Μια παράσταση αφιερωμένη στο πριν και -κυρίως- στο μετά των παραστάσεων της Επιδαύρου

Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
0

«Τι σου αρέσει πιο πολύ στην Επίδαυρο;» είχα ρωτήσει πριν από τριάντα χρόνια μια διάσημη και σεβαστή δημοσιογράφο που δεν έχανε παράσταση στον «ιερό χώρο». Καθόμασταν έξω, στο πεζοδρόμιο του Λεωνίδα, που οι θίασοι το λένε «παραλία» και στο οποίο κάθονται μετά το φαγητό και μέσα στην ησυχία, όταν οι περισσότεροι έχουν πάει στην «Παλιά» (δηλαδή την Παλαιά Επίδαυρο) και στο Καπάκι, και με κοίταξε με αληθινή απορία. «Το μετά, φυσικά», μου είπε, «εννοείται, όλοι για το μετά είμαστε εδώ».

Αυτό το «μετά», λοιπόν, αλλά και το πριν από την παράσταση, και το ανάμεσα, αυτά που συμβαίνουν τις έναστρες καλοκαιρινές νύχτες στην Επίδαυρο, στις πρόβες, στα καμαρίνια και μετά την πρεμιέρα στις χασαποταβέρνες, αυτό το βακχικό πανηγύρι των απόψεων, των συμφιλιώσεων, των δηλώσεων και των παραλειπόμενων της ματαιοδοξίας, της φρεναπάτης της επιτυχίας, φέρνει στη σκηνή του Ρεξ-«Μαρίκα Κοτοπούλη» ο Νίκος Καραθάνος με την καινούργια του δουλειά Μια νύχτα στην Επίδαυρο, που θα κάνει πρεμιέρα στις 22 Απριλίου.

Είναι μια βραδιά που συμβαίνει στη ζωή μας, αλλά είναι και όλη η ζωή μας σε μια βραδιά, για εμάς που δεν είμαστε ηθοποιοί αλλά έχουμε κοστούμια και σκηνικό και λόγια που κάνουν εντύπωση και θαυμαστές και εχθρούς και ματαιώσεις και φιλοδοξίες και πόνους κρυφούς.

Η πρόβα έχει στηθεί σε έναν χώρο της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Έχουν φτάσει από το Λυγουριό τραπέζια από τον Λεωνίδα, που θα είναι βασικό κομμάτι του σκηνικού της παράστασης.

Αυτά τα τραπέζια –που αν ήταν κεραίες θα είχαν καταγράψει όλο το ατέρμονο, επαναλαμβανόμενο κάθε καλοκαίρι τσίρκο της ανθρώπινης συμπεριφοράς– με την κολλημένη τσίχλα που μασούσε νευρικά ο θεατής σε όλη την παράσταση –και κάπως το σεβάστηκε το μάρμαρο του αρχαίου θεάτρου και ήρθε και την κόλλησε εδώ–, που αν είχαν αυτιά και στόμα χίλιοι Αριστοφάνηδες θα ξεπηδούσαν από μέσα τους.

Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη στις πρόβες της παράστασης. Φωτ.: Αργυρώ Μποζώνη/LifO

Από αυτή την προνομιούχα θέση στο τραπέζι με την πινακίδα «Αγκαζέ» και το όνομά σου, δίπλα στο κεντρικό, το πιο μεγάλο τραπέζι της σκιερής αυλής, που γράφει «Θίασος», βλέπεις να εκτυλίσσονται πράγματα και θάματα και σημεία και τέρατα και αντηχεί με τα λόγια του ηθοποιού μπροστά σου η ευχή και κατάρα: «Κάνε, Θεέ μου, αυτή η χώρα να σταματήσει να ασχολείται με το θέατρο». Μάταιη η επίκληση σε κουφούς θεούς.

Το θέατρο είναι εδώ, μπροστά μας, ατόφιο, αλαφροΐσκιωτο και ανεμοδαρμένο. Και πληγωμένο, ατίθασο και συγκινητικό, δειλό και φοβισμένο και θαρραλέο και ακαταμάχητο. Είναι εδώ μέσα από τα πρόσωπά του και τα ξεσπάσματά τους, που μοιάζουν να αναβλύζουν χοές στους θεούς της τσίκνας και των κοψιδιών και των αναμμένων κάρβουνων από τις ψησταριές τριγύρω, με έναν κούκο να ακούγεται μετά την παράσταση από το έρημο πια και ήσυχο, αιώνια αδιατάρακτο αρχαίο θέατρο.

Παρελαύνουν όλα τα κλισέ που λατρεύουμε: «Η παράσταση είσαι εσύ», «ευτυχώς είδαμε φέτος μια παράσταση», «έπεσε το θέατρο όταν βγήκες», «το κοινό μίλησε», «εσύ, αγάπη μου, είσαι όλο εσύ», «μας πέθανες απόψε» και ανάμεσα σε αυτά τα λόγια ιδού ο θίασος, ο θεσπέσιος και αδικαίωτος και εγωμανής και καμένος και υπερχρεωμένος από αποτυχίες και επιτυχίες, να παρελαύνει μπροστά μας σε μια σειρά σκηνών που μας δείχνουν χωρίς αναστολές τον πανικό του ηθοποιού πίσω από το κοστούμι του διάσημου σκηνογράφου και την αγωνία του πίσω από την υπογραφή του διάσημου σκηνοθέτη, με τον πιο κωμικό, συγκινητικό και βαθιά σατιρικό τρόπο.

Διαδραματίζεται μπροστά μας με καταιγιστική ταχύτητα μια συναρπαστική κωμωδία, γιατί ο Νίκος Καραθάνος το πονάει το σινάφι του και ζει μέσα σε αυτό, και έχει θάρρος να το κοιτάξει και από την πλευρά του θεατή. Και η Λένα Κιτσοπούλου, που υπογράφει το κείμενο, μέσα σε αυτό γεννήθηκε και μεγάλωσε και ζει, και με αυτό βασανίζεται.

Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Χάρις Αλεξίου. Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Φωτ.: Βασίλης Παπαβασιλείου

Η σαλεμένη πρωταγωνίστρια, εκστασιασμένη από τον διήμερο θρίαμβό της, και οι κόλακες γύρω της, η ανταγωνίστρια και το μεγαλύτερο δικό της χειροκρότημα –δυστυχώς προερχόμενη από τον χώρο της τηλεοπτικής επιτυχίας–, ο σκηνογράφος που «είναι δυο χέρια με δάχτυλα», ο παραγνωρισμένος «σοφός» που επαναλαμβάνει μονότονα «ήθελε κόψιμο», οι αδιανόητες περούκες –«αυτές είναι μαλλιά, όχι αστεία»–, ο ενδυματολόγος που τον υμνεί η πρωταγωνίστρια.

Οι συζητήσεις-κραυγές: «Ποιος έχει δει περισσότερο θέατρο εδώ;». Ποιος είδε τον «Στέκερ» και τη Σαουμπίνε και τον «Βερχόβεν» και τον «Νοκοτόμι» και τον «Φέρκεν Ντένκερ Μπέζφοφ» και τον «Μπερλικόφσκι»; Ποιος έφαγε τον πολιτισμό με το κουτάλι; Οι ταπεινές δηλώσεις: «Έκανα μια δουλειά, πήρα τις οδηγίες του σκηνοθέτη μου». Και οι τρομερές δηλώσεις: «Περίμενα, νομίζεις, τέτοια ανταπόκριση, να φωτογραφίζομαι δίπλα στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας;».

Ανάγνωση βιογραφικών με τρομερά σεμινάρια, και ζάναξ, πολλά ζάναξ, για να αντέξεις την πίεση της δουλειάς, και της δημοσιότητας και της φήμης και του αβέβαιου αύριο. «Είναι πρωταθλητισμός η Επίδαυρος, και μικρό δεν υπάρχει, να το γνωρίζεις. Μικρός ρόλος δεν υπάρχει, μικροί άνθρωποι υπάρχουν».

«Τι φεστιβαλάρα έχω εγώ», κραυγάζει η υπεύθυνη της Επιδαύρου, που μετρά την επιτυχία με τα πούλμαν, με το μποτιλιάρισμα μέχρι την Παλιά. Είναι και ο υπουργός που άλλα είπε στους ηθοποιούς και άλλα σε μια δημοσιογράφο, ότι καθόλου δεν του άρεσε και βαρέθηκε, αλλά γενικά όποιος βαρέθηκε είναι ασήμαντος απόψε.

Σημασία έχει ο θρίαμβος της βραδιάς και η πορεία για να φτάσουμε στην ταβέρνα γρήγορα, γιατί έχει σημασία πού και πώς θα κάτσεις στο τραπέζι, αν θα είσαι στην κεφαλή ή ανάμεσα στα πόδια των τραπεζιών και αν θα μπορείς να βγεις από τη θέση σου και να σηκωθείς και να φιληθείς με όσους περνάνε για να υποβάλουν τα σέβη τους, γιατί πώς θα υποβληθούν τα σέβη αν είσαι στριμωγμένος στην άλλη πλευρά του τραπεζιού, ανάμεσα σε δυο βήτα ρόλους που θέλουν να κλέψουν λίγη δόξα, και εν τω μεταξύ η πείνα είναι αδιανόητη, και έχει σκάσει και μια ηθοποιός διάσημη που μπορεί να είναι η Σούζαν Σάραντον αλλά και να μην είναι, γιατί μπορεί να είναι η Σάντρα Μπούλοκ ή η Τζούλιαν Μουρ, αλλά δεν έχει και σημασία.

Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Ο Χρήστος Λούλης στις πρόβες της παράστασης. Φωτ.: Αργυρώ Μποζώνη/LifO
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Η καινούργια δουλειά του Νίκου Καραθάνου «Μια νύχτα στην Επίδαυρο» κάνει πρεμιέρα στις 22 Απριλίου. Φωτ.: Αργυρώ Μποζώνη/LifO

«Έρχονται κάθε χρόνο, καλοί άνθρωποι, δεν λέω, καλοί μα φασαριόζοι, πάω κι εγώ πάνω στο θέατρο, τις βλέπω τις παραστάσεις… ξένοι σκηνοθέτες, αλλά δεν το γεμίζει ο ξένος, ο Έλληνας θέλει τον Έλληνα να δει, να θαυμάσει το πατριωτάκι του, να ‘χει και μετά να θάψει. Ένα χωριό είναι όλοι τούτοι, πιο μικρό από το δικό μας το χωριό είναι όλοι τούτοι μαζί. Άμα τους βάλεις ενωμένους, τους παστώσεις, τι είναι; Ένα χωριό, ούτε μια πλατεία δεν είναι όλοι μαζεμένοι και νομίζουνε αυτοί ότι πάνε ταξίδια μέσα από τις λέξεις και τα αυτά. Τι ταξίδια πάνε;» λέει ο άνθρωπος του χωριού χαζεύοντας τις ορδές που ψάχνουν πάρκινγκ.

Έχει φτάσει η ώρα της παραγγελίας και έχει έρθει και η Έλλη Πασπαλά αυτοπροσώπως να πει συγχαρητήρια, ναι, η Έλλη, που μια παράγοντας την μπερδεύει με τη Σαβίνα Γιαννάτου, όπως μπέρδεψε την Τζούλιαν με τη Σούζαν, και την αποκαλεί «Σαβίνα», γιατί θαυμάζει το έργο της Σαβίνας εννοείται. Και ενώ όλα πάνε κατά διαόλου εμφανίζεται επιτέλους η Βούλα, η μάνα του λόχου, η καρδιά της ταβέρνας, η χρυσοχέρα που τάισε την Παξινού και άλλους θρύλους, και σαν από μηχανής θεός, με το χασαπομάχαιρο στο χέρι για να κοπούν και οι ανοησίες, αρχίζει να παίρνει παραγγελία, ενώ η Έλλη, ή αλλιώς «Σαβίνα», με αγγελική φωνή τραγουδά σε μουσική του Άγγελου Τριανταφύλλου, μπροστά στη στημένη στο βάθρο της μπάντα, το ποίημα της Μάγια Αγγέλου «Still I rise», οδηγώντας μας στην ουτοπία που αχνοφαίνεται στην αργολική νύχτα.

Είναι σαν μια συνέχεια του κωμικού και σπαρακτικού «Δεκαήμερου» αυτή η παράσταση. Είναι μια βραδιά που συμβαίνει στη ζωή μας, αλλά είναι και όλη η ζωή μας σε μια βραδιά, για εμάς που δεν είμαστε ηθοποιοί αλλά έχουμε κοστούμια και σκηνικό και λόγια που κάνουν εντύπωση και θαυμαστές και εχθρούς και ματαιώσεις και φιλοδοξίες και πόνους κρυφούς. Όλα μπορούμε να τα ζήσουμε μια νύχτα στην Επίδαυρο.

Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Έλλη Πασπαλά και Θανάσης Αλευράς. Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Έμιλυ Κολιανδρή και Χρήστος Λούλης. Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Χρήστος Λούλης. Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Έμιλυ Κολιανδρή και Ζέτα Μακρυπούλια. Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Είναι σαν μια συνέχεια του κωμικού και σπαρακτικού «Δεκαήμερου» αυτή η παράσταση. Φωτ.: Αργυρώ Μποζώνη/LifO
Μια νύχτα στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Η Χάρις Αλεξίου στις πρόβες της παράστασης. Φωτ.: Αργυρώ Μποζώνη/LifO
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης
Ο Νίκος Καραθάνος υμνεί το πριν και -κυρίως- το μετά των νυχτών της Επιδαύρου Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης

Δείτε εδώ πληροφορίες για την παράσταση «Μια νύχτα στην Επίδαυρο»

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νίκος Καραθάνος: «Με όλα αυτά, που είναι ζωή, γελάς»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Με όλα αυτά, που είναι ζωή, γελάς»

Τι είναι για αυτόν ο Προμηθέας; Γιατί επιστρέφει στον ακατέργαστο κόσμο της παιδικής ηλικίας για να αφηγηθεί τον μύθο του θεού που έκλεψε τη φωτιά και την έδωσε στους ανθρώπους; Μία συνέντευξη με τον αγαπημένο σκηνοθέτη λίγο πριν από την πρεμιέρα του «Προμηθέα» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου

Portaits 2023 / Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου: «Αυτό που έχει σημασία είναι να αγκαλιαζόμαστε, να κοιταζόμαστε στα μάτια»

Με μια σειρά αξιοσημείωτων ρόλων στο ενεργητικό της, η χαρισματική ηθοποιός συναντήθηκε φέτος με το μεγάλο κοινό μέσω της ερμηνείας της στο «Maestro».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έμιλυ Κολιανδρή

Θέατρο / Έμιλυ Κολιανδρή: «Κάνουμε διαρκώς εμφυλίους, κάθε μήνα σκοτώνουν μια γυναίκα, τελικά κάτι πήγε πολύ λάθος»

Μια συζήτηση για το θέατρο, τη μητρότητα και τα νέα δεδομένα της εποχής με την ηθοποιό που θα υποδυθεί τη βασίλισσα Αμαλία στην παράσταση «Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων» του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρης Φραγκούλης: «Ένας δειλός συμβιβασμένος είμαι»

Portraits 2023 / Χάρης Φραγκούλης: «Ένας δειλός συμβιβασμένος είμαι»

Έχοντας σκηνοθετήσει μια «μη τυπική σύνθεση της Αντιγόνης» που αγαπήθηκε πολύ και καθώς ετοιμάζεται να λάβει το «χρίσμα» από τον Δημήτρη Παπαϊωάννου στη νέα του παράσταση, ο Χάρης Φραγκούλης δίνει πια περισσότερο χώρο στην τρυφερότητα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ