«Ο Βάλτος»: Η ταινία του Ντίνου Δημόπουλου με τη Βέρα Κρούσκα και τον Γιώργο Τζώρτζη

«Ο Βάλτος»: η ταινία του Ντίνου Δημόπουλου από το 1973, με την Βέρα Κρούσκα και τον Γιώργο Τζώρτζη Facebook Twitter
Μπροστά η Βέρα Κρούσκα και ο Γιώργος Τζώρτζης και πίσω ο Νότης Περγιάλης και ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, στον «Βάλτο» (1973) του Ντίνου Δημόπουλου
0



ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΛΑΜΠΕΣ ΤΗΣ,
στα πρώτα χρόνια του ’70, η Finos Films προσπαθούσε να διατηρήσει το ενδιαφέρον των ντόπιων κινηματογραφόφιλων και μέσω της «κοινωνικής περιπέτειας», στην οποία εμφιλοχωρούσαν η βία και το σεξ.

Με την λογοκρισία να χαλαρώνει σε σχέση μ’ αυτά τα δύο (τη βία και το σεξ), ανοιγόταν ένα παράθυρο στη δική μας κινηματογραφία, ώστε να μπορέσει να προσεγγιστεί σταδιακά το ανάλογο, εμπορικό, γαλλικό και ιταλικό φιλμ κυρίως (ή και το αμερικάνικο σε κάποιο βαθμό), προσδοκώντας περαιτέρω τα «καλά λόγια», μα και τα εισιτήρια από το εξωτερικό.

Πολλές οι προσπάθειες, άλλες με περισσότερο και άλλες με λιγότερο ενδιαφέρον, με τον «Βάλτο» του Ντίνου Δημόπουλου να τοποθετείται, οπωσδήποτε, ανάμεσά τους.

Η λέξη «βάλτος», κατ’ αρχάς, σηματοδοτούσε διάφορα τινά, από παλιότερα – ίσως ακόμη και από την εποχή του “Riso Amaro” (Πικρό Ρύζι) (1949), του Giuseppe De Santis, με την Silvana Mangano, που είχε προβληθεί τότε στην Ελλάδα με τον μάλλον παραπλανητικό τίτλο «Πόθοι στους Βάλτους». Πόθοι μπορεί να υπήρχαν στην ταινία, αλλά από τα πλημμυρισμένα ριζοχώραφα του Πάδου, μέχρι τους βάλτους, που είχε... ονειρευτεί ο έλληνας μεταφραστής, υπήρχε σίγουρα απόσταση.

Ο βάλτος και τα βαλτονέρια γενικώς κινηματογραφήθηκαν κάμποσες φορές από το ελληνικό σινεμά, σε διάφορες ταινίες, που άλλοτε είχαν τη λέξη «βάλτος» στους τίτλους τους και άλλοτε όχι.

Ο βάλτος και τα βαλτονέρια γενικώς κινηματογραφήθηκαν κάμποσες φορές από το ελληνικό σινεμά, σε διάφορες ταινίες, που άλλοτε είχαν τη λέξη «βάλτος» στους τίτλους τους και άλλοτε όχι.

Στις πρώτες ανήκουν σίγουρα η «Πόθοι στον Καταραμένο Βάλτο» (1966) (σκ. Γρηγόρης Γρηγορίου), με τον Ανέστη Βλάχο και την Ζέττα Αποστόλου (τότε γραφόταν ακόμη με δύο «τ») και η «Παρθένες στους Βάλτους» (1969) (σκ. Γιώργος Ζερβουλάκος), ενώ στις δεύτερες το ύπατο δείγμα είναι «Ο Φόβος» (1966) του Κώστα Μανουσάκη, με Ανέστη Βλάχο, Έλενα Ναθαναήλ, Σπύρο Φωκά κ.ά., που διέθετε πολλά πλάνα γυρισμένα στους βάλτους της Κωπαΐδας.

Ακόμη και μια ταινία σαν την «Λίμνη των Πόθων» (1958) (σκ. Γιώργος Ζερβός), με την Σόνια Ζωίδου και τον Γιώργο Φούντα, που είχε κινηματογραφηθεί στο περιβάλλον της λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου, θα μπορούσε να ενταχθεί σ’ αυτό το πλαίσιο.

«Ο Βάλτος»: η ταινία του Ντίνου Δημόπουλου από το 1973, με την Βέρα Κρούσκα και τον Γιώργο Τζώρτζη Facebook Twitter
Lobby card της ταινίας «Ο Βάλτος» (1973) του Ντίνου Δημόπουλου

Ο βάλτος, σαν χώρος, πέρα από τη... στασιμότητα των καταστάσεων που μπορεί να συμβολίζει, φαίνεται πως εκλύει κι έναν άγριο ερωτισμό, εξάπτοντας τις αισθήσεις. Ως τοπίο, δε, προσφέρεται για κινηματογράφηση ιδιαίτερων ερωτικών σκηνών, επειδή τα καλάμια, τα βούρλα και όλη η υπόλοιπη χλωρίδα μπορούν να παίξουν και τον ρόλο του προκαλύμματος – της φυσικής κουρτίνας εννοούμε, μέσα από την οποία θα μπορέσεις να δεις κάτι από το... παράνομο και το ανομολόγητο, που εξελίσσεται από πίσω.

Περαιτέρω υπάρχει και μια μυθολογία γύρω από τους βάλτους, που τους συνδέει με κάτι το μεταφυσικό, ενώ σαν φυσικό περιβάλλον (ο βάλτος) δεν απέχει και πολύ από το επικίνδυνο (αυτό είναι ρεαλιστικό) και το απόκοσμο (αυτό πλάθεται, ιδίως στις νύχτες με φεγγάρι). Τα έχουμε δει αυτά και σε ξένα θρίλερ, αφού είναι άπειρες οι ταινίες με τις λέξεις swamp, bog κ.λπ. στους τίτλους τους.

Όμως «Ο Βάλτος», ως τίτλος στην ταινία του Ντίνου Δημόπουλου, έχει άλλη σημασία. Παρότι στην ταινία υπάρχει γυναικείο γυμνό, όπως υπάρχουν και ερωτικές σκηνές, ακόμη και μια υποψία λεσβιακού έρωτα –με το φυσικό περιβάλλον του βάλτου, ή των βαλτόνερων τέλος πάντων, να πρωταγωνιστεί μ’ έναν τρόπο–, εντούτοις ο χώρος δρα περισσότερο συμβολικά και λιγότερο παραστατικά-ερωτικά.

«Ο Βάλτος»: η ταινία του Ντίνου Δημόπουλου από το 1973, με την Βέρα Κρούσκα και τον Γιώργο Τζώρτζη Facebook Twitter
Μόνα Λίζα Άρμπι και Καίτη Γρηγοράτου στον «Βάλτο» (1973) του Ντίνου Δημόπουλου

Βάλτος με άλλα λόγια είναι, εδώ (στην ταινία), η μίζερη, η απάνθρωπη και η κακότυχη ζωή, η οποία σε περιζώνει μονίμως, από τη μέρα που γεννιέσαι, και που σε τραβάει συνεχώς προς τον πάτο. Έτσι, κάθε προσπάθεια που καταβάλλεις, για να ξεκολλήσεις από το βάλτο, ώστε να μπορέσεις να πάρεις μιαν ανάσα, ανεβαίνοντας την κοινωνική σκάλα, είναι καταδικασμένη στην αποτυχία. Αυτό μας το λένε, ολοφάνερα, οι ήρωες της ταινίας.

«Ο Βάλτος» θα παρουσιαζόταν για πρώτη φορά στο 14ον Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, που θα εξελισσόταν στην Θεσσαλονίκη στο διάστημα 24-30 Σεπτεμβρίου 1973.

Εκείνη η διοργάνωση ήταν κομματάκι περίεργη – κυρίως, γιατί οι ταινίες ήταν μοιρασμένες ανάμεσα στον λεγόμενο «παλιό» ή καλύτερα «εμπορικό» και τον «νέο» κινηματογράφο.

Υπήρχε λοιπόν «Ο Ιωάννης ο Βίαιος» της Τώνιας Μαρκετάκη, αλλά υπήρχε και «Ο Αποστάτης» του Φαίδωνα Γεωργίτση, υπήρχε ο «Τόπος Κρανίου» του Κώστα Αριστόπουλου, αλλά υπήρχαν και οι «Μεταμορφώσεις» του Γιάννη Κοκκόλη, υπήρχε το «Λάβετε Θέσεις» του Θόδωρου Μαραγκού, αλλά υπήρχε και «Ο Επισκέπτης» του Γιώργου Μιχαηλίδη, υπήρχε το «Μαύρο-Άσπρο» των Θανάση Ρεντζή-Νίκου Ζερβού, αλλά υπήρχε και «Ο Βάλτος» του Ντίνου Δημόπουλου...

«Ο Βάλτος»: η ταινία του Ντίνου Δημόπουλου από το 1973, με την Βέρα Κρούσκα και τον Γιώργο Τζώρτζη Facebook Twitter
Δημήτρης Μαλαβέτας και Μόνα Λίζα Άρμπι στον «Βάλτο» (1973) του Ντίνου Δημόπουλου

Πάντως και οι ταινίες που δεν ανήκαν στον «νέο» κινηματογράφο ήταν επηρεασμένες από το κοινωνικοπολιτικό κλίμα της εποχής, επιχειρώντας να πολιτικολογήσουν κι εκείνες, αλλά μ’ έναν τρόπο που παρέπεμπε στην πιο «εμπορική» οπτική (και αισθητική). Τούτο μπορεί να τις καθιστούσε λιγότερο ενδιαφέρουσες από τις πιο «καλλιτεχνικές», αλλά δεν σημαίνει πως ήταν και για γιουχάισμα.

Πάντως, το δισυπόστατο εκείνου του φεστιβάλ φαινόταν ακόμη και στα ονόματα των στελεχών της κριτικής επιτροπής, που ήταν κάπως «άνισα». Πιο συγκεκριμένα την αποτελούσαν οι: Γ.Π. Σαββίδης (ο γνωστός καθηγητής πανεπιστημίου της νεότερης ελληνικής φιλολογίας, που τότε είχε παραιτηθεί από τη θέση του), Βίκτωρ Μιχαηλίδης (παραγωγός), Γιώργος Τζαβέλλας (σκηνοθέτης), Ρένα Βελισσαρίου (κριτικός κινηματογράφου), Μίμης Πλέσσας (μουσικοσυνθέτης), Αλέκα Κατσέλη (ηθοποιός), Νίκος Σαχίνης (ζωγράφος), Δήμος Σακελλαρίου (τεχνικός κινηματογράφου), Νίκος Φώσκολος (σεναριογράφος) και Νίκος Αρβανίτης (προϊστάμενος διευθύνσεως κινηματογραφίας του Υπουργείου Βιομηχανίας, κυβερνητικός επίτροπος).

«Ο Βάλτος»: η ταινία του Ντίνου Δημόπουλου από το 1973, με την Βέρα Κρούσκα και τον Γιώργο Τζώρτζη Facebook Twitter
Η Ρίτα Μπενσουσάν στον «Βάλτο» (1973) του Ντίνου Δημόπουλου

Πέρα από την επιτροπή, όμως, υπήρχε και ο κόσμος, και βασικά ο εξώστης του θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, που είχε αυτονομηθεί και που έδινε τα δικά του «βραβεία». Όπως έγραφε και η Σούλα Αλεξανδροπούλου στα «Επίκαιρα» της εποχής:

«Το κοινό νεανικό σχεδόν στο σύνολό του δεν φαίνεται, φέτος, διατεθειμένο, να δεχθεί καμιά “χρυσή μετριότητα”, να συγχωρήσει καμιά καλλιτεχνική απάτη ή να εγκρίνει δουλειά, που δεν αγγίζει την προβληματική του».

«Ο Βάλτος» αποδοκιμάζεται, αλλά όχι τόσο –ίσως γιατί η ταινία ανήκε σ’ έναν σεβαστό σκηνοθέτη του παλιού σινεμά– όσο θα αποδοκιμάζονταν οι «Μεταμορφώσεις» και «Ο Αποστάτης» (που ήταν πιο ευάλωτες από πλευράς ονομάτων), ταινίες στις οποίες τα γιουχαΐσματα θα πήγαιναν «σύννεφο» εξοργίζοντας το κοινό, που θα έβγαινε εκτός ορίων. Προκαλούνται επεισόδια με άλλα λόγια, με τους χωροφύλακες να απομακρύνουν θεατές από την αίθουσα δια της βίας.

«Ο Βάλτος»: η ταινία του Ντίνου Δημόπουλου από το 1973, με την Βέρα Κρούσκα και τον Γιώργο Τζώρτζη Facebook Twitter
Lobby card της ταινίας «Ο Βάλτος» (1973) του Ντίνου Δημόπουλου

Ποιο ήταν, όμως, το στόρι του «Βάλτου» (σενάριο Ντίνος Δημόπουλος και Λάζαρος Μοντανάρης); Όπως αναγραφόταν στο επίσημο πρόγραμμα:

«Ο Βασίλης (Κώστας Ναός) και ο Αλέξης (Δημήτρης Μαλαβέτας), που διευθύνουν μια οικοδομική επιχείρηση, αποφασίζουν να φύγουν στο εξωτερικό με ένα μικρό αεροπλάνο, παίρνοντας μαζί τους 45.000.000 δραχμές, που τους εμπιστεύθηκαν φτωχοί βιοπαλαιστές, για να τους χτίσουν διαμερίσματα. Θα τους ακολουθήσει και η υπάλληλός τους Λένα (Βέρα Κρούσκα), που την τελευταία στιγμή δειλιάζει, γιατί σκέφτεται τον Δημήτρη (Γιώργος Τζώρτζης), που συνδεόταν μαζί του αισθηματικά. Τελικά οι δύο απατεώνες αναγκάζονται να απαγάγουν τον Δημήτρη, για να αναγκάσουν και την Λένα να τους ακολουθήσει. Εκείνη ρίχνει το αεροπλάνο σ’ ένα βάλτο και τα χρήματα χάνονται μέσα στον βούρκο. Οι τέσσερίς τους καταφεύγουν σ’ ένα φάρο, όπου μένει ο Μανώλης (Νότης Περγιάλης) με την γυναίκα του (Ρίτα Μπενσουσάν) και την κόρη του (Μόνα Λίζα Άρμπι). Οι δύο γυναίκες σχεδιάζουν να φύγουν από τον φάρο, μαζί με έναν παλιό κακοποιό (Γιάννης Βόγλης), που εκβιάζει τον Μανώλη. Τελικά, την λύση στο όλο δράμα δίνει η Λένα, αφού δεν φεύγουν από τον νου της οι φτωχοί βιοπαλαιστές».

«Ο Βάλτος»: η ταινία του Ντίνου Δημόπουλου από το 1973, με την Βέρα Κρούσκα και τον Γιώργο Τζώρτζη Facebook Twitter
Γιώργος Τζώρτζης και Βέρα Κρούσκα στον «Βάλτο» (1973) του Ντίνου Δημόπουλου

Η αλήθεια είναι πως ο «Βάλτος» δρα καλύτερα σαν αλληγορία, παρά σαν περιπέτεια. Έτσι, αν ο Ντίνος Δημόπουλος επέμενε περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση τα αποτελέσματα θα ήταν, σίγουρα, πολύ καλύτερα. Θέλουμε να πούμε πως σαν περιπέτεια η ταινία δεν παρουσιάζει κάτι το ιδιαίτερο –μάλλον είναι βαρετή–, ενώ αν δεις πίσω απ’ όσα προβάλλονται, σ’ ένα πρώτο επίπεδο, ίσως ανακαλύψεις κάποια από εκείνα τα νοήματα, που κάνουν τον «Βάλτο» ενδιαφέροντα.

Κατ’ αρχάς οι περισσότεροι ήρωες είναι μαζί καλοί και κακοί, και πάντως οι λόγοι που έγιναν ορισμένοι απ’ αυτούς κακοί ήταν κοινωνικής φύσεως – δεν γεννήθηκαν έτσι. Επί τούτου, η γερμανική κατοχή στιγματίζεται ως η ιστορική περίοδος, που διέλυσε τις ζωές των ανθρώπων, αφήνοντας ανεπούλωτα τραύματα. Όνειρα κατεστραμμένα από εκείνα τα χρόνια επιζητούν εκδίκηση, δεκαετίες μετά, καταστρέφοντας όνειρα άλλων.

Ο άνθρωπος θέλει να ξεφύγει από τη μιζέρια, από μια ζωή χωρίς προοπτική, θέλει να κάνει το άλμα προς τα πάνω, αλλά ο αληθινά λαϊκός άνθρωπος δεν μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε αριβίστα, δίχως να ελέγχεται από κάπου. Υπάρχουν ηθικές αρχές, που θα έρχονται και θα επανέρχονται και που θα τον γειώνουν με την πραγματικότητα.

«Ο Βάλτος»: η ταινία του Ντίνου Δημόπουλου από το 1973, με την Βέρα Κρούσκα και τον Γιώργο Τζώρτζη Facebook Twitter
Κώστας Ναός και Βέρα Κρούσκα στον Πύργο των Αθηνών, στον «Βάλτο» (1973) του Ντίνου Δημόπουλου

Οι σχέσεις, ερωτικές και άλλες, και οι χαρακτήρες των ανθρώπων είναι πολύπλοκες και πολύπλοκοι. Ο πατέρας σκοτώνει τον βιαστή της ανήλικης κόρης του, αλλά δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να παραδοθεί στη δικαιοσύνη. Προτιμά να εκβιάζεται, για να μην μαθευτεί τι έκανε και καταλήξει στη φυλακή. Η φτωχή αγαπάει τον πλούσιο αληθινά, αλλά η πλούσια αγαπιέται για τα λεφτά της. Όσο είσαι γερός και προσφέρεις είσαι καλοδεχούμενος, αν βρεθείς όμως σε μειονεκτική θέση δεν μετράς, μετατρέπεσαι σε «βάρος». Μια κοινωνία όσο μικρή κι αν είναι δεν μπορεί να είναι ιδανική. Υπάρχουν σχέσεις που την καθορίζουν – διεκδίκησης, υποταγής, συμφερόντων. Όσο και αν αγωνίζεσαι, αν το περιρρέον κλίμα είναι βαλτωμένο δύσκολα θα μπορέσεις να ανεβείς. Η κρίση δεν εμπεριέχει την ευκαιρία, απεναντίας καταρρακώνει τους πάντες (ο κανόνας είναι αυτός). Η ευκαιρία αναδύεται μόνον όταν η κοινωνία ανεβαίνει συνολικά, αλλιώς μένεις, εκεί, κολλημένος στον βάλτο. Τέτοια διαχρονικά νοήματα ξεπροβάλλουν μέσα από την ταινία του Ντίνου Δημόπουλου.

«Ο Βάλτος»: η ταινία του Ντίνου Δημόπουλου από το 1973, με την Βέρα Κρούσκα και τον Γιώργο Τζώρτζη Facebook Twitter
Ο Γιάννης Βόγλης και οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές στον «Βάλτο» (1973) του Ντίνου Δημόπουλου

«Ο Βάλτος», που ήταν γυρισμένος στο μεγαλύτερο μέρος του στον βορειοανατολικό Αμβρακικό Κόλπο, στον Φάρο της Κόπραινας (και σ’ ένα μικρότερο στον νεότευκτο, τότε, Πύργο των Αθηνών) δεν έλαβε κανένα από τα βασικά βραβεία του φεστιβάλ. Από σπόντα μόνον θα μπορούσε να πει κάποιος πως βραβεύθηκε, μέσω της τιμητικής διάκρισης που θα δινόταν στον Γιώργο Αρβανίτη, για την φωτογραφία του στις ταινίες «Τόπος Κρανίου», «Ο Βάλτος», «Ιωάννης ο Βίαιος» και «Ο Μεγάλος Ερωτικός».

Αν υπήρχε, όμως, «βραβείο τραγουδιού» (όχι μουσικής αναγκαστικά), αυτό θα πήγαινε οπωσδήποτε στο τραγούδι του Γιώργου Χατζηνάσιου (σε στίχους Ντίνου Δημόπουλου) «Ήλιε μην κοιτάς (Ο βάλτος)», με τη φωνή της Δήμητρας Γαλάνη, που θα συνέπαιρνε ήδη από τους τίτλους της ταινίας και που θα το άκουγε ο κόσμος και από το LP «Διαδρομή» [ΕΜΙ / Columbia, 1973] (του Χατζηνάσιου), όπως και από ένα 45άρι, που θα κυκλοφορούσε την επόμενη χρονιά.

«Ο Βάλτος»: η ταινία του Ντίνου Δημόπουλου από το 1973, με την Βέρα Κρούσκα και τον Γιώργο Τζώρτζη Facebook Twitter
Βέρα Κρούσκα, Κώστας Τσιάνος (με γυρισμένη την πλάτη) και Δημήτρης Μαλαβέτας στον «Βάλτο» (1973) του Ντίνου Δημόπουλου

«Ο Βάλτος» θα βγει στις αίθουσες στις 8 Οκτωβρίου 1973 (ακριβώς πριν από 50 χρόνια), κόβοντας 106.741 εισιτήρια στις αίθουσες πρώτης προβολής Αθηνών, Πειραιώς και περιχώρων (όγδοη ταινία σε εισπράξεις από τις 44 της σεζόν), ενώ θα προβαλλόταν και στο εξωτερικό ως “The Swamp”.

Να πούμε, τέλος, πως για την ταινία είχε πέσει πολύ γερό προμόσιον από τα μίντια της εποχής, με το περιοδικό «Φαντάζιο» να πρωτοστατεί, αφού μέσα σε οκτώ διαδοχικά τεύχη, από τις 2 Οκτωβρίου έως και τις 20 Νοεμβρίου του ’73, θα δημοσιεύονταν εκεί μια μυθιστορηματική εκδοχή του σεναρίου, μαζί με ωραίες έγχρωμες φωτογραφίες.

ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Ο ΒΑΛΤΟΣ (ΤΙΤΛΟΙ) (φωνή ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ) 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H ταινία «Αναζήτησις...» του Ερρίκου Ανδρέου από το 1972, με την Έλενα Ναθαναήλ, τον Άγγελο Αντωνόπουλο και την έξοχη μουσική του Γιάννη Σπανού

Οθόνες / «Αναζήτησις...»: Η cult ταινία του Ερρίκου Ανδρέου από το 1972 με την έξοχη μουσική του Γιάννη Σπανού

Μια ερωτική, κοινωνική και αστυνομική περιπέτεια με την Έλενα Ναθαναήλ και τον Άγγελο Αντωνόπουλο που ανατέμνει τον τρόπο ζωής του τζετ-σετ και την εξουσιαστική επιβολή του στις κατώτερες τάξεις.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM