Αποχαιρετισμός στη Σίλβια Μάιλς, cult ηθοποιάρα και αειθαλές party animal

Αποχαιρετισμός στη Σίλβια Μάιλς, cult ηθοποιάρα και αειθαλές party animal Facebook Twitter
Στο ρόλο της «μεγαλοαστής» πόρνης στον «Καουμπόι του μεσονυχτίου» όπου κέρδισε την πρώτη από τις δύο υποψηφιότητές της για το Όσκαρ Β' γυναικείου ρόλου.
0

Φορτωμένη με πλατινέ ξανθιά χαίτη, έντονο μακιγιάζ και μια ιδιαίτερη ένρινη φωνή, η Σίλβια Μάιλς, που πέθανε χθες,  ήταν 45 χρονών όταν υποδύθηκε την «μεγαλοαστή» πόρνη με το κανίς ανά χείρας στον «Καουμπόι του μεσονυχτίου» του 1969, κερδίζοντας για την αξέχαστη ερμηνεία της την πρώτη από τις δύο υποψηφιότητές της για το Όσκαρ Β' γυναικείου ρόλου.

Η δεύτερη θα ερχόταν έξι χρόνια μετά για μια πεντάλεπτη μόλις σκηνή πλάι στον Ρόμπερτ Μίτσαμ στην κινηματογραφική μεταφορά της κλασικής αστυνομικής νουβέλας του Ρέιμοντ Τσάντλερ, «Αντίο γλυκιά μου». «Όταν μου αρέσει ένας άντρας, το ταβάνι είναι το όριο», ήταν η πιο χαρακτηριστική της ατάκα στην ταινία.

Ενδιάμεσα – και ενώ η σεξουαλική επανάσταση έφτανε στην ακμή της - είχε κατοχυρώσει μια τολμηρή και ασυμβίβαστη περσόνα εντός και εκτός οθόνης (και θεατρικής σκηνής). Υπό την αιγίδα του Άντι Γουόρχολ, έπαιξε στην (αυστηρώς ακατάλληλη) «Κάψα» (Heat) του Πολ Μόρισι, δίπλα στον Τζο Νταλεσάντρο. Στις ευρωπαϊκές αφίσες της ταινίας αλλά και σε περιοδικά πόζαρε γυμνή (μαζί με διάφορους άντρες, επίσης γυμνούς), γεγονός που προκάλεσε έντονη κριτική στους θεατρικούς κύκλους της Νέας Υόρκης. Η ίδια είχε δηλώσει τότε στην εφημερίδα New York Post: «Και πού βλέπετε το κακό; Εξάλλου όλοι αυτοί [οι γυμνοί άνδρες] είναι φίλοι μου».

Ουδείς πάντως αμφισβητούσε τις υποκριτικές της ικανότητες. «Η Σίλβια Μάιλς έχει αναπτύξει μια πραγματικά ξεχωριστή περσόνα» έγραφε η κριτική των New York Times για την ταινία. «Φαίνεται υπέροχη, ακόμα κι όταν μοιάζει εξουθενωμένη, και επειδή ακριβώς είναι εξαίρετη ηθοποιός, αυτομάτως εργάζεται δέκα φορές πιο σκληρά από όλους τους υπόλοιπους συντελεστές προκειμένου να δώσει ζωή στην ταινία».

Αποχαιρετισμός στη Σίλβια Μάιλς, cult ηθοποιάρα και αειθαλές party animal Facebook Twitter
Με τον Τζο Νταλεσάντρο στην "Κάψα" του 1972.

Ήδη από τότε, είχε αποκτήσει τη φήμη της ψυχής όλων ανεξαιρέτως των πάρτι στην περιοχή του Μανχάταν. Πολύ αργότερα, θα υπερασπιζόταν την έντονη κοινωνική ζωή της, λέγοντας σε μια συνέντευξη στο CNN το 1994: «Είναι απλούστατο. Βγαίνω έξω διαρκώς διότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος να γνωρίσω κόσμο».

Η Σίλβια Μάιλς γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1924 (παρότι για πολλά χρόνια η ίδια παρουσίαζε ως έτος γεννήσεως της το 1932) και μεγάλωσε στη μποέμικη γειτονιά του Γκρίνουιτς Βίλατζ. Σπούδασε στο Actors Studio και στη συνέχεια καθιερώθηκε ως πρωτοποριακή μορφή του θεατρικού κυκλώματος του Off Broadway.

Η παρουσία της στη μεγάλη οθόνη υπήρξε σποραδική αν και πάντα αξιομνημόνευτη ανεξαρτήτως του ειδικού βάρους της εκάστοτε ταινίας. Η ίδια είχε περιγράψει τον ρόλο της στην ταινία τρόμου "The Sentinel" του 1977, ως «μια εντελώς τρελαμένη Γερμανίδα ζόμπι λεσβία πρώην μπαλαρίνα».

Είχε υποδυθεί τη μαμά της Μέριλ Στριπ στην «Διαβολογυναίκα», ενώ είχε εμφανιστεί και σε διάφορες τηλεοπτικές σειρές, με πιο «γλαφυρή» ίσως, την παρουσία της σε ένα επεισόδιο του "Sex and the City" όπου υποδύθηκε μια εκκεντρική κυρία που ψέκαζε με ναρκωτικά το παγωτό της.

Αποχαιρετισμός στη Σίλβια Μάιλς, cult ηθοποιάρα και αειθαλές party animal Facebook Twitter
Στο πάρτι μετά την απονομή τωψν βραβείων της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Νέας Υόρκης, το 2007.

Εκτός από ακούραστο party animal μέχρι και σε πολύ προχωρημένη ηλικία, η Σίλβια Μάιλς υπήρξε και πρωταθλήτρια στο σκάκι, έχοντας λάβει μέρος σε πολλά τουρνουά στη ζωή της. Παντρεύτηκε και χώρισε τρεις φορές, διατηρώντας το επώνυμο του πρώτου συζύγου της (το πατρικό της ήταν Λι) και έζησε όλη της σχεδόν τη ζωή στην περιμετρική ζώνη του Μανχάταν.

Παρά την αδυναμία στους προβολείς και τις εξόδους, ποτέ δεν έκατσε, όπως τόσοι άλλοι με πολύ λιγότερη κοσμική ζωή, να καταγράψει τις εμπειρίες της σε βιβλίο απομνημονευμάτων. Όταν ρωτήθηκε γιατί, σε μια συνέντευξή της το 2001, η απάντηση που έδωσε ήταν η εξής: «Διότι δεν έχω όλες τις απαντήσεις. Η ζωή μου παραμένει μυστήριο, ακόμα και για μένα».

Με στοιχεία από τους New York Times

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Μυθολογίες / «Αγάπησα τόσο τη "Lola Rennt" που βάσισα το καλλιτεχνικό μου όνομα πάνω της»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Λάρι Κλαρκ, Μίκαελ Χάνεκε, «Στρέλλα», «Κυνόδοντα» και Κωνσταντίνο Γιάνναρη περιλαμβάνει η δεκάδα αγαπημένων ταινιών του φωτογράφου Spyros Rennt.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Threads»: Η συγκλονιστική βρετανική ταινία που απεικόνισε τον φόβο του πυρηνικού ολέθρου /«Threads»: To βρετανικό «Chernobyl» εξακολουθεί να συγκλονίζει 40 χρόνια μετά

Οθόνες / «Threads»: Η ανατριχιαστική βρετανική ταινία που απεικόνισε τον φόβο του πυρηνικού ολέθρου

Σαράντα χρόνια κλείνει η σοκαριστική δημιουργία του BBC, που κάνει το «Chernobyl» του HBO να μοιάζει με τη «Mary Poppins» και αφορά τις πιθανές επιπτώσεις πυρηνικής επίθεσης σε μια βρετανική πόλη, όπως προκύπτουν μέσα από τις φριχτές δοκιμασίες των κατοίκων της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Θάνου Κόη των Lost Bodies

Μυθολογίες / «Ο Καουρισμάκι είναι θεούλης»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Θάνου Κόη

Ο μουσικός και το ½ των Lost Bodies μοιράζεται μια ψαγμένη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα λίστα, που περιλαμβάνει από μια ταινία που του προκαλεί αβίαστο γέλιο μέχρι ένα βαθιά ποιητικό και φιλοσοφικό έργο με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
40 χρόνια cyberpunk: Το δυστοπικό όραμα που έγινε πραγματικότητα

Οθόνες / 40 χρόνια cyberpunk: Το δυστοπικό όραμα που έγινε πραγματικότητα

Τέσσερις δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του «Νευρομάντη» του Γουίλιαμ Γκίμπσον, τα βασικά στοιχεία της cyberpunk λογοτεχνίας – η τεχνοφεουδαρχία, η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης, η ακραία ανισότητα – αντικατοπτρίζονται στον σημερινό κόσμο.
THE LIFO TEAM
CHECK Squid Game 2: «Το παιχνίδι δεν θα τελειώσει, αν ο κόσμος δεν αλλάξει»

Οθόνες / Squid Game 2: Αξίζει η πολυαναμενόμενη επιστροφή της σειράς φαινόμενο;

Ο δημιουργός της σειράς αρχικά δεν ήθελε να δώσει συνέχεια, αλλά παραδέχτηκε πως συμφώνησε για τα λεφτά – και ότι, αν το ήξερε, δεν θα είχε σκοτώσει τόσο κόσμο στην πρώτη σεζόν. — SPOILER ALERT
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
My Sunshine

Οθόνες / 10 ταινίες της χρονιάς που αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία

Από τη γέννηση του Κακού στο «Apprentice» έως το ψυχαγωγικό όργιο του «Kneecap», ταινίες που άξιζαν να βρουν μεγαλύτερο κοινό και συνθέτουν μια εναλλακτική κινηματογραφική λίστα, πλάι σ' εκείνη με τις καλύτερες της χρονιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κοιμήθηκα με 100 άντρες σε μια μέρα»: Το viral ντοκιμαντέρ που φτάνει την κουλτούρα του Only Fans στα όριά της

Οθόνες / «Κοιμήθηκα με 100 άντρες σε μια μέρα»: Το viral ντοκιμαντέρ που φτάνει την κουλτούρα του Only Fans στα όριά της

Η ταινία που ανέβηκε πρόσφατα στο YouTube, με πρωταγωνίστρια τη 23χρονη δημιουργό του Only Fans, Lily Phillips, αποτυπώνει την κλειστοφοβική πραγματικότητα της διαδικτυακής φήμης και την αναπόφευκτη εξέλιξή της.
THE LIFO TEAM
PULP FICTION LAST minute CHRISTMAS movies

Οθόνες / 10 χριστουγεννιάτικες ταινίες για εορταστικό streaming

Πριν πατήσετε ξανά το play για την αγία τριάδα των γιορτών, το Μόνος στο Σπίτι, το Love Actually και το Holiday δηλαδή, η χιονοστιβάδα των χριστουγεννιάτικων προτάσεων απειλεί να βάλει σε πειρασμό τις βολικές σας επιλογές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

The Review / Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η Μίνα Μπιράκου είδαν το «Υπάρχω», το πολυαναμενόμενο biopic του Γιώργου Τσεμπερόπουλου για τον Στέλιο Καζαντζίδη, και εντυπωσιάστηκαν με την ερμηνεία του Χρήστου Μάστορα. Ποιο κομμάτι της ταινίας δεν τους άρεσε;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM