Όλες οι παραστάσεις που θα κάνουν συναρπαστικό το καλοκαίρι στην Επίδαυρο

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρόβα της Μήδειας του Φρανκ Κάστορφ.
0

Η αυλαία των φετινών Επιδαυρίων ανοίγει στις 7 και 8 Ιουλίου με το Εθνικό Θέατρο και το έργο από το οποίο ξεκίνησε το 1954 η αναβίωση του αρχαίου δράματος. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Kατερίνα Ευαγγελάτου διασκευάζει και σκηνοθετεί τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη σε μετάφραση του Κώστα Τοπούζη και τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν οι Κόρα Καρβούνη, Δημήτρης Παπανικολάου, Μαρία Σκουλά, Έλενα Τοπαλίδου, Γιάννης Τσορτέκης και Ορέστης Χαλκιάς. Μια παράσταση που θα προσεγγίσει το έργο του Ευριπίδη σαν έναν σύγχρονο εφιάλτη μέσα σε ένα ποιητικό σκηνικό, ενώ επί σκηνής θα βρίσκεται αδιάλειπτα ένας θίασος είκοσι τεσσάρων ηθοποιών και τεσσάρων μουσικών.

Αμέσως μετά, στις 14 και 15 Ιουλίου, ακολουθεί η δεύτερη καλοκαιρινή παράσταση του Εθνικού Θεάτρου, σε συμπαραγωγή με το ΚΘΒΕ, οι «Σφήκες» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση του Στέλιου Χρονόπουλου, δραματουργική επεξεργασία, διασκευή και σκηνοθεσία Λένας Κιτσοπούλου και μουσική Νίκου Κυπουργού. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Θοδωρής Σκυφτούλης και η ίδια η Κιτσοπούλου. 

Με αφορμή την παράσταση του Κάστορφ και την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας, διοργανώνεται στον εκθεσιακό χώρο της Επιδαύρου, που θα επαναλειτουργήσει μετά από είκοσι δύο χρόνια, μια περιοδική έκθεση αφιερωμένη στη Μήδεια. 

Στις 21 και 22 Ιουλίου ο καινοτόμος σκηνοθέτης και ιστορικός διευθυντής της βερολινέζικης Φόλκσμπινε, που σφράγισε από τη δεκαετία του 1990 το γερμανικό στυλ, Φρανκ Κάστορφ, παίρνει τη σκυτάλη από τις προηγούμενες αναθέσεις αρχαίων έργων σε διεθνείς και κορυφαίους σκηνοθέτες (Τόμας Όστερμαϊερ το 2021, Γιόχαν Σίμονς και Ούλριχ Ράσε το 2022) και σκηνοθετεί σε παγκόσμια πρεμιέρα τη δική του Μήδεια. Ο Γερμανός σκηνοθέτης, παντρεύοντας τον αναρχικό τρόπο παιξίματος, τον αυτοσχεδιασμό και την υποκριτική ελευθερία με τη σύνθεση κειμένων με ιστορικές, πολιτικές και φιλοσοφικές αναφορές, θα παρουσιάσει μια τολμηρή και αντισυμβατική σκηνοθετική πρόταση με τους Στεφανία Γουλιώτη, Σοφία Κόκκαλη, Μαρία Ναυπλιώτου, Αγγελική Παπούλια, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Αινεία Τσαμάτη, Νικόλα Χανακούλα, Νίκο Ψαρρά. 

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Facebook Twitter
H Έφη Μπίρμπα θα παρουσιάσει μια διασκευή των Βατράχων του Αριστοφάνη, τα «Βατράχια».

Στις 28 και 29 Ιουλίου η Έφη Μπίρμπα θα παρουσιάσει μια διασκευή των Βατράχων του Αριστοφάνη, τα Βατράχια, «μια κωμωδία με DNA τραγωδίας», όπως τη χαρακτηρίζει. Η μετάφραση είναι του Κωνσταντίνου Μπλάθρα, ο οποίος συνυπογράφει με τον Άρη Σερβετάλη και την Έφη Μπίρμπα και τη διασκευή, ενώ η τελευταία έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά, και τα κοστούμια (σε συνεργασία με τη Βασιλεία Ροζάνα). Παίζουν οι Μιχάλης Θεοφάνους, Αλεξάνδρα Καζάζου, Έκτορας Λιάτσος, Μαίρη Μηνά, Νάνσυ Μπούκλη, Ηλέκτρα Νικολούζου, Αργύρης Ξάφης, Κυριάκος Σαλής, Μιχάλης Σαράντης και ο Άρης Σερβετάλης. Μια συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. 

Στις 4 και 5 Αυγούστου ο Γιώργος Σκεύας σκηνοθετεί τον Οιδίποδα επί Κολωνώ του Σοφοκλή σε μετάφραση Χρύσας Προκοπάκη και Θάνου Τσακνάκη. Ερμηνεύουν οι Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Δημήτρης Καταλειφός, Μάξιμος Μουμούρης, Αγγελική Παπαθεμελή, Χρήστος Σαπουντζής, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης. Επίσης σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Facebook Twitter
Η Ιώ Βουλγαράκη σκηνοθετεί την Εκάβη του Ευριπίδη, μια παράσταση που ανοίγει έναν τολμηρό διάλογο με το σήμερα. Φωτ.: Κική Παπαδοπούλου

Στις 11 και 12 Αυγούστου η Ιώ Βουλγαράκη σκηνοθετεί την Εκάβη του Ευριπίδη, μια παράσταση που ανοίγει έναν τολμηρό διάλογο με το σήμερα. Σε νέα μετάφραση της Ελένης Βαροπούλου και με έναν θίασο αποτελούμενο από τους Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Μαρίνα Καλογήρου, Ελένη Κοκκίδου, Θανάση Κουρλαμπά, Ερρίκο Μηλιάρη, Ηλεάνα Μπάλλα, Άκη Σακελλαρίου και Αλέκο Συσσοβίτη. 

Στις 18 και 19 Αυγούστου το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει μια «ανατρεπτική ανάγνωση» των Τρωάδων του Ευριπίδη σε μετάφραση του Θεόδωρου Στεφανόπουλου, σκηνοθεσία του Χρήστου Σουγάρη και μουσική σύνθεση του Στέφανου Κορκολή, που θα ερμηνεύεται επί σκηνής. Ερμηνεύουν οι Μαρία Διακοπαναγιώτου, Αντώνης Καφετζόπουλος, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Ρούλα Πατεράκη, Δημήτρης Πιατάς, Μαρίζα Τσάρη. 

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Facebook Twitter
Χρήστος Σουγάρης. Φωτ.: Mike Rafail

Τέλος, στις 25 και 26 Αυγούστου ο Σίμος Κακάλας σκηνοθετεί τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή. Μια παράσταση ιδωμένη ως τελετουργικό εξαγνισμού, όπου μια ομάδα με μάσκες γερόντων, ο Χορός, συστρέφεται, θρηνεί και αγωνιά. Η μετάφραση είναι του Γιώργου Μπλάνα, τη μουσική ερμηνεύει επί σκηνής ο Φώτης Σιώτας και η διανομή αποτελείται από τους Γιώργο Αμούτζα, Χρήστο Μαλάκη, Άννα Μάσχα, Κωνσταντίνο Μωραΐτη, Γιάννη Νταλιάνη, Γιάννη Στάνκογλου, Σίμο Κακάλα κ.ά. 

Ταυτόχρονα με τις παραστάσεις, από τις 7 Ιουλίου μέχρι τις 26 Αυγούστου, με αφορμή την παράσταση του Κάστορφ και την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας, διοργανώνεται στον εκθεσιακό χώρο της Επιδαύρου, που θα επαναλειτουργήσει μετά από είκοσι δύο χρόνια, μια περιοδική έκθεση αφιερωμένη στη Μήδεια. Μια αναδρομή σε όλες τις παραστάσεις του έργου του Ευριπίδη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου από το 1956, οπότε ανέβηκε η Μήδεια του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία του Μινωτή με την Κατίνα Παξινού στον ομώνυμο ρόλο, μέχρι τις πρόσφατες εκδοχές της. Η έκθεση θα περιλαμβάνει μοναδικής αξίας τεκμήρια από την αρχειακή συλλογή του Φεστιβάλ και των υπολοίπων πολιτιστικών οργανισμών και θιάσων που έχουν ανεβάσει Μήδεια στην Επίδαυρο.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ