Sun & Sea: Η όπερα–περφόρμανς που απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα στην Μπιενάλε της Βενετίας έρχεται στην Αθήνα

Sun & Sea Facebook Twitter
0

Η εικόνα είναι φαινομενικά ειρηνική. Στην ξανθή άμμο, στην παραλία, έχουν φτάσει μοναχικοί και ζευγάρια, οικογένειες και ένας φιλόσοφος, βαριεστημένοι παραθεριστές, αισιόδοξοι λουόμενοι και αθλητικά αγόρια και κορίτσια. Η πετσέτα ορίζει το ζωτικό τους χώρο, τις προσδοκίες των διακοπών. Εκεί προσωρινά θα εναποθέσουν ένα κομμάτι της ζωής τους, την ιστορία, το παρελθόν, τον τρόμο, την αγωνία και το παρόν τους.

Μπορείτε να καθίσετε όση ώρα θέλετε και να τους παρατηρείτε από ψηλά, να φανταστείτε μια ιστορία για τον καθένα ή να ακούσετε τις δικές τους ιστορίες. Σε αυτή η παραλία, την ασυνήθιστα σιωπηλή από φωνές, από το βόμβο των συνηθισμένων ήχων, ακούγονται 23 κομμάτια και ένα λιμπρέτο έρχεται να προδώσει τις μύχιες σκέψεις των αφημένων στον ήλιο δίπλα στη θάλασσα σωμάτων.

Αυτή είναι η όπερα –περφόρμανς Ήλιος και θάλασσα που αναδεικνύει με συγκινητικό τρόπο τη σχέση μεταξύ ρεαλισμού και ποίησης. Το έργο που εκπροσώπησε τη Λιθουανία στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2019, όπου και απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα για την καλύτερη εθνική συμμετοχή έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών, στην Πειραιώς 260 για δυο παραστάσεις.

Η εικόνα των σωμάτων στην παραλία επάνω στις πετσέτες τους, φέρνει στη μνήμη μια παλαιότερη παράσταση, το περίφημο Agua της Πίνα Μπάους με έμπνευση από τις περίφημες παραλίες του Ρίο και την οργιαστική φύση της χώρας. Το έργο ξεχείλιζε από γονιμότητα και αισθησιασμό, ακόμα κι η χυδαιότητα του τεχνητά ωραίου σώματος των παραλιών του Ρίο αντιμετωπιζόταν με χιούμορ και πολλά γέλια, τίποτα δεν πρόδιδε την παρακμή ή τη μιζέρια των φαβέλας, κανένα ίχνος φορτωμένου μυστικισμού. Η παραλία της Πίνα Μπάους ήταν ρυθμική και ευχάριστη, ένας ύμνος σε μια διάθεση μόνιμα καλοκαιρινή και ένα χαμόγελο που αμφισβητείται στο «Ήλιος και θάλασσα» που παρά την προδιάθεση των ανέμελων διακοπών που δημιουργεί ο τίτλος του, είναι μια αποκάλυψη των σκοτεινών, ράθυμων ρυθμών της οικολογικής καταστροφής που δεν αντιλαμβανόμαστε, μια ανατομία της ατομικότητας, αφού κάθε πετσέτα είναι ένας οργανωμένος, συγκροτημένος φορητός μικρόκοσμος, ένας εσωτερικός μονόλογος που πότε πότε διακόπτεται από το κρώξιμο κάποιου γλάρου ή τα φορτηγά που περνάνε από τον κοντινό δρόμο.

Η αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι σχεδιάζουν όλο το χρόνο αυτές στις δέκα μέρες διακοπών τους, όπως λέει το λιμπρέτο. Οι άνθρωποι σχεδιάζουν όλο το χρόνο τις μέρες που θα βρεθούν στην παραλία σαν να μην υπάρχουν άλλες μέρες μέσα στο χρόνο που θα μπορούσαν να τους κάνουν ευτυχισμένους.

Χωρίς συναισθηματική φόρτιση ή κηρύγματα με νόημα, η περφόρμανς αναπέμπει μια μικρή ωδή για μια καθημερινότητα με αδιόρατες ενοχλήσεις και παράξενα όνειρα. Στο έργο δε μπορεί να σε τρομάξει τίποτα, εμφανώς τουλάχιστον. Μια γυναίκα τραγουδά το παράπονό της ότι κανένας δεν καθαρίζει τα σκουπίδια ή τις ακαθαρσίες των σκύλων και ένας νεαρός καταγγέλλει ότι δεν χιονίζει τα Χριστούγεννα και πως θα μπορούσε να είναι Πάσχα. Η αλήθεια μοιάζει με ποιητικό και λίγο σουρεαλιστικό απόσπασμα που ακούγεται μελωδικά ή και το αντίστροφο.

Η αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι σχεδιάζουν όλο το χρόνο αυτές στις δέκα μέρες διακοπών τους, όπως λέει το λιμπρέτο. Οι άνθρωποι σχεδιάζουν όλο το χρόνο τις μέρες που θα βρεθούν στην παραλία σαν να μην υπάρχουν άλλες μέρες μέσα στο χρόνο που θα μπορούσαν να τους κάνουν ευτυχισμένους. Εναποθέτουν τις ελπίδες τους για ανεμελιά, για να δημιουργήσουν ευχάριστες αναμνήσεις και αισιόδοξες προσδοκίες, εκεί δίπλα στην πετσέτα ενός άλλου ανθρώπου, εκεί που δε μπορούν να είναι ποτέ αληθινά μόνοι και ήσυχοι και απερίσπαστοι, με τους άλλους, να αφηγούνται τις δικές τους ιστορίες που ενώνονται για να ακουστούν σαν ένας Χορός που έχει τις ρίζες του στην ανθρώπινη συμπεριφορά.

Sun & Sea Facebook Twitter
Φωτο: Andrej Vasilenko

Στο σταυροδρόμι του θεάτρου, της μουσικής και των εικαστικών τεχνών, η θεαματική εγκατάσταση είναι σαν κλουβί, μια παλέτα προσώπων και συναισθημάτων, με το κοινό να παρατηρεί από ψηλά τις συμπεριφορές, τις συνήθειες, σαν να είναι ζώα σε ζωολογικό κήπο ή ιζήματα κάτω από το μικροσκόπιο. Μαζί με τις φωνές τους, δίπλα στα κουρασμένα μέλη τους, εκεί στο μωσαϊκό από πετσέτες και ιδρωμένα μέλη ακούγεται και το ανατριχιαστικό τρίξιμο μιας εξαντλημένης Γης που ανασαίνει κουρασμένα.

Είναι εκεί που το εντυπωσιακό πορτρέτο μιας  ήρεμης ηλιοθεραπείας απειλείται μέσα από υπόγεια ρεύματα.

«Έκλαψα τόσο πολύ όταν έμαθα ότι τα κοράλλια θα έχουν φύγει. Και μαζί με τον Μεγάλο Κοραλλιογενή ύφαλο τα ψάρια θα εξαφανίζονταν - Από καρχαρίες μέχρι το μικρότερο που τηγανίζουμε. - Έκλαψα πολύ όταν έμαθα ότι οι μέλισσες πέφτουν μαζικά από τον ουρανό και μαζί τους θα πεθάνει όλη η φυτική ζωή του κόσμου. - Έκλαψα τόσο πολύ όταν κατάλαβα ότι είμαι θνητός, ότι το σώμα μου μια μέρα θα γεράσει και θα μαραθεί. Και δεν θα δω, ούτε θα αισθανθώ ούτε θα μυρίσω ποτέ ξανά» λέει ένας ερμηνευτής, εξυμνώντας πικρά την ιδιότητα ενός 3D εκτυπωτή. « Η μητέρα μου άφησε τον τρισδιάστατο εκτυπωτή ενεργοποιημένο. Και το μηχάνημα άρχισε να με τυπώνει. Όταν το σώμα μου πεθάνει, θα μείνω, σε έναν άδειο πλανήτη χωρίς πουλιά, ζώα και κοράλλια. Ωστόσο, με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού, θα ξαναφτιάξω αυτόν τον κόσμο: - Τα τρισδιάστατα κοράλλια δεν σβήνουν ποτέ! - Τα 3D ζώα δεν χάνουν ποτέ τα κέρατά τους! - Το τρισδιάστατο φαγητό δεν έχει τιμή! - 3D μου ζει για πάντα! Θα σε εκτυπώσω, μητέρα, Όταν σε χρειάζομαι, αδερφή μου επίσης, θα σε εκτυπώσω, όταν μου λείπεις πολύ. Όλοι μαζί θα εκτυπώσουμε λίγο κρέας και γαρίδες επίσης, όταν θέλουμε να φάμε κάτι αλμυρό. Και θα εκτυπώσουμε τις μέλισσες, ώστε να μείνει τουλάχιστον λίγη γλυκύτητα» λέει ένας ερμηνευτής.  

Sun & Sea Facebook Twitter
Φωτο: Andrej Vasilenko

Η παραπλανητική χαλαρωτική μέρα είναι η προειδοποίηση μιας αποκαλυπτικής κλιματικής κρίσης που συμβαίνει τελικά τόσο εύκολα όσο ένα ταξίδι στην παραλία. Οι μελωδίες που ακούγονται είναι απατηλά χαλαρωτικές από το πανοραμικό καστ των χαρακτήρων, το φαινομενικά εξαντλημένο από τον ήλιο και ανέμελο απέναντι στο αύριο. Σε αυτό το σκηνικό, οι δημιουργοί της όπερας - η σκηνογράφος και σκηνοθέτης Rugile Barzdziukaite, η συγγραφέας Vaiva Grainyte και η συνθέτης Lina Lapelyte – ανακάλυψαν ένα χώρο μέσα στον οποίο μπορεί να συγκεντρωθεί ένα πλήθος εντελώς διαφορετικών ανθρώπων που συνδέονται μεταξύ τους και ας μη το γνωρίζουν και μπορεί να γίνει κάθε προσωπική εξομολόγηση ή κατάθεση των σκέψεών τους με μια στοιχειώδη απλότητα, ποιητική προσέγγιση και χωρίς πολιτικό διδακτισμό. Η όπερα αφορά τους ανθρώπους που δε μπορούν να κατανοήσουν ότι είναι αυτοί που δημιούργησαν την κρίση της κλιματικής αλλαγής και πορεύονται βασανιστικά μέσα στα μικρά προσωπικά τους προβλήματα βυθισμένοι μέσα σε ένα κόσμο προσωπικής ταλαιπωρίας μη έχοντας τη δυνατότητα να ατενίσουν τη μεγάλη εικόνα.

Sun & Sea Facebook Twitter
Οι δημιουργοί της όπερας, η συνθέτης Lina Lapelyte (αριστ.), η σκηνογράφος και σκηνοθέτης Rugile Barzdziukaite και η συγγραφέας Vaiva Grainyte. Φωτο: Andrej Vasilenko

Η πλούσια μαμά, τα βάσανα ενός Workaholic και ένα ζευγάρι που ζει μια σχέση από απόσταση και μετακινούνται με αεροπλάνο, μετατρέπουν την παραλία σε ένα αστικό τοπίο, μια αστική σκηνή, πολύ λίγο τους απασχολεί το εύθραυστο φυσικό φαινόμενο ακόμα και μιας παραλίας που σε λίγα χρόνια δε θα είναι η ίδια. Και όποιος παρατηρήσει καλά δεν είναι η φύση που κυριαρχεί σε αυτή την παραλία αλλά πλήθος πλαστικών:  μπουκάλια, παιχνίδια, ακουστικά, δοχεία τροφίμων και χειροκίνητοι ανεμιστήρες.

Οι τρομακτικές επιπτώσεις από όμορφες εικόνες, φρέσκα φρούτα που φτάνουν από την άλλη άκρη της γης, η επιφάνεια της θάλασσας που φαίνεται να έχει ένα αλλιώτικο χρώμα, δεν απέχουν από τις ειδήσεις που φτάνουν από τα μέρη του κόσμου που ζουν πρωτόγνωρες καταστάσεις, με πλημμύρες και καύσωνες και τοξικά φύκια που ταξιδεύουν στους ωκεανούς, φτάνουν στα αυτιά μας όπως τα τραγούδια της όπερας με μια αίσθηση μικρής ανησυχίας και πλήξης σαν να μη σημαίνουν τίποτα με μια μπόσα νόβα να ακούγεται από τα μεγάφωνα.

Τα καλοκαίρια θα συνεχιστούν. Όσο υπάρχει άμμος, οι άνθρωποι θα απλώνουν τις πετσέτες τους και τον μικρόσκοσμό τους σε έναν αδυσώπητο ήλιο, μέχρι να ξασπρίσει, με την ελπίδα μιας κάθαρσης που μπορεί να μη συμβεί ποτέ. Όσο υπάρχει άμμος οι άνθρωποι θα καταφεύγουν στον ήλιο και τη θάλασσα. Για να θυμηθούν, να πουν και να φανταστούν τις ιστορίες τους. Και σε αυτή την περφόρμανς μπορεί να τους δει κάποιος όλους μαζί, να προβληματιστεί με το τσίρκο της ανθρώπινης συμπεριφοράς, το φαινομενικά ευάλωτο, πολλές φορές ακόμα και συγκινητικό, ωστόσο βαθιά επικίνδυνο. 

Rugilė Barzdžiukaitė - Vaiva Grainytė - Lina Lapelytė

Sun and Sea / Ήλιος και θάλασσα

1 & 2 Σεπτεμβρίου, 20:00 – 21.00 & 22:00 – 23:00

Πειραιώς 260 (Χώρος Δ)

Σύλληψη - Ανάπτυξη Rugilė Barzdžiukaitė, Vaiva Grainytė, Lina Lapelytė

Σκηνοθεσία - Σκηνικά Rugilė Barzdžiukaitė

Λιμπρέτο Vaiva Grainytė

Μετάφραση Rimas Užgiris

Μουσική σύνθεση και διεύθυνση Lina Lapelytė

Καλλιτεχνική επιμέλεια Lucia Pietroiusti

Παραγωγός περιοδείας Aušra Simanavičiūtė

Συντονισμός περιοδείας - Σκηνική διεύθυνση Erika Urbelevič

Τεχνική διεύθυνση Lique Van Gerven

Οπτική ταυτότητα Goda Budvytytė

Σύλληψη - Σχεδιασμός καταλόγου και βινυλίου Åbäke

Ηχοληψία Romuald Chaloin Galiauskas

Ζωντανή ηχητική επένδυση Salomėja Petronytė

Τραγουδούν Aliona Alymova, Marco Cisco, Auksė Dovydėnaitė, Saulė Dovydėnaitė, Claudia Graziadei, Artūras Miknaitis, Yates Norton, Vytautas Pastarnokas, Eglė Paškevičienė, Salomėja Petronytė, Kalliopi Petrou, Ieva Skorubskaitė, Svetlana Bagdonaitė, Nabila Dandara Vieira Santos.

ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ aefestival.gr | tickets.aefestival.gr | ticketservices.gr / 210 7234 567 / Κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) & Καταστήματα Public.

Sun & Sea Facebook Twitter
Φωτο: Andrej Vasilenko
Sun & Sea Facebook Twitter
Φωτο: Andrej Vasilenko
Sun & Sea Facebook Twitter
Φωτο: Andrej Vasilenko
Sun & Sea Facebook Twitter
Φωτο: Andrej Vasilenko
Sun & Sea Facebook Twitter
Φωτο: Andrej Vasilenko
Sun & Sea Facebook Twitter
Φωτο: Andrej Vasilenko
Sun & Sea Facebook Twitter
Φωτο: Andrej Vasilenko
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

 Ο Σοφοκλής έγραψε με τον «Οιδίποδα» το πρώτο αστυνομικό θρίλερ της ανθρωπότητας/Ο «Οιδίποδας» είναι το πρώτο αστυνομικό θρίλερ της ανθρωπότητας

Θέατρο / Τόμας Οστερμάγερ: «Ο Οιδίποδας είναι το πρώτο αστυνομικό θρίλερ της ανθρωπότητας»

Ο κορυφαίος Ευρωπαίος σκηνοθέτης μετρά αντίστροφα τις μέρες για την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Επίδαυρο και μας εξηγεί αποκλειστικά το πώς μια σύγχρονη γερμανική οικογένεια σπαράσσεται από την τραγωδία του κύκλου των Λαβδακιδών. 
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά»

Θέατρο / Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά»

Ένα μεικτό ζευγάρι, ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα, αποφασίζουν να ιδρύσουν το δικό τους έθνος-κράτος στο σπίτι τους, στο έργο του Ανέστη Αζά που παρουσιάζεται για λίγες ακόμα παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ