Οι παράλληλες δράσεις του Φεστιβαλ Αθηνών και Επιδάυρου

Οι παράλληλες δράσεις του Φεστιβαλ Αθηνών και Επιδάυρου Facebook Twitter
0

 

Τετάρτη απογευματινή, συζητήσεις

Τετάρτη απογευματινή «Τι Φεστιβάλ θέλουμε;». Ο Σάββας Πατσαλίδης, καθηγητής Θεατρολογίας στο ΑΠΘ, είναι ο κεντρικός εισηγητής της συζήτησης με θέμα «Τι Φεστιβάλ θέλουμε;» στον Κήπο της Πειραιώς 260. Στη συζήτηση συμμετέχουν σημαντικές προσωπικότητες από ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ. Συντονίζει ο καλλιτεχνικός διαυθυντής του Φεστιβάλ, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. Στις 22.6, 18:00, Πειραιώς 260 (Κήπος).


Αφιέρωμα στα Παραβάν του Ζαν Ζενέ. Με αφορμή τα μνημειώδη Παραβάν του Ζαν Ζενέ, που ανεβαίνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 55 χρόνια από την εποχή που γράφτηκαν και 30 χρόνια από τον θάνατο του συγγραφέα, οργανώνεται ένα μίνι αφιέρωμα στον συγγραφέα. Κεντρικός εισηγητής είναι ο Albert Dichy, επιστημονικός υπεύθυνος του IMEC (Institut Mémoires de l' édition contemporaine), συνεπιμελητής των Απάντων του συγγραφέα στις εκδόσεις Gallimard («Η σκηνική πρόσληψη των Παραβάν στη Γαλλία»). Με τη συμμετοχή Ελλήνων ερευνητών και της καλλιτεχνικής ομάδας. Συντονίζει η Δήμητρα Κονδυλάκη. Στις 29.6, 18:00-21:00, ΑΣΚΤ (Αίθουσα De Chirico).


Νέες Δραματουργίες: Πόσο πολιτική είναι η σύγχρονη ελληνική σκηνή; Πώς μετουσιώνεται το βίωμα της κρίσης μέσα από τη σύγχρονη δραματουργία και τι θέση παίρνουν μέσα από τις φόρμες που υιοθετούν οι νεότεροι Έλληνες σκηνοθέτες-δραματουργοί; Με τη συμμετοχή καλλιτεχνών του ελληνικού προγράμματος (Έλλη Παπακωνσταντίνου, Ιόλη Ανδρεάδη, Αργυρώ Χιώτη και Ευθύμης Φιλίππου, Βασίλης Μαυρογεωργίου κ.ά.) και κριτικών. Στις 13.6, 18:00, ΑΣΚΤ (Αίθουσα Διδακτική της Τέχνης).


Η φυσιογνωμία του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα εντός και εκτός θεσμών. Μια συνάντηση εργασίας, απόπειρας κριτικής ανασκόπησης και δημιουργικής διερεύνησης του τοπίου της χορευτικής τέχνης στην Ελλάδα από τη σκοπιά των θεσμών ως πολιτισμικών, πολιτικών και οικονομικών δομών. Η συνάντηση θα περιλαμβάνει ομάδες εργασίας με σύντομες εισηγήσεις από προσκεκλημένους ομιλητές. Συντονίζει η Στεριανή Τσιντζιλώνη. Στις 20.7, 18:00, ΑΣΚΤ (Αίθουσα Διδακτική της Τέχνης).
Σάββατο στην Επίδαυρο, Σχεδιάζοντας το Λύκειον Επιδαύρου: Πρώτη συνάντηση με την τοπική κοινωνία. Νέος εκπαιδευτικός θεσμός που απευθύνεται σε νέους ηθοποιούς και σπουδαστές δραματικών σχολών από ολόκληρο τον κόσμο με στόχο να ζωντανέψει την περιοχή μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία και τη συνύπαρξη ανθρώπων διαφορετικών πολιτισμών. Στις 30.7, 11:00, Ξενοδοχείο Ξενία.

Εργαστήρια

Untitled_Εργαστήριο ακροβατικής τέχνης από τους ερμηνευτές της ομάδας Alessandro Sciarroni. Εργαστήριο από τους ερμηνευτές της ομάδας Alessandro Sciarroni (Lorenzo Crivellari, Edoardo Demontis, Victor Garmendia Torija, Pietro Selva Bonino) που απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ζογκλέρ που επιθυμούν να μελετήσουν σε βάθος τις αρχές της τεχνικής του juggling και να την εφαρμόσουν σε δικές τους ατομικές ή ομαδικές συνθέσεις. Στις 19.6, 18:00-23:00 και στις 22.6, 10:00-13:00 & 15:00-18:00, Πειραιώς 260. Κόστος: 60 ευρώ, φοιτ. 40 ευρώ.


Εργαστήριο με τον Dennis Reid. Η τέχνη της σκηνοθεσίας της βίας από τον Dennis Hilton-Reid, συγγραφέα, σκηνοθέτη, ηθοποιό, δάσκαλο (www.dennisreid.net). Είσοδος δωρεάν, με κρατήσεις θέσεων. 4.7, 18:00-21:00, ΑΣΚΤ (Αίθουσα De Chirico).
Masterclass από τη θεατρική συγγραφέα Alexandra Badea, συγγραφέα και σκηνοθέτιδα από τη Ρουμανία, που ζει στη Γαλλία από το 2003 και γράφει στα γαλλικά. Για θεατρικούς συγγραφείς και καλλιτέχνες του θεάτρου που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την πρακτική της θεατρικής γραφής αλλά και για το ευρύτερο κοινό. Στις 6.7, 18:00-20:00, ΑΣΚΤ (Αίθουσα De Chirico).


Η δραματουργία ως συνεργατική πρακτική. Διήμερο σεμινάριο και στρογγυλή τράπεζα (Δανάη Θεοδωρίδου, Κωνσταντίνα Γεωργέλου, Ευφροσύνη Πρωτοπαπά). Το εργαστήριο οργανώνεται στο πλαίσιο μιας σειράς συναντήσεων που πραγματοποιούνται σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις (Βρυξέλλες, Λονδίνο, Άμστερνταμ, Ζάγκρεμπ, Βαρκελώνη κ.ά.) και θα οδηγήσουν στην έκδοση ενός βιβλίου (2016). Στις 25 και 26.7, 12:00-19:00, ΑΣΚΤ. Κόστος: 60 ευρώ, φοιτ. 40 ευρώ.

To άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη LIFO.

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ