Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου

Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
H Raquel Welch στην Κύπρο, το καλοκαίρι του 1970, στα γυρίσματα της ταινίας του George P. Cosmatos “The Beloved” (1971)
0

Η αμερικανίδα ηθοποιός Raquel Welch, που πέθανε στις 15 Φεβρουαρίου στα 82 χρόνια της, είχε εμφανισθεί 73 φορές στις οθόνες –όπως πληροφορούμαστε από την IMDb–, σε κινηματογραφικές ταινίες, σίριαλ και τηλεταινίες ανάμεσα στα χρόνια 1964-2017.

Απ’ αυτές όλες τις εμφανίσεις της μία έχει μεγάλο ελληνικό / ελληνοκυπριακό ενδιαφέρον, αφού είχε γυριστεί σ’ ένα αμιγές ελληνοκυπριακό χωριό της Κυρήνειας, το Κάρμι, που μετά την τουρκική εισβολή του 1974 θα περνούσε στα κατεχόμενα.

Η ταινία λεγόταν “The Beloved” (1971) και ήταν σκηνοθετημένη από τον George P. Cosmatos (Yorgo Pan Cosmatos διαβάζουμε στο ζενερίκ), τον έλληνα σκηνοθέτη των ταινιών “The Cassandra Crossing” (1976), “Escape to Athena” (1979) και “Rambo: First Blood part II” (1985), που είχε γεννηθεί στην Ιταλία (από έλληνες γονείς), μεγαλώνοντας στην Αίγυπτο και την Κύπρο, ενώ παραγωγοί της ήταν κύπριοι επιχειρηματίες (Filmex), η εταιρεία Curtwel Productions (της Raquel Welch και του συζύγου της Patrick Curtis) και η Pageant Entertainment (του πρωταγωνιστή Richard Johnson).

Η Raquel Welch είχε πει, ανάμεσα σε άλλα, πως ερχόταν για πρώτη φορά στην Αθήνα, πως δεν την ενοχλούσαν οι γυμνικές εμφανίσεις της στο σινεμά, γιατί ήταν μέρος της δουλειάς της, πως όμνυε στον έρωτα, θεωρώντας «απάνθρωπο» τον πόλεμο στο Βιετνάμ, ζητώντας, επιπλέον, να σταματήσει.

Ήταν η πρώτη ταινία του Cosmatos, o οποίος θα είχε στην διάθεσή του πέρα από την Raquel Welch, τον Richard Johnson (ως Κρέοντας είχε εμφανισθεί σε μιαν άλλη «ελληνική» ταινία, που είχε προηγηθεί, την “Oedipus the King” του Philip Saville, με την μουσική του Γιάννη Χρήστου, για την οποία έχουμε γράψει παλαιότερα εδώ στο LiFO.gr), τον Jack Hawkins, τον Frank Wolff, την Flora Robson και ακόμη πολλούς ελληνοκύπριους ηθοποιούς (με πιο γνωστόν ανάμεσά τους τον Ντίνο Λύρα).

Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
H Raquel Welch και ο Richard Johnson στην ταινία “The Beloved” (1971) (“La Amante” στα ισπανικά)

Το ελληνικό ενδιαφέρον ξεκινάει από την Κυριακή 9 Αυγούστου 1970, όταν οι δύο πρωταγωνιστές, η Raquel Welch και ο Richard Johnson, θα προσγειώνονταν στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, στο οποίο θα παρέμεναν για λίγο, πριν την αναχώρησή τους για την Λευκωσία.

Την άφιξη των δύο καλλιτεχνών την είχαν μυριστεί, βεβαίως, οι δημοσιογράφοι, οι οποίοι θα τους περίμεναν στο αεροδρόμιο για τα σχετικά. Έχει ενδιαφέρον το ρεπορτάζ του Πάνου Σόμπολου, από την «Μακεδονία» της 11ης Αυγούστου 1970:

«Η Ράκελ Γουέλτς, σεξοβόμβα του διεθνούς κινηματογράφου, και ο επίσης διάσημος ηθοποιός Ρίτσαρντ Τζόνσον, έφθασαν το μεσημέρι της Κυριακής στην Αθήνα, προερχόμενοι εκ Ρώμης. Παρέμειναν μόνον μισήν ώρα στην αίθουσα “τράνζιτ” του αεροδρομίου του Ελληνικού, περιμένοντας το αεροπλάνο προκειμένου να αναχωρήσουν για την Λευκωσία. Κατά την ημίωρη αυτή παραμονή τους οι δύο διεθνούς φήμης ηθοποιοί απάντησαν σε διαφόρους ερωτήσεις των ελλήνων και ξένων δημοσιογράφων, που τους ανέμεναν εκεί».

Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
H Raquel Welch και ο Richard Johnson στην ταινία “The Beloved” (1971) (“La Amante” στα ισπανικά)

Η Raquel Welch είχε πει, ανάμεσα σε άλλα, πως ερχόταν για πρώτη φορά στην Αθήνα, πως δεν την ενοχλούσαν οι γυμνικές εμφανίσεις της στο σινεμά, γιατί ήταν μέρος της δουλειάς της, πως όμνυε στον έρωτα, θεωρώντας «απάνθρωπο» τον πόλεμο στο Βιετνάμ, ζητώντας, επιπλέον, να σταματήσει.

Επίσης είχε μιλήσει για την ταινία “The Beloved”, την οποίαν αποκαλούσε «μοντέρνα ελληνική τραγωδία» (δεν είχε άδικο), όπως και για τις αμοιβές της στον κινηματογράφο (ακούγονταν υψηλά ποσά τότε), τις οποίες θεωρούσε κανονικές και πάντως πολύ μικρότερες από εκείνες των μάνατζερ και των συγγραφέων (όπως σημείωνε χαρακτηριστικά).

Σ’ εκείνη την μικρή πρες κόνφερανς στο Ελληνικό είχε μιλήσει και ο Richard Johnson, ο οποίος θα θυμόταν το προηγούμενο (1968) πέρασμά του από την Ελλάδα (Γιάννενα, Δωδώνη), για τα γυρίσματα του “Oedipus the King”, λέγοντας επίσης πως ήταν εκείνος, που είχε διαλέξει για συμπρωταγωνίστριά του την Raquel Welch στην ταινία “The Beloved”.

Στην Κύπρο

Η Κύπρος εκείνο το καλοκαίρι, το καλοκαίρι του 1970, βρισκόταν σε μία τεταμένη, πολιτικά, κατάσταση. Είχαν προηγηθεί απίστευτα γεγονότα, που οπωσδήποτε δυναμίτιζαν την ηρεμία στο νησί – που προσπαθούσε να βρει ένα βηματισμό, λίγα χρόνια πριν την τραγωδία της τουρκικής εισβολής.

Στις 8 Μαρτίου 1970 ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Αρχιεπίσκοπος Μακάριος γλιτώνει την τελευταία στιγμή τη ζωή του, σε μιαν ακόμη απόπειρα εξόντωσής του, ενώ μια βδομάδα αργότερα δολοφονείται ένα από τα πιο σκοτεινά και αμφιλεγόμενα πρόσωπα της κυπριακής πολιτικής ιστορίας, ο Πολύκαρπος Γιωρκάτζης (πρώην υπουργός Εσωτερικών και Άμυνας της Κύπρου).

Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
Raquel Welch και Αρχιεπίσκοπος Μακάριος στην Κύπρο, τον Αύγουστο του 1970 (πηγή: σελίδα fans του Μακάριου στο fb)

Το θέμα της μεγαλονήσου καίει τον κόσμο και τις ηγεσίες σε Αθήνα και Λευκωσία, με τον υπουργό Εξωτερικών Σπύρο Κυπριανού να καταφθάνει στην Αθήνα για συνομιλίες (με παράγοντες της δικτατορίας), τον Ιούνιο, ενώ τον Ιούλιο διεξάγονται εκλογές στη μεγαλόνησο, με την σχετική πλειοψηφία να καταλαμβάνει το Ενιαίον Κόμμα του Γλαύκου Κληρίδη.

Μέσα σ’ αυτό το σκηνικό το να γυριζόταν μία διεθνής παραγωγή, με διάσημους αστέρες στο νησί, ήταν οπωσδήποτε ένα ευχάριστο ιντερμέτζο, σ’ αυτό το περιβάλλον των απίστευτων γεγονότων, που θα εξελίσσονταν στην Κύπρο, μέχρι και τον Αύγουστο του ’74.

Ο Μακάριος το είχε αντιληφθεί αυτό –την ανάγκη του κόσμου, να ξεφύγει από τούτον τον εσωτερικό και εξωτερικό κλοιό– παρέχοντας όλες τις διευκολύνσεις στα κινηματογραφικά συνεργεία, ώστε να κάνουν απρόσκοπτα τη δουλειά τους. Και άρα μόνον τυχαίες δεν ήταν οι φωτογραφήσεις του με την Raquel Welch και τον Richard Johnson στις 12 Αυγούστου 1970, στο Προεδρικό Μέγαρο, που έδιναν το σήμα στα μίντια ότι το γύρισμα του “The Beloved” ήταν κάτι σαν... εθνική υπόθεση.

Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
Raquel Welch και Αρχιεπίσκοπος Μακάριος στην Κύπρο, τον Αύγουστο του 1970 (πηγή: σελίδα fans του Μακάριου στο fb)

Παρά ταύτα τα πικρόχολα σχόλια δεν ήταν λίγα – γιατί πάντα θα υπάρχουν αυτοί, που θα επιζητούν το κάτι παραπάνω ή θα είναι απλώς αρνητικά διακείμενοι με όλους και με όλα.

Έτσι, ορισμένοι θα την «έπεφταν», κατά την καθομιλουμένη, στην Raquel Welch, η οποία θα εμφανιζόταν στην συνάντησή της με τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο, τελείως απροετοίμαστη και ανενημέρωτη για την ιστορία και την μυθολογία της νήσου, αδυνατώντας να «πιάσει» τις αναφορές του Μακάριου στην αναδυομένη, στις ακτές της Πάφου, Αφροδίτη (βλ. σχετικώς στα «Επίκαιρα» της 21-28 Αυγούστου 1970). Ψιλά γράμματα...

Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
H Raquel Welch στην Κύπρο, το καλοκαίρι του 1970
Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
Raquel Welch και Αρχιεπίσκοπος Μακάριος στην Κύπρο, τον Αύγουστο του 1970 (πηγή: σελίδα fans του Μακάριου στο fb)

Ο George P. Cosmatos, τώρα, δεν ήταν ποτέ αυτό που θα λέγαμε «μεγάλος σκηνοθέτης», «δημιουργός», όμως ήξερε σινεμά και ήταν άριστος επαγγελματίας – νταϊρέκτορας με τα όλα του. Και δεν ήταν τυχαίες, φυσικά, οι μεγάλες εμπορικές επιτυχίες, που θα έκανε τα επόμενα χρόνια (με Sylvester Stallone κ.ά.). Έτσι λοιπόν και σ’ αυτή την πρώτη ταινία του καταφέρνει να δείξει το ταλέντο του, παρότι το σενάριο είναι απλό και υποτυπώδες.

Αντιλαμβάνεται, ο Cosmatos, επειδή είχε ζήσει και στην Κύπρο, πως έπρεπε να δώσει στην ταινία του έναν λαϊκό αέρα, να εκμεταλλευτεί την ηλιοφάνεια και την ξέρα του καλοκαιρινού κυπριακού τοπίου, να «συνομιλήσει» με την μακραίωνη ιστορία του νησιού, να ενσωματώσει στην ταινία του τα «τυπικά» κυπριακά πρόσωπα (δεύτεροι ρόλοι, κομπάρσοι), να δείξει την επαρχιακή Κύπρο, της θάλασσας και της αγροτιάς, αλλά και να αναδείξει ταυτόχρονα τους θρύλους, τα ήθη και τα έθιμα του τόπου.

Κατόρθωσε λοιπόν ο Cosmatos όλα αυτά μαζί να τα χωρέσει στο “The Beloved”, φτιάχνοντας μια ταινία, όχι βαρυφορτωμένη, που παρακολουθείται με άνεση, από εμάς τους Έλληνες, Ελλαδίτες και Ελληνοκύπριους (υποθέτουμε και από τους Τουρκοκύπριους) και με ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον, φανταζόμαστε, από τους ξένους θεατές (Άγγλους, Αμερικάνους κ.ά.).

Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
Γιάννης Μαρκόπουλος, George P. Cosmatos, Richard Johnson και Raquel Welch (πηγή: Επίκαιρα, Σεπτ. 1970)

Το ότι η ταινία, εν προκειμένω, δρούσε και σ’ ένα τουριστικό επίπεδο είναι κάτι παραπάνω από προφανές εννοούμε – πράγμα το οποίον διατρανώνει και η πάντα ωραία και κατάλληλη μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου σ’ αυτές τις περιπτώσεις (θα πούμε και στη συνέχεια γι’ αυτήν).

Το σενάριο, όπως προείπαμε, είναι απλό. Ένας Κύπριος που ζει στο Λονδίνο, επιστρέφει στην πατρώα γη για κάποια κληρονομιά, κι εκεί αναγνωρίζει τον έρωτα στο πρόσωπο μιας παντρεμένης, η οποία όμως είχε υπάρξει παιδική φίλη του.

Το «παράνομο» ζευγάρι θα αγαπηθεί –ίσως γιατί η... Κυπριώτισσα Raquel Welch θέλει να ξεφύγει από την μοίρα της, ως δέσμια ενός μικρού χώρου και μιας συγκεκριμένης ομάδας ανθρώπων–, αλλά, στην πορεία, η σχέση θα στραβώσει, καθότι θα βγει από τη μέση ο σύζυγος, σ’ ένα δυστύχημα-δολοφονία, με το «παράνομο» ζευγάρι να χάνει κάπου τον μπούσουλα και να αντιδρά, το ένα μέλος προς το άλλο, μ’ έναν τελείως άγριο και απρόσμενο τρόπο.

Μπορεί προς το τέλος η ταινία να γίνεται και λίγο... γκραν-γκινιόλ εννοούμε, αλλά εν πάση περιπτώσει και αυτές οι απρόβλεπτες τροπές μέσα στη ζωή ανήκουν (κινηματογραφική ή όχι).

Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
Οι George P. Cosmatos και Jack Hawkins στα γυρίσματα της ταινίας “The Beloved” (1971) (πηγή: Επίκαιρα, Οκτ. 1970)

Έχοντας στο team του, ο Cosmatos, έναν άξιο ιταλό φωτογράφο, τον Marcello Gatti, που είχε δουλέψει, τότε, και για τις σημαντικές ταινίες τού Gillo Pontecorvo “La Battaglia di Algeri” (1966) και “Queimada” (1969) και ο οποίος γνώριζε πώς να χειριστεί το μεσογειακό φως –κάτι που φαίνεται κυρίως στις σκηνές με σκόνες, χώματα, πέτρες κ.λπ.– και βεβαίως τον σπουδαίο κινηματογραφικό συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλο, που είχε ήδη δώσει ισχυρά διαπιστευτήρια, ο έλληνας σκηνοθέτης ξεκινούσε, εκ προοιμίου, από ένα «άλφα» επίπεδο.

(Από πού μπορεί να γνώριζε, τώρα, ο Cosmatos τον Μαρκόπουλο, είναι ένα θέμα. Πιθανώς από το “Vortex” του Νίκου Κούνδουρου – αν και ο ίδιος ήταν βοηθός σκηνοθέτη στις ταινίες “Zorba the Greek” και “The Day the Fish Came Out” του Μιχάλη Κακογιάννη, όπως και στην «Κατάσκοποι στον Σαρωνικό» του Gregg G. Tallas και άρα γνώριζε, από πρώτο χέρι, το τι παιζόταν στην Ελλάδα).

Ο Μαρκόπουλος για το σάουντρακ του “The Beloved” συνθέτει βεβαίως και πρωτότυπη μουσική (είναι φοβερή η επένδυση της σκηνής του ονείρου τού Richard Johnson, κινούμενη σε αβάντ-ψυχεδελική κατεύθυνση), αλλά παραλλάσσει κιόλας θέματα βασικά από το σάουντρακ του «Επιχείρησις Απόλλων» (1968). Λέμε για τα «Ποδήλατα» και «Τρομπόνια», που εδώ ακούγονται σε επιπλέον παραλλαγές, χαρακτηρίζοντας απ’ άκρη σ’ άκρη την μουσική επένδυση.

Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
Ιταλικές αφίσες της ταινίας του George P. Cosmatos, με τους Raquel Welch και Richard Johnson
Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
Ιταλικές αφίσες της ταινίας του George P. Cosmatos, με τους Raquel Welch και Richard Johnson

Και φυσικά δεν πρέπει να ξεχάσουμε το περίφημο «Ζαβαρακατρανέμια» (και αυτό από το «Επιχείρησις Απόλλων»), που στην ταινία το αποδίδει, απίθανα, η Μαρία Φαραντούρη – και μάλιστα σε μια σκηνή όπου ένα λαϊκό έθιμο, τύπου γυναικοκρατίας, βρίσκεται σε εξέλιξη, με τις γυναίκες, αφού κλειδώσουν τους άντρες στα σπίτια, να γλεντάνε τη ζωή στο ύπαιθρο τρώγοντας, πίνοντας, χορεύοντας σαν ξωτικά, παίζοντας τάβλι σε αυτοσχέδια καφενεία και ομολογώντας πίστη στην ερωτική ικανοποίηση μέσω φαλλικών συμβόλων. Σε όλην αυτή τη σκηνή η διονυσιακή μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου είναι βασικός πρωταγωνιστής.

Η Raquel Welch είναι αλήθεια πως προσπαθεί να είναι ok στον ρόλο της, που δεν είναι εύκολος, και μπορούμε να πούμε πως σε γενικές γραμμές το παλεύει.

Εντάξει, σίγουρα μια ελληνίδα ηθοποιός (η Ελένη Ανουσάκη ας πούμε) ή μια Ελληνοκύπρια ακόμη καλύτερα (φερ’ ειπείν η Μόνικα Βασιλείου) θα ήταν «άλλο πράμα», αλλά... Raquel Welch σήμαινε τότε... Raquel Welch, δηλαδή μία από τις μεγαλύτερες σταρ του πλανήτη. Και εννοούμε με αυτό πως η ταινία δεν θα μπορούσε να είχε την διεθνή προβολή που είχε (την όποια διεθνή προβολή), χωρίς αυτήν. Ούτε θα κινητοποιούσε, τότε, την πολιτική ηγεσία του νησιού και βεβαίως τους επιχειρηματίες-παραγωγούς και τον κόσμο.

Raquel Welch–Sin/The Beloved (1971) 

Προβλήθηκε η ταινία “The Beloved” (γνωστή και ως “Sin”) τότε σε Ελλάδα και Κύπρο; Είναι ένα ερώτημα αυτό...

Προσωπικά, και όσον αφορά στην Ελλάδα, το αποκλείω να παίχτηκε στον καιρό της, τη σεζόν 1971-72 δηλαδή, βασικά λόγω Μαρίας Φαραντούρη, που ήταν «κομμένη» από την δικτατορία. Το όνομα της Φαραντούρη φαίνεται στους τίτλους αρχής, και άρα θα έπρεπε να κοπεί και από ’κει, ενώ θα έπρεπε να κοπεί και όλη η σκηνή με το «Ζαβαρακατρανέμια». Και τούτο, παρά το γεγονός πως η Raquel Welch ήταν εξαιρετικά δημοφιλής εκείνα τα χρόνια στη χώρα μας (η τηλεόραση μετέδιδε και το «Ράκελ Γουέλτς Σώου») και η ταινία της θα έκανε, σίγουρα, εισιτήρια.

Η ταινία δεν θα παιχθεί ούτε την επόμενη σεζόν 1972-73, για να βγει τελικά στις αίθουσες τον Δεκέμβρη του ’73 (σεζόν 1973-74) ως «Η Ακόλαστη» και με υπότιτλους του τύπου «η Euro-London Films παρουσιάζει την παράφορη σεξοβόμβα Ράκελ Γουέλς στην πιο συγκλονιστική και τολμηρή δημιουργία της σκηνοθετημένη από τον Έλληνα σκηνοθέτη Γεώργιο Κοσμάτο». Προφανώς στις κόπιες θα ακουγόταν και η Φαραντούρη να τραγουδά το «Ζαβαρακατρανέμια», αφού τα γενικότερα θέματα (σε σχέση με τον Μίκη Θεοδωράκη και τους συνεργάτες του) είχαν οπωσδήποτε χαλαρώσει

Η Ράκελ Γουέλς είχε γυρίσει ταινία στην Κύπρο, το 1970, με μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου Facebook Twitter
H Raquel Welch στην Κύπρο, το καλοκαίρι του 1970, στα γυρίσματα της ταινίας του George P. Cosmatos “The Beloved” (1971) (πηγή: Επίκαιρα, Νοε. 1970)

Να πούμε, ακόμη, πως στα περιοδικά της εποχής υπάρχουν αναφορές στην ταινία (ως «Η Αγαπημένη»), χωρίς να διαβάζουμε κάπου το όνομα τής Μαρίας Φαραντούρη, προσθέτοντας πως η ηχογράφηση του τραγουδιού του Γιάννη Μαρκόπουλου δεν έγινε φυσικά στην Ελλάδα (ούτε στην Κύπρο), μα στην Ιταλία, και κατά πάσα πιθανότητα στα στούντιο της Cinecittà, στη Ρώμη.

Στην Κύπρο, όμως, προβλήθηκε η ταινία; Εδώ τα πράγματα τα ξεκαθαρίζει, κατά μίαν έννοια, ο κύπριος σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Πατσαλίδης στο ντοκιμαντέρ του «Beloved Days / Πολυαγαπημένες Μέρες» (2015). Φαίνεται λοιπόν πως η ταινία δεν είχε προβληθεί σε πρώτο χρόνο (το 1971) ούτε στην Κύπρο.

Ο Πατσαλίδης θα ετοίμαζε 44 χρόνια μετά, μια ταινία τεκμηρίωσης, ανασκαλεύοντας μνήμες και φέρνοντας ξανά στο φως όλο το παρασκήνιο, μα και το προσκήνιο της ταινίας του George P. Cosmatos “The Beloved” (1971), μιλώντας με κάποιους από τους παραγωγούς, με τον πρωταγωνιστή Richard Johnson (ο οποίος θα πέθαινε τον Ιούνιο του 2015), τον διευθυντή φωτογραφίας Marcello Gatti (θα πέθαινε κι αυτός το 2013) κ.ά. Πρόλαβε με άλλα λόγια ο Πατσαλίδης εν ζωή δύο βασικούς συντελεστές της ταινίας, αλλά όχι και τον σκηνοθέτη Cosmatos, που θα έφευγε από την ζωή το 2005...

Το ντοκιμαντέρ του Πατσαλίδη, να το πούμε κι αυτό, αγαπήθηκε και επαινέθηκε από πολλούς στην Κύπρο, και έξω από την Κύπρο, κάτι που δείχνει πως οι μνήμες δεν σβήνονται εύκολα από την συλλογική συνείδηση, αρκεί να βρει κάποιος τον σωστό τρόπο, για να τις επαναφέρει στο προσκήνιο.

Στη μνήμη λοιπόν της Raquel Welch, μιας καλλονής ηθοποιού, που αγαπήθηκε τρελά απ’ όσους μεγάλωναν στις δεκαετίες του ’60 και του ’70, σε Ελλάδα, Κύπρο και όπου αλλού...

Beloved Days

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Εκείνος κι Εκείνη»: Η παράξενη αντι-τουριστική ταινία του Ερρίκου Ανδρέου

Οθόνες / «Εκείνος κι Εκείνη»: Η παράξενη αντι-τουριστική ταινία του Ερρίκου Ανδρέου

Με πρωταγωνιστές την Τζένη Καρέζη και τον Φαίδωνα Γεωργίτση και σάουντρακ του Γιάννη Μαρκόπουλου, η φιλόδοξη αισθηματική ταινία του νεαρού τότε σκηνοθέτη γυρίστηκε το 1966 εμφανίζοντας πρωτο-χίπι προβληματισμούς.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
H ταινία «Αναζήτησις...» του Ερρίκου Ανδρέου από το 1972, με την Έλενα Ναθαναήλ, τον Άγγελο Αντωνόπουλο και την έξοχη μουσική του Γιάννη Σπανού

Οθόνες / «Αναζήτησις...»: Η cult ταινία του Ερρίκου Ανδρέου από το 1972 με την έξοχη μουσική του Γιάννη Σπανού

Μια ερωτική, κοινωνική και αστυνομική περιπέτεια με την Έλενα Ναθαναήλ και τον Άγγελο Αντωνόπουλο που ανατέμνει τον τρόπο ζωής του τζετ-σετ και την εξουσιαστική επιβολή του στις κατώτερες τάξεις.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ