Οι λόγοι που μετέθεσαν τον ανασχηματισμό 

Οι λόγοι που μετέθεσαν τον ανασχηματισμό  Facebook Twitter
Ένας περιορισμένος ανασχηματισμός, τον οποίο ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα προτιμούσε, δεν θα αλλάξει την εικόνα της κυβέρνησης. Φωτ.: EUROKINISSI
0


Ο ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ θεωρείται δεδομένος, καθώς είναι το επικοινωνιακό χαρτί με το οποίο το Μέγαρο Μαξίμου θα επιχειρήσει να αλλάξει την ατζέντα και να δείξει ότι κάνει (άλλη μία) νέα αρχή. Οι διαδηλώσεις για τα Τέμπη ήρθαν σε μια περίοδο κατά την οποία η Νέα Δημοκρατία είχε αρχίσει να ανακάμπτει ελαφρώς στις δημοσκοπήσεις. Η επαναφορά των Τεμπών στον δημόσιο διάλογο και όσα προέκυψαν μετά τα συλλαλητήρια άλλαξαν το κλίμα σε βάρος της κυβέρνησης, η οποία πλέον σημειώνει ξανά δημοσκοπική υποχώρηση, αν και η πρώτη θέση της δεν απειλείται, αφού κανένα κόμμα της αντιπολίτευσης δεν έχει ιδιαίτερη δυναμική. Αντιθέτως, το ΠΑΣΟΚ δείχνει να υποχωρεί κι αυτό το τελευταίο διάστημα και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έχει πέσει πολύ χαμηλά πλέον, συγκρατείται οριακά στα επίπεδα αυτά. 

Στο Μαξίμου διαπιστώνουν ότι η τάση που καταγράφεται, ειδικά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των δημοσκοπήσεων που είναι εν γνώσει τους, είναι αρνητική και προσπαθούν να σταματήσουν τη φθορά. Η σκέψη για ανασχηματισμό ως άμεση αντίδραση μετά τα συλλαλητήρια πάγωσε, καθώς επικράτησαν οι δεύτερες σκέψεις και μια πιο ψυχρή αποτίμηση. 

Η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει την επικοινωνιακή αντεπίθεση με τη νέα συνέντευξη του πρωθυπουργού που δημοσιεύθηκε χθες στην «Καθημερινή», μέσω της οποίας επιχείρησε να επανατοποθετηθεί για τα Τέμπη, παίρνοντας εν πολλοίς πίσω όσα είχε πει στη συνέντευξη που έδωσε μετά τις διαδηλώσεις, παραδεχόμενος κάποιες λάθος εκτιμήσεις. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιτέθηκε σε όσους θεωρεί ότι εργαλειοποιούν τα Τέμπη για να πλήξουν την κυβέρνηση, μιλώντας για λαϊκισμό, άγνοια και εμμονική καχυποψία, ενώ ζήτησε το κράτος «να αντιληφθεί τα κενά και τις παθογένειες του, ώστε να βελτιωθεί». 

Υπάρχουν δύο υπουργοί για τους οποίους το κλίμα είναι ψυχρό εδώ και καιρό και άλλοι δύο που επιθυμούν οι ίδιοι να αλλάξουν υπουργείο, αλλά ένας περιορισμένος ανασχηματισμός δεν θα προσέφερε επικοινωνιακά τίποτα στην κυβέρνηση. 

Ο ανασχηματισμός μετατίθεται για το επόμενο διάστημα, χωρίς ακόμα, όπως φαίνεται, να έχει προσδιοριστεί αυτό. Οι λόγοι της μετάθεσής του είναι αρκετοί, ενώ υπάρχουν αρκετά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν πρώτα. Ο πρώτος λόγος που αναβλήθηκε ο ανασχηματισμός ως άμεση αντίδραση ήταν ότι θα έδειχνε πανικό κι έτσι επικράτησε η σκέψη ότι δεν έπρεπε να γίνουν εν θερμώ οι αλλαγές. Ο άλλος βασικός λόγος είναι ότι ο πρωθυπουργός δεν ήταν έτοιμος. Υπάρχουν δύο υπουργοί για τους οποίους το κλίμα είναι ψυχρό εδώ και καιρό και άλλοι δύο που επιθυμούν οι ίδιοι να αλλάξουν υπουργείο, αλλά ένας περιορισμένος ανασχηματισμός δεν θα προσέφερε επικοινωνιακά τίποτα στην κυβέρνηση. 

Υπάρχει όμως πάγκος από τον οποίο μπορούν να μπουν νέα μέλη στην κυβέρνηση; Ο πρωθυπουργός φαίνεται να θεωρεί πως δεν έχει πάγκο στο κόμμα του, γι' αυτό και έχει αξιοποιήσει τόσα πρώην στελέχη του ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνησή του.

Αυτό, όμως, προκαλεί ήδη εδώ και καιρό ενόχληση στη Νέα Δημοκρατία και παρότι υπάρχουν ακόμα αρκετά παροπλισμένα στελέχη του ΠΑΣΟΚ που θα απαντούσαν θετικά σε μια πρόσκληση του πρωθυπουργού, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δύσκολα θα τολμούσε να δυσαρεστήσει κι άλλο το κόμμα του, όπου οι πικραμένοι τον κατηγορούν ήδη ότι έχει φτιάξει μια σημιτική κυβέρνηση. 

Ένα άλλο πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι μερικοί από τους υπουργούς που είναι ελάχιστα δημοφιλείς (για κάποιους οι μετρήσεις καταγράφουν σημαντική δυσαρέσκεια) ανήκουν στην κατηγορία εκείνων που ο πρωθυπουργός δεν θέλει να μετακινήσει. Πώς θα αυξήσει όμως τη δημοτικότητα της κυβέρνησής του, διατηρώντας τους μη δημοφιλείς υπουργούς στη θέση τους και εκείνους που απωθούν τους ψηφοφόρους που θέλει να φέρει πίσω; Ούτε σε αυτό το ερώτημα έχει βρει ακόμα την απάντηση. 

Ο Χρήστος Σταϊκούρας έχει στοχοποιηθεί εδώ και καιρό από ορισμένους, οι οποίοι θα τον έβλεπαν ευχαρίστως σε ρόλο Ιφιγένειας που θα θυσιαστεί για να φυσήξει ούριος άνεμος. Άλλα κυβερνητικά στελέχη, ωστόσο, θεωρούν ότι ο Χρήστος Σταϊκούρας κάνει ό,τι μπορεί για να ανατάξει τον σιδηρόδρομο χωρίς τα απαιτούμενα κονδύλια και χωρίς τη δυνατότητα να αλλάξει πρόσωπα και πράγματα. 

Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Τριαντόπουλος έχει ανακοινώσει την αποχώρησή του από την κυβέρνηση (κατόπιν υπόδειξης του Μεγάρου Μαξίμου) λόγω της προανακριτικής που θα ξεκινήσει στη Βουλή για να διερευνήσει τις ευθύνες του όσον αφορά την αλλοίωση του χώρου του δυστυχήματος των Τεμπών. Για την ώρα κανένας από όσους συμμετείχαν στις σχετικές συσκέψεις δεν παραδέχεται ότι έδωσε τη σχετική εντολή στους υπηρεσιακούς και ο ένας δείχνει τον άλλον. 

Ένα από τα ζητήματα που απασχολούν τον πρωθυπουργό, σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, είναι τι θα κάνει στο υπουργείο Εξωτερικών και αν θα αλλάξει τον Γιώργο Γεραπετρίτη. Αυτό όχι επειδή ο ίδιος θεωρεί ότι δεν τα πάει καλά αλλά επειδή προβληματίζεται αν αυτό χρειάζεται σε περίπτωση που θελήσει να σηματοδοτήσει μια «πατριωτική» στροφή στα θέματα εξωτερικής πολιτικής. Βέβαια, ένα από τα ονόματα που έχουν ακουστεί ως πιθανού αντικαταστάτη είναι εκείνο του Κωστή Χατζηδάκη και αυτό φανερώνει μάλλον την ένδεια που υπάρχει, η οποία περιορίζει και τις αλλαγές. 

Ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης υπερασπίζεται ένθερμα στα ΜΜΕ τον πρωθυπουργό και την κυβερνητική γραμμή, αλλά κάποιες δηλώσεις του στοίχισαν αρκετά στην κυβέρνηση το προηγούμενο διάστημα, όπως και ο επιθετικός λόγος του Άδωνι Γεωργιάδη στο θέμα των Τεμπών και της αντιμετώπισης των συγγενών των θυμάτων. Τους δύο αυτούς υπουργούς όμως ο Κυριάκος Μητσοτάκης τους θεωρεί απαραίτητους και δύσκολα θα τους άλλαζε. 

Παραμένει άλυτο, λοιπόν, ποιους θα αποπέμψει και ποιους θα φέρει στην κυβέρνησή του για να της δώσει νέα πνοή ή τουλάχιστον να φανεί ότι αυτό συμβαίνει. Ένας περιορισμένος ανασχηματισμός, τον οποίο ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα προτιμούσε, δεν θα αλλάξει την εικόνα της κυβέρνησης. Ένας ευρύτερος ανασχηματισμός, όμως, που δεν θα είναι απλώς μόχλευση ή κάτι σαν μουσικές καρέκλες απαιτεί σχεδιασμό και νέα, καταλληλότερα πρόσωπα που για την ώρα δεν υπάρχουν. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Οπτική Γωνία / Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Η άρνηση του ΚΑΣ να παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας εγείρει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο που βλέπουμε τα μνημεία και το τι θεωρούμε πολιτιστικό κεφάλαιο σήμερα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΕΠΕΞ Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο…

Ακροβατώντας / Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο

Το τραγικό περιστατικό στη Θήβα δεν είναι από αυτά που αποκαλούνται τυχαία γεγονότα. Πρόκειται για ένα από αυτά που συμβαίνουν συχνά, τα οποία απασχολούν την επικαιρότητα και τα ΜΜΕ, συνήθως επιδερμικά, μέχρι να ξεχαστούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ