Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ο επιμελητής του φεστιβάλ χαρακτηρίζει «υπερ-πρότζεκτ» το Solistenensemble Kaleidoskop, ένα σύνολο από το Βερολίνο, αφοσιωμένο στην ανάπτυξη νέων μορφών πειραματικού μουσικού θεάτρου.

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα

0

Αντλώντας τον τίτλο του από έναν μαθηματικό όρο (υποσύνολο ), το Subset Festival είναι ένα μικρό φεστιβάλ μέσα σε ένα μεγαλύτερο, μια πολυπρισματική μουσική πλατφόρμα που την απασχολεί η σύγχρονη μουσική· παρουσιάζει διαφορετικές εκδοχές της από μεγάλο εύρος καλλιτεχνικών ρευμάτων. Σε επιμέλεια του συνθέτη και καλλιτέχνη ήχου Σταύρου Γασπαράτου, η συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με το Ωδείο Αθηνών επανέρχεται ανανεωμένη, εστιάζοντας πάντα στον διάλογο της σύγχρονης μουσικής με τα νέα μέσα. 

Δεν έχει υπάρξει ποτέ κάτι ανάλογο στην Αθήνα. Τα τελευταία χρόνια το Φεστιβάλ Αθηνών προσπαθούσε να εντάσσει στο πρόγραμμά του μια-δυο δουλειές είτε μουσικού θεάτρου είτε αμιγώς μουσικές, σύγχρονες και πειραματικές, αλλά ποτέ μέχρι τώρα δεν είχε παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα που να αγκαλιάζει μια κοινότητα. 

«Παρ’ όλα αυτά, όταν πέρσι κλήθηκα να συμβουλεύσω την Κατερίνα Ευαγγελάτου στο κομμάτι της μουσικής, αμέσως, βλέποντας από το open call ότι υπήρχαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα, σκέφτηκα ότι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μια μικρότερη ομπρέλα μέσα στη μεγαλύτερη του Φεστιβάλ Αθηνών προκειμένου να συσπειρώσουμε την κοινότητα αυτή που αποκαλώ “νέα μουσική” κάτω από τη μεγαλύτερη ενός πενθήμερου φεστιβάλ. Μέσω αυτού σκέφτηκα ότι θα καταφέρουμε να συνδυάσουμε είδη από τη σύγχρονη μουσική με την κλασική της έννοια μέχρι την ηλεκτρονική πειραματική, τη νέα εναλλακτική προσέγγιση της μουσικής σε διαφορετικές μορφές, αλλά και ότι θα συσπειρώσουμε το κοινό και θα το εκπαιδεύσουμε με έναν τρόπο ώστε να αγκαλιάσει όλη αυτήν τη μουσική δημιουργία εντός και εκτός Ελλάδας». 

Στη δεύτερη χρονιά του, το Subset Festival φέρνει μεγάλα ονόματα της νέας μουσικής από το εξωτερικό «και την ίδια στιγμή προσπαθεί να παραγάγει και να ενισχύσει την καινούργια δημιουργία αυτού του είδους μουσικής στην Ελλάδα, η οποία δεν εκπροσωπείται εύκολα, και τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχει τίποτα που να την υποστηρίζει.

Έτσι φτιάχτηκε το Subset Festival «και δεν είναι τυχαίο το ότι δεν πραγματοποιείται στα κτίρια της Πειραιώς 260 αλλά γίνεται σε συμπαραγωγή και στους χώρους του Ωδείου Αθηνών που είναι στο κέντρο της Αθήνας. Έχει έναν συμβολισμό αυτή η επιλογή, γιατί εκεί οι νέοι διδάσκονται μουσική». 

Στη δεύτερη χρονιά του, το Subset Festival φέρνει μεγάλα ονόματα της νέας μουσικής από το εξωτερικό «και την ίδια στιγμή προσπαθεί να παραγάγει και να ενισχύσει την καινούργια δημιουργία αυτού του είδους μουσικής στην Ελλάδα, η οποία δεν εκπροσωπείται εύκολα, και τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχει τίποτα που να την υποστηρίζει. Για μένα αυτός είναι ο Νο1 σκοπός, το να συσπειρωθεί αυτή η κοινότητα στην Ελλάδα, να βρει ένα καινούργιο σπίτι για να παρουσιάζει τη δουλειά της και να διευρύνει το κοινό της, να μπορεί να ελπίζει ότι θα μπορεί να έχει χρόνο και χρήμα για νέες αναθέσεις. Ξέρω ότι υπάρχει το κοινό γι’ αυτήν τη μουσική και πέρσι, παρότι ήταν η πρώτη μας προσπάθεια, παρότι έπεσε μέσα στην εβδομάδα των εκλογών, ενθουσιάστηκα με την προσέλευση του κόσμου, αλλά κυρίως με το πόσο θερμά την υποδέχτηκε ο ίδιος ο χώρος των μουσικών και των ανθρώπων που εμπλέκονται στη δημιουργία αυτή. Τώρα που είναι η δεύτερη χρονιά πια μπορώ να πω ότι είμαι συγκινημένος από το πάθος και τον τρόπο που ο κόσμος έχει δεχτεί αυτή την προσπάθεια. Νιώθω ότι έχω συμμάχους, πως με έναν τρόπο είναι σαν να κάνουμε curate μαζί το φεστιβάλ, ότι δεν είμαι μόνος μου». 

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ο Σταύρος Γασπαράτος.

Μέσα σε πέντε μόλις μέρες, το Subset Festival θα είναι ένα πολύ πλούσιο φεστιβάλ με οκτώ ελληνικές παραγωγές και πάνω από δέκα ξένους καλλιτέχνες στο πρόγραμμά του. Highlight του είναι σίγουρα η εμφάνιση του Αυστραλού Ben Frost που διατρέχει τα είδη της μίνιμαλ, πειραματικής, industrial και noise μουσικής. Έχοντας στο ενεργητικό του συνεργασίες με επιφανείς καλλιτέχνες όπως οι Björk, Tim Hecker, Colin Stetson και Swans, ο Frost φέρνει στο Subset μια νέα συνεργασία με τον Greg Kubacki, κιθαρίστα του mathcore συγκροτήματος Car Bomb, και τον Ολλανδό οπτικοακουστικό καλλιτέχνη Tarik Barri. Στο φεστιβάλ θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε και το ντοκιμαντέρ/κινηματογραφικό κονσέρτο Ryūichi Sakamoto: Opus σε σκηνοθεσία Neo Sora. O Sakamoto επιστράτευσε όλη του την ενέργεια για να πραγματοποιήσει την τελευταία ερμηνεία πριν από τον θάνατό του, φτιάχνοντας ένα concert film με πρωταγωνιστές εκείνον και το πιάνο του. Η επιμέλεια έγινε από τον ίδιο, όπως και η επιλογή της σειράς με την οποία παρουσιάζονται τα είκοσι κομμάτια που παίζει, τα οποία αφηγούνται τη ζωή του, χωρίς καμία άλλη επεξήγηση.

OPUS | Ryuichi Sakamoto | Directed by Neo Sora | Official Teaser (2023)

Στο πρόγραμμα συναντάμε, επίσης, μεγάλα ονόματα της νέας, κατά τον Γασπαράτο, μουσικής, όπως αυτό της ανερχόμενης Αμερικανίδας συνθέτριας και πιανίστα Laurel Halo, η οποία θα παρουσιάσει με τη Leila Bordreuil στο τσέλο το «Atlas», το νέο της άλμπουμ με το οποίο περιοδεύει στα μεγαλύτερα φεστιβάλ και concert halls του κόσμου από το τέλος του 2023, και του Νορβηγού τρομπετίστα και συνθέτη Arve Henriksen, ο οποίος μάλιστα θα συναντήσει στο πλαίσιο του Subset Festival τον καινοτόμο περφόρμερ Γιάννη Αναστασάκη. Ο επιμελητής του φεστιβάλ χαρακτηρίζει «υπερ-πρότζεκτ» το Solistenensemble Kaleidoskop, ένα σύνολο από το Βερολίνο, αφοσιωμένο στην ανάπτυξη νέων μορφών πειραματικού μουσικού θεάτρου. Το έργο της συνθέτριας Maya Dunietz που θα ερμηνεύσουν και θα κάνει πρεμιέρα στο φεστιβάλ αναδεικνύει ένα παλλόμενο μουσικό σύμπαν «όπου κάνουν την εμφάνισή τους νότες-φαντάσματα, αργόσυρτες κινήσεις και μακρόσυρτες δομές». Μάλιστα, γύρω από αυτό το σύνολο έχουν στηθεί πολλές δράσεις, πραγματοποιήθηκε ήδη ένα μεγάλο workshop τον Απρίλιο, ενώ θα υπάρξει και μια πολύ ενεργή συνεργασία με το Ωδείο Αθηνών και τους μαθητές του, οι οποίοι θα εμφανιστούν σε ένα σημείο του νέου αυτού έργου, μεγαλώνοντας κι άλλο το δεκαπενταμελές ανσάμπλ των Solistenensemble Kaleidoskop.

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Η Αμερικανίδα συνθέτριας και πιανίστα Laurel Halo. Φωτ.: Jueves
Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ο Νορβηγός τρομπετίστας και συνθέτης Arve Henriksen. Φωτ.: Βαγγέλης Πάτσιαλος

Εκείνο που μου κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον είναι το Phantom Orchestra του Λιβανέζου καλλιτέχνη Raed Yassin, ένα συλλογικό εγχείρημα που αποτυπώνει και καταγράφει μια ξεχωριστή μουσική στιγμή της νεότερης ιστορίας. Αδυνατώντας να συγκεντρώσει τους μουσικούς που ήθελε για να φτιάξει μια ορχήστρα, τόσο εξαιτίας των πρόσφατων συνθηκών της πανδημίας όσο και για οικονομικούς και πολιτικούς λόγους, ο Yassin μπήκε στη διαδικασία να ηχογραφήσει ένα προς ένα σαράντα οκτώ διαφορετικά άτομα προκειμένου να αναπαραγάγει σε ένα λάιβ τους ήχους μουσικών που ο καθένας αυτοσχεδιάζει μόνος του, με τη βοήθεια μιας πολυκάναλης εγκατάστασης με δώδεκα πικάπ. 

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ο Κύπριος συνθέτης σύγχρονης μουσικής Άντης Σκορδής.

Επιπλέον, ο Κύπριος συνθέτης σύγχρονης μουσικής Άντης Σκορδής θα παρουσιάσει μια ανάθεση του Subset, το «β», μια διαθεματική περφόρμανς τεσσάρων μουσικών, ενός conductor/electronics και ενός VJ σε ζωντανή δημιουργία. Επιστρέφοντας σε παλαιότερο έργο της, η συνθέτρια Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου προτείνει, ειδικά για τo φεστιβάλ, το άιζο, the bird II, ένα μουσικό πείραμα γραμμένο για οκτώ ηχεία, ηχογραφημένο υλικό, visuals, φλάουτο, birbyne, κρουστά, rhodes piano, φωνές, κοντραμπάσο και μαέστρο. Κάθε μουσικός/performer δούλεψε ανεξάρτητα τα μέρη του σαν solo και αυτά ενώνονται στη σκηνή σε μια ιδιαίτερα ατμοσφαιρική, κινηματογραφική προσέγγιση. 

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ο προγραμματιστής Αλέξανδρος Δρυμωνίτης συνθέτει ζωντανά μουσική παρτιτούρα μέσω γραφής κώδικα

Εμπνευσμένος από τις συνεργασίες του στον χώρο του θεάτρου και του χορού, ο αυτοδίδακτος συνθέτης και μουσικός Γιώργος Πούλιος προτείνει με το «trespassing» μια σόλο συναυλία-περφόρμανς. Ο προγραμματιστής Αλέξανδρος Δρυμωνίτης συνθέτει ζωντανά μουσική παρτιτούρα μέσω γραφής κώδικα και προσκαλεί τους μουσικούς του ARTéfacts ensemble να παίξουν techno με ακουστικά όργανα στο «Techno unplugged», μια παράσταση ζωντανής ακουστικής techno, κώδικα και τεχνητής νοημοσύνης.

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Η Μάγδα Λαμπροπούλου. Φωτ.: Altin Paceli
Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Η Δήμητρα Κουστερίδου.

Το «We habitually maintain» που θα ερμηνεύσουν οι μουσικοί Εύη Νάκου και Βασούλα Δελλή είναι ένα έργο για τους αυτοματοποιημένους τρόπους που συνδέουν την αρχιτεκτονική, τον ήχο, τις εργασίες συντήρησης σε υπόγειους χώρους και τα ανθρώπινα σώματα και αποτελείται από επιτόπιες ηχογραφήσεις μηχανημάτων, ζωντανό και επεξεργασμένο ήχο σε μια παρτιτούρα.

Το «Twist» συνδυάζει ως περφόρμανς τον αναλογικό ήχο γλυπτικών κατασκευών από τη Μάγδα Λαμπροπούλου με DIY ηλεκτρονικά κυκλώματα και live electronics τεχνικές από τη Δήμητρα Κουστερίδου, ενώ το «ΜΑΖΑ» είναι μια ειδικά σχεδιασμένη ηχητική εμπειρία για το Subset και τη Νέα Σκηνή του Ωδείου Αθηνών, με τους Γιώργο Κοκκινάρη (κοντραμπάσο), MIZI (ηλεκτρονικά) και Θάνο Πολυμενέα-Λιοντήρη (κοντραμπάσο). Η υψηλή ενίσχυση των ακουστικών οργάνων από το τρίο με τη χρήση πολλαπλών μικροφώνων θα δημιουργήσει μια υπερρεαλιστική προοπτική, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να ακούσουμε κάθε μικροήχο του δοξαριού, του σώματος, των χορδών και της ταστιέρας του οργάνου.

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ben Frost. Φωτ.: Topper Komm

Όλες οι αναθέσεις που θα παιχτούν στη Νέα Σκηνή εξερευνούν τη διάδραση του φυσικού ήχου με τον ηλεκτρονικό, μπλέκουν πολλές διαφορετικές τεχνικές, «καθένα από αυτά τα σχήματα ουσιαστικά φτιάχνει έναν χώρο στον οποίο καλεί τους θεατές να μπουν, σχεδιάζουν νέες εμπειρίες και όχι απλά νέα έργα. Νομίζω ότι η Νέα Σκηνή θα έχει πολύ ενδιαφέρον φέτος σε αυτό το φεστιβάλ», λέει ο Σταύρος Γασπαράτος, ο οποίος φρόντισε να δούμε και να ακούσουμε καινούργια μουσική που παράγεται τώρα, που δεν έχει ακουστεί ακόμα πάρα πολύ. «Θα δείτε πράγματα που δεν ξέρατε ότι συμβαίνουν στην Ελλάδα».

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Klara Lewis και Nik Coοk Void, Live visuals: Pedro Maia. Φωτ.: Remi Chauvin

Subset Festival
10-14/6 
Επιμέλεια Σταύρος Γασπαράτος, σε συμπαραγωγή με το Ωδείο Αθηνών. 
Περισσότερες πληροφορίες για το Φεστιβάλ Νέας Μουσικής θα βρείτε εδώ:
aefestival.gr/subset-festival-2024/

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» στην Επίδαυρο: Η πρώτη συνάντηση του Τιμοφέι Κουλιάμπιν με τους ηθοποιούς

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» στην Επίδαυρο: Η πρώτη συνάντηση του Τιμοφέι Κουλιάμπιν με τους ηθοποιούς

Ο σπουδαίος Ρώσος σκηνοθέτης βασίζεται σε μια σειρά ανατριχιαστικών γεγονότων του παρασκηνίου της εξουσίας και του πολέμου σε αντιστοιχία με τον αρχαίο μύθο της Ιφιγένειας και του Αγαμέμνονα και ετοιμάζει για την Επίδαυρο μια πολιτικά φορτισμένη παράσταση της «Ιφιγένειας εν Αυλίδι» του Ευριπίδη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Anohni: «Κανείς δεν πιστεύει ότι ο κόσμος μας σε 60 χρόνια θα είναι βιώσιμος ή έστω κατοικήσιμος»

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Anohni: «Κανείς δεν πιστεύει ότι ο κόσμος μας σε 60 χρόνια θα είναι κατοικήσιμος»

Η ιδιοσυγκρασιακή ερμηνεύτρια με τη βελούδινη επιστρέφει στη σκηνή και στο Ηρώδειο μετά από οκτώ χρόνια απουσίας, ενώ συνεχίζει να παλεύει για το περιβάλλον.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κριστόφ Βαρλικόφσκι: «Διάλεξα το θέατρο για να εξαφανιστώ απ’ την κανονική ζωή»

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Κριστόφ Βαρλικόφσκι: «Διάλεξα το θέατρο για να εξαφανιστώ απ’ την κανονική ζωή»

Ο κορυφαίος Πολωνός σκηνοθέτης ανοίγει το φετινό ξένο ρεπερτόριο της Πειραιώς 260 επιστρέφοντας στην Ελίζαμπεθ Κοστέλο, την αγαπημένη του λογοτεχνική ηρωίδα που δημιούργησε η πένα του νομπελίστα J.M. Coetzee, με τη συναρπαστική νέα παράσταση «Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ