Οι παράλληλες δράσεις του Φεστιβαλ Αθηνών και Επιδάυρου

Οι παράλληλες δράσεις του Φεστιβαλ Αθηνών και Επιδάυρου Facebook Twitter
0

 

Τετάρτη απογευματινή, συζητήσεις

Τετάρτη απογευματινή «Τι Φεστιβάλ θέλουμε;». Ο Σάββας Πατσαλίδης, καθηγητής Θεατρολογίας στο ΑΠΘ, είναι ο κεντρικός εισηγητής της συζήτησης με θέμα «Τι Φεστιβάλ θέλουμε;» στον Κήπο της Πειραιώς 260. Στη συζήτηση συμμετέχουν σημαντικές προσωπικότητες από ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ. Συντονίζει ο καλλιτεχνικός διαυθυντής του Φεστιβάλ, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. Στις 22.6, 18:00, Πειραιώς 260 (Κήπος).


Αφιέρωμα στα Παραβάν του Ζαν Ζενέ. Με αφορμή τα μνημειώδη Παραβάν του Ζαν Ζενέ, που ανεβαίνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 55 χρόνια από την εποχή που γράφτηκαν και 30 χρόνια από τον θάνατο του συγγραφέα, οργανώνεται ένα μίνι αφιέρωμα στον συγγραφέα. Κεντρικός εισηγητής είναι ο Albert Dichy, επιστημονικός υπεύθυνος του IMEC (Institut Mémoires de l' édition contemporaine), συνεπιμελητής των Απάντων του συγγραφέα στις εκδόσεις Gallimard («Η σκηνική πρόσληψη των Παραβάν στη Γαλλία»). Με τη συμμετοχή Ελλήνων ερευνητών και της καλλιτεχνικής ομάδας. Συντονίζει η Δήμητρα Κονδυλάκη. Στις 29.6, 18:00-21:00, ΑΣΚΤ (Αίθουσα De Chirico).


Νέες Δραματουργίες: Πόσο πολιτική είναι η σύγχρονη ελληνική σκηνή; Πώς μετουσιώνεται το βίωμα της κρίσης μέσα από τη σύγχρονη δραματουργία και τι θέση παίρνουν μέσα από τις φόρμες που υιοθετούν οι νεότεροι Έλληνες σκηνοθέτες-δραματουργοί; Με τη συμμετοχή καλλιτεχνών του ελληνικού προγράμματος (Έλλη Παπακωνσταντίνου, Ιόλη Ανδρεάδη, Αργυρώ Χιώτη και Ευθύμης Φιλίππου, Βασίλης Μαυρογεωργίου κ.ά.) και κριτικών. Στις 13.6, 18:00, ΑΣΚΤ (Αίθουσα Διδακτική της Τέχνης).


Η φυσιογνωμία του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα εντός και εκτός θεσμών. Μια συνάντηση εργασίας, απόπειρας κριτικής ανασκόπησης και δημιουργικής διερεύνησης του τοπίου της χορευτικής τέχνης στην Ελλάδα από τη σκοπιά των θεσμών ως πολιτισμικών, πολιτικών και οικονομικών δομών. Η συνάντηση θα περιλαμβάνει ομάδες εργασίας με σύντομες εισηγήσεις από προσκεκλημένους ομιλητές. Συντονίζει η Στεριανή Τσιντζιλώνη. Στις 20.7, 18:00, ΑΣΚΤ (Αίθουσα Διδακτική της Τέχνης).
Σάββατο στην Επίδαυρο, Σχεδιάζοντας το Λύκειον Επιδαύρου: Πρώτη συνάντηση με την τοπική κοινωνία. Νέος εκπαιδευτικός θεσμός που απευθύνεται σε νέους ηθοποιούς και σπουδαστές δραματικών σχολών από ολόκληρο τον κόσμο με στόχο να ζωντανέψει την περιοχή μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία και τη συνύπαρξη ανθρώπων διαφορετικών πολιτισμών. Στις 30.7, 11:00, Ξενοδοχείο Ξενία.

Εργαστήρια

Untitled_Εργαστήριο ακροβατικής τέχνης από τους ερμηνευτές της ομάδας Alessandro Sciarroni. Εργαστήριο από τους ερμηνευτές της ομάδας Alessandro Sciarroni (Lorenzo Crivellari, Edoardo Demontis, Victor Garmendia Torija, Pietro Selva Bonino) που απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ζογκλέρ που επιθυμούν να μελετήσουν σε βάθος τις αρχές της τεχνικής του juggling και να την εφαρμόσουν σε δικές τους ατομικές ή ομαδικές συνθέσεις. Στις 19.6, 18:00-23:00 και στις 22.6, 10:00-13:00 & 15:00-18:00, Πειραιώς 260. Κόστος: 60 ευρώ, φοιτ. 40 ευρώ.


Εργαστήριο με τον Dennis Reid. Η τέχνη της σκηνοθεσίας της βίας από τον Dennis Hilton-Reid, συγγραφέα, σκηνοθέτη, ηθοποιό, δάσκαλο (www.dennisreid.net). Είσοδος δωρεάν, με κρατήσεις θέσεων. 4.7, 18:00-21:00, ΑΣΚΤ (Αίθουσα De Chirico).
Masterclass από τη θεατρική συγγραφέα Alexandra Badea, συγγραφέα και σκηνοθέτιδα από τη Ρουμανία, που ζει στη Γαλλία από το 2003 και γράφει στα γαλλικά. Για θεατρικούς συγγραφείς και καλλιτέχνες του θεάτρου που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την πρακτική της θεατρικής γραφής αλλά και για το ευρύτερο κοινό. Στις 6.7, 18:00-20:00, ΑΣΚΤ (Αίθουσα De Chirico).


Η δραματουργία ως συνεργατική πρακτική. Διήμερο σεμινάριο και στρογγυλή τράπεζα (Δανάη Θεοδωρίδου, Κωνσταντίνα Γεωργέλου, Ευφροσύνη Πρωτοπαπά). Το εργαστήριο οργανώνεται στο πλαίσιο μιας σειράς συναντήσεων που πραγματοποιούνται σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις (Βρυξέλλες, Λονδίνο, Άμστερνταμ, Ζάγκρεμπ, Βαρκελώνη κ.ά.) και θα οδηγήσουν στην έκδοση ενός βιβλίου (2016). Στις 25 και 26.7, 12:00-19:00, ΑΣΚΤ. Κόστος: 60 ευρώ, φοιτ. 40 ευρώ.

To άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη LIFO.

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ