ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Η τάξη μας. Φωτό: Χρήστος Θοδωρίδης
0

Η πρώτη στη σειρά παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών 2016 έχει τίτλο REVOLT ATHENΣ και θέμα την καθημερινότητα στην Αθήνα της κρίσης. Πρόκειται για μια περφόρμανς εν εξελίξει της ομάδας ODC, που αποτελείται από τη σκηνοθέτιδα Έλλη Παπακωνσταντίνου, την ηθοποιό Ρόζα Προδρόμου, τον μουσικό Τηλέμαχο Μούσα και τον visual artist Παντελή Μάκκα (15-16 Ιουνίου, Πειραιώς 260).


Ο Γιάννης Καλαβριανός επανέρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών σε συνεργασία με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου. Το έργο που σκηνοθετεί είναι το "Η τάξη μας" του Ταντέους Σλομποτζιάνεκ, το οποίο αναφέρεται σ' ένα από κείνα τα ιστορικά γεγονότα που η επίσημη Ιστορία των κρατών αποσιωπά: το γεγονός της εξόντωσης των Εβραίων κατοίκων μιας πόλης στην Πολωνία το 1941 από συντοπίτες τους, καθολικούς Πολωνούς. (17-18 Ιουνίου, Πειραιώς 260)

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Απολογίες 4 και 5


Η ομάδα Vasistas της Αργυρώς Χιώτη θα παρουσιάσει το έργο του Ευθύμη Φιλίππου "Απολογίες 4 και 5", μια συμπαραγωγή με τέσσερα γαλλικά θέατρα. Πρωταγωνιστούν ένας δικαστής, δύο κατηγορούμενοι κι ένας Χορός ενόρκων. Το τραγούδι (πολυφωνικά τραγούδια της Μεσογείου που ερμηνεύει ο Χορός) έχει βασικό ρόλο στη δραματουργία. (20-21 Ιουνίου, Πειραιώς 260)


Αβαρία - Πράγματα που άφησα πίσω είναι ο τίτλος της παράστασης του Βασίλη Μαυρογεωργίου. Το σκηνικό κείμενο προέκυψε από τη συνεργασία σκηνοθέτη και ηθοποιών με θέμα τι κρατά και τι πετά κανείς, τι σημαίνει «ταυτότητα» και πόσο ακριβής και χρήσιμη είναι τελικά στην αποκωδικοποίηση της πραγματικότητας (25 και 26 Ιουνίου, Πειραιώς 260).

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Αβαρία - Πράγματα που άφησα πίσω


Θέατρο της επινόησης με θέμα τη μοναξιά είναι η παράσταση Monaksxà (a lonely planet) της Ειρήνης Φαναριώτη. (30 Ιουνίου-1η Ιουλίου, Πειραιώς 260)


Είναι η πρώτη φορά που θα ζωντανέψει στη σκηνή ο Αμύντας (1745), μια ποιμενική κωμωδία αγνώστου, για πολλά χρόνια, συγγραφέα. Ο Σπύρος Ευαγγελάτος ανακάλυψε έπειτα από έρευνα ότι είναι έργο του ποιητή και ιατροφιλόσοφου από τα Κύθηρα Γεώργιου Μορμόρη (1720-1790) και τώρα θα την παρουσιάσει στο Ηρώδειο. Τους ρόλους θα ερμηνεύσουν ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, η Φαίη Ξυλά, η Βίκυ Βολιώτη, ο Θανάσης Κουρλαμπάς, ο Θανάσης Δήμου κ.ά. Στις 8 Ιουλίου.

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Ψύχωση 4.48


Μεταμεσονύχτια και ολονύχτια θα είναι η φετινή πρόταση του Γιάννη Κακλέα για το Φεστιβάλ. Ο λόγος της ξεχωριστής Σάρα Κέιν θα αποτελέσει βάση για μια θεατρική εμπειρία στην οποία σημαντικό ρόλο θα έχει η αλληλεπίδραση ηθοποιών και κοινού. Η λέξη «ψύχωση» του έργου της Κέιν Ψύχωση 4.48 θα ακουστεί στις 4.48 ακριβώς, σ' ένα προκλητικό σκηνικό event προς τιμήν της πρόωρα χαμένης Αγγλίδας συγγραφέως. (8-9 Ιουνίου, Πειραιώς 260)


Ο Βρετανός Ντένις Ρηντ σκηνοθετεί το έργο της Λιν Νότατζ, Ruined, με θέμα μια γυναίκα που προσπαθεί να επιβιώσει μέσα στον εμφύλιο, στην Ουγκάντα, διατηρώντας ένα μπαρ στο οποίο εργάζονται, ως πόρνες, γυναίκες που υπήρξαν θύματα ομαδικών βιασμών. Παίζουν η Γιούλα Μπούνταλη, ο Χάρης Αττώνης, ο Πάνος Μπρατάκος κ.ά. Το βίντεο είναι του Σύλλα Τζουμέρκα. (10-11 Ιουλίου, Πειραιώς 260)

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Αριστοφανειάδα. Φωτό: Κώστας Γάκης


Η δεύτερη παράσταση που θα δούμε στο Ηρώδειο είναι του Κώστα Γάκη και του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Κρήτης κι έχει τίτλο Αριστοφανειάδα. Με την τεχνική του θεάτρου εν θεάτρω ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Γεράσιμος Γεννατάς, ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, ο Θάνος Τοκάκης, η Ευαγγελία Μουμούρη και άλλοι θα αποδείξουν συνοπτικώ τω τρόπω τη διαρκή επικαιρότητα όλων των κωμωδιών του Αριστοφάνη (11 Ιουλίου).


Στις 13 και 14 Ιουλίου, στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ομάδα ΘΕ.ΑΜ.Α. (που αποτελείται από ηθοποιούς με κινητικές αναπηρίες) θα παρουσιάσει τους Πέρσες του Αισχύλου σε μια ιδιαίτερη ανάγνωση που επικεντρώνει στη μάχη του εαυτού με τις προκαταλήψεις (σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου).


Και οι ενδιαφέρουσες προτάσεις συνεχίζονται:

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Young Lear. Φωτό: Κική Παπαδοπούλου

Η Σοφία Μαραθάκη και η ομάδα ATONΑλ, μετά την επιτυχία της Ο Φίλιπ Γκλας αγόρασε μια φραντζόλα ψωμί, σκηνοθετεί με πειραματική διάθεση το La dispute του Μαριβώ. (15-16 Ιουλίου, Πειραιώς 260)


Η Ιόλη Ανδρεάδη σκηνοθετεί το Young Lear σε δύο δραματικούς χωροχρόνους (του σαιξπηρικού πρωτοτύπου και μιας σημερινής κατάστασης) με ένα σύνολο νέων σε ηλικία ηθοποιών που ερμηνεύουν όλους τους ρόλους. (17-18 Ιουλίου, Πειραιώς 260)


Ο Χρήστος Θεοδωρίδης (σκηνοθέτης του πιο ενδιαφέροντος Άμλετ που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια) και η ομάδα του (Η ορχήστρα των μικρών πραγμάτων) σκηνοθετούν το εν πολλοίς άγνωστο έργο του Κρίστοφερ Μάρλοου Η σφαγή των Παρισίων με εργαλεία την κίνηση και τη μουσική (18-19 Ιουλίου, Πειραιώς 260).

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Αντιγόνη


Η Ελένη Ευθυμίου σκηνοθετεί την Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ με τη Βασιλική Τρουφάκου στον ρόλο της Αντιγόνης, πλαισιωμένη από τον Στέλιο Μάινα, τον Θόδωρο Κατσαφάδο, την Αννέζα Παπαδοπούλου, την Ιωάννα Μαυρέα, τον Φαίδωνα Καστρή, τον Γιώργο Φριντζήλα κ.ά. (21-22 Ιουλίου, Σκηνή Κοτοπούλη/Rex).


H Δανάη Θεοδωρίδου παρουσιάζει μια περφόρμανς με τίτλο One Small Step for a Man: Hello, Goodbye και θέμα το υλικό «ανθρώπινου πολιτισμού» που έστειλε η NASA στο Διάστημα με τα διαστημόπλοια Voyager το 1977. Συμμετέχουν δύο (γυμνοί) περφόρμερ και οι θεατές σε ρόλο εξωγήινων (21-23 Ιουλίου, Πειραιώς 260).


Ο Αλέξης Ρίγλης παρουσιάζει το περίφημο φεμινιστικό έργο της Κάριλ Τσέρτσιλ Τop Girls με επτά ηθοποιούς (Μαρία Κεχαγιόγλου, Θεοδώρα Τζήμου, Έφη Γούση, Αμαλία Αρσένη, Γεωργιάννα Νταλάρα, Νίκη Σερέτη και Δώρα Στυλιανέση) που ερμηνεύουν τους 16 ρόλους του έργου (23-24 Ιουλίου, Πειραιώς 260).

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
The dark manifesto


Τρία σχήματα συμμετέχουν στην παράσταση-διάλεξη Τhe dark manifesto, της οποίας το σκηνικό κείμενο βασίζεται στα μεγάλα μανιφέστα του 20ού αιώνα. Οι Blitz, oι Erasers και οι drog_A_tek στήνουν μια συνέντευξη Τύπου με θέμα την κατάρρευση των μεγάλων αφηγήσεων. (27-28 Ιουλίου, Πειραιώς 260)


Ο Δαμιανός Κωνσταντινίδης παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα Παραβάν του Ζαν Ζενέ, έργο-καταγγελία των αξιών που υποκριτικά επικαλούνται οι κυβερνήσεις των δυτικών κρατών όποτε τις βολεύει, όταν οι πολιτικές τους στην πράξη τις ισοπεδώνουν. (30-31 Ιουλίου, Πειραιώς 260)

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη LIFO.

0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Στο Σώμα της

Θέατρο / Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Μαζί με άλλες 22 γυναίκες, η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ανεβάζουν ένα έργο για ζητήματα που θεωρητικά μπορούν να συζητηθούν ανοιχτά, αλλά στην πραγματικότητα όχι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Θέατρο / Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Παρά τις προσπάθειές του να το αποφύγει, μια σειρά από συμπτώσεις τον οδήγησε στο θέατρο. Οι «Απαράδεκτοι» δεν συνεχίστηκαν λόγω δικής του απόφασης, το «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» σταμάτησε όταν κουράστηκε ψυχολογικά. Ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Οι θρυλικοί Trocks στην Αθήνα για την επέτειο των 50 χρόνων της ομάδας τους

Χορός / Trocks: Η θρυλική και διαφορετική ομάδα μπαλέτου έρχεται στην Αθήνα

Άντρες χορευτές ντυμένοι με τουτού και πουέντ ερμηνεύουν μεγάλα κλασικά αλλά και μοντέρνα μπαλέτα, παρωδώντας τις πολύπλοκες χορογραφίες και τις παραξενιές των μπαλαρίνων της παλιάς, αλλά και της νέας, εποχής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ