«The Good Nurse»: Η ιστορία ενός αθόρυβα φονικού νοσοκόμου στο Netflix

THE GOOD NURSE Facebook Twitter
Ενώ ο Έντι Ρεντμέιν, με εξαίρεση την τελευταία σκηνή, και η Τζέσικα Τσαστέιν συγκρατούν το φανταχτερό υποκριτικό τους ταμπεραμέντο, η ταινία είναι μια εμπλουτισμένη διεκπεραίωση περίπου αληθινών γεγονότων.
0

Η σειρά για τον Τζέφρι Ντάμερ υπενθύμισε για ποιο λόγο ο Ράιαν Μέρφι πληρώθηκε 300 εκατομμύρια δολάρια για να κάνει την παραγωγή, όποτε του επιτρέπει ο χρόνος να γράφει και να σκηνοθετεί, και κυρίως να αναπτύσσει ζουμερό και δημοφιλές «περιεχόμενο» για το Netflix – στον κόσμο που κόλλησε με το American Horror Story και το Glee, αλλά και στην ίδια την πλατφόρμα, που μάλλον ανησύχησε με τη χλιαρή υποδοχή των Hollywood, Feud, The Politician και The Prom.  

Το Monster: The Jeffrey Dahmer Story αποδείχθηκε θηρίο τηλεθέασης και πόλωσης της κοινής γνώμης. Η γλαφυρή απεικόνιση της βίας δεν υπήρξε ποτέ δίλημμα για τον πιο επιδραστικό άνθρωπο της σύγχρονης τηλεόρασης και το θέμα, όπως αναμενόταν, σόκαρε μερίδα των θεατών και αναστάτωσε οικογένειες πολλών από τα 17 θύματα του δολοφόνου του Γουισκόνσιν.

Όπως και στο πιο suspenseful The Watcher, ο Μέρφι έκανε ένα ντεμαράζ στο φινάλε της σειράς, γυρνώντας το βελάκι του ενδιαφέροντος προς μια άλλη κατεύθυνση. Η μέθοδός του είναι να χρησιμοποιεί πραγματικές ιστορίες, πιασάρικες και «διεγερτικές», για να πραγματευθεί άλυτες κοινωνικές παθογένειες, δηλαδή την αμέλεια, την αναλγησία, την παράνοια, και την απληστία, μαζί με τον ρατσισμό και την ομοφοβία.

Χτυπώντας σκληρά τις αισθήσεις και δίνοντας στον κόσμο αυτό που κρυφά θέλει να δει, σαν το δυστύχημα από το οποίο δεν αποστρέφεις εύκολα το βλέμμα, εντέχνως κάνει τη δουλειά του και το καθήκον του, όπως εκείνος το εννοεί, προσφέροντας πλούσιο, πολύωρο, εθιστικό θέαμα.

Ο σκηνοθέτης Τομπάιας Λίντχολμ, υποψήφιος για Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας με το ενδιαφέρον The War και σταθερός σεναριογράφος του Τόμας Βίντερμπεργκ την τελευταία δεκαετία, προσπαθεί να ζωντανέψει μια λανθάνουσα crime πλοκή, αλλά χάνει σε τέμπο και σφρίγος, πολύ συχνά αποφεύγοντάς την για να κρύψει όσο το δυνατόν περισσότερο το τέρας από την κάμερα.

Οι ιστορίες που επιλέγει είναι συνήθως ακραίες, από εκείνες που αν δεν αναγράφονται στους τίτλους ως αληθινές, ελάχιστοι θα πίστευαν πως πράγματι συνέβησαν. Επίσης γνωρίζει πώς να ντιλάρει την αμφισβήτηση και τη φασαρία που προκαλεί: στην περίπτωση του Dahmer, η ταμπέλα LGBT αποσύρθηκε από την προτεινόμενη κατηγορία της πλατφόρμας, και ο ίδιος πρόσφατα δήλωσε πως κακώς τον κατηγορούν ότι αγνόησε τις εμπλεκόμενες οικογένειες, λέγοντας πως επικοινώνησε μαζί τους κατά τη διάρκεια των τριών και πλέον ετών της προετοιμασίας και εκτέλεσης της σειράς, χωρίς καμία απολύτως ανταπόκριση. 

Μπροστά στον Ντάμερ, ο Τσαρλς Κάλεν φαντάζει χαμηλόφωνος γρίφος, ωστόσο, ο νοσοκόμος που έδρασε λίγα χρόνια μετά από τις δολοφονίες του άτυπου προκατόχου του, ανάμεσα στο 1988 και το 2003, τον ξεπερνά στη μακάβρια κούρσα των κατά συρροή χειρότερων φονιάδων στα πρακτικά του τρόμου. Υπολογίζεται πως θανάτωσε εκατοντάδες ασθενείς σε διάφορα νοσοκομεία της χώρας, αν και ο ίδιος ομολόγησε περίπου 20 από τα εγκλήματά του.

Επειδή ο τρόπος ήταν εντελώς ιατρικός, με χορήγηση δόσεων ινσουλίνης σε μοιραία για τον οργανισμό επίπεδα, δεν έγινε τόσο γνωστός όσο άλλοι – κι αν δεν εντυπωσιάζεις με ειδεχθές στιλιζάρισμα, η Ιστορία και το σινεμά δεν σου φέρονται τόσο γενναιόδωρα τελικά…

THE GOOD NURSE Facebook Twitter
Μπροστά στον Ντάμερ, ο Τσαρλς Κάλεν φαντάζει χαμηλόφωνος γρίφος, ωστόσο, ο νοσοκόμος που έδρασε λίγα χρόνια μετά από τις δολοφονίες του άτυπου προκατόχου του, ανάμεσα στο 1988 και το 2003, τον ξεπερνά στη μακάβρια κούρσα των κατά συρροή χειρότερων φονιάδων στα πρακτικά του τρόμου.

Το The Good Nurse έχει την πρωτοτυπία να χρησιμοποιεί την άνομη, ανήκουστη και εξοργιστική για το μέγεθος, τη συχνότητα και την απουσία επιπτώσεων από το σύστημα, δραστηριότητά του ως δραματουργικό εργαλείο, αλλά να τοποθετεί έναν άλλο χαρακτήρα, την καλή νοσοκόμα του τίτλου Έιμι Λόνγκρεν, στη θέση της οδηγού της πλοκής και το συναισθηματικό επίκεντρο.

Η Λόνγκρεν εργάζεται σε νοσοκομείο του Νιου Τζέρζι, ταλαιπωρείται από καρδιακά προβλήματα που επιτείνονται από το στρες της δουλειάς και τις απαιτητικές βάρδιες και πρέπει να μεγαλώσει μόνη της τα δυο μικρά κορίτσια της. Γίνεται φίλη με τον Κάλεν, που μόλις έχει προσληφθεί, και γοητεύεται από την ευγένεια και τη συνεχή διάθεση υποστήριξης. Στα μάτια της, είναι ένας καλός φίλος, μια πατρική φιγούρα για τα παιδιά, ένας υποδειγματικός νοσοκόμος – ακόμη περισσότερο, ένας Καλός Σαμαρείτης.

Οι τοπικές αρχές υποψιάζονται πως κάτι δεν στέκει, όταν το νοσοκομείο τούς ειδοποιεί για μια εσωτερική έρευνα που αφορά τον αιφνίδιο και αναίτιο θάνατο ασθενούς. Έχουν παρέλθει 7 εβδομάδες, το πτώμα έχει παραδοθεί στην οικογένεια και ήδη αποτεφρωθεί και ο λόγος της δημοσιοποίησης της περίπτωσης είναι καθαρά γραφειοκρατικός.

Οι αστυνομικοί, και ειδικά ένας από τους δύο (ο εξαιρετικός Νάμντι Ασομούνγκα), καλούνται να συνυπογράψουν μια σειρά από έγγραφα που δεν βγάζουν νόημα και από εκεί ξεκινά μια ασυνήθιστη έρευνα γιατί θα πρέπει να σπάσουν το απόρθητο ενός ελάχιστα συνεργάσιμου οργανισμού γεμάτου κρυψίνοια και απόρρητα, και μάλιστα χωρίς τη δυνατότητα εισαγγελικής παρέμβασης, καταγγελίας ή μήνυσης, αυτοψίας και μαρτύρων με αδέσμευτη άποψη.

Η Λόνγκρεν είναι ευσυνείδητη και παρατηρητική. Διακρίνει κενά, και βρίσκεται σε δίλημμα. Ο Κάλεν είναι ο μόνος που γνωρίζει τα θέματα υγείας που αποκρύπτει από τα αφεντικά της, με φόβο μην την απολύσουν πριν συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο για να δικαιούται αποζημίωση.

THE GOOD NURSE Facebook Twitter
Το The Good Nurse τοποθετεί έναν άλλο χαρακτήρα, την καλή νοσοκόμα του τίτλου Έιμι Λόνγκρεν, στη θέση της οδηγού της πλοκής και το συναισθηματικό επίκεντρο.

Στον αντίποδα του Monster: The Jeffrey Dahmer Story, το The Good Nurse υπογραμμίζει αναιμικά αντί να υπερτονίζει, δημιουργεί ατμόσφαιρα γύρω από την άχαρη, μπανάλ καθημερινότητα μιας νοσοκομειακής μονάδας με κουρασμένους επαγγελματίες και ετοιμόρροπους, συνήθως ηλικιωμένους, ασθενείς σε σύγκριση με το λουτρό αίματος ανυποψίαστων, νεαρών θυμάτων, και σκιτσάρει το πορτρέτο ενός αθόρυβου, σχεδόν αόρατου νοσοκόμου που δρα υποδόρια, τη στιγμή που ο διοπτροφόρος Ντάμερ επιδιδόταν ανενόχλητος σε όργιο κανιβαλισμού και νεκροφιλίας, κάτω από τη μύτη των γειτόνων και της αστυνομίας

Ο σκηνοθέτης Τομπάιας Λίντχολμ, υποψήφιος για Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας με το ενδιαφέρον The War και σταθερός σεναριογράφος του Τόμας Βίντερμπεργκ την τελευταία δεκαετία, προσπαθεί να ζωντανέψει μια λανθάνουσα crime πλοκή, αλλά χάνει σε τέμπο και σφρίγος, πολύ συχνά αποφεύγοντάς την για να κρύψει όσο το δυνατόν περισσότερο το τέρας από την κάμερα.

Το μεγάλο μυστήριο που απομένει είναι η δύσκολη διαδικασία της σύλληψης και τα κίνητρα ενός ανθρώπου (φιλήσυχου άνδρα και πατέρα δυο μικρών κοριτσιών) χωρίς προσωπική εμπλοκή με τα θύματα.

Κι ενώ ο Έντι Ρεντμέιν, με εξαίρεση την τελευταία σκηνή, και η Τζέσικα Τσαστέιν, στην επιστροφή της μετά το φετινό Όσκαρ για το πορτρέτο της κουτοπόνηρης σουμπρέτας του τηλευαγγελισμού, Τάμι Φέι Μπέικερ, συγκρατούν το φανταχτερό υποκριτικό τους ταμπεραμέντο, η ταινία είναι μια εμπλουτισμένη διεκπεραίωση περίπου αληθινών γεγονότων, με ενδιαφέρον για ένα σύστημα απρόθυμο να παραδεχθεί πως κινδυνεύουν εύκολα ανθρώπινες ζωές χωρίς ενδελεχή έλεγχο γύρω από τις συνθήκες, χωρίς όμως σαφή θέση και απαντήσεις για τα καίρια ερωτήματα για τους φόνους.

Η ταινία «The Good Nurse» είναι διαθέσιμη στο Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

The Eyes of Tammy Faye

Οθόνες / «The Eyes of Tammy Faye»: Μια γυναίκα που βαφόταν κλόουν για να σώσει τις ψυχές αγνώστων

Η Τζέσικα Τσαστέιν τιμήθηκε από τους συναδέλφους της με το SAG award για το πορτρέτο της διασημότερης τηλευαγγελίστριας, που παρέμεινε μυστηριωδώς εύχαρις και επίμονα αισιόδοξη, σε πείσμα των σκανδάλων και της αγριότητας που της επιφύλασσε η μοίρα της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Watcher: Ο διάβολος κατοικοεδρεύει στα ακριβά προάστια

Daily / «The Watcher»: Ο διάβολος κατοικοεδρεύει στα ακριβά προάστια

Δεν λείπουν κι εδώ τα κόλπα και τα κλισέ που μαστίζουν τις δημιουργίες του αρχιμάστορα του Netflix, Ράιαν Μέρφι, αν όμως εγκαταλείψει κανείς τις ενστάσεις του και παρασυρθεί εξαρχής στην περιστρεφόμενη πλοκή και τις καραμπινάτες ανατροπές του, το πιο πιθανό είναι να κολλήσει ως το τέλος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM