Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
Πάνος Μαλακτός, “SADBOI” (CY). Φωτ.: Παύλος Βρυωνίδης
0

Το συνειδητό σώμα είναι ο άξονας του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Χανίων, που ανανεώνει το ραντεβού του με το κοινό για 13η χρονιά στη διοργάνωση Dance Days Chania για να γιορτάσει τη ζωή χορεύοντας. Το φεστιβάλ αισθάνεται, αποκωδικοποιεί, ακούει τους παλμούς σωμάτων σε αναμονή, εξέγερση, σωμάτων σε αμφισβήτηση, εγρήγορση αλλά και αφύπνιση. Παρακολουθεί τις μετατοπίσεις τους στον χώρο και στον χρόνο. 

Το DDC φιλοξενεί παραστάσεις δημιουργών από 8 χώρες, παρουσιάζοντας διαφορετικές πτυχές της σύγχρονης χορευτικής σκηνής και δημιουργίας. Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης», στην καρδιά της παλιάς πόλης, αλλά και σε επιλεγμένα σημεία και γειτονιές. 

Η φετινή διοργάνωση επικεντρώνεται στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για επικοινωνία, έρευνα και δημιουργία, δίνοντας χώρο σε νέες/ους αλλά και έμπειρες/ους καλλιτέχνες. Συνάπτει νέες συνεργασίες και συνεχίζει να επενδύει στην εξωστρέφεια, την εκπαίδευση και τη σχέση με την τοπική και διεθνή κοινότητα.

To Dance Days Chania προσκαλεί έργα δυναμικά, με γενναίες θέσεις, ρομαντικές, τολμηρές αλλά πάντα ανθρώπινες, με ενσυναίσθηση, ευαισθησία και έντονο προβληματισμό μπροστά σε έναν κόσμο διαρκώς μεταβαλλόμενο.

Προσκαλεί έργα δυναμικά, με γενναίες θέσεις, ρομαντικές, τολμηρές αλλά πάντα ανθρώπινες, με ενσυναίσθηση, ευαισθησία και έντονο προβληματισμό μπροστά σε έναν κόσμο διαρκώς μεταβαλλόμενο. Προκαλεί και συμμετέχει σε αυθεντικές συνομιλίες και αντιστέκεται στα στερεότυπα, την καθήλωση, τους αποκλεισμούς, επιδιώκοντας συνδέσεις, συνειδητές αναζητήσεις, ειλικρινείς συνομιλίες.

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
Ηλίας Χατζηγεωργίου, “A BOUNCE 4 MEN” (GR). Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Το 13ο Dance Days Chania παρουσιάζει 17 παραστάσεις, 12 σεμινάρια, την ενότητα «Νέοι δημιουργοί και δημόσιος χώρος», διήμερο Video Dance (26.07 & 02.08), διακρατικό καλλιτεχνικό residency σε συνεργασία με τη Στέγη Χορού Λεμεσού, ημερίδα με θέμα «Σώμα στον δημόσιο χώρο ως βίωμα και ως πράξη» σε συνεργασία με τη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Π.Κ. (23.07, KAM) καθώς και έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής από παιδιά και εφήβους με θέμα «Το δικό μου σώμα μιλά» (21.07 -30.07, Αγ. Ρόκκος), απόρροια του προγράμματος που υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία του δήμου Χανίων από τον Απρίλιο του 2023.

H έναρξη του προγράμματος των παραστάσεων θα γίνει στις 22 Ιουλίου στην πλατεία Γυαλί Τζαμισί με το έργο «The Sad-Mad Method» από τη Cia Carla Sistere (ES), μια παράσταση για όλη την οικογένεια, που μοιάζει βγαλμένη από ταινία βωβού κινηματογράφου. Η βραδιά θα ολοκληρωθεί με την παράσταση «A Signal that Travels Down Through Your Heart episode #1» της Εύας Γεωργιτσοπούλου. «Ένα κινητικό εγκώμιο στη ρομαντική αγάπη, όπου οι στερεοτυπικές αφηγήσεις για τον έρωτα υπολείπονται».

Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσουν έργα που αφορούν μικρές καθημερινές μας στιγμές, το γυναικείο σώμα ως πεδίο μαχών, τον έρωτα, τον θάνατο και την απώλεια, την κατάρριψη των στερεοτύπων κ.ά.

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
M Studio, “Elevator” (RO).

Στο έργο «Elevator» από τους M Studio (RO) συναντάμε σκηνές που διαδραματίζονται σε ένα ασανσέρ και μπορεί, ή και όχι, να έχουμε ζήσει, όπου 3 ερμηνευτές  ξεδιπλώνουν το κινησιολογικό τους λεξιλόγιο σε 4 τ.μ. Στις 24 Ιουλίου, το «The Rite» των Compagnia Naturalis Labor (IT) και το «AMAE» των Eliana Stragapede & Borna Babic (BE) θέτουν θεμελιώδη ερωτήματα όπως το ιερό και το βέβηλο, η φροντίδα και η εμμονή. Στη συνέχεια οι Teatr A Part από την Πολωνία με την παράσταση «Four More» φέρνουν τέσσερις γυναίκες επί σκηνής, ως χορεύτριες, ως γλυπτά, ως μαχήτριες, ως κάθε ρόλο που τους αναλογεί.

Το «Vulture» από την Ching-Ying Chien (UK/TW) πραγματεύεται την ελευθερία και τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, έχοντας ως αφορμή έναν θιβετιανό μύθο για τους γύπες. Το έργο της ερμηνεύτριας της ομάδας του Akram Khan επιλέχθηκε και παρουσιάστηκε στο Aerowaves, SpringForward 2023. Στις 28 Ιουλίου δύο παραγωγές από την Κύπρο μας μεταφέρουν σε μια «άλλη διάσταση». Οι bytheway productions με το «The Awesome Performance» και η Julia Anna Brendle με το «Radical Kindness» επεκτείνουν τα όρια της performance και της ηλικίας, αναζητούν το «δέος» και καλούν το σώμα να θυμηθεί.

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
Ching-Ying Chien, “Vulture” (TW/UK).

Η Αναστασία Βαλσαμάκη στο έργο «W REST L ING», θέτοντας στο επίκεντρο τους διαφορετικούς τρόπους να εννοήσει κανείς την πάλη, μας μεταφέρει σε ένα underground πάρτι. Ένα πάρτι που συνεχίζεται και την επόμενη ημέρα μέσα από μια μικρή ιστορία για δύο στο έργο «Last Night You Forgot an Onion in my Pocket» της Agnese Bargero (IT) στην πλατεία Κατεχάκη και μας εισάγει στο θέατρο για το «A BOUNCE 4 MEN» από την ομάδα του Ηλία Χατζηγεωργίου. «Πίσω από τα στερεότυπα της ανδροκρατούμενης hip hop κουλτούρας, που ζητά αποδείξεις δύναμης, επικράτησης και εξουσίας, τέσσερις άνδρες μάχονται για να βρουν τον παλμό τους και να οδηγηθούν σε κάτι πιο βαθύ, ουσιώδες και αρχέγονο. Άλλοτε με χιούμορ και αυτοσαρκασμό και άλλοτε με σκληρότητα, βία και φόβο».

Στις 31 Ιουλίου, σε μια βραδιά με στόχο την κατάρριψη των στερεοτύπων και την αποδοχή, ο Πάνος Μαλακτός (CY) με το έργο «SADBOI» και οι Αμάλια Μπένετ, Αντιγόνη Γύρα, Κινητήρας με το «ehS Came from Another Planet» συναντιούνται. Ένα σόλο για την ετερότητα και μια «διφορούμενη και σύνθετη αφήγηση, η οποία διερευνά το σεξ, τον έρωτα και τη θλίψη στην πλήρως τεχνολογική και σεξουαλικοποιημένη μεταμοντέρνα εποχή» έρχονται να συνομιλήσουν και να «ταράξουν τα νερά».

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
Αναστασία Βαλσαμάκη, “W REST L ING” (GR). Φωτ.: Albert Vidal

Οι βραδιές παραστάσεων του 13ου Dance Days Chania ολοκληρώνονται την Τρίτη 1η Αυγούστου με 3 ντουέτα. Το «In the Country of Last Things» της Elena Cattardico (DE/IT) «πηγάζει από ένα ξεκαρδιστικό ανέκδοτο που περιλαμβάνει ένα καλάθι με ψώνια, ένα παιδί που κοιμάται και μια μητέρα χωρίς καροτσάκι…». Οι Bente Bulens & Beata Rekemova (BE/SK) στο «Attracted by Repulsion» δημιουργούν έναν «μαγνητικό χώρο», μέσα στον οποίο δύο σώματα προσπαθούν να συνδεθούν μεταξύ τους. Τέλος, ο Adriano Bolognino (IT) με το έργο «Come Neve» επιχειρεί να «εισβάλει στον θεατή με μια ξαφνική χιονόπτωση σωμάτων σε κίνηση, κάνοντας τον χρόνο να σταματήσει σε μια κατάσταση γαλήνιας περισυλλογής. Ένα έργο που συντίθεται ως έργο με βελονάκι: μια περίπλοκη αλλά εξελιγμένη πλοκή, μια συνειδητή ύφανση που δημιουργεί νέες μορφές».

Για 5η συνεχή χρονιά η ενότητα «Νέοι δημιουργοί και δημόσιος χώρος» στοχεύει στην ενίσχυση, φιλοξενία, εξέλιξη και παρουσίαση 2 project εν εξελίξει. Σε άρρηκτη σύνδεση με σημεία της πόλης, το DDC προσφέρει χώρο για έρευνα σε νέες/ους δημιουργούς από την Ελλάδα και παράλληλα στους κατοίκους της πόλης και τους επισκέπτες της τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα έργο σε όλα του τα δημιουργικά στάδια. Οι δράσεις έχουν ελεύθερη είσοδο.

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ περιλαμβάνει διήμερο αφιέρωμα στην ενότητα Video Dance, στις 26 Ιουλίου και 2 Αυγούστου, όπου περισσότερα από 28 επιλεγμένα έργα θα προβληθούν σε επιλεγμένα σημεία της πόλης. Οι δράσεις έχουν ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
Agnese Bargero, “Last Night you Forgot an Onion in my Pocket” (IT). Φωτ.: Agnese Bargero

Αναπόσπαστο μέρος του Dance Days Chania αποτελεί το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα, με σεμινάρια τα οποία αφορούν επαγγελματίες, ερασιτέχνες, σπουδαστές, εφήβους και κάθε ενδιαφερόμενο. Οι εγγραφές στα σεμινάρια συνεχίζονται.

Το DDC για δεύτερη χρονιά θα υλοποιήσει το διακρατικό καλλιτεχνικό residency σε συνεργασία με τη Στέγη Χορού Λεμεσού, κατά τη διάρκεια του οποίου δύο δημιουργοί, μία Κύπρια και μία Ελληνίδα, θα έχουν ευκαιρία να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν από κοινού ένα εν εξελίξει project το οποίο θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του 13ου Dance Days Chania. Τον Σεπτέμβριο το residency θα συνεχιστεί στη Λεμεσό, όπου και θα παρουσιαστεί η εξέλιξή του στο Open House Festival της Στέγης Χορού Λεμεσού.

Το Dance Days Chania διοργανώνεται από τον Σύλλογο Εκφραστικού Χορού Συν-Κίνηση από το 2011 με εθελοντική εργασία των μελών του. Το 13ο Dance Days Chania έχει ως συν-διοργανωτές τον δήμο Χανίων –ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ– και την Περιφέρεια Κρήτης - Π.Ε. Χανίων. Λαμβάνει την ευγενική υποστήριξη του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, του Instituto Cervantes Atenas και του υφυπουργείου Πολιτισμού της Κύπρου. Συνεργαζόμενοι φορείς είναι η Εφορεία Αρχαιοτήτων Χανίων, η Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Διεύθυνση του δήμου Χανίων και η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση.

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
bytheway productions, “The Awesome Performance” (CY). Φωτ.: Αριάνα Μαρκουλίδου

Το αναλυτικό πρόγραμμα του φεστιβάλ

22.07
Cia Carla Sistere, “The Sad-Mad Method” (ES) - Πλατεία Γιαλί Τζαμισί
--Είσοδος ελεύθερη—
*Με την υποστήριξη του Instituto Cervantes Atenas.
Εύα Γεωργιτσοπούλου, “A SIGNAL THAT TRAVELS DOWN THROUGH YOUR HEART episode #1” (GR/DE)

23.07
M Studio, “Elevator” (RO)

24.07
Compagnia Naturalis Labor, “The Rite” (IT) 
Eliana Stragapede & Borna Babic, “AMAE” (BE)

25.07
Teatr A Part, “Four More” (PL)

27.07
Ching-Ying Chien, “Vulture” (TW/UK)

28.07
bytheway productions, “The Awesome Performance” (CY) 
Julia Brendle, “Radical kindness” (CY/DE) 
*Με την υποστήριξη του υφυπουργείου Πολιτισμού Κύπρου

29.07
Αναστασία Βαλσαμάκη, “W REST L ING” (GR)

30.07
Agnese Bargero, “Last night you forgot an onion in my pocket” (IT) | Πλατεία Κατεχάκη
Ηλίας Χατζηγεωργίου, “A BOUNCE 4 MEN” (GR)
*Μία παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων 9. Η παρουσίαση στο DANCE DAYS CHANIA υποστηρίζεται από το «Πρόγραμμα Εξωστρέφεια» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

31.07
Αμάλια Μπένετ, Αντιγόνη Γύρα, Κινητήρας, “ehS came from another planet” (GR) 
Πάνος Μαλακτός, “SADBOI” (CY) 

01.08
Bente Bulens & Beata Rekemova, “Attracted by repulsion” (BE/SK)
Elena Cattardico, “In The Country of Last Things” (IT/DE)
Adriano Bolognino, “Come Neve” (IT) 



 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

29ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Όσα θα δούμε στη φετινή διοργάνωση

Πολιτισμός / 29ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Όσα θα δούμε στη φετινή διοργάνωση

Η χορογράφος και καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ Λίντα Καπετανέα ανακοίνωσε το πρόγραμμα και το θέμα που διατρέχει τις φετινές εκδηλώσεις, με τίτλο «Επιστροφή στο Σώμα».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σύγχρονος χορός στην Πειραιώς 260

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Σύγχρονος χορός στην Πειραιώς 260

H Πειραιώς 260 παίρνει φωτιά με όλες τις εκφάνσεις του σύγχρονου χορού, από χιπ-χοπ και street dance μέχρι πειραματικές χορογραφίες με έντονο ρυθμό και corps de ballet, που τονίζει τη δύναμη της διαφορετικότητας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Ευαγγελάτου

Θέατρο / Κατερίνα Ευαγγελάτου: «Δίνω τον καλύτερο μου εαυτό για την καλλιτεχνική κοινότητα, με τρομερή αυταπάρνηση»

Η σκηνοθέτις και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου κάνει έναν απολογισμό της πρώτης τριετίας της θητείας της, απαντά στην κακόβουλη κριτική και αποκαλύπτει τι θα δούμε στον «Ιππόλυτο» που ετοιμάζει για την Επίδαυρο.
ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ