«Ιζαμπέλ Ρεμπώ-Ο δικός μου Αρθούρος»
Η Βίκυ Βολιώτη σκηνοθετεί και ερμηνεύει τη μικρή αδελφή του Αρθούρου Ρεμπώ, Ιζαμπέλ, που διηγείται την ιστορία της η οποία είναι συνυφασμένη με την ιστορία του πρόωρα αδικοχαμένου αδερφού της. Η Ιζαμπέλ έζησε μια ζωή αφιερωμένη στην αγάπη για τον αδελφό της. Κι όμως, εκείνη τελικά αποδείχτηκε η πιο δυνατή. Τον στήριξε μέχρι το μαρτυρικό του τέλος, αποδεικνύοντας ότι ο ισχυρός δεν είναι πάντα αυτός που φαίνεται.
Θέατρο Μικρό Άνεσις, από 2 Οκτωβρίου
«Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών»
Ο Simon McBurney και η ομάδα Complicité στο έργο της Όλγκα Τοκάρτσουκ, σε μια παράσταση-αποθέωση του σωματικού θεάτρου και της πολυφωνικής αφήγησης από ένα δεκαμελές ανσάμπλ βετεράνων ηθοποιών του είδους. Στο «Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών», μια ηλικιωμένη συνταξιούχος σε ένα απομονωμένο ορεινό χωριό της Πολωνίας ισχυρίζεται πως οι φόνοι των γειτόνων της κυνηγών γίνονται από τα ζώα τα ίδια, σαν μια υπερβατική εκδίκηση της φύσης.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 4 Οκτωβρίου
«Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα»
Ο Γιάννης Λεοντάρης σκηνοθετεί τη διασκευή της νουβέλας του Εμμανουήλ Ροΐδη από την Αιμιλία Βάλβη, με ήρωα έναν άνδρα που αποφασίζει να παντρευτεί το ερωτικό αντικείμενο του πόθου του για να πάψει να είναι ερωτευμένος. Η Χριστίνα «κλέβει» τις σκέψεις του και τις αποκαλύπτει στους θεατές. Ο άνδρας –παρών και απών στη σκηνή– παλεύει να θάψει τον έρωτά του. Φιλαρέσκεια, πόθος, χιούμορ, ζήλεια και αποκάλυψη των ανδρικών στερεοτύπων για τον έρωτα και τον γάμο.
Θέατρο Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα»
Σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία του Κωνσταντίνου Ντέλλα, η παράσταση αποτελεί μια σκηνική προσέγγιση της σύνδεσης της μαγείας με τη μαγειρική ως γυναικείου μυστικού κώδικα της περιοχής της Θεσσαλίας, στη σκιά της κυρίαρχης ανδροκρατικής εξουσίας, όπου οι γυναίκες παρέμεναν στο περιθώριο χωρίς να έχουν λόγο στις αποφάσεις, που ήταν αποκλειστικά δικαίωμα των ανδρών, ενώ συνέβαλλαν στην οικονομική παραγωγή της οικογένειας και της κοινότητας ως εργάτριες.
Θέατρο Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου
«Ο θάνατος του εμποράκου»
Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το έργο του Άρθουρ Μίλερ «Ο θάνατος του εμποράκου», με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στον εμβληματικό ρόλο του Γουίλι Λόμαν. Το έργο πραγματεύεται τη ζωή ενός πλανόδιου πωλητή, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικανικό όνειρο. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία, τον οδηγεί παραληρηματικά στη διάλυση ολόκληρης της ζωής του.
Θέατρο Ζίνα, από 5 Οκτωβρίου
«Pietà»
Η Μάρθα Μπουζιούρη σε μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ αγγίζει ένα επίπονο, επίκαιρο και εκκωφαντικά επείγον θέμα, με την πολύτιμη συμβολή μιας καλλιτεχνικής ομάδας που αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες ηθοποιούς και δημιουργικούς συντελεστές. Η παράσταση ψηλαφεί το προσωπικό και συλλογικό τραύμα της γυναικοκτονίας – της ύστατης πράξης στην πυραμίδα κλιμάκωσης της έμφυλης βίας. Πρόκειται για μια βαθιά βιωματική θεατρική παράσταση, που ισορροπεί με γενναιότητα και ευαισθησία, αποτίνοντας έναν φόρο τιμής στα θύματα γυναικοκτονιών και σε όλες τις γυναίκες εκεί έξω.
Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 6 Οκτωβρίου
«Δωδέκατη νύχτα»
Ο Γιάννης Κακλέας επιστρέφει για πρώτη φορά στον χώρο όπου σπούδασε και ξεκίνησε τη δυναμική πορεία του στο θέατρο, για να σκηνοθετήσει μια φαντασμαγορική εκδοχή του αριστουργήματος του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ «Δωδέκατη Νύχτα», φωτίζοντας τα ζητήματα της σεξουαλικής ταυτότητας και της ρευστότητας των φύλων –που τόσο έντονα απασχολούν την εποχή μας– με τρόπο αποκαλυπτικό, σε αυτήν τη μοναδική, ονειρική κωμωδία που μιλά για τη δύναμη, την τρέλα και τα πάθη του έρωτα.
Θέατρο Τέχνης - Υπόγειο, από 7 Οκτωβρίου
«The Humans»
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί την τραγικωμωδία του Stephen Karam που αποτυπώνει την ουσία της ανθρώπινης κατάστασης με ακρίβεια, συμπόνια και απαράμιλλη αυθεντικότητα. Η οικογένεια Μπλέικ (Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Θέμις Μπαζάκα, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ξένια Καλογεροπούλου) σε ένα απόγευμα ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής της, προσκαλώντας το κοινό να παρακολουθήσει από κοντά τις αγωνίες, τα όνειρα και τους ανομολόγητους φόβους της.
Θέατρο Μουσούρη, από 11 Οκτωβρίου
«Για μια ζωή»
Το νέο έργο των Ρέππα - Παπαθανασίου, μια κωμωδία καταστάσεων, διαδραματίζεται το 1943 στο Αίγιο. Μια νέα γυναίκα ήταν παντρεμένη με έναν άντρα που χάθηκε στο αλβανικό μέτωπο. Έτσι, αποφασίζει να παντρευτεί έναν νεαρό χωροφύλακα. Κι εκεί που όλοι βρίσκονται σε μια υπερδιέγερση λόγω του επερχόμενου γάμου, ο τέως νυμφίος εμφανίζεται και αυτή είναι η στιγμή που αρχίζει το μπέρδεμα.
Θέατρο Πειραιώς 131, από 12 Οκτωβρίου
«Η εκατομμυριούχος»
Στην αισθηματική κωμωδία του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, ο Νίκος Κουρής και η Ελεωνόρα Ζουγανέλη κινούνται αριστοτεχνικά ανάμεσα στις γραμμές της αισθηματικής κομεντί και της κοινωνικοπολιτικής σάτιρας. Η παράσταση διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά ενός φαντασμαγορικού θεατρικού υπερθεάματος, με πρωτότυπη ζωντανή μουσική, σε ένα έργο πνευματώδες και στοχαστικό, που εξερευνά τη σχέση μεταξύ πλούτου και ευτυχίας αλλά και τον καταλυτικό ρόλο του έρωτα.
Θέατρο Παλλάς, από 12 Οκτωβρίου
«Σάμερταϊμ»
Η bijoux de kant επιλέγει τον ποιητικό λόγο για να μιλήσει για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, για όλα όσα οι αισθήσεις του σώματος έχουν αντιληφθεί από καιρό, ενώ το μυαλό αργεί, με το έργο του Άκη Δήμου σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Επιστημονικές θεωρίες, καταστροφολογικά σενάρια, αρχαίες προφητείες, νέοι χρησμοί και προσωπικές αγωνίες συνθέτουν το ιδιότυπο, αποσπασματικό λιμπρέτο της συνάντησης δυο προσώπων, απ’ το οποίο λείπει πάντα ένα κομμάτι-φάντασμα.
Θέατρο Μπέλλος, από 16 Οκτωβρίου
«Μ Ι Ξ Ε Ρ»
Ένα λαϊκό μιούζικαλ τσέπης σε κείμενο της Ζέτης Φίτσιου και μουσική του Θοδωρή Οικονόμου. Ξετυλίγει την ιστορία του Βαγγέλη, που από άσημος πορτιέρης καταλήγει μέσα από μια σειρά παράδοξων γεγονότων να γίνει αρχηγός του κράτους. Ενός κράτους εντελώς διαλυμένου και ανοργάνωτου, στο οποίο κυριαρχεί η διαφθορά, η λαμογιά και η τσαπατσουλιά. Σ’ αυτήν την ξέφρενη πορεία «ανέλιξής» του, ο ήρωας θα συναντήσει στον δρόμο του χαρακτήρες που είτε θα του βάλουν εμπόδια, είτε θα του αλλάξουν εντελώς τον τρόπο που βλέπει τα πράγματα.
Θέατρο Μικρό Γκλόρια, από 16 Οκτωβρίου
«Πλατόνοφ»
Το έργο του Άντον Τσέχοφ σκηνοθετεί η Δανάη Σπηλιώτη, με οχτώ ερμηνευτές και ζωντανή μουσική επί σκηνής. Θα παρακολουθήσουμε ένα καλοκαιρινό πάρτι στην αυλή ενός αρχοντικού που καταρρέει. Σε μια διαλυμένη αυλή, οι ηθοποιοί θα πουν την ιστορία μιας παρέας με κορυφαίο τον Πλατόνοφ, έναν ταλαντούχο, γοητευτικό δάσκαλο, που καταστρέφεται και καταστρέφει. Στοιχειό της σκοτεινής νύχτας, της ταραγμένης εποχής του.
Θέατρο Θησείον, από 16 Οκτωβρίου
«Μαντάμ Μποβαρί»
Η Λίλυ Μελεμέ σκηνοθετεί την Πέγκυ Τρικαλιώτη και τον Κώστα Βασαρδάνη στο αριστούργημα του Φλομπέρ. Παγιδευμένη σ' ένα μικροαστικό και μίζερο περιβάλλον, γεμάτο συντηρητικές προκαταλήψεις, απομονωμένη σ' έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, η Έμα αρνείται να υποταχθεί και να επαληθεύσει τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν προδιαγράψει οι άλλοι γι' αυτήν και αναζητά καταφύγιο στις χίμαιρές της. Η ξέφρενη πορεία της στην αναζήτηση των απολαύσεων ταυτίζεται εν τέλει με την αναζήτηση του ίδιου της του εαυτού.
Θέατρο Αποθήκη, από 17 Οκτωβρίου
«Η μαριχουάνα της μαμάς είναι η καλύτερη»
Το έργο των Ντάριο Φο, Φράνκα Ράμε & Τζάκοπο Φο σκηνοθετεί η Σμαράγδα Καρύδη και βυθίζει το κοινό στον σουρεαλιστικό και ποιητικό κόσμο των συγγραφέων, όπου ο Λουίτζι, χρήστης χασίς, μαριχουάνας και LSD, μετά από μακρά απουσία από το σπίτι του λόγω ενός καυγά με τη μητέρα του, επιστρέφει μια μέρα και διαπιστώνει προς έκπληξή του ότι η μητέρα του και ο παππούς του καπνίζουν χασίς και μαριχουάνα. Σαν να μην έφτανε αυτό, μαθαίνει επίσης ότι όχι μόνο καλλιεργούν παράνομα φυτά μαριχουάνας στην αυλή τους αλλά γίνονται και λαθρέμποροι.
Θέατρο ΄Ηβη, από 18 Οκτωβρίου
«The Aliens»
Δύο απογοητευμένοι τριαντάρηδες και κολλητοί φίλοι περνούν τις μέρες τους στο πίσω μέρος ενός μικρού επαρχιακού καφέ, συζητώντας για μουσική και ποίηση. Προσελκύουν στην παρέα τους τον καινούργιο υπάλληλο του μαγαζιού και αποφασίζουν να του μάθουν όλα όσα ξέρουν. Τον μυούν στον κόσμο τους με τα μαγικά μανιτάρια, τις φιλοσοφικές συζητήσεις και τις μεγάλες μπάντες που δεν υπήρξαν ποτέ. Το έργο της Annie Baker, με έμπνευση από τον Μπουκόφσκι, με τους Γιάννη Βασιλώττο, Βασίλη Κανάκη, Μιχάλη Πανάδη.
Από Μηχανής Θέατρο, από 20 Οκτωβρίου
«Στέλιος Κασόνγκο»
Η Ελένη Σκότη σκηνοθετεί το έργο του Γιώργου Χατζηνικολάου με τις προσωπικές ιστορίες τεσσάρων ηρώων, θίγοντας τα άκρως επίκαιρα ζητήματα του ρατσισμού, των διακρίσεων αλλά και της απληστίας του ανθρώπου σε μια σύγχρονη κοινωνία που οπισθοδρομεί και κρύβεται πίσω από τις πληγές της. Προσωπικές και κοινωνικές. Στη διάρκεια της ιστορίας η ένταση κορυφώνεται και οι ήρωες θα έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις και συναισθήματα πρωτόγνωρα.
Θέατρο Επί Κολωνώ, από 20 Οκτωβρίου
«Αράφ»
Το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη είναι μια σύγχρονη ιστορία, με ηθικά διλήμματα, συγκρούσεις και ερωτήματα που πρέπει κάποτε να απαντηθούν. Με ανθρώπους ή σκύλους που ψάχνουν φάρους σε ακτές και μια θάλασσα ελεύθερη να τους ταξιδέψει, με τη δράση να εκτυλίσσεται σε ένα νησί, με αντιμέτωπους έναν ξενοδόχο, έναν κηπουρό και μία κτηνίατρο.
Θέατρο Αποθήκη, από 20 Οκτωβρίου
«Μικρά συζυγικά εγκλήματα»
Η συγκινητική και σκληρή ιστορία μιας σχέσης, των συναισθημάτων ανάμεσα σε ένα ζευγάρι που υποδύονται ο Άρης Λεμπεσόπουλος και η Ναταλία Τσαλίκη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια, μας συστήνεται μέσα από το έργο του Eric-Emmanuel Schmitt με τις απαντήσεις που συνήθως περιμένουμε από τον άλλο να γίνονται η πηγή του πόνου που προκαλείται στο όνομα της αγάπης. Γιατί στην αγάπη δεν δεχόμαστε τον άλλον ως μυστήριο αλλά ως γρίφο που θέλει αποκωδικοποίηση, ερμηνεία ή αλλαγή.
Θέατρο Άνεσις, από 20 Οκτωβρίου
«Τα κατασκευασμένα συμφέροντα»
Η νέα παράσταση του Γιάννη Καλαβριανού είναι μια εν πολλοίς άγνωστη στην Ελλάδα, τρελή, κλασική κωμωδία, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διασκευή του σκηνοθέτη, όπου οι 16 ρόλοι του έργου ερμηνεύονται με φρενήρεις ρυθμούς και απαράμιλλο στυλ από έξι γυναίκες ηθοποιούς. Μια πολιτική σάτιρα του Χαθίντο Μπεναβέντε για τη δύναμη της εικόνας, την κενότητα των επιχειρημάτων, την έλλειψη ηθικών αρχών αλλά και για το πόσο εύκολο είναι να εξαπατηθεί μια ολόκληρη πόλη από έναν λαμπερό, επιτήδειο απατεώνα.
Θέατρο Τέχνης-Φρυνίχου, από 20 Οκτωβρίου
«Το διαβατήριο»
Η Ειρήνη Λαμπρινοπούλου σκηνοθετεί το έργο του Γκουστάβο Οτ με πρωταγωνιστή έναν άνθρωπο που ταξιδεύει και βρίσκεται κατά λάθος σε έναν τόπο που δεν είχε διανοηθεί ότι μπορεί να υπάρξει. Εκεί συναντιέται με δύο ξεχασμένα όργανα της τάξης, που προσπαθούν να ακυρώσουν με κάθε κόστος τη μέχρι τώρα ταυτότητά του. Η πιθανή Γη της Επαγγελίας μεταμορφώνεται σε χώρα βασανιστηρίων και ψυχολογικών πειθαναγκασμών.
Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 23 Οκτωβρίου
«Κάθε Πέμπτη, κύριε Γκρην»
Ο Κώστας Γάκης σκηνοθετεί το έργο του Τζεφ Μπάρον με τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τον Αποστόλη Τότσικα. Ένας μοναχικός Νεοϋορκέζος, ο κύριος Γκρην, ο οποίος έχει αποτραβηχτεί στο διαμέρισμά του στο Μανχάταν μετά τον θάνατο της γυναίκας του, δέχεται τις επισκέψεις ενός νεαρού κοινωνικού λειτουργού. Η σχέση αυτή θα αλλάξει για πάντα και τους δύο. Θα σύρει τον καθένα έξω από τη ζώνη ασφαλείας του, θα απειλήσει τις επιφανειακές τους βεβαιότητες, θα απαλύνει τα αγκάθια τους.
Θέατρο Αργώ, από 25 Οκτωβρίου
«Ο ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη»
Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σκηνοθετεί το έργο του Κάρλο Γκολντόνι παρουσιάζοντας ένα ανελέητο πορτρέτο της ζωής των καλλιτεχνών, με τον Θέμη Πάνου να κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Έργο γκροτέσκο και διασκεδαστικό, γραμμένο για τα πάθη και τις ιστορίες των ανθρώπων που ο Γκολντόνι γνώρισε άμεσα και σε βάθος, αποκαλύπτει τη συνεχή αγωνία των καλλιτεχνών για τον βιοπορισμό και τη δυσκολία να υπάρξουν με τους όρους της κοινωνίας.
Εθνικό Θέατρο-Κεντρική Σκηνή, από 26 Οκτωβρίου
«Γέρμα»
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί τη Μαρία Κίτσου στην εμπνευσμένη από το έργο του Λόρκα «Γέρμα» του Σάιμον Στόουν, ένα έργο που πραγματεύεται την αδυναμία μιας γυναίκας να τεκνοποιήσει σε μια φτωχή, αγροτική και συντηρητική κοινωνία. Όσο κι αν έχουν αλλάξει οι καιροί και η θέση της γυναίκας στα σχεδόν 100 χρόνια που μεσολάβησαν, το θέμα αυτό παραμένει διαχρονικό, σημαδεύοντας και σαρώνοντας συχνά σχέσεις και ζωές.
Θέατρο Πόρτα, από 27 Οκτωβρίου
«Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;»
Ο μεγάλος συγγραφέας Έντουαρντ Άλμπι στο διασημότερο έργο του καταφέρνει με βιτριολικό χιούμορ και έχοντας ως συνεργούς το αλκοόλ και το περασμένο της ώρας να αποτυπώσει τα ζωτικά ψεύδη των πρωταγωνιστών αλλά και της παγκόσμιας ιστορίας, με δύο ζευγάρια, δύο διαφορετικές γενιές, δύο διαφορετικές κοσμοαντιλήψεις: την «κοινωνία του καταναγκασμού», η οποία μας αποχαιρετά, και την «κοινωνία της επίδοσης», που ήδη ανατέλλει από το μέλλον, σε μια παράσταση σε σκηνοθεσία Ορέστη Τάτση.
Από Μηχανής, από 30 Οκτωβρίου