Οι παραστάσεις που θα ξεχωρίσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Το «Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών» σε σκηνοθεσία του Simon McBurney στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Φωτ.: Alex Brenne
0

Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών

Το συναρπαστικό μυθιστόρημα της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας, Όλγκα Τοκάρτσουκ, δίνει τον τίτλο στη νέα παραγωγή της εμβληματικής αγγλικής ομάδας Complicité σε σκηνοθεσία του Simon McBurney. Αστυνομικό θρίλερ, μαύρη κωμωδία, οικολογικό μανιφέστο, μια αποθέωση του σωματικού θεάτρου και της πολυφωνικής αφήγησης. Στην καρδιά του χειμώνα, σε μια μικρή κοινότητα μιας απομακρυσμένης πολωνικής κοιλάδας, μια εκκεντρική ηλικιωμένη οικολόγος, ερασιτέχνης αστρολόγο και ενθουσιώδης μεταφράστρια του Ουίλιαμ Μπλέικ έχει τις υποψίες της για τους μυστηριώδεις θανάτους που συμβαίνουν γύρω της. 
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση από 4 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

The Humans

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί την τραγικωμωδία του Stephen Karam που αποτυπώνει την ουσία της ανθρώπινης κατάστασης με ακρίβεια, συμπόνια και απαράμιλλη αυθεντικότητα. Η οικογένεια Μπλέικ (Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Θέμις Μπαζάκα, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ξένια Καλογεροπούλου) σε ένα απόγευμα ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής της, προσκαλώντας το κοινό να παρακολουθήσει από κοντά τις αγωνίες, τα όνειρα και τους ανομολόγητους φόβους τους.
Θέατρο Μουσούρη, από 11 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες
εδώ

Ο Ιμπρεσάριος

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Ο Θέμης Πάνου κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον «Ιμπρεσάριο». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σκηνοθετεί το έργο του Κάρλο Γκολντόνι, παρουσιάζοντας ένα ανελέητο πορτρέτο της ζωής των καλλιτεχνών. Έργο γκροτέσκο και διασκεδαστικό, γραμμένο για τα πάθη και τις ιστορίες των ανθρώπων που ο Γκολντόνι γνώρισε άμεσα και σε βάθος, αποκαλύπτει τη συνεχή αγωνία των καλλιτεχνών να βιοποριστούν και τις δύσκολες κοινωνικές συνθήκες στις οποίες αναγκάζονται να ζήσουν. Ο Θέμης Πάνου κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Εθνικό Θέατρο-Κεντρική Σκηνή, από 26 Οκτωβρίου

Τρεις ψηλές γυναίκες

ΕΠΟΜΕΝΟ ΤΕΥΧΟΣ Οι παραστάσεις που ανυπομονούμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Visual Storyteller

Ο Ρόμπερτ Γουίλσον σκηνοθετεί τη Ρένη Πιττακή, την Καριοφυλλιά Καραμπέτη και τη Λουκία Μιχαλοπούλου στο έργο του Έντουαρντ Άλμπι, όπου συναντιούνται τρεις γυναίκες – μία 90 χρονών, μία στα 50 και μία στα 20. Η γηραιότερη περιβάλλεται από δύο νοσηλεύτριες, οι οποίες παίρνουν τη μορφή του νεότερου εαυτού της, αναδεικνύοντας το αποτύπωμα του χρόνου και τις πολλαπλές αντανακλάσεις που γεννά ο καθρέφτης της ζωής.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Κεντρική Σκηνή, από 24 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Έγκλημα και Τιμωρία

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος στον ρόλο του Ρασκόλνικοφ.

Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί το αριστούργημα του Ντοστογιέφσκι με τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο στον ρόλο του Ρασκόλνικοφ, θύτη και θύματος ενός ζοφερού κόσμου. Ένας κόσμος κατοικημένος από αγγέλους και Χερουβείμ είναι ένας κόσμος άνευ νοήματος, διότι τότε καταργείται εμφατικά η ελευθερία του ανθρώπου. Χωρίς γκρεμούς, χωρίς σκοτεινή προοπτική, χωρίς το αδυσώπητο σφαγείο της καθημερινότητας, η όποια αγαθότητα φαντάζει ακατανόητη. Όποιος είναι ικανός για το μέγιστο σφάλμα είναι ικανός και για τη μεγάλη εξιλέωση.
Θέατρο Πορεία, από 23 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Βασιλιάς Λιρ

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Η Μπέτυ Αρβανίτη θα υποδυθεί τον Βασιλιά Λιρ.

Ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί την Μπέτυ Αρβανίτη στο έργο του Σαίξπηρ, σε μια πρωτότυπη διασκευή που πυκνώνει το έργο και συναιρεί πρόσωπα και καταστάσεις σ’ ένα παράδοξο δρώμενο όπου η σύγχρονη θεατρική γλώσσα συναντά τους πηγαίους σαιξπηρικούς συνειρμούς, χωρίς να προδίδεται το πνεύμα αλλά ούτε και το γράμμα αυτού του περίφημου κλασικού έργου. Πυρήνας της παράστασης είναι η πρόκληση.
Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, από 8 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Δωδέκατη Νύχτα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ο Γιάννης Κακλέας επιστρέφει πρώτη φορά στον χώρο όπου σπούδασε και ξεκίνησε τη δυναμική πορεία του στο θέατρο για να σκηνοθετήσει μια φαντασμαγορική εκδοχή της αριστουργηματικής «Δωδεκάτης Νύχτας» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, φωτίζοντας με τρόπο αποκαλυπτικό τα ζητήματα της σεξουαλικής ταυτότητας και της ρευστότητας των φύλων που τόσο έντονα απασχολούν την εποχή μας, σε αυτήν τη μοναδική, ονειρική κωμωδία που μιλά για τη δύναμη, την τρέλα και τα πάθη του έρωτα.
Θέατρο Τέχνης Υπόγειο, από 7 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Το Σπίτι

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Αλεξία Καλτσίκη και Φιντέλ Ταλαμπούκας στο «Σπίτι» του Δημήτρη Καραντζά. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Ο Δημήτρης Καραντζάς, με μια περφόρμανς-παραβολή για τη βία, μιλά για τον εθισμό στην εικόνα και την κατάργηση των ψευδαισθήσεων, ή, αλλιώς, για την πραγματικότητα που, ό,τι κι αν κάνεις για να την αποφύγεις, αργά ή γρήγορα θα έρθει να σε βρει. Στο έργο, δύο πρόσωπα, μια γυναίκα και ένας άνδρας (Αλεξία Καλτσίκη, Φιντέλ Ταλαμπούκας). περιχαρακώνονται σε ένα σπίτι-καταφύγιο για να μην αναμετρηθούν με την πραγματικότητα και να απαλύνουν τις ματαιώσεις που κρύβει ο έξω κόσμος.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 30 Σεπτεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Underground

ΛΕΙΠΕ ΚΥΡΙΑ Οι παραστάσεις που ανυπομονούμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Ο Νικίτα Μιλιβόγεβιτς σκηνοθετεί τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και τον Γιάννη Τσορτέκη στη διασκευή της εμβληματικής ταινίας του Εμίρ Κουστουρίτσα. Η επική φιλία του Μπλάκι και του Μάρκο με φόντο την πολιτική αναταραχή και τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία και την απίστευτη ιστορία μιας κοινότητας που μένει κρυμμένη κάτω από τη γη από το 1943 μέχρι το 1991. Ένας ύμνος σε μια χαμένη πατρίδα. 
Θέατρο Ακροπόλ, από 15 Νοεμβρίου
Περισσότερε πληροφορίες
εδώ

Ο Άσχημος

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Ορφέας Αυγουστίδης και Μαίρη Μηνά.

Ο Γιώργος Κουτλής σκηνοθετεί τον Ορφέα Αυγουστίδη, τον Γιάννη Κλίνη, τη Μαίρη Μηνά και τον Ηλία Μουλά στο έργο του Mάριους φον Μάγιενμπουργκ σε οκτώ ρόλους, μέσα από τους οποίους παρουσιάζουν, εκμεταλλευόμενοι την καυστική σάτιρα του συγγραφέα, τη βιαιότητα της σύγχρονης ναρκισσιστικής κοινωνίας, όπου η εικόνα και το κοινωνικό status καθορίζει πλέον, περισσότερο από ποτέ, τον πυρήνα της ύπαρξής μας.
Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου, από 10 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Romáland

Ο Ανέστης Αζάς και ο Πρόδρομος Τσινικόρης επιχειρούν να αφηγηθούν ένα ανεστραμμένο ταξίδι στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας μέσα από την οπτική γωνία των Ρομά, ακολουθώντας την παράδοση του θεάτρου-ντοκιμαντέρ ανατρέχοντας σε γεγονότα, παίζοντας με τα στερεότυπα και αποφεύγοντας τη ρομαντικοποίηση. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν Ρομά που αφηγούνται ζωντανά τις πραγματικές τους ιστορίες, με στόχο την ανάδειξη των πολλαπλών κοινωνικών αποκλεισμών που αντιμετωπίζουν και τις καθημερινές προσπάθειές τους να τους ξεπεράσουν.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 2 Νοεμβρίου

Μικρά συζυγικά εγκλήματα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Άρης Λεμπεσόπουλος και Ναταλία Τσαλίκη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η συγκινητική και σκληρή ιστορία της σχέσης ενός ζευγαριού (Άρης Λεμπεσόπουλος και η Ναταλία Τσαλίκη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια) μας συστήνεται μέσα από το έργο του Eric-Emmanuel Schmitt, με τις απαντήσεις που συνήθως περιμένουμε από τον άλλο να γίνονται η πηγή του πόνου που προκαλείται στο όνομα της αγάπης. Γιατί στην αγάπη δεχόμαστε τον άλλον ως γρίφο που θέλει αποκωδικοποίηση, ερμηνεία ή αλλαγή.
Θέατρο Άνεσις, από 20 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Βασιλιάς Λιρ

Η ιστορία του αλαζόνα, γέροντα βασιλιά της Βρετάνης που θα υποδυθεί ο Λεωνίδας Κακούρης σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά έρχεται στη σκηνή για να φωτίσει τις έννοιες της εξουσίας, του αυταρχισμού και του γήρατος, αλλά και τις αυταπάτες περί αγάπης. Όταν ο Λιρ αποφασίζει να χωρίσει το βασίλειό του στις τρεις κόρες του (Αλεξία Καλτσίκη, Ανθή Ευστρατιάδου, Ιωάννα Κολλιοπούλου), ανάλογα με την αγάπη που του δείχνει η καθεμία, πυροδοτεί μια εξέλιξη με τραγικό τέλος.
Εθνικό Θέατρο Κεντρική Σκηνή, από 9 Δεκεμβρίου

Γέρμα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Η Μαρία Κίτσου πρωταγωνιστεί στη «Γέρμα». Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί τη Γέρμα του Σάιμον Στόουν, που είναι εμπνευσμένη από το ομώνυμο έργο του Λόρκα, με τη Μαρία Κίτσου στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ιστορία μιας γυναίκας, μέλους μιας φτωχής, αγροτικής και συντηρητικής κοινωνίας, που αδυνατεί να τεκνοποιήσει. Όσο κι αν έχουν αλλάξει οι καιροί και η θέση της γυναίκας στα σχεδόν 100 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από τη συγγραφή του έργου, το θέμα παραμένει διαχρονικό, σημαδεύοντας και σαρώνοντας συχνά σχέσεις και ζωές.
Θέατρο Πόρτα, από 27 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Pietà

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η Μάρθα Μπουζιούρη, σε μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ, αγγίζει ένα επίπονο, επίκαιρο και εκκωφαντικά επείγον θέμα με την πολύτιμη συμβολή μιας καλλιτεχνικής ομάδας που αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες ηθοποιούς και δημιουργικούς συντελεστές. Η παράσταση ψηλαφεί το προσωπικό και συλλογικό τραύμα της γυναικοκτονίας, της ύστατης εκδήλωσης της έμφυλης βίας. Πρόκειται για μια βαθιά βιωματική θεατρική παράσταση που ισορροπεί με γενναιότητα και ευαισθησία, αποτίοντας φόρο τιμής στα θύματα γυναικοκτονιών και σε όλες τις γυναίκες γενικά.
Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 6 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Ο Γλάρος

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Το έργο παρουσιάζεται σαν σκηνοθετημένο από τον Τρέπλιεφ, που υποδύεται ο Αινείας Τσαμάτης.

Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί το έργο του Τσέχοφ σαν μια αναρώτηση γύρω από τη θεατρική λειτουργία, την αναπαράσταση και τις μεθόδους της. Ο θίασος των ανθρώπων του Ρώσου συγγραφέα προβληματίζεται γύρω από μια λίμνη για την τέχνη, το μέλλον, αναπολεί τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτει την κραυγή ενός ανθρώπου, λίγο πριν βουλιάξει. Το έργο παρουσιάζεται σαν σκηνοθετημένο από τον Τρέπλιεφ, που υποδύεται ο Αινείας Τσαμάτης.
Προσκήνιο, από 12 Δεκεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Η Αιμιλία Βάλβη διασκεύασε και πρωταγωνιστεί στην παράσταση.

Ο Γιάννης Λεοντάρης σκηνοθετεί, σε διασκευή της Αιμιλίας Βάλβη, τη νουβέλα του Εμμανουήλ Ροΐδη, στην οποία ο ήρωας αποφασίζει να παντρευτεί το ερωτικό αντικείμενο του πόθου του για να πάψει να είναι ερωτευμένος με αυτό. Η Χριστίνα κλέβει τις σκέψεις του και τις αποκαλύπτει στους θεατές. Ο άνδρας, παρών και απών στη σκηνή, παλεύει να θάψει τον έρωτά του. Φιλαρέσκεια, πόθος, χιούμορ, ζήλια και αποκάλυψη των ανδρικών στερεοτύπων για τον έρωτα και τον γάμο.
Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Constantinopoliad

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Zachary Schulman

Με ένα ταξίδι στα όρια των φύλων και των διαφορετικών κόσμων, μεταξύ Ανατολής και τη Δύσης, η εικαστική καλλιτέχνις Kathryn Hamilton, γνωστή και ως Sister Sylvester, εικονοποιεί, μαζί με την Αιγύπτια μουσικό Nadah El Shazly, τις κενές και σκισμένες σελίδες της «Κωνσταντινουπολιάδας», του ημερολογίου που κρατούσε ο Καβάφης όταν ο ίδιος και η οικογένειά του εγκατέλειψαν εσπευσμένα την Αλεξάνδρεια για την Κωνσταντινούπολη. Η πολυπρισματική, διαδραστική περφόρμανς συνοδεύεται από μουσική, αφήγηση, ηχητική εγκατάσταση και ανάγνωση και φτάνει μέχρι τη βιντεοπροβολή και το τραγούδι.
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη, από 21 Νοεμβρίου

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Παναγιώτης Λαμπής

Σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία του Κωνσταντίνου Ντέλλα, η παράσταση αποτελεί μια σκηνική προσέγγιση της σύνδεσης της μαγείας με τη μαγειρική ως γυναικείου μυστικού κώδικα της περιοχής της Θεσσαλίας στη σκιά της κυρίαρχης ανδροκρατούμενης εξουσίας, όπου οι γυναίκες παρέμεναν στο περιθώριο χωρίς να μπορούν να έχουν λόγο στις αποφάσεις, ενώ συνέβαλαν στην οικονομική παραγωγή της οικογένειας και της κοινότητας ως εργάτριες.
Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

The Doctor

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθετεί το έργο του Robert Icke, ένα πανέξυπνο, σύγχρονο θρίλερ, το οποίο ανοίγει διάλογο επάνω σε κρίσιμα θέματα της σύγχρονης εποχής με τρόπο που προκαλεί τα όρια της αντίληψης ακόμη και των ίδιων των θεατών. Κάνει λόγο για την ηθική της έμφυλης και φυλετικής ταυτότητας, των κοινωνικών προνομίων, της θρησκείας, της ψυχικής υγείας και της σεξουαλικότητας με αφορμή την εισαγωγή ενός ετοιμοθάνατου 14χρονου κοριτσιού στο Ινστιτούτο Elizabeth, που τελικά δεν σώζεται.
Αμφιθέατρο, από 8 Δεκεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ