«Η γυναίκα στο παράθυρο»: Η (αναμενόμενη) απογοήτευση της χρονιάς

Η γυναίκα στο παράθυρο Facebook Twitter
Η Άνα Φοξ (Έιμι Άνταμς) είναι μια γυναίκα που βιώνει μια επαναλβανόμενη, χημικά εξαρτημένη καθημερινότητα, απομονωμένη και σκιαγμένη στο αχανές, πολυτελές σπίτι της στο Μανχάταν, παρέα με ταινίες και κόκκινο κρασί, και κατασκοπεύει τους γείτονες.
0

ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΣΤΗ στο εξαιρετικά ευπώλητο, ένοχα απολαυστικό μυθιστόρημα του A.J.Finn, η Γυναίκα στο Παράθυρο δικαιώνει τη φήμη της πιο προβληματικής ταινίας της χρονιάς, αφού χάνει όλο το στοίχημα της πλοκής, με δυο παταγωδώς αποτυχημένες, κρίσιμες σκηνές, ανάμεσα στις άλλες αστοχίες της.

Κι όμως, η ατμόσφαιρα του Τζο Ράιτ είναι άρτια: το περίκλειστο σύμπαν της Άνα Φοξ (Έιμι Άνταμς), μιας γυναίκας που βιώνει μια επαναλαμβανόμενη, χημικά εξαρτημένη καθημερινότητα, απομονωμένη και σκιαγμένη στο αχανές, πολυτελές σπίτι της στο Μανχάταν, παρέα με ταινίες και κόκκινο κρασί, και κατασκοπεύει τους γείτονες ακριβώς όπως ο Τζίμι Στιούαρτ στον Σιωπηλό Μάρτυρα (πλάνα από το αριστούργημα του 1954 φιγουράρουν στην αρχή, για να ξορκιστεί η σύγκριση), αποδίδεται με τη σωστή τεχνική ισορροπία ψυχικού σκότους και ξαφνικών, πολύχρωμων φωτισμών, σα να ερμηνεύει σκηνοθετικά την διαρκή, ετοιμόρροπη αντίφαση στο βασανισμένο μυαλό της ηρωίδας.

Η παιδοψυχολόγος συνομιλεί διακεκομμένα με τον σύζυγό της, έχει πρακτική βοήθεια μόνο από έναν μουσικό, τον Ντέιβιντ, που νοικιάζει το υπόγειό της, και δέχεται επισκέψεις από τον ψυχαναλυτή της (Τρέισι Λετς), έντεχνα κρύβοντάς του τα ρήγματα του ψυχισμού της. Όταν χτυπά την πόρτα της ο γιος του ζευγαριού που μόλις έχει μετακομίσει ακριβώς απέναντι, πυροδοτείται μέσα της το μητρικό φίλτρο προστασίας ενός νέου παιδιού που ενδέχεται να ταλαιπωρείται από τον πατέρα του (Γκάρι Όλντμαν) και ξεκινά μια περιπέτεια, ειδικά όταν τη βοηθά η γυναίκα που θεωρεί πως είναι η μητέρα του (Τζούλιαν Μουρ).

Κι ενώ η Άνταμς κρατά την αξιοπρέπεια του δύσκολου ρόλου της αγοραφοβικής που βρίσκεται σε εκκρεμή άρνηση για τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή της, με γρήγορα άλματα φτάνουμε στο ξεδίπλωμα  και την άγρια κλιμάκωση του μυστηρίου, σε μια εντελώς αναληθοφανή μονομαχία, όπου απουσιάζουν παντελώς το απτό σασπένς και η σωματική εκτέλεση.

Η γυναίκα στο παράθυρο Facebook Twitter
Η Τζούλιαν Μουρ δίνει διφορούμενη πνοή στη μικρή διάρκεια της παρουσίας της.

Η αποκάλυψη της αλήθειας που ισχυρίζεται, αλά Χίτσκοκ, πως είδε με τα ίδια της τα μάτια, γίνεται τόσο βεβιασμένα μπροστά στους κατηγορούμενους και την αστυνομία, που γίνεται πασιφανές πως κάτι δεν πήγε καθόλου καλά στη λογική της σεκάνς, που έπρεπε ή να ξαναγυριστεί ή να μονταριστεί βεβιασμένα για να βγει νόημα – όσοι έχουν διαβάσει το βιβλίο θα κατανοήσουν καλύτερα, ή απλά θα θυμηθούν, πώς αντιλαμβάνονται οι άλλοι την παράνοια της Φοξ.

(Τα γυρίσματα της ταινίας ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2018, η αρχική ημερομηνία κυκλοφορίας, μέσα στο φθινόπωρο του 2019, μετατέθηκε για να διορθωθούν αδόκιμες σκηνές και να προστεθούν συμπληρωματικές, από τον Τόνι Γκιλρόι, που προσέλαβε ο έκπτωτος πλέον, λόγω σκανδάλων κακοποιητικής συμπεριφοράς, παραγωγός Σκοτ Ρούντιν, η ταινία της Fox και μετέπειτα Disney τελικά εξαγοράστηκε από το Netflix και, λόγω της πανδημίας, προβάλλεται τώρα στην πλατφόρμα).

Η γυναίκα στο παράθυρο Facebook Twitter
Ο Γκάρι Όλντμαν εκτίθεται ανεπανόρθωτα σε μια αμυδρή υποψία ρόλου.

Κι ενώ η Άνταμς κρατά την αξιοπρέπεια του δύσκολου ρόλου της αγοραφοβικής που βρίσκεται σε εκκρεμή άρνηση για τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή της, με γρήγορα άλματα φτάνουμε στο ξεδίπλωμα και την άγρια κλιμάκωση του μυστηρίου, σε μια εντελώς αναληθοφανή μονομαχία, όπου απουσιάζουν παντελώς το απτό σασπένς και η σωματική εκτέλεση – είναι σα να παλεύουν ψηφιακά ομοιώματα κι όχι πραγματικοί άνθρωποι, σε μια χορογραφία που δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα και τις δυνάμεις τους.

Ωραίες οι περίτεχνες λήψεις, τα ψηφιακά πλονζέ, τα dolly shots και οι μουσκεμένες επιφάνειες της εντυπωσιακής κατοικίας, αλλά ξαφνικά, από τη φιλοδοξία μια χιτσκοκικής εμπειρίας, ο Ράιτ περνάει με άτσαλα κοψίματα σε Ντε Πάλμα κακέκτυπο, επιπέδου Raising Cain.

Ο σκηνοθέτης της Πιο Σκοτεινής Ώρας και της Εξιλέωσης είχε ανέκαθεν ροπή προς το στιλιζάρισμα, ενίοτε απρόσκλητα και αναπάντεχα, αλλά στη Γυναίκα στο Παράθυρο συχνά ακροβατεί αναποτελεσματικά ανάμεσα στο εσωστρεφές, αγχώδες θρίλερ και τις προσποιητές θεατρικές λύσεις, για παράδειγμα όταν η Άνα Φοξ αναγκάζεται να ανακαλέσει την πιο τραγική της ανάμνηση και να αποδομήσει τα γεγονότα. 

Η Τζούλιαν Μουρ δίνει διφορούμενη πνοή στη μικρή διάρκεια της παρουσίας της και ο Γκάρι Όλντμαν εκτίθεται ανεπανόρθωτα σε μια αμυδρή υποψία ρόλου.

Η «Γυναίκα στο Παράθυρο» προβάλλεται στο Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών: Η Αποκάλυψη ως υποδειγματική οικογενειακή κωμωδία

Daily / Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών: Η Αποκάλυψη ως υποδειγματική οικογενειακή κωμωδία

Η ταινία κινουμένων σχεδίων που έκανε πρεμιέρα στο Netflix εκτός από εντυπωσιακή τεχνικά, είναι και μια απολύτως ψυχαγωγική και απαλλαγμένη από διδακτισμό παραβολή για τις ανθρώπινες σχέσεις στην εποχή της ατέρμονης διασύνδεσης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ