«ΑΠΟ ΤΟ 1982 το DNA μας είναι η δημιουργικότητα», δηλώνει ο CEO της εταιρείας Αργύρης Καρράς. Αυτό που εννοεί είναι ότι από τότε τους άρεσε να δοκιμάζονται στα δύσκολα, με γνώμονα πάντα την υψηλή αισθητική. Σήμερα, με ένα δίκτυο εξαγωγών που εξυπηρετεί τις πιο σημαντικές αγορές της Ευρώπης, της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, της Αυστραλίας και της Αμερικής, διανέμουν προϊόντα αλουμινίου, πάντα με το brand της εταιρείας, πρεσβεύοντας την ελληνική ποιότητα σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η Aluminco έχει συνδυάσει το όνομά της με μεγάλα αρχιτεκτονικά έργα, όπως το μοναδικό ξενοδοχείο Isla Brown Corinthia, που κέρδισε το χρυσό βραβείο στα International Design Awards (IDA) 2022 (από τις πιο σημαντικές διακρίσεις παγκοσμίως στον χώρο της αρχιτεκτονικής – το βραβείο για το Interior Design, Product, Graphic and Fashion Design απονεμήθηκε στο αρχιτεκτονικό γραφείο Εlastic Architects), το νέο τέρμιναλ στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» αλλά και οι μοναδικοί δίδυμοι πύργοι κατοικιών στην πρωτεύουσα του Κοσσυφοπέδιου, Πρίστινα.
Με συνεχείς επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και δίνοντας μεγάλη έμφαση στην Έρευνα και Ανάπτυξη, η εταιρεία έχει εδραιώσει εκατοντάδες προϊόντα αλουμινίου, κάποια μοναδικά στο είδος τους, με πολλές καινοτομίες και ευρεσιτεχνίες. Αυτό σημαίνει αυτόματα πως δεν αρκεί να αφουγκράζεσαι τις τάσεις αλλά θα πρέπει να ανακαλύπτεις το καινούργιο, ώστε να ικανοποιείς την ανάγκη να κάνεις τη ζωή όλων ευκολότερη, προσφέροντας λύσεις που σέβονται το περιβάλλον. Έτσι, τα τελευταία πέντε-έξι χρόνια οι επενδύσεις τους είναι στραμμένες στο πώς τα υλικά τους θα είναι βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον, δηλαδή στο πώς το προϊόν τους θα αφήνει το χαμηλότερο αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα ανά τόνο αλουμινίου, με στόχο, μέχρι το 2030, το αποτύπωμα CO2 στη διαδικασία παραγωγής να είναι σχεδόν μηδενικό.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
«Η Aluminco επενδύει σε λύσεις που εστιάζουν στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος, και έχουν χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, δρομολογώντας παράλληλα την έλευση του πράσινου αλουμινίου», τονίζει ο κ. Καρράς. Όπως η premium σειρά Skyline, η οποία ξεχωρίζει για το ιδιαιτέρως χαμηλό ενεργειακό της αποτύπωμα, αποτελώντας προπομπό του πράσινου αλουμινίου. Παράγεται με πρώτη ύλη πιστοποιημένο αλουμίνιο που έχει παραχθεί από 100% πράσινη ενέργεια και αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα της στρατηγικής για βιώσιμη ανάπτυξη με ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά στη διεθνή αγορά.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Aluminco και κυρίαρχος άξονάς της είναι η ολοκληρωμένη και ορθολογική διαχείριση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των διεργασιών και προϊόντων της, με ευαισθησία και υπευθυνότητα. Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία κωδικοποιεί την αναπτυξιακή της δυναμική στο μότο «Building a sustainable future».
Σε αυτό το πλαίσιο, τo εργοστάσιό της στα Οινόφυτα εξελίσσεται στο πιο σύγχρονο του είδους στην Ευρώπη. Σε ό,τι αφορά τη μετάβαση στην παραγωγή πράσινου αλουμινίου περιορισμένων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, επένδυσε προσφάτως στην αυτοπαραγωγή ρεύματος (Net Metering) με ένα νέο φωτοβολταϊκό σύστημα συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 2.2 MWp στη βιομηχανική στέγη των κεντρικών εγκαταστάσεων της Aluminco στα Οινόφυτα, στοχεύοντας στο χαμηλό ενεργειακό της αποτύπωμα. Αυτό ευθυγραμμίζεται και με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ορίζει ένα μεγάλο μέρος κατανάλωσης ενέργειας να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, όπως τα φωτοβολταϊκά συστήματα. Έτσι, η ενέργεια που παράγει είναι αφενός φιλική προς το περιβάλλον, αφετέρου καταναλώνεται άμεσα από το εργοστάσιο, χωρίς να υπάρχουν απώλειες μεταφοράς δικτύου. Η εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών καλύπτει περίπου το 40% της ημερήσιας ζήτησης τους καλοκαιρινούς μήνες.
Φυσικά, δεν αρκεί να υιοθετείς φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους παραγωγής ή να παράγεις αντίστοιχης ποιότητας προϊόντα. Μέσα από αυτά πρέπει να εκπαιδεύεις συνεχώς τους καταναλωτές σε έναν νέο τρόπο ζωής. Αυτός ήταν και ο σκοπός όχι μόνο των συνεχών δενδροφυτεύσεων στην περιοχή, της ενθάρρυνσης και της υποστήριξης ενεργειών εθελοντισμού από εργαζομένους του ομίλου αλλά και της αντικατάστασης και δωρεάς κουφωμάτων σε κτίρια ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και σε σχολεία.
Παρόμοιος ήταν και ο στόχος της καμπάνιας «A planet to love», η οποία τελικά αποδεικνύει πως η βιωσιμότητα έχει παρεισφρήσει στο DNA της εταιρείας. «Η ανάπτυξη της ενεργειακής κουλτούρας και η εξοικονόμηση ενέργειας προσφέρουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη», υποστηρίζει ο κ. Καρράς. «Μόνο η έρευνα και η συνεχής ανάπτυξη ανοίγουν τον δρόμο προς την πρωτοπορία, την καινοτομία και το μέλλον».
Architecture Design Map 5: The Green Issue
Η συλλεκτική έκδοση της LiFO σε συνεργασία με το Archisearch.gr και την Design Ambassador.