Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Marcello Mio Facebook Twitter
Η πρωταγωνίστρια φοράει το μαύρο κοστούμι, το καπέλο και τα γυαλιά που αποτέλεσαν το σήμα-κατατεθέν του πατέρα της από την εμβληματική του ερμηνεία στο 8½ και ξεκινάει μια νέα ζωή.
0

ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΜΕΤΑ ΤΑΙΝΙΑ του επίσημου διαγωνιστικού προγράμματος του 77ου Φεστιβάλ Καννών, η Κιάρα Μαστρογιάνι εμφανίζεται στο ξεκίνημα του «Marcello mio» να γυρίζει ένα διαφημιστικό σε ένα σιντριβάνι, φορώντας μια ξανθιά περούκα, με τη σκηνοθέτιδα να ουρλιάζει για να βραχεί πιο αποφασιστικά, όπως η Ανίτα Έκμπεργκ, σε μια προφανή απόπειρα εκ των ενόντων αναπαράστασης της κλασικής σκηνής στη Fontana di Trevi από το «Dolce Vita».

Μόνο που η κόρη της Κατρίν Ντενέβ και του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι δεν μοιάζει καθόλου με την Ανίτα Έκμπεργκ αλλά με τους γονείς της, σε μια παράξενη σύμπτυξη χαρακτηριστικών που με τα χρόνια εδραιώνεται, όσο ενοχλητικά υποθέτουμε πως συσσωρεύονται και οι συγκρίσεις της Ιταλο-γαλλίδας ηθοποιού με τα ιερά τέρατα που την γέννησαν.

Το τέχνασμα έχει τις χάρες του και ο Κριστόφ Ονορέ ακολουθεί τη μούσα του σε μια σινεφιλική και παράξενα ψυχαναλυτική διαδρομή στη δραματική κομεντί, που είναι μασκαρεμένη ως ελαφρά παρωδία.

Κάνοντας μια audition με παρτενέρ τον Φαμπρίς Λουκινί για μια ταινία της Νικόλ Γκαρσιά, η Κιάρα φτάνει στο αμήν με μια παρατήρηση της σκηνοθέτιδας μετά την πρόβα μιας σκηνής. «Πώς να σ' το πω», της λέει με τρόπο, «περίμενα περισσότερο Μαρτσέλο από σένα, και λιγότερο Ντενέβ». Το άκομψο σχόλιο ωθεί την γυναίκα που έχει σκηνοθετηθεί από τον Ρουίζ, τον Τεσινέ, τον Άλτμαν και τον Ντεπλεσέν να φορέσει το μαύρο κοστούμι, το καπέλο και τα γυαλιά που αποτέλεσαν το σήμα-κατατεθέν του πατέρα της από την εμβληματική του ερμηνεία στο «8½» και να ξεκινήσει μια νέα ζωή, μιλώντας πλέον (πειστικότατα) ιταλικά σε ένα τολμηρό πείραμα που σαστίζει τους πάντες, προκαλώντας ωστόσο διαφορετικές αντιδράσεις.

Marcello Mio Facebook Twitter
Η Κατρίν Ντενέβ, όταν παίζει κωμωδία, το κάνει με έναν νόστιμα υπαινικτικό τρόπο.

Ο κολλητός και πρώην σύζυγός της, ροκ σταρ Μπενζαμέν Μπιολέ, την αντιμετωπίζει στωικά, ο πρώην εραστής της Μελβίλ Πουπό γίνεται έξαλλος, η Γκαρσιά δεν ξέρει τι να πει, ο Λουκινί αγαλλιάζει στην προοπτική να γίνει φίλος με τον Μαρτσέλο που ανέκαθεν θαύμαζε και ποτέ δεν συνάντησε και η ίδια της η μητέρα ξεπερνά την αρχική αμηχανία, συνοδεύοντάς της σε ένα ταξίδι αναμνήσεων και ενδοσκόπησης που περιλαμβάνει την επίσκεψη στο σπίτι όπου πέρασαν τις στιγμές μεγάλου έρωτα και γλυκόπικρης ανατροφής της κόρης τους τα πιο λαμπρά αστέρια του ευρωπαϊκού σινεμά εκείνης της εποχής. 

Η Κιάρα επιμένει και φτάνει στο σημείο να ανταλλάξει φιλιά με έναν ερωτοχτυπημένο γκέι Βρετανό στρατιώτη που υποτίθεται πως δεν καταλαβαίνει ποιον παριστάνει, και αν είναι καν γυναίκα – είναι ο μόνος που παίζει έναν επινοημένο χαρακτήρα, καθώς όλοι οι άλλοι παραλλάσσουν τους πραγματικούς εαυτούς τους. Το τέχνασμα έχει τις χάρες του και ο Κριστόφ Ονορέ ακολουθεί τη μούσα του σε μια σινεφιλική και παράξενα ψυχαναλυτική διαδρομή στη δραματική κομεντί που είναι μασκαρεμένη ως ελαφρά παρωδία.

Μετά το ξεκίνημα, το Marcello mio εξατμίζεται μέσα στο ίδιο του το gimmick, έχοντας ως κορυφαίες στιγμές τις κυρίως περιπατητικές, μεταξύ αλήθειας και μύθου συνευρέσεις της Κιάρα με την Ντενέβ, μια ηθοποιό που, όταν παίζει κωμωδία, το κάνει με έναν νόστιμα υπαινικτικό τρόπο. 

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ