Ο Γιώργος Πέτρου θα μετατρέψει το Ηρώδειο σε ένα μεγάλο πάρτι

Ο Γιώργος Πέτρου θα μετατρέψει το Ηρώδειο σε ένα μεγάλο πάρτι Facebook Twitter
Η ταύτιση της προσωπικότητας του Γιώργου Πέτρου με την ουσία της Καμεράτας είναι σχεδόν ολοκληρωτική από το 2012 που ο μαέστρος ανέλαβε την καλλιτεχνική της διεύθυνση. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Η ταύτιση της προσωπικότητας του Γιώργου Πέτρου με την ουσία της Καμεράτας είναι σχεδόν ολοκληρωτική από το 2012 που ο μαέστρος ανέλαβε την καλλιτεχνική της διεύθυνση, όσο κι αν ο ίδιος επιμένει ότι διευθυντές, παραγωγοί και υπουργοί έρχονται και παρέρχονται, ενώ οι καλλιτεχνικοί θεσμοί είναι αυτοί που μένουν σταθεροί, παρά τις όποιες αντιξοότητες – και η Καμεράτα αντιμετωπίζει πολλές, όπως είναι γνωστό.


Αγαπημένη, ωστόσο, ορχήστρα του ελληνικού κοινού, η οποία διαπρέπει στο εξωτερικό με τολμηρές προτάσεις και concepts, όπως η χρήση οργάνων εποχής, ανατρεπτικές συνεργασίες και ταυτότητα πολυσχιδή που τη διαφοροποιεί από οποιοδήποτε άλλο μουσικό σύνολο, η Καμεράτα φέτος το καλοκαίρι συμμετέχει για τέταρτη συνεχή χρονιά στο Φεστιβάλ Αθηνών με το μιούζικαλ Company του ηγέτη του σύγχρονου μουσικού θεάτρου Στίβεν Σόντχαϊμ.


Πρόκειται για ένα έργο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1970 στο Μπρόντγουεϊ, αποσπώντας 6 βραβεία Τόνι, και έκτοτε δεν έχει σταματήσει να ανεβαίνει σε σημαντικούς χώρους σε όλο τον κόσμο. Διαδραματίζεται σε ένα πάρτι-έκπληξη για τα 45α γενέθλια ενός αμετανόητου εργένη, όπου με flashbacks αναδεικνύονται οι σχέσεις του με τον περίγυρό του.

Με απασχολεί να δείξω πώς είναι οι σημερινές σχέσεις, τι σημαίνει να είναι κάποιος ανύπαντρος, σε ποια ηλικία πρέπει να "ανησυχεί" γι' αυτό – στο αρχικό έργο ο πρωταγωνιστής είναι 35 χρονών, σήμερα είναι αστείο να πεις σε έναν ανύπαντρο 35άρη ότι ανησυχείς που είναι ανύπαντρος ή ότι έχει θέμα με τις σχέσεις.


«Διαθέτοντας έναν πιο μικρό αριθμό συμμετεχόντων επί σκηνής, ήθελα να δουλέψω περισσότερο τις σχέσεις των 14 ατόμων που λειτουργούν ως σολίστ, ως ensemble, ως χορευτές, ως stagehands» εξηγεί ο μαέστρος για την επιλογή του έργου, του οποίου έχει αναλάβει επίσης τη σκηνοθεσία, καθώς και τη μετάφραση στα ελληνικά.

«Ο Σόντχαϊμ παίζει με τη λέξη "company" που στα αγγλικά σημαίνει θίασος, συντροφιά, παρέα, ενδεχομένως σχέση και γάμος. Είναι πολύ προχωρημένο έργο, με χιούμορ, συγκινητικό και πολύ βαθύ, από το οποίο ο δημιουργός του είπε πως θα ήθελε οι θεατές να φεύγουν γελώντας, αλλά το βράδυ να μην μπορούν να κοιμηθούν.

Το βάθος του το ανακαλύπτουμε σταδιακά, μέσα από τη διαδικασία των προβών. Με ιντριγκάρει τρομερά το να το σκηνοθετώ, γιατί ανακαλύπτω πολλά για τον εαυτό μου. Είμαι κι εγώ σε ηλικία άνω των 40 και ανύπαντρος. Έχω βιώσει κι έχω πει πολλά από αυτά που λέγονται».

Ο Γιώργος Πέτρου θα μετατρέψει το Ηρώδειο σε ένα μεγάλο πάρτι Facebook Twitter
Η Καμεράτα φέτος το καλοκαίρι συμμετέχει για τέταρτη συνεχή χρονιά στο Φεστιβάλ Αθηνών με το μιούζικαλ Company του ηγέτη του σύγχρονου μουσικού θεάτρου Στίβεν Σόντχαϊμ.


Πόσο δύσκολο ήταν όμως να προσεγγίσει γλωσσικά, να επικαιροποιήσει και κυρίως να ταιριάξει στην εκ των πραγμάτων μοναδική συνθήκη του Ηρωδείου ένα έργο σύγχρονο, που όμως από την εποχή που γράφτηκε μας χωρίζουν 38 χρόνια και πολλές κοινωνικές ζυμώσεις;

Ο Γιώργος Πέτρου δεν έχει διαβάσει το αρχικό σενάριο του '70, γιατί οι δημιουργοί του το έχουν αλλάξει δυο-τρεις φορές έκτοτε: «Δεν νιώθω ότι υπάρχει κάτι που δεν στέκει σήμερα, αλλά δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται στη διαχρονικότητα ή στις επεμβάσεις. Υπάρχει, ας πούμε, ένας αυτόματος τηλεφωνητής τον οποίο προβληματίστηκα αν θα χρησιμοποιούσα, γιατί ποιος χρησιμοποιεί σήμερα αυτόματο τηλεφωνητή; Μιλάμε για μικρά πράγματα που είναι και δεν είναι της εποχής μας.

»Αναφορικά με τη μετάφραση, σε αντίθεση με το Sweeney Todd που παρουσιάσαμε πέρσι και ήταν όλο έμμετρο, το Company έχει πρόζα, που είναι ευκολότερο να μεταφραστεί, γιατί κινείσαι με το πνεύμα του κειμένου και όχι τόσο πολύ με το μέτρο. Η δυσκολία εδώ είναι ότι πρόκειται για καθημερινό έργο που δεν διαθέτει κάποια ποιητικότητα και η μετάφραση δεν πρέπει ούτε να το γειώσει ούτε να το κάνει να ακούγεται λογοτεχνικό. Επίσης, έβγαλα καθετί που αφορά τη Νέα Υόρκη, για την οποία γράφτηκε. Δεν το έχω εξελληνίσει, το έχω διεθνοποιήσει.

Ο Γιώργος Πέτρου θα μετατρέψει το Ηρώδειο σε ένα μεγάλο πάρτι Facebook Twitter
Στο Ηρώδειο δεν μπορείς να παρέμβεις, είναι αυτό που είναι. Πέρσι το μετατρέψαμε σε βικτωριανή αποθήκη για το Sweeney Todd. Φέτος θα κάνουμε κάτι που, ευτυχώς, δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ στην πραγματικότητα. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

»Με απασχολεί να δείξω πώς είναι οι σημερινές σχέσεις, τι σημαίνει να είναι κάποιος ανύπαντρος, σε ποια ηλικία πρέπει να "ανησυχεί" γι' αυτό – στο αρχικό έργο ο πρωταγωνιστής είναι 35 χρονών, σήμερα είναι αστείο να πεις σε έναν ανύπαντρο 35άρη ότι ανησυχείς που είναι ανύπαντρος ή ότι έχει θέμα με τις σχέσεις. Νομίζω ότι από τα 45 και πάνω τίθενται ζητήματα όπως αν θα κάνεις παιδί, οικογένεια, αν θα έχεις κάποιον σύντροφο στη ζωή σου, οποιαδήποτε μορφή συντρόφου.

»Μετατρέπουμε, λοιπόν, το Ηρώδειο σε ένα φανταστικό πάρτι με τρόπο ζωντανό και flamboyant που δεν θα αποκαλύψω. Σκηνογραφικά παίζουμε με τις συμβάσεις ενός πάρτι γενεθλίων. Βέβαια, με απασχόλησε το πώς, όταν έχεις ένα αρχαίο μνημείο όπως το Ηρώδειο που έχει καταπιεί άπειρες παραγωγές, αποσιωπάς την παλαιότητα του χώρου και φέρνεις αυτό το καταπληκτικό πέτρινο οικοδόμημα σε μια δραματουργία σημερινή. Στο Ηρώδειο δεν μπορείς να παρέμβεις, είναι αυτό που είναι. Πέρσι το μετατρέψαμε σε βικτωριανή αποθήκη για το Sweeney Todd. Φέτος θα κάνουμε κάτι που, ευτυχώς, δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ στην πραγματικότητα.

»Επίσης, το έργο απαιτεί μια τεράστια ορχήστρα, απαγορευτική για τα δεδομένα του Μπρόντγουεϊ, ένα σύνολο με πάνω από 35 άτομα. Η μουσική του φέρει στοιχεία από όπερα, τζαζ, μπόσα νόβα, ντίσκο των '70s, όλα αυτά υπό τον παραμορφωτικό καθρέπτη του Σόντχαϊμ. Τα έργα του είναι ήδη κλασικά, οι μελωδίες του αναγνωρίσιμες, χωρίς όμως να κυνηγά το hit. Δεν τον ενδιαφέρει το hit αλλά η ένταξη της μουσικής στη δραματουργία. Τα τραγούδια του δεν είναι showstoppers αλλά προχωρούν την υπόθεση».

Ο Γιώργος Πέτρου θα μετατρέψει το Ηρώδειο σε ένα μεγάλο πάρτι Facebook Twitter
Ο Γιώργος Πέτρου, έφτασε πρόσφατα μέχρι τις υποψηφιότητες των βραβείων Grammy. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ο Γιώργος Πέτρου, που πρόσφατα έφτασε μέχρι τις υποψηφιότητες των βραβείων Grammy (επίτευγμα που, παρά τα τόσα άλλα, ενδεχομένως σημαντικότερα, σχεδόν ειρωνικά θα τον ακολουθεί στο εξής σε κάθε δημοσίευμα), δηλώνει πως στράφηκε στη σκηνοθεσία λόγω της ανάγκης του για ευρύτερη δραστηριότητα που θα τον εξέλισσε ως καλλιτέχνη, αλλά και για να πει πράγματα με τον δικό του τρόπο.

«Έχω δουλέψει σε περισσότερες από 60 παραγωγές με μεγάλους σκηνοθέτες. Με κάποιους υπέφερα, με άλλους είπα "ποτέ πια", ενώ με μερικούς ένιωθα καλύτερος άνθρωπος μετά από κάθε πρόβα. Από μια ηλικία κι έπειτα ένιωθα ότι δεν ήθελα να ζω την κακοποίηση ενός έργου. Δεν θα μπορούσα και να κάνω για μια ζωή το ίδιο πράγμα, όσο και αν η διεύθυνση ορχήστρας είναι ένα ευρύ πεδίο. Η στροφή σε δραστηριότητες για τις οποίες δεν έχω μεγάλη εμπειρία και μέσα από τις οποίες εξελίσσομαι με κάνει να γυρίζω εκεί με ιδιαίτερη αγάπη, ενώ παράλληλα το μυαλό μου κινείται προς κατευθύνσεις δημιουργικές, ίσως και επικίνδυνες. Εξάλλου, με τον εαυτό μου είμαι πολύ σκληρός, δεν είμαι ποτέ ευχαριστημένος, είναι θέμα ανατροφής και κάτι που πρέπει να δουλέψω. Δυσκολεύομαι πολύ να απολαύσω αυτά που πετυχαίνω».


Αναρωτιέμαι ποια είναι η σχέση ενός εκπροσώπου της κλασικής μουσικής, που ωστόσο επιζητά συνεχώς την ανατροπή, με τα νέα μουσικά είδη. Πώς διασκεδάζει; Θα πήγαινε, ας πούμε, σε ένα κλαμπ που παίζει ηλεκτρονική μουσική; «Ξέρεις τι με ενοχλεί στα κλαμπ; Η ένταση. Δεν το 'χω. Είναι το μοναδικό πράγμα που με αποτρέπει. Όταν κάνω μια ηχογράφηση και ακούω το παραμικρό διακρότημα ανάμεσα σε δύο έγχορδα, μέσα από τα ακουστικά, οξύνεται πολύ η ακοή.

»Αν πάω σε ένα μέρος με τεράστια ένταση, νιώθω σαν να βαράει σφυριές το κεφάλι μου, είναι κόπωση για τ' αυτιά και τον εγκέφαλο, ενώ είμαι πολύ μεγάλος φαν του σκληρού ροκ και όταν ήμουν 20 χρονών καθόμουν κάτω από το ηχείο. Δεν είναι όμως θέμα ηλικίας, απλώς η χρήση των αυτιών μου έχει εξελιχθεί προς μία κατεύθυνση που δεν επιτρέπει την άλλη. Φυσικά, έχω Spotify, όλα είναι μπροστά σου σήμερα για να ενημερωθείς. Δεν προλαβαίνω όμως, γιατί ακούω μουσική τόσο πολλές ώρες καθημερινά, που η ησυχία είναι για μένα πολύτιμη. Δεν μπορώ να ακούσω μουσική όπως ο υπόλοιπος κόσμος».

Info:

Οι Μουσικοί της Καμεράτας - Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής - Γιώργος Πέτρου

Company του Στίβεν Σόντχαϊμ / λιμπρέττο του George Furth

Σκηνοθεσία - μουσική διεύθυνση - μετάφραση: Γιώργος Πέτρου

Σκηνικά: Πάρις Μέξης

Κοστούμια: Γιώργινα Γερμανού

Χορογραφία: John Todd

Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος

Ερμηνεύουν:

Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Μαίρη-Έλεν Νέζη, Χάρης Αδριανός, Ναταλία Τσαλίκη, Μάριος Σαραντίδης, Άννα Κουτσαφτίκη, Γιάννης Καλύβας, Μυρσίνη Μαργαρίτη, Δημήτρης Ναλμπάντης, Ελένη Σταμίδου, Χρήστος Κεχρής, Κατερίνα Παπουτσάκη, Ξένια Ντάνια, Μαρία Κοσμάτου

Ωδείο Ηρώδου Αττικού
8-9/7, 21:00

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Κωνσταντίνος Τζούμας επιστρέφει στο θέατρο για χάρη μιας ξεχωριστής παράστασης

Θέατρο / Ο Κωνσταντίνος Τζούμας επιστρέφει στο θέατρο για χάρη μιας ξεχωριστής παράστασης

Μια συζήτηση (σ΄ένα ταξί) με τον ιδιοφυή ηθοποιό και ραδιοφωνικό παραγωγό με αφορμή τη συμμετοχή του στην παράσταση «Άγγελος Εξολοθρευτής» που ανεβάζει η Άντζελα Μπρούσκου
M. HULOT
Τι κάνει η Φανί Αρντάν στην Αθήνα;

Θέατρο / Τι κάνει η Φανί Αρντάν στην Αθήνα;

«Το να αγαπάς τους εγκληματίες είναι ρίσκο. Εγώ το παίρνω» λέει η Γαλλίδα σταρ που τις τελευταίες ημέρες ήταν και πάλι στην Αθήνα για να παρουσιάσει στους ανθρώπους της Λυρικής Σκηνής πώς ονειρεύεται να ανεβάσει την «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» του Σοστακόβιτς
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Θόδωρος Τερζόπουλος: «Οι παραστατικές τέχνες πλάθονται μέσα από τα όνειρα, τις εμμονές και τις φαντασιώσεις»

Θέατρο / Θόδωρος Τερζόπουλος: «Οι παραστατικές τέχνες πλάθονται μέσα από τα όνειρα, τις εμμονές και τις φαντασιώσεις»

Οι παραστάσεις του έχουν ανέβει παντού, η μέθοδός του διδάσκεται σε πανεπιστήμια όλου του κόσμου και τώρα ο διεθνής σκηνοθέτης μας τιμάται με ένα μεγάλο αφιέρωμα στο έργο του στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο των Δελφών
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ