Αποχαιρετισμός στη Σίλβια Μάιλς, cult ηθοποιάρα και αειθαλές party animal

Αποχαιρετισμός στη Σίλβια Μάιλς, cult ηθοποιάρα και αειθαλές party animal Facebook Twitter
Στο ρόλο της «μεγαλοαστής» πόρνης στον «Καουμπόι του μεσονυχτίου» όπου κέρδισε την πρώτη από τις δύο υποψηφιότητές της για το Όσκαρ Β' γυναικείου ρόλου.
0

Φορτωμένη με πλατινέ ξανθιά χαίτη, έντονο μακιγιάζ και μια ιδιαίτερη ένρινη φωνή, η Σίλβια Μάιλς, που πέθανε χθες,  ήταν 45 χρονών όταν υποδύθηκε την «μεγαλοαστή» πόρνη με το κανίς ανά χείρας στον «Καουμπόι του μεσονυχτίου» του 1969, κερδίζοντας για την αξέχαστη ερμηνεία της την πρώτη από τις δύο υποψηφιότητές της για το Όσκαρ Β' γυναικείου ρόλου.

Η δεύτερη θα ερχόταν έξι χρόνια μετά για μια πεντάλεπτη μόλις σκηνή πλάι στον Ρόμπερτ Μίτσαμ στην κινηματογραφική μεταφορά της κλασικής αστυνομικής νουβέλας του Ρέιμοντ Τσάντλερ, «Αντίο γλυκιά μου». «Όταν μου αρέσει ένας άντρας, το ταβάνι είναι το όριο», ήταν η πιο χαρακτηριστική της ατάκα στην ταινία.

Ενδιάμεσα – και ενώ η σεξουαλική επανάσταση έφτανε στην ακμή της - είχε κατοχυρώσει μια τολμηρή και ασυμβίβαστη περσόνα εντός και εκτός οθόνης (και θεατρικής σκηνής). Υπό την αιγίδα του Άντι Γουόρχολ, έπαιξε στην (αυστηρώς ακατάλληλη) «Κάψα» (Heat) του Πολ Μόρισι, δίπλα στον Τζο Νταλεσάντρο. Στις ευρωπαϊκές αφίσες της ταινίας αλλά και σε περιοδικά πόζαρε γυμνή (μαζί με διάφορους άντρες, επίσης γυμνούς), γεγονός που προκάλεσε έντονη κριτική στους θεατρικούς κύκλους της Νέας Υόρκης. Η ίδια είχε δηλώσει τότε στην εφημερίδα New York Post: «Και πού βλέπετε το κακό; Εξάλλου όλοι αυτοί [οι γυμνοί άνδρες] είναι φίλοι μου».

Ουδείς πάντως αμφισβητούσε τις υποκριτικές της ικανότητες. «Η Σίλβια Μάιλς έχει αναπτύξει μια πραγματικά ξεχωριστή περσόνα» έγραφε η κριτική των New York Times για την ταινία. «Φαίνεται υπέροχη, ακόμα κι όταν μοιάζει εξουθενωμένη, και επειδή ακριβώς είναι εξαίρετη ηθοποιός, αυτομάτως εργάζεται δέκα φορές πιο σκληρά από όλους τους υπόλοιπους συντελεστές προκειμένου να δώσει ζωή στην ταινία».

Αποχαιρετισμός στη Σίλβια Μάιλς, cult ηθοποιάρα και αειθαλές party animal Facebook Twitter
Με τον Τζο Νταλεσάντρο στην "Κάψα" του 1972.

Ήδη από τότε, είχε αποκτήσει τη φήμη της ψυχής όλων ανεξαιρέτως των πάρτι στην περιοχή του Μανχάταν. Πολύ αργότερα, θα υπερασπιζόταν την έντονη κοινωνική ζωή της, λέγοντας σε μια συνέντευξη στο CNN το 1994: «Είναι απλούστατο. Βγαίνω έξω διαρκώς διότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος να γνωρίσω κόσμο».

Η Σίλβια Μάιλς γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1924 (παρότι για πολλά χρόνια η ίδια παρουσίαζε ως έτος γεννήσεως της το 1932) και μεγάλωσε στη μποέμικη γειτονιά του Γκρίνουιτς Βίλατζ. Σπούδασε στο Actors Studio και στη συνέχεια καθιερώθηκε ως πρωτοποριακή μορφή του θεατρικού κυκλώματος του Off Broadway.

Η παρουσία της στη μεγάλη οθόνη υπήρξε σποραδική αν και πάντα αξιομνημόνευτη ανεξαρτήτως του ειδικού βάρους της εκάστοτε ταινίας. Η ίδια είχε περιγράψει τον ρόλο της στην ταινία τρόμου "The Sentinel" του 1977, ως «μια εντελώς τρελαμένη Γερμανίδα ζόμπι λεσβία πρώην μπαλαρίνα».

Είχε υποδυθεί τη μαμά της Μέριλ Στριπ στην «Διαβολογυναίκα», ενώ είχε εμφανιστεί και σε διάφορες τηλεοπτικές σειρές, με πιο «γλαφυρή» ίσως, την παρουσία της σε ένα επεισόδιο του "Sex and the City" όπου υποδύθηκε μια εκκεντρική κυρία που ψέκαζε με ναρκωτικά το παγωτό της.

Αποχαιρετισμός στη Σίλβια Μάιλς, cult ηθοποιάρα και αειθαλές party animal Facebook Twitter
Στο πάρτι μετά την απονομή τωψν βραβείων της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Νέας Υόρκης, το 2007.

Εκτός από ακούραστο party animal μέχρι και σε πολύ προχωρημένη ηλικία, η Σίλβια Μάιλς υπήρξε και πρωταθλήτρια στο σκάκι, έχοντας λάβει μέρος σε πολλά τουρνουά στη ζωή της. Παντρεύτηκε και χώρισε τρεις φορές, διατηρώντας το επώνυμο του πρώτου συζύγου της (το πατρικό της ήταν Λι) και έζησε όλη της σχεδόν τη ζωή στην περιμετρική ζώνη του Μανχάταν.

Παρά την αδυναμία στους προβολείς και τις εξόδους, ποτέ δεν έκατσε, όπως τόσοι άλλοι με πολύ λιγότερη κοσμική ζωή, να καταγράψει τις εμπειρίες της σε βιβλίο απομνημονευμάτων. Όταν ρωτήθηκε γιατί, σε μια συνέντευξή της το 2001, η απάντηση που έδωσε ήταν η εξής: «Διότι δεν έχω όλες τις απαντήσεις. Η ζωή μου παραμένει μυστήριο, ακόμα και για μένα».

Με στοιχεία από τους New York Times

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς

Berlinale 75 / «Τhe Ice Tower»: Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού

Η Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς σπάει αθόρυβα την ψευδαίσθηση του παραμυθιού, δημιουργώντας μια τεράστια, παγωμένη φιλμική επιφάνεια με στραφταλιστές αντανακλάσεις και κενή ψυχή, όπως ακριβώς είναι στην ουσία της η snow queen.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Οθόνες / 10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Ξεψαχνίσαμε τον κατάλογο που προσφέρουν οι πλατφόρμες streaming και σας παρουσιάζουμε δέκα ταινίες κατάλληλες για την πιο αγαπησιάρικη μέρα του χρόνου, ώστε να μη χρειαστεί να καταφύγετε ξανά στις συνηθισμένες επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ