Αλήθεια, πώς είναι να ζεις με τα πουλιά;

Αλήθεια, πώς είναι να ζεις με τα πουλιά; Facebook Twitter
Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος είναι άκρως απολαυστικός. Φωτ.: Τσούτσας Λάσκαρης
0

Δύο άνδρες με μαύρα κοστούμια πηγαινοέρχονται αλαφιασμένοι στον απογυμνωμένο κύκλο της ορχήστρας. Τι ψάχνουν; Έχουν χαθεί; Ο άνεμος σφυρίζει απειλητικά, απόκοσμα μέσα στο σκοτάδι – θα έλεγε κανείς πως βρίσκονται στην επιφάνεια ενός ξένου πλανήτη. Μες στον στροβιλισμό τους, επέρχεται μοιραία η σύγκρουση. «Εγώ είμαι! Εγώ!», λέει ο ένας από τους δύο, καθησυχάζοντας τον φίλο του, που μοιάζει απείρως πιο τρομαγμένος με τις εξελίξεις. «Α, εσύ, εσύ, μόνον εσύ...», του απαντά εκείνος μ’ ένα μείγμα ανακούφισης και απογοήτευσης στη φωνή του.  

Έτσι, με αυτό το αφαιρετικό, κωμικό «νούμερο» μετα-μπεκετικών αντηχήσεων, το στίγμα έχει ήδη δοθεί. Το κλασικό πρωταγωνιστικό ορνιθικό ντουέτο έχει αναβαπτισθεί. Ετούτος ο Πισθέταιρος και ετούτος ο Ευελπίδης δεν θυμίζουν σε τίποτα τους οικείους θεατρικούς «προγόνους» τους. Ειδικά ο πρώτος: δεν συναντούμε εδώ τον τυπικό δαιμόνιο αριστοφανικό ήρωα, γήινο, πληθωρικό, πλήρη δυναμισμού, ενθουσιασμού, ανακατωσούρικης διάθεσης και διονυσιακού πνεύματος, αλλά μάλλον το αντίθετό του, έναν νευρωτικό, αγχωτικό άνδρα, τόσο εύθραυστο, τόσο επιρρεπή στην κατάρρευση, ώστε μοιάζει αδύνατο να επιβιώσει αβλαβής σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες. 

H μετατόπιση βάρους, αυτή η υπονόμευση του παραδοσιακού κωμικού στοιχείου, φανερώνει εξαρχής την επιθυμία του σκηνοθέτη να προσφέρει μια εναλλακτική ανάγνωση του έργου, να πλάσει μια δική του εκδοχή της ιστορίας, αναδεικνύοντας την πιο σκοτεινή και υπαρξιακή διάσταση του κειμένου.

Κι όμως. Δεν είναι μονάχα η σταθερή, εύσωμη και στέρεα παρουσία του πιστού συντρόφου του, που θα τον στηρίξει στη διάρκεια της περιπέτειάς τους. Όπως θα αποδειχθεί, ο φοβικός Πισθέταιρος (ένας άκρως απολαυστικός Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος) έχει πολλά κρυμμένα αποθέματα δύναμης στο αδύνατο σκαρί του. Και δεν θα οπισθοχωρήσει ποτέ, άπαξ και συλλάβει το σχέδιό του να ιδρύσει μια νέα πολιτεία, μακριά από τη σήψη και την οχλοβοή της Αθήνας, από την οποία δραπέτευσε αναζητώντας έναν διαυγέστερο, αυθεντικότερο τρόπο ζωής.

Αλήθεια, πώς είναι να ζεις με τα πουλιά; Facebook Twitter
Φωτ.: Τσούτσας Λάσκαρης

Η εμφάνιση των πουλιών είναι η πρώτη μεγάλη δοκιμασία για τους δύο αποκαμωμένους αστούς. Στον Αριστοφάνη, τα φτερωτά πλάσματα του Χορού αντιδρούν με αδιαμφισβήτητη καχυποψία και εχθρότητα απέναντι στους απρόσκλητους επισκέπτες της επικράτειάς τους, σε κάθε περίπτωση, όμως, η Πάροδος διαθέτει μια σαφή κωμική υπόσταση, έτσι όπως ο Πισθέταιρος και ο Ευελπίδης πασχίζουν να αμυνθούν απέναντι στα ράμφη και τα γαμψά νύχια των πτηνών, ανασύροντας τσουκάλια, πιατέλες και πάσης φύσεως κατσαρολικά από τα μπαγκάζια τους. Ο Μπινιάρης παίρνει τη σκηνή αυτή και της προσδίδει αίσθηση θρίλερ, τη μετατρέπει σε επεισόδιο από τον «Πλανήτη των Πιθήκων». Η μουσική επιτίθεται, δυσοίωνοι ήχοι παντού. «Αυτό είναι βλάσφημο! Βλάσφημο! Να τους ρίξουμε κάτω! Κάτω! Κάτω!», επαναλαμβάνουν εμμονικά τα εξαγριωμένα πτηνά του ορνιθοχορού, σαν μέλη πρωτόγονης φυλής που απειλούν να τεμαχίσουν, να ξεκοιλιάσουν, να ποτίσουν με τοξίνες και να πετάξουν τα σώματα των εισβολέων στα βράχια.  

Αυτή η μετατόπιση βάρους, αυτή η υπονόμευση του παραδοσιακού κωμικού στοιχείου, φανερώνει εξαρχής την επιθυμία του σκηνοθέτη να προσφέρει μια εναλλακτική ανάγνωση του έργου, να πλάσει μια δική του εκδοχή της ιστορίας, αναδεικνύοντας την πιο σκοτεινή και υπαρξιακή διάσταση του κειμένου. Επιλογή τολμηρή, που τελικά δικαιώνεται, οδηγώντας τον θεατή σε μια «άλλη», απρόσμενη Νεφελοκοκκυγία.   

Υπάρχει πολύς καημός, πολλή στενοχώρια, πολλή αγωνία και υπέρμετρος αγώνας πίσω από τούτη τη φαινομενικά φρουφρουδένια πολιτεία. Δεν είναι τόσο απλό να δημιουργήσει κανείς έναν χώρο συλλογικής ελευθερίας∙ «αλήθεια, ξέρεις πώς είναι να ζεις με τα πουλιά;»: όχι τυχαία, το ερώτημα –που θα μπορούσε κάλλιστα να απευθύνεται σε εμάς– τίθεται πλειστάκις στη διάρκεια της παράστασης. 

Αλήθεια, πώς είναι να ζεις με τα πουλιά; Facebook Twitter
Φωτ.: Τσούτσας Λάσκαρης

Γιατί αυτή η ζωή που ονειρευόμαστε, μοιάζει να ισχυρίζεται η σκηνοθεσία, αυτή η ζωή που χαρίζει «τον έρωτα, τις χάρες τις αθάνατες, το αγαθό πρόσωπο της γαλήνης», αυτή η ζωή που λαχταρούν «όσοι δεν βρίσκουν καταφύγιο ή τόπο να σταθούν, όσοι κοιτάζουνε πέρα από τη γη και ξεσηκώνονται με του σμήνους το πέταγμα», αυτή η ζωή χρειάζεται τόλμη για να τη φανταστείς, χρειάζεται σθένος και πάθος για να τη γευτείς, να σαλπάρεις με όλους τους ανέμους (Νίτσε), να συναντάς τους Άλλους, αενάως διαβαίνοντας παγωμένες βουνοκορφές, κατώφλια και καταπακτές. Όσο για τους μισερούς εκπροσώπους της παλιάς σου πατρίδας, αυτούς που θα βρίσκεις μπροστά σου σε κάθε στροφή να σου θυμίζουν τις δοκιμασμένες συνταγές, τις πάγιες πρακτικές, να σου τάζουν «μεγάλες μπίζνες» κι ακριβές κατασκευές, εγκώμια και κριτικές ευνοϊκές, ζητώντας ανταλλάγματα και μεταχειρίσεις ειδικές, αυτούς χρειάζεται απλώς να τους κλωτσάς, να τους φτύνεις, να τους περιγελάς. Και να προχωράς...   

Αναγκαζόμαστε, δυστυχώς, να διανύσουμε μεγάλο μέρος της παράστασης, προτού αποκαλυφθεί ενώπιόν μας ο πραγματικός και πολύτιμος πυρήνας του σκηνοθετικού οράματος. Μέχρις ότου συμβεί αυτό, έχουμε πρώτα διασχίσει ποταμούς αμφιθυμίας, έχουμε υποστεί έναν Χορό αμήχανο, στερούμενο κάθε υποκριτικής γοητείας, έτσι όπως αναλώνεται σε παραλλαγές των ίδιων και των ίδιων ανέμπνευστων κινήσεων και σχηματισμών (το «άγριο» δεν σημαίνει «ασχημάτιστο» ή «ανερμάτιστο», έχει ανάγκη κι αυτό τη δική του χορογραφία)∙ έχουμε περιηγηθεί σε ένα μονοεπίπεδο –κυριολεκτικά και μεταφορικά– σκηνικό, που αποτρέπει τις πτητικές ενορμήσεις μας∙ έχουμε αποκρούσει απανωτά κύματα μουσικού γιγαντισμού, επικού μυστικισμού, γλυκερού μελοδραματισμού, άγαρμπων «επαναστατικών» ξεσπασμάτων (δεν αναφέρομαι στον λόγο αλλά στο δεσπόζον ύφος), μεσσιανικών κρεσέντων, ψευτο-πριμιτίβ τελετουργιών, πλήθος εκφάνσεων μιας άγουρης, θορυβώδους αισθητικής διαμόρφωσης που εγείρει ένα ψηλό, αποθαρρυντικό τείχος ανάμεσα σε μας και στα «πουλιά», ανάμεσα σε μας και στο επίδοξο φτερούγισμα του θυμικού μας.  

Αλήθεια, πώς είναι να ζεις με τα πουλιά; Facebook Twitter
Φωτ.: Τσούτσας Λάσκαρης
Αλήθεια, πώς είναι να ζεις με τα πουλιά; Facebook Twitter
Ο Στέλιος Ιακωβίδης στον ρόλο του Προμηθέα. Φωτ.: Τσούτσας Λάσκαρης

Ευτυχώς, το τοπίο σταδιακά καθαρίζει. Και κάποια στιγμή, μετά το πέρας των βρυχηθμών και μετά την ολοκλήρωση της διασκεδαστικής παρέλασης των εξ Αθηνών παρασίτων (του Χρησμολόγου, της Ποιήτριας, του Γεωμέτρη, του Επιτρόπου και του Συκοφάντη), φτάνει η ώρα του θαύματος.  

Η αλλαγή σηματοδοτείται από το ξέσπασμα του Ευελπίδη: έχοντας υποστεί, ο ίδιος όπως και όλα τα πουλιά, έναν καταιγισμό προσβολών και ταπεινώσεων από τη θεά Ίριδα, ο ήρωας, πνιγμένος από  αγανάκτηση απέναντι στη θεϊκή ασυδοσία κι έχοντας εμφανώς αγγίξει τα όρια των αντοχών του, αποστομώνει την απεσταλμένη του Ολύμπου παραβιάζοντας θριαμβευτικά το πρωτόκολλο της θνητής υποταγής (εξαιρετικός εδώ ο Γιώργος Χρυσοστόμου). Αποκαμωμένος από το κατόρθωμά του, παραδίδεται με λυγμούς στην αγκαλιά του Πισθέταιρου. Οι δυο τους, πεπεισμένοι πλέον για την ιερή αξία της αποστολής τους, ενδυναμωμένοι κι ονειροπόλοι όσο ποτέ (με τη μουσική να υπογραμμίζει τρυφερά την ευθραυστότητά τους), δηλώνουν αποφασισμένοι να ετοιμάσουνε φτερά, να συμμαχήσουν με τ’ αγρίμια στα βουνά, να σμίξουν τις φωνές τους με κάθε ζωϊκή λαλιά, να ενωθούν με τους δραπέτες και τους αποσυνάγωγους, με τους άυπνους, τους ανήσυχους, τους αεικίνητους, με όλους όσους «αψηφούν την εξουσία των θεών», γυρεύοντας μια πολιτεία στα πέρατα των ουρανών.   

Η είσοδος του Προμηθέα οδηγεί τη συγκίνηση στα άκρα: ο πρώην αιχμάλωτος του Δία, ο πυρφόρος απελευθερωτής των ανθρώπων, εμφανίζεται εδώ ενώπιον των φρεσκοαφυπνισμένων πουλιών, που κάθονται τώρα οκλαδόν, σαν παιδάκια που τους λένε παραμύθια.  

Αλήθεια, πώς είναι να ζεις με τα πουλιά; Facebook Twitter
Φωτ.: Τσούτσας Λάσκαρης
Αλήθεια, πώς είναι να ζεις με τα πουλιά; Facebook Twitter
Φωτ.: Τσούτσας Λάσκαρης

Ο (πραγματικά εκπληκτικός) Στέλιος Ιακωβίδης, μασκοφόρος απεσταλμένος μιας άχρονης διάστασης, εισέρχεται αθόρυβα στη σκηνή, μια φιγούρα με αύρα μυθική, φωνή υπνωτιστική, ένας κάτοχος βαρύτιμων μυστικών, που θέλει να διδάξει τους άπειρους στασιαστές εν όψει της επίκειμενης άφιξης των οργισμένων θεών, να τους μεταδώσει τη φλόγα της εξέγερσης και της ανυπακοής, να αναζωπυρώσει εντός τους τη σπίθα της έσχατης αναλαμπής: «Βάλτε τα δυνατά σας, ω εσείς, καλότυχο γένος, γιατί υπάρχουν κι άλλες μάχες που πρέπει να δοθούν, γιατί είναι η πρώτη φορά που κάτι έχει αλλάξει στη γη κι ο κόσμος όπως τον ξέραμε δείχνει να φτάνει σ’ ένα τέλος».    

Ποίηση και πολιτική συνυφαίνονται εδώ αρμονικά. Μέσα από την αντισυμβατικά αντιεξουσιαστική μορφή του Προμηθέα (πόσο πιο ώριμη, πιο εσωτερική, η τωρινή εκδοχή από εκείνη του 2021!), η παράσταση συντονίζεται με τις βαθύτερες επιδιώξεις της και βρίσκει επιτέλους τον εαυτό της. Οι κραδασμοί αυτής της συνήχησης πλημμυρίζουν αφοπλιστικά το κοίλον.  

Ο Άρης Μπινιάρης ανοίγει έναν νέο δρόμο πρόσληψης του αριστοφανικού κειμένου, ξεφεύγοντας από τις συνήθεις «ουτοπικές» και χαρωπές ερμηνείες του. Το μπεκετικό κλείσιμο βρίσκει τους δύο πρωταγωνιστές και πάλι μόνους στην ορχήστρα. Αυτήν τη φορά δεν τρέχουν, βρίσκονται καθισμένοι καταγής με τα πόδια ανοιχτά. Ενώ όλοι ετοιμάζονται για τη γιορτή, το τραγούδι που ακούγεται είναι μελαγχολικό. «Αλήθεια, ξέρεις πώς είναι να ζεις με τα πουλιά;», ρωτά ο ένας τον άλλο. «Να τα βλέπεις και να τ’ ακούς σού ευφραίνει την καρδιά...». 

Αλήθεια, πώς είναι να ζεις με τα πουλιά; Facebook Twitter
«Αλήθεια, ξέρεις πώς είναι να ζεις με τα πουλιά;», ρωτά ο ένας τον άλλο. «Να τα βλέπεις και να τ’ ακούς σού ευφραίνει την καρδιά...». Φωτ.: Τσούτσας Λάσκαρης

Η παράσταση ανέβηκε στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 9 & 10 Αυγούστου. 

Επόμενοι σταθμοί περιοδείας
Κυριακή 18 Αυγούστου | Θέατρο Φλόκα - Αρχαία Ολυμπία
Δευτέρα 19 Αυγούστου| Σαϊνοπούλειο - Σπάρτη
Τρίτη 20 Αυγούστου | Αρχαίο Θέατρο Μεσσήνης - Μεσσήνη, Μεσσηνία
Τετάρτη 21 Αυγούστου | Θέατρο «Γ. Παππάς» - Αίγιο
Κυριακή 25 Αυγούστου | Θέατρο Ορέστης Μακρής - Χαλκίδα
Πέμπτη 29 Αυγούστου | Κατράκειο θέατρο - Νίκαια
Παρασκευή 30 Αυγούστου | Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο - Λαύριο
Σάββατο 31 Αυγούστου | Υπαίθριο Θέατρο Δελφών
«Φρύνιχος» - Δελφοί
Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου | Θέατρο Νταμάρι - Αλίκη Βουγιουκλάκη - Βριλήσσια
Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου | Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου
Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου | Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου
Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου | Θέατρο Πέτρας - Πετρούπολη
Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου | Υπαίθριο θέατρο ΕΗΜ - Φρόντζου - Γιάννενα
Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου | Θέατρο Δάσους - Θεσσαλονίκη
Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου | Θέατρο Δάσους - Θεσσαλονίκη
Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου | Βεάκειο Θέατρο Πειραιά
Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου | Θερινό Δημοτικό Θέατρο Δήμου Πατρέων
Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου | Δημοτικό Θέατρο Αλέξης Μινωτής - Αιγάλεω
Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου | Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη
Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου | Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης Δημήτρης Κιντής
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου | Σχολείο της Αθήνας Εθνικού Θεάτρου Ειρήνη Παππά
Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου | Σχολείο της Αθήνας Εθνικού Θεάτρου Ειρήνη Παππά
Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου | Σχολείο της Αθήνας Εθνικού Θεάτρο
υ Ειρήνη Παππά
Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου | Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές εδώ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ