ΚΙΝΗΣΗ

TO BLOG ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΣΤΑΒΕΡΗ
Facebook Twitter

Ο Μασκ, το Twitter και το "everything app"

Ο Μασκ, το Twitter και το "everything app"


 


Ο Μασκ, το Twitter και η εφαρμογή "τα πάντα" Facebook Twitter
Φωτ. Melchers

Τι είναι μια εφαρμογή που περιέχει "τα πάντα"


Esty Dwek
CIO  Flowbank - 02.11.2022

Ο 'Ελον Μασκ τα γύρισε με το Twitter, επαναφέροντας την προσφορά του εξαγοράς ύψους 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων [το άρθρο γράφτηκε πριν την οριστικοποίηση της εξαγοράς -σ.σ.]. Παρουσίασε κι ένα μακροπρόθεσμα όραμα για το κοινωνικό δίκτυο, γράφοντας στο Twitter: "Η αγορά του Twitter είναι ένας επιταχυντής για τη δημιουργία της X, της καθολικής εφαρμογής". Αλλά τι ακριβώς είναι η X, η καθολική εφαρμογή; Να τι πρέπει να ξέρετε.
 

Το "everything app", που μερικές φορές αναφέρεται και ως "super app", είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια εφαρμογή που προσφέρει στους χρήστες μια ποικιλία υπηρεσιών, όπως αποστολή SMS, κοινωνικά δίκτυα, συστήματα άμεσων πληρωμών και ηλεκτρονικές αγορές. Οι σούπερ εφαρμογές είναι εξαιρετικά δημοφιλείς στην Ασία, όπου οι κινητές συσκευές αποτελούν το κύριο μέσο πρόσβασης στο διαδίκτυο. Λόγω της επιτυχίας τους, οι εταιρείες τεχνολογίας σε όλο τον κόσμο προσπάθησαν να αντιγράψουν αυτή την ιδέα.

Παρότι ο Μασκ δεν έκανε σχόλια σχετικά με την εμφάνιση της X, πολλοί πιστεύουν ότι προσπαθεί να μιμηθεί τη δημοτικότητα του WeChat, το οποίο έχει γίνει ουσιαστικά η καθολική εφαρμογή της Κίνας. Οι άνθρωποι το χρησιμοποιούν για να διαβάζουν τις ειδήσεις, να καλούν αυτοκίνητα, να κλείνουν ραντεβού με γιατρούς, να πληρώνουν τους φόρους τους και να εκτελούν πλήθος άλλων καθημερινών εργασιών.

Ο Μασκ υποστήριξε πρόσφατα την ανάγκη για μια σούπερ εφαρμογή στις ΗΠΑ και ελπίζει να καλύψει αυτή την ανάγκη μετατρέποντας το Twitter σε μια τέτοια εφαρμογή. "Αν βρίσκεστε στην Κίνα, ζείτε κάτα κάποιο τρόπο με το WeChat, επειδή είναι τόσο εύχρηστο και χρήσιμο στην καθημερινή ζωή. Είναι πραγματικά μια εξαιρετική εφαρμογή και δεν έχουμε κάτι παρόμοιο εκτός Κίνας... και νομίζω ότι αν μπορέσουμε να το πετύχουμε αυτό, ή έστω να το πλησιάσουμε στο Twitter, θα ήταν τεράστια επιτυχία", δήλωσε σε μια δημόσια συνάντηση με τους υπαλλήλους του Twitter.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το κινεζικό mega-app WeChat θεωρείται ότι αριθμεί περισσότερους από 1,2 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής στην Κίνα, με ορισμένους χρήστες να περνούν έως και το ένα τρίτο της ξύπνιας ζωής τους σε αυτό. Λόγω του μεγάλου εύρους των λειτουργιών της, όπως τα κειμενικά μηνύματα, τα πολλαπλά μηνύματα, οι τηλεδιασκέψεις, τα βιντεοπαιχνίδια, η ανταλλαγή φωτογραφιών και βίντεο και η κοινοποίηση τοποθεσίας, η εφαρμογή έχει χαρακτηριστεί ως "η εφαρμογή για τα πάντα" στην Κίνα. Οι χρήστες μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή για να καλέσουν ένα αυτοκίνητο για συλλογική χρήση ή ένα ταξί, να στείλουν χρήματα σε φίλους και συγγενείς και να πληρώσουν για αγαθά. Ένας άλλος σημαντικός παίκτης στον κόσμο είναι το AliPay, το οποίο δεν είναι άγνωστο στη σκηνή του ηλεκτρονικού εμπορίου και βρίσκεται σε καλό δρόμο για να εξυπηρετήσει 2 δισεκατομμυρία πελάτες παγκοσμίως.


Ο Μασκ, το Twitter και η "everything app" Facebook Twitter


 

Αλλά το WeChat και το AliPay δεν είναι οι μόνοι που δραστηριοποιούνται σε αυτούς τους τομείς στην πόλη. Μια άλλη κορυφαία σούπερ εφαρμογή στη Νοτιοανατολική Ασία ονομάζεται Grab. Προσφέρει παράδοση γευμάτων, car pooling, παράδοση δεμάτων με παραγγελία και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Υπάρχουν επίσης το GoJek στην Ινδονησία και το PayTM στην Ινδία, που σoυ επιτρέπουν να κλείνεις ραντεβού για μανικιούρ, να παραγγέλνεις καύσιμα για τη μοτοσικλέτα σου, να πληρώνεις ένα πρόστιμο και να αγοράζεις χρυσό.

Ενώ τέτοιες σούπερ εφαρμογές έχουν ήδη γίνει βασικό μέρος της καθημερινής ζωής σε πολλά μέρη της Ασίας τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχουν ακόμη στη Δύση. Και ο ενθουσιασμός του Μασκ για αυτές τις εφαρμογές δείχνει ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να αλλάξουν στο εγγύς μέλλον.

Αν και η προσθήκη περισσότερων εργαλείων και υπηρεσιών στο Twitter μπορεί να βοηθήσει τον Μασκ να επιτύχει τους υψηλούς αναπτυξιακούς στόχους της εταιρείας του, η ανάπτυξη μιας "σούπερ εφαρμογής" στις ΗΠΑ δεν θα είναι εύκολη, ιδίως αν λάβουμε υπόψη τον αριθμό των μεγάλων παικτών με παρόμοιες φιλοδοξίες. Το Facebook και το Instagram, για παράδειγμα, κινούνται ήδη στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ η Amazon επεκτείνεται σε όλες τις πτυχές της καθημερινής ζωής και η Walmart κινείται στον τομέα των ψηφιακών τραπεζών.

Για να προωθήσει την υιοθέτηση μιας νέας υπηρεσίας πληρωμών εμπνευσμένης από το WeChat Pay, ο Μασκ θα πρέπει να συνάψει συμφωνίες με άλλους γίγαντες της ψηφιακής τεχνολογίας. Δεδομένης της σημερινής κυριαρχίας τους στην αγορά και του ελέγχου τους πάνω στα δεδομένα των χρηστών, είναι μάλλον απίθανο τεχνολογικές εταιρείες όπως η Amazon, η Uber, το Facebook και η Square να συμπράξουν σε μια υποθετική σούπερ εφαρμογή X. Αν ακολουθούσε την προσέγγιση του WeChat, ο Mασκ θα βρισκόταν ουσιαστικά αντιμέτωπος με καθιερωμένους κολοσούς του διαδικτύου με εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες και τα δικά τους συστήματα πληρωμών.

Εκτός από την εμπορική ανταγωνιστικότητα, υπάρχουν επίσης ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο των πελατών. Η επιτυχία του WeChat είναι συναρπαστική, αλλά θέλει ο αμερικανικός λαός μια παρόμοια εφαρμογή; Το WeChat καταδεικνύει τον κύριο φόβο που εμπνέουν οι σούπερ εφαρμογές: επειδή όλοι κάνουν σχεδόν τα πάντα σε λίγες μόνο πλατφόρμες, οι εφαρμογές αυτές καταλήγουν να συσσωρεύουν μια πληθώρα δεδομένων για τους ανθρώπους και να ασκούν σημαντικό έλεγχο στην καθημερινή τους ζωή. Ο τρόπος χειρισμού αυτών των δεδομένων και ο βαθμός πρόσβασης των κυβερνήσεων σε αυτά θα αποτελέσουν θέμα συζήτησης σε χώρες όπου η προστασία της ιδιωτικής ζωής εκτιμάται ιδιαίτερα.

Ο Έλον Μασκ έκανε διάφορα πισωγυρίσματα σχετικά με το σχέδιο εξαγοράς του Twitter έναντι 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, φαίνεται ότι τελικά θα αγοράσει την εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τι σημαίνει αυτό για το Twitter είναι ασαφές. Αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο: ο Μασκ φαίνεται αποφασισμένος να προσφέρει την πρώτη αμερικάνικη "εφαρμογή για τα πάντα".


Ο Μασκ, το Twitter και το "everything app" Facebook Twitter
Σκίτσο: Anna Vignet

Αλμανάκ

ΚΙΝΗΣΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ