κεντρική Σκηνή

Στέγη Facebook Twitter
Home, Δημήτρης Καρατζάς

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΘΕΑΤΡΟ

Ευθύμης Φιλίππου
Παναγιώτης Μελίδης (Larry Gus)
George
Χειμώνας 2023 І Κεντρική Σκηνή

Έγκλημα & Τιμωρία
του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι      
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μπισμπίκης      
18.03 ˗̶  09.04.2023 І Κεντρική Σκηνή

Future Now
Νέα πρωτότυπα έργα/ Νέοι πρωτότυποι κόσμοι
23.03 ˗̶  02.04.2023 І Στέγη

Το Σπίτι        
Δημήτρης Καραντζάς      
10 – 28.05.2023 І Μικρή Σκηνή

ROHTKO     
Lukasz Twarkowski         
25 – 28.05.2023 І Κεντρική Σκηνή

Στέγη Facebook Twitter
Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή, obscene. © MelanieHofmann

ΧΟΡΟΣ

Larcen C      
Χρήστος Παπαδόπουλος           
06 – 09.10.2022 І Κεντρική Σκηνή

2020: Obscene 
Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή
12 – 18.12.2022 І Κεντρική Σκηνή

Elenit
Ευριπίδης Λασκαρίδης   
16 – 19.02.2023 І Κεντρική Σκηνή

Στέγη Facebook Twitter
Marina Otero, Fuck Me-Contratapa. Φωτ.: Diego Astarita

ΦΕΣΤΙΒΑΛ - ΧΟΡΟΣ

ODD 
ONASSIS DANCE DAYS 
02 – 05.03.2023 І Στέγη

ODD 
ONASSIS DANCE DAYS 
FUCK ME / LOVE ME*
Marina Otero
02 – 05.03.2023 І Στέγη

ΧΟΡΟΣ/ΘΕΑΤΡΟ

Europe Beyond Access Festival                      
27 – 29.04.2023 І Μικρή Σκηνή

Ο ΟΙΚΟΣ ΤΗΣ ΤΑΡΑΧΗΣ
Πατρίσια Απέργη  
ΜΑΪΟΣ 2023 І Κεντρική Σκηνή

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Gener8ion (Neo Surf, Agartha, Emotions)     
Romain Gavras
22.09 - 23.10.2022 І Εκθεσιακός Χώρος -1, Μικρή Σκηνή, Onassis Mandra

Οι 7 θάνατοι της Αντώνας
από την bijoux de kant
09.11 - 04.12.2022 І 5ος όροφος

THE CALLAS / ΛΑΚΗΣ & ΑΡΗΣ ΙΩΝΑΣ
LOVE SOLIDARITY DEATH (L.S.D.)
26.11—31.12.2022 І Εκθεσιακός Χώρος -1

Αναζητώντας τον Κολωνό
Λουκία Αλαβάνου
Άνοιξη 2023 І Στέγη

Στέγη Facebook Twitter
Tectonics 2022 

ΕΚΘΕΣΗ

Το αίνιγμα του Χαλεπά
Χειμώνας 2023 І Εκτός Στέγης

ΜΟΥΣΙΚΗ

ONASSIS STEGI BLOCK PARTY 2022
04.10.2022 І Νέος Κόσμος

Tectonics 2022      
02 – 04.12.2022 І Εκτός Στέγης

Πέρα από τη θάλασσα
Ο Παύλος Παυλίδης συναντά τον Γιάννη Μαρκόπουλο
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023 І Κεντρική Σκηνή

Μια Γέφυρα Μουσικής πάνω από τη Συγγρού vol.8          
Φεβρουάριος 2023 І TBC І Εντός & εκτός Στέγης

Borderline Festival 12
21 – 23.04.2023 І Εντός & Εκτός Στέγης

Big Bang Festival 7          
27 & 28.05.2023 І Εντός & Εκτός Στέγης

Στέγη Facebook Twitter
Γιανούλης Χαλεπάς. Φωτ.: Γιάννης Σούλης
Στέγη Facebook Twitter
Γιανούλης Χαλεπάς. Φωτ.: Γιάννης Σούλης

ΛΕΞΕΙΣ & ΣΚΕΨΕΙΣ

I'm positive 2022               
Ας μιλήσουμε για μια κοινωνία αποδοχής
13.10.2022 І Κεντρική Σκηνή

Bernardine Evaristo
27.03.2023 І Κεντρική Σκηνή

DESIGN — ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

CIRCULAR CULTURES 2023
Μάρτιος 2023 І Στέγη

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ

EUROPEAN MEDIA ART PLATFORM
08 & 09.03.2023 І Μικρή Σκηνή

ΕΚΤΟΣ ΑΘΗΝΑΣ

ΙΩΑΝΝΙΝΑ, ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ
Από το Πεδίον του Άρεως στα Ιωάννινα.
ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ, ΨΑΡΑΝΤΩΝΗΣ — STAGES A/LIVE
STAGES A/LIVE. Μουσική σε απρόβλεπτα μέρη.

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ, SARISTRA FESTIVAL 2023
Διονυσιασμός και ατέλειωτος χορός στο Ιόνιο.

ΤΗΝΟΣ
S+T+ARTS της Ευρωπαϊκής Επιτροπής / PEANUT POD AND THE FILM SEED FESTIVAL

Hypercomf
14-16.10.2022
Η έξυπνη γεωργία πρωταγωνιστεί στο υπαίθριο οικολογικό κινηματογραφικό φεστιβάλ Peanut Pod and the Film Seed Festival στην Τήνο.

ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ - ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΣ ΚΑΜΠΟΣ
Πώς εξελίσσεται το ελληνικό πανηγύρι ανά τα χρόνια από τον συνθέτη Θανάση Δεληγιάννη και τον δραματουργό και φιλόλογο Γιάννη Μιχαλόπουλο επιστρέφουν ως Onassis Residents σε ένα πρόγραμμα φιλοξενίας έως τον Μάιο του 2023.

ΚΟΝΙΤΣΑ - ODYDOZE & ΝΕΓΡΟΣ ΤΟΥ ΜOΡΙΑ
Trap-μπέτικο από την Κόνιτσα.Τι συμβαίνει όταν η τραπ και η χιπ χοπ συναντούν το ρεμπέτικο; Ο Odydoze και ο Νέγρος του Μοριά συνάντησαν τον ερευνητή Christopher King.

Στέγη Facebook Twitter
Europe Beyond Access. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΟΙΚΙΑ ΚΑΒΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Αποκατάσταση της Οικίας Καβάφη με σκοπό να την κάνει πόλο έλξης επισκεπτών από όλο τον κόσμο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Φθινόπωρο 2022
Η πόλη του Καβάφη είναι πάντοτε προορισμός για το Ίδρυμα Ωνάση. Το ευρωπαϊκό δίκτυο «Αλεξάνδρεια: (επαν)ενεργοποιώντας τα κοινά αστικά φαντασιακά» φέρνει στην επιφάνεια τα θέματα που προκύπτουν στον πολιτισμό, μέσα από το συμβολικό και ιστορικό πρίσμα της αιγυπτιακής αυτής πόλης και των επιρροών της στη Μεσόγειο

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ, CAVAFY FESTIVAL 2023
Στην επέτειο των 160 ετών από τη γέννηση και των 90 ετών από τον θάνατο του Κ. Π. Καβάφη, το Ίδρυμα Ωνάση στη Νέα Υόρκη θα παρουσιάσει ένα δεκαήμερο φεστιβάλ τον Μάιο του 2023 σε διάφορους χώρους της πόλης.

ΑΤΛΑΝΤΑ, ΗΠΑ
ODYDOZE
Ο Odydoze στην Ατλάντα, την πόλη της τραπ. Το ταξίδι του ως Onassis Resident θα παρουσιαστεί σε ντοκιμαντέρ από το Ίδρυμα Ωνάση, καταγράφοντας τη δημιουργική διαδικασία μεταξύ μουσικού παραγωγού και ράπερ.

OLYMPIC TOWER, ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
ΟΝΧ STUDIO 2023
Το μέλλον είναι εδώ, είμαστε metaversed. Στην τρίτη χρονιά λειτουργίας του, το ΟΝΧ Studio, ο επιταχυντής του Ιδρύματος Ωνάση και του New Museum της Νέας Υόρκης για τις ψηφιακές τεχνολογίες και την καλλιτεχνική δημιουργία, καλωσορίζει μια νέα γενιά καλλιτεχνών και παραγωγών από όλο τον κόσμο στα όρια ανάμεσα στην εικονική και την υλική πραγματικότητα.

OLYMPIC TOWER, ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
UNFOLDING THE UNIVERSE: FIRST LIGHT
06 - 24.10.2022
Το σύμπαν ξεδιπλώνεται στα μάτια μας και στο ONX Studio στη Νέα Υόρκη σε μια VR έκθεση με γλυπτά και εγκαταστάσεις εμπνευσμένα από τις απόκοσμες διαστημικές εικόνες του διαστημικού τηλεσκοπίου James Webb της NASA.

Στέγη Facebook Twitter
Οι 7 θάνατοι της Αντώνας. Video Still: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης

ΕΥΡΩΠΗ

ULYSSES: ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΦΘΙΝΩΠΟΡΟ 2022
Με έμπνευση από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζέημς Τζόυς, το πρότζεκτ “ULYSSES” ξεκινάει τον Σεπτέμβριο από την Αθήνα για να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε το μέλλον. Μια σύγχρονη Οδύσσεια σε 18 διαφορετικές πόλεις της Ευρώπης.

ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ

Πάνω από 80 παραγωγές και συμπαραγωγές της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση έχουν αποθεωθεί σε εκατοντάδες παραστάσεις, τις οποίες φιλοξένησαν πολιτιστικοί χώροι σε όλο τον κόσμο

ΑΚΟΥΜΕ, ΒΛΕΠΟΥΜΕ

MOVEMENT RADIO
Συντονιστείτε στο www.movement.radio.

ONASSIS CHANNEL
Συντονιστείτε στο Onassis Channel

ONASSIS CINEMA

ONASSIS DOCUMENTARIES
Με τη Σοφία, μια ταινία της Βάνιας Τέρνερ και της Μαρίας Σιδηροπούλου
Μοmmies, μια ταινία της Ελβίρας Κρίθαρη και της Μαρίας Σιδηροπούλου

SOCIETY UNCENSORED
Παρακολουθείστε το Society Uncensored

ONASSIS FILM AWARDS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ

ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ & ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ONASSIS AiR (ARTISTS-IN-RESIDENCE)
Μάθετε περισσότερα στο Onassis AiR

ONASSIS PUBLICATIONS
Μάθετε περισσότερα στο onassis.org/publications

Στέγη Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Δοξιάδης - Ανθρώπινες Κοινότητες

ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΤΕΧΝΗ – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
S+T+ARTS Regional Center: Repairing the Present

ΧΟΡΟΣ – ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Europe Beyond Access

ΤΕΧΝΕΣ – ΝΕΑ ΜΕΣΑ
European Media Art Platform / EMAP

ΧΟΡΟΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Grand Luxe

ΜΟΥΣΙΚΗ
Sounds Now

ΜΟΥΣΙΚΗ – ΗΧΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
Transmissions

ΜΟΥΣΙΚΗ – ΠΑΙΔΙΑ
Big Bang

ΧΟΡΟΣ – ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
Dance On, Pass On, Dream On

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ – ΗΧΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ – ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
Αλεξάνδρεια: (Eπαν)ενεργοποιώντας τα κοινά αστικά φαντασιακά

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ – ΗΧΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ – ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
ULYSSES: A European Odyssey

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ρομέν Γαβράς: «Η δική μας γενιά δεν έχει πολλά αποθέματα ελπίδας»

Οθόνες / Ρομέν Γαβράς: «Η δική μας γενιά δεν έχει πολλά αποθέματα ελπίδας»

Η Στέγη ανοίγει το φετινό της ρεπερτόριο με το βλέμμα (ξανά) στραμμένο προς το μέλλον, συνεργαζόμενη με τον προβοκάτορα Ελληνογάλλο σκηνοθέτη στο πρότζεκτ «GENER8ION», με τρεις μικρού μήκους ταινίες του που θα κάνουν παγκόσμια πρεμιέρα με τη μορφή βίντεο εγκαταστάσεων σε τρεις διαφορετικούς χώρους.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Δύο άγνωστες ιστορίες για τον Κωνσταντίνο Δοξιάδη

Βιβλίο / Δύο άγνωστες ιστορίες για τον Κωνσταντίνο Δοξιάδη

Ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Φιλιππίδης γράφει για τον πρωτοπόρο Έλληνα πολεοδόμο, με αφορμή τα βιβλία που έχει επιμεληθεί για τη δουλειά και τα ταξίδια του [«Κωνσταντίνος Α. Δοξιάδης (1913-1975)» και «Ταξιδιωτικά Ημερολόγια, 1954-1956», εκδόσεις Μέλισσα].
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗ*

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ