Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Xόφες Σέχτερ, Grand Finale
0

Xόφες Σέχτερ

Grand Finale
Ο Βρετανο-ισραηλινός χορογράφος και συνθέτης αποκαλύπτει έναν κόσμο σε ελεύθερη πτώση.

Το Grand Finale του Χόφες Σέχτερ έρχεται στην Αθήνα λίγο μετά την πρεμιέρα του τον Ιούνιο στο Παρίσι (La Villete σε συνεργασία με το Theatre de la Ville). Ο Βρετανο-ισραηλινός χορογράφος και συνθέτης αποκαλύπτει έναν κόσμο σε ελεύθερη πτώση, έναν κόσμο που βρίσκεται σε σύγκρουση με τον εαυτό του. Μέσα από ένα καλλιτεχνικό όραμα μυθικό, κωμικό, ζοφερό και πανέμορφο, η ομάδα του Σέχτερ, η οποία αποτελείται από οκτώ χορευτές από διαφορετικές χώρες, εκτελεί περίτεχνα σμιλεμένα χορογραφικά μοτίβα, ενώ παράλληλα η μουσική ερμηνεύεται ζωντανά επί σκηνής, αφηγούμενη με συναρπαστικό τρόπο μια ιστορία για το ανθρώπινο πνεύμα.

Xόφες Σέχτερ, Grand Finale, Πειραιώς 260, Χώρος Δ, 8-9/7, 21:00

Kinkaleri

Real Good Time / All!

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Kinkaleri, Real Good Time / All! Φωτο: Jacobo Jenna

Η ιταλική ομάδα που προέρχεται από τον χώρο του πειραματικού θεάτρου, των installations και των εκθέσεων κι έχει το όνομα «Kinkaleri» θα παρουσιάσει, με αφορμή έναν στίχο του Λου Ριντ, την παράσταση Real Good Time. Μια παιγνιώδης διασταύρωση συναυλίας και χορού, όπου η μουσική θα καθορίζεται από αισθητήρες τοποθετημένους στα σώματα των χορευτών οι οποίοι με τη σειρά τους θα ενεργοποιούν ηχητικές εκπομπές που θα μιξάρονται ζωντανά επί σκηνής. Παράλληλα, θα συμπληρώνεται από το πρότζεκτ All! που εμπνέεται από τον Γουίλιαμ Μπάροουζ. 

Kinkaleri, Real Good Time / All!, Bios, 18 & 19/6, 10:00-13:00, δωρεάν με δήλωση συμμετοχής.

Πέρε Φάουρα

Γλυκός Πυρετός

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Πέρε Φάουρα, Γλυκός Πυρετός

O Γλυκός Πυρετός του Καταλανού χορογράφου Πέρε Φάουρα, με αφετηρία τον εμβληματικό χορό από τη θρυλική ταινία των '70s Πυρετός το Σαββατόβραδο (Saturday Night Fever), ενσωματώνει στοιχεία της ποπ κουλτούρας και τα επαναδιατυπώνει σε θεατρική μορφή. Μια ομάδα επαγγελματιών και ερασιτεχνών χορευτών δομεί τη χορογραφία μέσα από την επανάληψη, η οποία σταδιακά μεταλλάσσεται πλήρως. Ένα τελετουργικό, εκστατικό ταξίδι που ειρωνεύεται το διαρκές κυνήγι των απολαύσεων. 

Πέρε Φάουρα, Γλυκός Πυρετός, Bios, 16-17/7, 21:00 

Μέττε Ίνγκβαρτσεν

69 στάσεις

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Μέττε Ίνγκβαρτσεν, 69 στάσεις. Φωτο: Virginie Mira

Ένα έργο το οποίο διερευνά ζητήματα σεξουαλικότητας, συγκεκριμένα την αλληλοεπίδραση μεταξύ φυσικού και τεχνητού, αλλά και τα όρια μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού χώρου. Προσκαλεί 65 θεατές και τοποθετεί ανάμεσά τους μια γυμνή μορφή, ενθαρρύνοντας το κοινό να συμμετάσχει σε μια δράση που παραπέμπει στις ερωτικές και πολιτικοποιημένες περφόρμανς των '60s. Ταινίες, βιβλία, κείμενα και εικόνες, ένα ολόκληρο αρχειακό υλικό συμπληρώνει την «έρευνα» της καλλιτέχνιδας όσον αφορά την πολιτική του σώματος και την κοινωνία. 

Μέττε Ίνγκβαρτσεν, 69 στάσεις, Πειραιώς 260, Χώρος Β, 1-3/7, 21:00, μόνο για ενηλίκους. Στις 2/7 συζήτηση με τους συντελεστές μετά την παράσταση.

Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K.

Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K., Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης

Η Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας έρχεται από την Πορτογαλία με την ομάδα της P.OR.K. με την παράσταση Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης. Μια διεθνής παραγωγή που διαποτίζεται από στοιχεία όπως η μουσική, ο χορός και το μυστήριο μέσα σε ένα σκηνικό με επιρροές από την όπερα, τη μυθολογία, τον αμφιλεγόμενο πίνακα του Κουρμπέ «Η προσέλευση του κόσμου» και την ανάλυση του Νίτσε περί απολλώνιου και διονυσιακού. Μια παράσταση η οποία εξυμνεί και ταυτόχρονα αποδομεί τον δυτικό κανόνα.

Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K., Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 5-6/7, 21:00

Ντοροτέ Μυνιανεζά – Compagnie Kadidi

Unwanted / Ανεπιθύμητα

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Ντοροτέ Μυνιανεζά. Φωτο: Richard Schroeder

Έναν φόρο τιμής στην κακοποιημένη γυναίκα της Ρουάντα συνθέτει η χορογράφος, χορεύτρια, ηθοποιός και τραγουδίστρια Ντοροτέ Μυνιανεζά, η οποία, μαζί με την οικογένειά της, εγκατέλειψε στα δώδεκα την πολύπαθη αφρικανική χώρα για τη Γαλλία, αφήνοντας πίσω μια πατρίδα αιματοκυλισμένη. Όλες εκείνες οι γυναίκες που βίωσαν την κτηνωδία και των οποίων τα σώματα κακοποιήθηκαν, βιάστηκαν και εξευτελίστηκαν, που, όπως λέει και η ίδια η καλλιτέχνις, «ο βιασμός τους ισοδυναμούσε με όπλο μαζικής καταστροφής», την ενέπνευσαν να δημιουργήσει την παράσταση Unwanted/Ανεπιθύμητα. Αναφέρεται στα παιδιά που γεννήθηκαν από μητέρες-θύματα βιασμού. Η παράσταση έρχεται στην Αθήνα αμέσως μετά την πρεμιέρα της στην Αβινιόν και συνδυάζει χορό, ηχητικό υλικό με μαρτυρίες υπό τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού συνθέτη Αλέν Μεχέ, τη χορωδία δύο φωνών με την ίδια τη χορογράφο, και έργα τέχνης του Μπρους Κλαρκ. Η Μυνιανεζά θεωρεί την παράστασή της μια κληρονομιά, η οποία θα πρέπει να παραδίδεται από τη μία γυναίκα στην άλλη.

Ντοροτέ Μυνιανεζά - Compagnie Kadidi, Unwanted/Ανεπιθύμητα, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 18-19/7, 21:00. Στις 18/7 συζήτηση με τους συντελεστές της παράστασης. 

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ