Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Η τάξη μας. Φωτό: Χρήστος Θοδωρίδης
0

Η πρώτη στη σειρά παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών 2016 έχει τίτλο REVOLT ATHENΣ και θέμα την καθημερινότητα στην Αθήνα της κρίσης. Πρόκειται για μια περφόρμανς εν εξελίξει της ομάδας ODC, που αποτελείται από τη σκηνοθέτιδα Έλλη Παπακωνσταντίνου, την ηθοποιό Ρόζα Προδρόμου, τον μουσικό Τηλέμαχο Μούσα και τον visual artist Παντελή Μάκκα (15-16 Ιουνίου, Πειραιώς 260).


Ο Γιάννης Καλαβριανός επανέρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών σε συνεργασία με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου. Το έργο που σκηνοθετεί είναι το "Η τάξη μας" του Ταντέους Σλομποτζιάνεκ, το οποίο αναφέρεται σ' ένα από κείνα τα ιστορικά γεγονότα που η επίσημη Ιστορία των κρατών αποσιωπά: το γεγονός της εξόντωσης των Εβραίων κατοίκων μιας πόλης στην Πολωνία το 1941 από συντοπίτες τους, καθολικούς Πολωνούς. (17-18 Ιουνίου, Πειραιώς 260)

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Απολογίες 4 και 5


Η ομάδα Vasistas της Αργυρώς Χιώτη θα παρουσιάσει το έργο του Ευθύμη Φιλίππου "Απολογίες 4 και 5", μια συμπαραγωγή με τέσσερα γαλλικά θέατρα. Πρωταγωνιστούν ένας δικαστής, δύο κατηγορούμενοι κι ένας Χορός ενόρκων. Το τραγούδι (πολυφωνικά τραγούδια της Μεσογείου που ερμηνεύει ο Χορός) έχει βασικό ρόλο στη δραματουργία. (20-21 Ιουνίου, Πειραιώς 260)


Αβαρία - Πράγματα που άφησα πίσω είναι ο τίτλος της παράστασης του Βασίλη Μαυρογεωργίου. Το σκηνικό κείμενο προέκυψε από τη συνεργασία σκηνοθέτη και ηθοποιών με θέμα τι κρατά και τι πετά κανείς, τι σημαίνει «ταυτότητα» και πόσο ακριβής και χρήσιμη είναι τελικά στην αποκωδικοποίηση της πραγματικότητας (25 και 26 Ιουνίου, Πειραιώς 260).

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Αβαρία - Πράγματα που άφησα πίσω


Θέατρο της επινόησης με θέμα τη μοναξιά είναι η παράσταση Monaksxà (a lonely planet) της Ειρήνης Φαναριώτη. (30 Ιουνίου-1η Ιουλίου, Πειραιώς 260)


Είναι η πρώτη φορά που θα ζωντανέψει στη σκηνή ο Αμύντας (1745), μια ποιμενική κωμωδία αγνώστου, για πολλά χρόνια, συγγραφέα. Ο Σπύρος Ευαγγελάτος ανακάλυψε έπειτα από έρευνα ότι είναι έργο του ποιητή και ιατροφιλόσοφου από τα Κύθηρα Γεώργιου Μορμόρη (1720-1790) και τώρα θα την παρουσιάσει στο Ηρώδειο. Τους ρόλους θα ερμηνεύσουν ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, η Φαίη Ξυλά, η Βίκυ Βολιώτη, ο Θανάσης Κουρλαμπάς, ο Θανάσης Δήμου κ.ά. Στις 8 Ιουλίου.

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Ψύχωση 4.48


Μεταμεσονύχτια και ολονύχτια θα είναι η φετινή πρόταση του Γιάννη Κακλέα για το Φεστιβάλ. Ο λόγος της ξεχωριστής Σάρα Κέιν θα αποτελέσει βάση για μια θεατρική εμπειρία στην οποία σημαντικό ρόλο θα έχει η αλληλεπίδραση ηθοποιών και κοινού. Η λέξη «ψύχωση» του έργου της Κέιν Ψύχωση 4.48 θα ακουστεί στις 4.48 ακριβώς, σ' ένα προκλητικό σκηνικό event προς τιμήν της πρόωρα χαμένης Αγγλίδας συγγραφέως. (8-9 Ιουνίου, Πειραιώς 260)


Ο Βρετανός Ντένις Ρηντ σκηνοθετεί το έργο της Λιν Νότατζ, Ruined, με θέμα μια γυναίκα που προσπαθεί να επιβιώσει μέσα στον εμφύλιο, στην Ουγκάντα, διατηρώντας ένα μπαρ στο οποίο εργάζονται, ως πόρνες, γυναίκες που υπήρξαν θύματα ομαδικών βιασμών. Παίζουν η Γιούλα Μπούνταλη, ο Χάρης Αττώνης, ο Πάνος Μπρατάκος κ.ά. Το βίντεο είναι του Σύλλα Τζουμέρκα. (10-11 Ιουλίου, Πειραιώς 260)

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Αριστοφανειάδα. Φωτό: Κώστας Γάκης


Η δεύτερη παράσταση που θα δούμε στο Ηρώδειο είναι του Κώστα Γάκη και του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Κρήτης κι έχει τίτλο Αριστοφανειάδα. Με την τεχνική του θεάτρου εν θεάτρω ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Γεράσιμος Γεννατάς, ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, ο Θάνος Τοκάκης, η Ευαγγελία Μουμούρη και άλλοι θα αποδείξουν συνοπτικώ τω τρόπω τη διαρκή επικαιρότητα όλων των κωμωδιών του Αριστοφάνη (11 Ιουλίου).


Στις 13 και 14 Ιουλίου, στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ομάδα ΘΕ.ΑΜ.Α. (που αποτελείται από ηθοποιούς με κινητικές αναπηρίες) θα παρουσιάσει τους Πέρσες του Αισχύλου σε μια ιδιαίτερη ανάγνωση που επικεντρώνει στη μάχη του εαυτού με τις προκαταλήψεις (σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου).


Και οι ενδιαφέρουσες προτάσεις συνεχίζονται:

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Young Lear. Φωτό: Κική Παπαδοπούλου

Η Σοφία Μαραθάκη και η ομάδα ATONΑλ, μετά την επιτυχία της Ο Φίλιπ Γκλας αγόρασε μια φραντζόλα ψωμί, σκηνοθετεί με πειραματική διάθεση το La dispute του Μαριβώ. (15-16 Ιουλίου, Πειραιώς 260)


Η Ιόλη Ανδρεάδη σκηνοθετεί το Young Lear σε δύο δραματικούς χωροχρόνους (του σαιξπηρικού πρωτοτύπου και μιας σημερινής κατάστασης) με ένα σύνολο νέων σε ηλικία ηθοποιών που ερμηνεύουν όλους τους ρόλους. (17-18 Ιουλίου, Πειραιώς 260)


Ο Χρήστος Θεοδωρίδης (σκηνοθέτης του πιο ενδιαφέροντος Άμλετ που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια) και η ομάδα του (Η ορχήστρα των μικρών πραγμάτων) σκηνοθετούν το εν πολλοίς άγνωστο έργο του Κρίστοφερ Μάρλοου Η σφαγή των Παρισίων με εργαλεία την κίνηση και τη μουσική (18-19 Ιουλίου, Πειραιώς 260).

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
Αντιγόνη


Η Ελένη Ευθυμίου σκηνοθετεί την Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ με τη Βασιλική Τρουφάκου στον ρόλο της Αντιγόνης, πλαισιωμένη από τον Στέλιο Μάινα, τον Θόδωρο Κατσαφάδο, την Αννέζα Παπαδοπούλου, την Ιωάννα Μαυρέα, τον Φαίδωνα Καστρή, τον Γιώργο Φριντζήλα κ.ά. (21-22 Ιουλίου, Σκηνή Κοτοπούλη/Rex).


H Δανάη Θεοδωρίδου παρουσιάζει μια περφόρμανς με τίτλο One Small Step for a Man: Hello, Goodbye και θέμα το υλικό «ανθρώπινου πολιτισμού» που έστειλε η NASA στο Διάστημα με τα διαστημόπλοια Voyager το 1977. Συμμετέχουν δύο (γυμνοί) περφόρμερ και οι θεατές σε ρόλο εξωγήινων (21-23 Ιουλίου, Πειραιώς 260).


Ο Αλέξης Ρίγλης παρουσιάζει το περίφημο φεμινιστικό έργο της Κάριλ Τσέρτσιλ Τop Girls με επτά ηθοποιούς (Μαρία Κεχαγιόγλου, Θεοδώρα Τζήμου, Έφη Γούση, Αμαλία Αρσένη, Γεωργιάννα Νταλάρα, Νίκη Σερέτη και Δώρα Στυλιανέση) που ερμηνεύουν τους 16 ρόλους του έργου (23-24 Ιουλίου, Πειραιώς 260).

Παραστάσεις και ερμηνείες που δεν πρέπει να χάσουμε φέτος το καλοκαίρι. Από την Ματίνα Καλτάκη Facebook Twitter
The dark manifesto


Τρία σχήματα συμμετέχουν στην παράσταση-διάλεξη Τhe dark manifesto, της οποίας το σκηνικό κείμενο βασίζεται στα μεγάλα μανιφέστα του 20ού αιώνα. Οι Blitz, oι Erasers και οι drog_A_tek στήνουν μια συνέντευξη Τύπου με θέμα την κατάρρευση των μεγάλων αφηγήσεων. (27-28 Ιουλίου, Πειραιώς 260)


Ο Δαμιανός Κωνσταντινίδης παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα Παραβάν του Ζαν Ζενέ, έργο-καταγγελία των αξιών που υποκριτικά επικαλούνται οι κυβερνήσεις των δυτικών κρατών όποτε τις βολεύει, όταν οι πολιτικές τους στην πράξη τις ισοπεδώνουν. (30-31 Ιουλίου, Πειραιώς 260)

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη LIFO.

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ