Ο συγγραφέας Μάριος Χάκκας «επιστρέφει» στην Καισαριανή μέσα από την παράσταση της Ζωής Ξανθοπούλου

Ο συγγραφέας Μάριος Χάκκας «επιστρέφει» στην Καισαριανή μέσα από την παράσταση της Ζωής Ξανθοπούλου Facebook Twitter
Η ηθοποιός και σκηνοθέτις Ζωή Ξανθοπούλου ανέλαβε να υλοποιήσει μια παράσταση στην καρδιά του αστικού κέντρου του Χάκκα.
0

«Δε θέλω χρόνο, ζωή θέλω, μ' όλο που το δεύτερο προϋποθέτει το πρώτο, ζωή να τη σπαταλήσω πίσω από τις φράσεις, ζωή να χτίσω παραγράφους, να οικοδομήσω ένα έργο δίνοντας στον λόγο μια τρίτη διάσταση...» έγραφε σ' εκείνη την αποχαιρετιστήρια ιστορία του από τον Μπιντέ ο Μάριος Χάκκας, λίγο πριν μας αποχαιρετήσει στα 40 του μόλις χρόνια, χτυπημένος από τον καρκίνο στα νεφρά.

Σε αντίθεση, ωστόσο, με τον σύντομο βίο του, το έργο του είναι πλούσιο, γεμάτο διηγήματα, θεατρικά, ποιητικά παραληρήματα, μικρές αυτοσχέδιες λεκτικές περφόρμανς που ακροβατούν ανάμεσα στα είδη και περιβάλλουν το ιδιόμορφο ύφος του με ένα χιούμορ απαράμιλλο και μοναδικό.

Αναρχικός εκ φύσεως, αριστερών καταβολών, αλλά από τους συγγραφείς που άσκησαν δριμεία κριτική στους πάσης φύσεως κομματικούς μηχανισμούς, φύσει και θέσει αποσυνάγωγος, ο Χάκκας χάραξε, «σαν τη νυχιά στο πρόσωπο» που περιέγραφε στον Αστερισμό των Διδύμων, τη δική του γραμμή στην ιστορία της λογοτεχνίας.


Αναρχικός εκ φύσεως, αριστερών καταβολών, αλλά από τους συγγραφείς που άσκησαν δριμεία κριτική στους πάσης φύσεως κομματικούς μηχανισμούς, φύσει και θέσει αποσυνάγωγος, ο Χάκκας χάραξε, «σαν τη νυχιά στο πρόσωπο» που περιέγραφε στον Αστερισμό των Διδύμων, τη δική του γραμμή στην ιστορία της λογοτεχνίας.

Έφτιαξε τους Έλληνες υπαρξιστές, επηρέασε τους μπιτ, έγινε η πιο δυνατή φωνή της πόλης. Κανένα ρετούς. Θέλω την πραγματικότητα είναι ο τίτλος της παράστασης που θα ανεβεί στην Καισαριανή, στο μέρος που τον έθρεψε και τον διαμόρφωσε, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Αντλώντας υλικό από τον βίο και τα άπαντα του σπουδαίου συγγραφέα και βιωματικού ποιητή που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Κέδρος, η ηθοποιός και σκηνοθέτις Ζωή Ξανθοπούλου ανέλαβε να υλοποιήσει μια παράσταση στην καρδιά του αστικού κέντρου του Χάκκα, στην πλατεία Εργατικά, με την Αριάδνη Καβαλιέρου και τον Σπύρο Γραμμένο να συμπράττουν στη δραματουργική επεξεργασία, βαδίζοντας πάντα στα χνάρια ενός δημιουργού που μόνο εκείνος μπορούσε να φωνάξει: «φθείροντας την ακμή μου ανάμεσα σε γιασεμιά / γδέρνοντας τον λαιμό μου στους τοίχους / μ' ένα μπρελόκ που τα κλειδιά του / δεν ταίριαζαν σε καμιά ανθρώπινη πόρτα». Παρ' ότι δεν χώρεσε στα στεγανά του ελληνικού σύμπαντος, ο Χάκκας ονειρεύτηκε μια Αθήνα και μια Καισαριανή που απλώνονταν μέχρι το Διάστημα, προτού ενσκήψει η αρρώστια, συντρίβοντας τα μαύρα του σπλάχνα.

Info:

Φεστιβάλ Αθηνών: Άνοιγμα στην Πόλη - Αθήνα

Πλατεία Εργατικά (Τζον Κέννεντυ & Μανωλίδη), Καισαριανή

6-8 Ιουνίου

20:00

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Στο Σώμα της

Θέατρο / Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Μαζί με άλλες 22 γυναίκες, η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ανεβάζουν ένα έργο για ζητήματα που θεωρητικά μπορούν να συζητηθούν ανοιχτά, αλλά στην πραγματικότητα όχι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Θέατρο / Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Παρά τις προσπάθειές του να το αποφύγει, μια σειρά από συμπτώσεις τον οδήγησε στο θέατρο. Οι «Απαράδεκτοι» δεν συνεχίστηκαν λόγω δικής του απόφασης, το «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» σταμάτησε όταν κουράστηκε ψυχολογικά. Ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Οι θρυλικοί Trocks στην Αθήνα για την επέτειο των 50 χρόνων της ομάδας τους

Χορός / Trocks: Η θρυλική και διαφορετική ομάδα μπαλέτου έρχεται στην Αθήνα

Άντρες χορευτές ντυμένοι με τουτού και πουέντ ερμηνεύουν μεγάλα κλασικά αλλά και μοντέρνα μπαλέτα, παρωδώντας τις πολύπλοκες χορογραφίες και τις παραξενιές των μπαλαρίνων της παλιάς, αλλά και της νέας, εποχής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ