Τα πουλιά ως φορείς μιας νέας πραγματικότητας; Facebook Twitter
Το πέταγμα των πουλιών μοιάζει με μια τελετή μύησης και επανασύνδεσης του ανθρώπου με τον φυσικό κόσμο και την πρωτόγνωρη δύναμη που προκύπτει από αυτήν τη σχέση. Φωτ.: Freddie F./ LIFO

Τα πουλιά ως φορείς μιας νέας πραγματικότητας

0

Μετά τους Πέρσες και τον Προμηθέα Δεσμώτη ο Άρης Μπινιάρης καταπιάνεται πρώτη φορά με την αρχαία κωμωδία και επιστρέφει στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου την Παρασκευή 9 και το Σάββατο 10 Αυγούστου με τους Όρνιθες του Αριστοφάνη. Στην κορυφαία αυτή κωμωδία, αν και η πλοκή είναι φανταστική, η θεματική είναι αληθινή και ουσιώδης: οι Όρνιθες παρουσιάζουν μια καινούργια αρχή, η οποία πρέπει να γίνει έξω από την ανθρώπινη κοινωνία, μακριά από τον κορεσμό, την παρακμή και τη διαφθορά.

Η σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη αξιοποιεί το στοιχείο της τελετουργίας με στόχο να αναδειχθούν οι αλληγορικές προεκτάσεις του αριστοφανικού έργου, ενώ η μουσική και η κίνηση τοποθετούν στο επίκεντρο της παράστασης την ανθρώπινη κατάσταση, τη μεταμόρφωση και την αποκατάσταση μιας κοσμικής δικαιοσύνης. Με τον ανθρώπινο πολιτισμό να έχει φτάσει σε οριακή στιγμή, το πέταγμα των πουλιών μοιάζει με μια τελετή μύησης και επανασύνδεσης του ανθρώπου με τον φυσικό κόσμο και την πρωτόγνωρη δύναμη που προκύπτει από αυτήν τη σχέση.

«Σ’ εμάς τους σκηνογράφους-ενδυματολόγους υπάρχουν κάποια ζητούμενα, είμαστε μεταξύ της ποίησης και του ανθρώπου που θα την ενσαρκώσει και, όπως λέγαμε και στη σχολή παλιά, είμαστε η γη πάνω στην οποία πατάνε τα πράγματα».

Ο Πάρις Μέξης είναι συνεργάτης του Άρη Μπινιάρη από τις Βάκχες και σε όλες σχεδόν τις παραστάσεις που έκανε έκτοτε. Έχει σχεδιάσει τα σκηνικά, τα κοστούμια, οτιδήποτε είναι η όψη της παράστασης, και ξεκινάει την κουβέντα με μια μεγάλη ατυχία που τους συνέβη μία εβδομάδα πριν παραδοθούν τα σκηνικά.

Τα πουλιά ως φορείς μιας νέας πραγματικότητας; Facebook Twitter
«Σ’ εμάς τους σκηνογράφους-ενδυματολόγους υπάρχουν κάποια ζητούμενα, είμαστε μεταξύ της ποίησης και του ανθρώπου που θα την ενσαρκώσει και, όπως λέγαμε και στη σχολή παλιά, είμαστε η γη πάνω στην οποία πατάνε τα πράγματα». Φωτ.: Freddie F./ LIFO

«Αυτήν τη στιγμή είμαστε υπό την επήρεια μιας φοβερής καταστροφής, η οποία συνέβη στον κατασκευαστή των σκηνικών μας, τον Παναγιώτη τον Λαζαρίδη· κάηκε ολοσχερώς το εργαστήριό τους στο Μαρκόπουλο», εξηγεί. «Μέσα στην ατυχία μας είμαστε τυχεροί, γιατί ενώ το ξύλινο κομμάτι του σκηνικού μας εξαϋλώθηκε, το μεταλλικό δεν υπέστη βλάβες, και χάρη στον αλτρουϊσμό κάποιων συναδέλφων του έχουμε βρει έναν τρόπο να ξαναφτιαχτεί το κομμάτι που λείπει και να μπορέσει και ο Παναγιώτης να επιστρέψει με τον γρηγορότερο δυνατό τρόπο.

Αυτή η παράσταση είναι πολύ δύσκολη, από τις πιο δύσκολες που έχω κάνει, γιατί αναμετριέσαι με πολλά πράγματα, μεταξύ άλλων και με τους Όρνιθες του Κουν. Ωστόσο, η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να πετύχει. Η Λυσιστράτη είναι ένα έργο γραμμικής αφήγησης, συμβαίνουν διάφορα και είναι διασκεδαστικό, ενώ οι Όρνιθες είναι ένα ποιητικό έργο, όπως και η Ειρήνη και ο Πλούτος. Από την άλλη, ξέρουμε ότι ο Άρης φτιάχνει κάθε φορά μια ιεροτελεστία. Αν αυτά τα πράγματα τα ενώσεις, κινδυνεύεις να φτάσεις στην αποξένωση.

Βάλαμε, λοιπόν, στο κοκτέιλ και το χιούμορ, φτιάξαμε μια αστεία παράσταση. Το χιούμορ υπονομεύει την ιεροτελεστία γιατί δουλεύει πάντα απομυθοποιητικά. Σχεδόν κάθε παράσταση του Άρη έχει έναν επί της ουσίας πειραματικό χαρακτήρα και δεν ξέρεις αν θα πετύχει, αλλά επειδή η πρόθεση είναι δυνατή, ξέρουμε πάντα πού πηγαίνουμε. Αυτήν τη στιγμή είχαμε μια ατυχία με αυτό που συνέβη στον κατασκευαστή μας και προσπαθούμε να αντιδράσουμε στο τεχνικό του κομμάτι, η παράσταση όμως είναι καλή, κι αυτό μπορώ να σου το πω με αγάπη, είδα πρόβα πρόσφατα. Αν με ρώταγες την προηγούμενη εβδομάδα, δεν θα ήξερα τι να σου πω.

Σ’ εμάς τους σκηνογράφους-ενδυματολόγους υπάρχουν κάποια ζητούμενα, είμαστε μεταξύ της ποίησης και του ανθρώπου που θα την ενσαρκώσει και, όπως λέγαμε και στη σχολή παλιά, είμαστε η γη πάνω στην οποία πατάνε τα πράγματα. Για να μπορέσεις, λοιπόν, να φτιάξεις ένα πρόσφορο έδαφος για να αφηγηθείς ένα παραμύθι, το πλαίσιο αυτής της αφήγησης, βοηθάει να ξέρεις τι πας να κάνεις, ποιο είναι το παραμύθι, τι θες να πεις, σε ποιον κ.λπ. Ο Άρης έχει προσεγγίσει τους Όρνιθες από μια μεριά πολύ ιδιαίτερη.

Τα πουλιά ως φορείς μιας νέας πραγματικότητας; Facebook Twitter
Τα σχέδια για τα κράνη της παράστασης.

Το διαφορετικό είναι ότι έχει εστιάσει στο προσωπικό εσωτερικό ταξίδι που κάνει ένας άνθρωπος προκειμένου να φτάσει σε μια ανάταση. Αυτό υπάρχει στο έργο, είναι γραμμένο από τον Αριστοφάνη, αλλά για τον Άρη είναι το κέντρο βάρους. Υπάρχουν διάφορα πράγματα που μπορείς να πεις για τους Όρνιθες, υπάρχει το κωμικό στοιχείο, που είναι πολύ έντονο, η επιθεώρηση της εποχής και ο σχολιασμός κάποιων ανθρώπων, και αυτά μας έχουν απασχολήσει πολύ λιγότερο.

Ο Άρης ως δημιουργός εστιάζει στο αρχετυπικό, τον ενδιαφέρει πάρα πολύ η ιεροτελεστία, το κέντρο των αρχέγονων συναισθημάτων, οπότε και στη δική μας την περίπτωση έχει εστιάσει στο κομμάτι που αφορά τους χαρακτήρες και όχι τους μικρορόλους. Ας πούμε, υπάρχει ένας έμπορος στο πρωτότυπο έργο, σ’ εμάς είναι το λαμόγιο, ο άνθρωπος που θέλει να εκμεταλλευτεί κάποιον. Η παραγγελία για το πώς θα στηθεί το σκηνικό είναι “ένα μέρος στο οποίο θα συναντηθούν τα πουλιά και οι άνθρωποι”.

Καταλήξαμε να δημιουργήσουμε έναν στίβο μέσα στον οποίο θα γίνει αυτή η συνάντηση, ένα άλσος, δηλαδή το ήπιο κομμάτι όπου τελειώνει το δάσος και αρχίζει σιγά σιγά το κατοικημένο κομμάτι. Στο τέλος του δάσους, των δέντρων, λοιπόν, όπου κανονικά ζούνε τα πουλιά, γίνεται η συνάντησή τους με τους ανθρώπους. Αυτό το μεταίχμιο, αυτό το σημείο συνάντησης, είναι το σκηνικό μας. 

H πραγματικότητα είναι ότι η συντριπτική πλειονότητα των παραστάσεων παίζεται σε θέατρα σε όλη την Ελλάδα, άρα δεν σχεδιάζεις για την Επίδαυρο μόνο, σχεδιάζεις και όλα τα υπόλοιπα θέατρα που θα πας περιοδεία. Το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου για μένα είναι μοναδικό σε όλο τον κόσμο, όχι ως θέατρο αλλά ως μνημείο της ανθρωπότητας. Το θεωρώ σημαντικότερο από την Ακρόπολη γιατί επιτελεί ακόμα τη λειτουργία για την οποία σχεδιάστηκε, είναι ακόμα θέατρο.

Τα πουλιά ως φορείς μιας νέας πραγματικότητας; Facebook Twitter
Επίδαυρος, δέντρα, ορνιθοσκαλίσματα.

Το σημαντικότερο πράγμα που συμβαίνει στην Επίδαυρο είναι η σχέση που έχει το κοινό με αυτό που συμβαίνει εκείνη τη στιγμή και με τη φύση. Αυτό το τριπλό πράγμα δεν είναι ποτέ αμελητέο, από αυτό ξεκινάς. Η παλέτα μου για τα σκηνικά, τα κουστούμια, είναι δανεισμένη από τα χρώματα που υπάρχουν εκεί. Δεν είναι κάτι που κάνω πάντα και δεν το παίρνω ως δεδομένο, αλλά εδώ είχα τη δυνατότητα να το κάνω και το εκμεταλλεύτηκα. Στο πρακτικό κομμάτι, η παράσταση αυτή πρέπει να κουμπώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε κάθε θέατρο που θα τη φιλοξενήσει.

Τα κοστούμια είναι πουλιά κι αυτό είναι κάτι πολύ όμορφο. Ο Άρης ξεκίνησε με τη λογική ότι θα κάνουμε φαντασία, ότι θέλουμε πουλιά και όχι κάποιους που είναι σαν πουλιά. Εδώ συγγενεύουμε με τον Τσαρούχη ως σκέψη, κι εκείνος είχε μια παρόμοια παραγγελία: ήθελε να κάνει πουλιά και κατέληξε να φτιάξει μερικά από τα συγκλονιστικότερα κοστούμια που έχουν δημιουργηθεί ποτέ σε επίπεδο σύλληψης – πρόκειται για ένα ημιτελές κοστούμι, για μένα αυτός ήταν ο στόχος.

Τι θα πει ημιτελές κοστούμι, ημιτελές σκηνικό, ημιτελής σκηνογραφία; Η σκηνογραφία που συντελείται στο μυαλό του θεατή. Σου δίνει τόσα πράγματα ώστε να καταλάβεις πού βρίσκεσαι και τι βλέπεις, αλλά το υπόλοιπο κομμάτι, αυτό που λείπει, μπορείς να το συμπληρώσεις εσύ κι έτσι να γίνει δικό σου. Για μένα αυτό είναι το ζητούμενο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, λοιπόν, είχα να κάνω πουλιά και πήρα τα φτερά τους, τα ανακάλυψα από παλιές υδατογραφίες καταπληκτικά φτιαγμένες, τα εκτύπωσα σαν να έκανα ένα print δικό μας, μοναδικό, επιζωγράφισα τα σημεία που έλειπαν και με αυτό το φτέρωμα έφτιαξα κοστούμι, δηλαδή σακάκι και σορτς-παντελόνι.

Τα πουλιά ως φορείς μιας νέας πραγματικότητας; Facebook Twitter
Είσοδος.

Όλα τα φτερά που βρίσκονται στο κοστούμι, εκτός από τα τυπωμένα, βρίσκονται στο κεφάλι, το κεφάλι για μένα είναι το πιο ενδιαφέρον πράγμα σε ένα πουλί: επειδή έχει τα μάτια του χωρισμένα αναγκαστικά γυρίζει πότε από  τη μία πότε από την άλλη πλευρά το κεφάλι. Έχω φτιάξει ένα κεφάλι πουλίσιο κι εκεί είναι το πιο ορνιθικό στοιχείο του κοστουμιού. Κατά τα άλλα, είναι ένα κοστούμι το οποίο είναι άνετο, δροσερό, γεμάτο αεραγωγούς, γιατί λαμβάνουμε υπόψη και τα πρακτικά πράγματα.

cover
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Ένα κοστούμι πρέπει να είναι πάντοτε ασφαλές και τεχνικά άρτιο, για να μπορεί ο ηθοποιός να κάνει τη δουλειά του. Κι επειδή υπάρχει διαρκής κίνηση, διαρκής εγρήγορση, κόντυνα το παντελόνι για να αποκαλύψω τα πόδια του ανθρώπου, βάζοντας τον όγκο του κοστουμιού στο πάνω μέρος. Έτσι συμβαίνει και με το πουλί: το φτέρωμα είναι ψηλά και τα πόδια του πολύ λεπτά».

Το κοστούμι συνοδεύεται από μια μάσκα που μοιάζει με κράνος και ολοκληρώνει την εικόνα του πουλιού. «Από τα πιο δύσκολα πράγματα που μπορείς να δώσεις σε έναν ηθοποιό είναι μια μάσκα. Τη λέμε κράνος γιατί έτσι είναι η κατασκευή της», εξηγεί ο Πάρις. «Δεν είναι τυχαίο ότι αναπτύχθηκε ολόκληρη σχολή μασκών για χώρους όπως η Επίδαυρος και τα μεγάλα ανοιχτά θέατρα. Με το κράνος θέλαμε να πετύχουμε πολλά πράγματα, να έχουμε το μυθικό στοιχείο, την απόσταση, την ομοιογένεια.

Το πιο ενδιαφέρον απ’ όλα είναι ότι υποβάλλουμε τους ηθοποιούς σε περιορισμό, δίνοντάς τους ταυτόχρονα τη δυνατότητα να παίζουν με το κέντρο βάρους του προσώπου να είναι στο ράμφος. Τα φτερώματα είναι όλα πίσω, σαν λοφίο, ακριβώς όπως και στα πουλιά. Φοράς, λοιπόν, μια κατασκευή η οποία μπροστά έχει μια μύτη και πίσω ένα λοφίο κι έτσι αυτομάτως αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο κινείται το κεφάλι. Αυτό, λοιπόν, ήταν ζητούμενο και ως προς την κίνηση αλλά και εικαστικά, ως αποτέλεσμα…».

Πρώτοι σταθμοί περιοδείας
Παρασκευή 12 & Σάββατο 13 Ιουλίου: Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, Καβάλα
Δευτέρα 15 & Τρίτη 16 Ιουλίου: Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης», Θεσσαλονίκη
Τετάρτη 17 Ιουλίου: Κηποθέατρο Αλκαζάρ, Λάρισα
Πέμπτη 18 Ιουλίου: Ανοιχτό Δημοτικό Θέατρο «Μελίνα», Βόλος
Σάββατο 20 Ιουλίου: Ρωμαϊκό Ωδείο Νικόπολης, Πρέβεζα
Κυριακή 21 Ιουλίου: Αρχαίο θέατρο Οινιαδών, Μεσολόγγι
Παρασκευή 9 & Σάββατο 10 Αυγούστου: Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ