«Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη»: Κάρι Γκραντ και Κάθριν Χέπμπορν σε τρελά κέφια

Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη: Κάρι Γκράντ και Κάθριν Χέπμπορν σε τρελά κέφια Facebook Twitter
Aν πρέπει με τα χίλια ζόρια να μείνει μόνο μία ερμηνεία της Κάθριν Χέπμπορν στην κάψουλα του χρόνου, αυτή είναι η μία και χαρακτηριστικότερη, κι ας πέρασε ντούκου από το κοινό και τελείως απαρατήρητη από τα Όσκαρ, που εν γένει της φέρθηκαν γενναιόδωρα.
0

Μια κωμωδία για το σεξ και τα χρήματα με πρωταγωνιστές ένα άγριο ζώο με το υποκοριστικό «μωρό», έναν αφηρημένο παλαιοντολόγο και μια κακομαθημένη κληρονόμο που κυνηγούν ένα ευμέγεθες κόκαλο (τη στύση, με άλλα λόγια) πετάει την ευπρέπεια στα σκουπίδια και γλεντάει τα ταξικά σχήματα για χάρη της απόλαυσης και της στιγμής.

Κι όμως, η Γυναίκα με τη λεοπάρδαλη απέτυχε εμπορικά στην εποχή της και ίσως ακόμη κάποιοι να τη βλέπουν ως προπολεμικό απολειφάδι, αδυνατώντας ίσως να αναγνωρίσουν την ευστροφία των καταιγιστικών διπλών νοημάτων και την ανόθευτη δύναμη της σκηνοθεσίας.

Ο Χάουαρντ Χοκς, μαέστρος του γκανγκστερικού, λακωνικού, γρήγορου διαλόγου και πιο κοντινός συγγενής απ’ ό,τι κάποιος θα φανταζόταν στο screwball ιδίωμα, εκεί όπου η αγάπη δηλώνεται ψευδεπίγραφα και οι καταστάσεις αγγίζουν και συχνά ξεπερνούν τον παραλογισμό για να ξεδιαλύνει το μπέρδεμα των φύλων και των τάξεων, παρέλαβε δυο ηθοποιούς που είχαν δείξει πως μπορούν να παίξουν καλά και έκρυβαν μια πιο ανατρεπτική διάθεση από τα σενάρια που τους είχαν ήδη προσφερθεί.

H «Γυναίκα με τη λεοπάρδαλη» απέτυχε εμπορικά στην εποχή της και ίσως ακόμη κάποιοι να τη βλέπουν ως προπολεμικό απολειφάδι, αδυνατώντας ίσως να αναγνωρίσουν την ευστροφία των καταιγιστικών διπλών νοημάτων και την ανόθευτη δύναμη της σκηνοθεσίας.

Ο Κάρι Γκραντ ως Χάξλεϊ φασκιώνει το μπόι και τον αέρα του σκωπτικού τζέντλεμαν μέσα στο σκονισμένο κοστούμι του επιστήμονα που ψάχνει ένα εκατομμύριο δολάρια για την ανακατασκευή του πολύτιμου βροντόσαυρού του ‒ ένα έργο ζωής που τον απασχολεί νυχθημερόν και τον καθιστά αντικοινωνικό και ευγενικά μισάνθρωπο. Ετοιμάζεται να παντρευτεί τη miss Swallow (τη δεσποινίδα Καταπίνει δηλαδή…), αλλά με το που ρίχνει το βλέμμα της πάνω του η Σούζαν Βανς τον θέλει με κάθε κόστος.

Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη Facebook Twitter
Ο Κάρι Γκραντ ως Χάξλεϊ φασκιώνει το μπόι και τον αέρα του σκωπτικού τζέντλεμαν μέσα στο σκονισμένο κοστούμι του επιστήμονα που ψάχνει ένα εκατομμύριο δολάρια για την ανακατασκευή του πολύτιμου βροντόσαυρού του.

Η Κάθριν Χέπμπορν είχε ήδη ένα Όσκαρ για το μεσοβέζικο μελό Morning Glory και είχε ήδη διασταυρωθεί με τον Γκραντ στο Sylvia Scarlet, μια δραματική κομεντί μεταμφιέσεων του έμπιστού της Τζορτζ Κιούκορ. Αν και το ξεχασμένο φιλμ δεν λειτούργησε, με τον συμπρωταγωνιστή τα βρήκαν μια χαρά και ξανασυναντήθηκαν ευτυχισμένα άλλες δύο φορές την επόμενη διετία, στο λαμπερό και μελαγχολικό Holiday καθώς και στο υπέρκομψο, εμβληματικό Philadelphia Story, και πάλι του Κιούκορ.

Ωστόσο, στο Bringing up baby η τρέλα τους απογειώνεται σε δυσθεώρητα ύψη. Για πρώτη φορά βλέπουμε αυτό που η Χέπμπορν υποσχόταν από το ξεκίνημα της καριέρας της, δηλαδή να διαδώσει το ελεύθερο πνεύμα της και να αφήσει αχαλίνωτη την πιο άγρια πλευρά της. Κι αν σε πολλά από τα επόμενα βήματά της, ανεξάρτητα από την εισπρακτική επιτυχία ή την ουσιαστική ανταπόκρισή τους, στο τέλος συνθηκολογούσε με ένα συμβατικότερο ζευγάρωμα, εδώ εξαπολύει μια θηριώδη κούκλα στο πανί και δεν σταματά αν δεν επιβάλλει τη φύση της, ακόμα κι αν τα κάνει μαντάρα.

Είναι σαν να γνωρίζει από πριν πως θα προκαλέσει χάος και, επειδή γεννήθηκε στα λεφτά και μεγάλωσε στα πούπουλα, η αίσθηση της ατιμωρησίας τής στερεί την αιδώ και το φρένο του κινδύνου ‒ αν πρέπει με τα χίλια ζόρια να μείνει μόνο μία ερμηνεία της Κάθριν Χέπμπορν στην κάψουλα του χρόνου, αυτή είναι η μία και χαρακτηριστικότερη, κι ας πέρασε ντούκου από το κοινό και τελείως απαρατήρητη από τα Όσκαρ, που εν γένει της φέρθηκαν γενναιόδωρα.

Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη Facebook Twitter
Ο Γκραντ και η Χέπμπορν συνέχισαν ακάθεκτοι και απτόητοι μετά το Bringing up baby, θολώνοντας συνεχώς τα νερά έτσι ώστε δεν ήξερες κατά πόσο έπαιζαν έναν καινούργιο χαρακτήρα κάθε φορά ή προέβαλλαν σε παραλλαγές την ελκυστική, αρχοντική προσωπικότητά τους.

Το χάος του Χοκς δεν είναι, φυσικά, ούτε στιγμή τυχαίο. Το σκηνικό είναι βασικά νυχτερινό, πρωτοφανές για ένα είδος που εκτυλίσσεται κυρίως τη μέρα και στα φανερά, και η φύση, με τον συμβολισμό της, παρεισφρέει στα αστικά σαλόνια ή στο μουσείο, και τα αναστατώνει.

Το ματς του γκολφ είναι ίσως μία από τις πιο ζυγοσταθμισμένες διακοπτόμενες σεκάνς κωμωδίας όλων των εποχών και η συνεισφορά της βετεράνου Μέι Ρόμπσον, της κυρίας που θέλει να προσφέρει μια μικρή περιουσία, αλλά μοιάζει πιο τρελή και από μαγιάτικο λαγό είναι σημαντική σε μια ανταλλαγή μεταξύ δύο χαρισματικών ηθοποιών σε ένα είδος που τους ανακαλεί συνεχώς στην αταξία και τους προτρέπει να γίνουν πολύ ρεζίλι για να πετύχουν τον στόχο τους.

Κι ενώ η Βανς φαίνεται από την αρχή πως ταυτίζεται με την pet λεοπάρδαλή της για να σπείρει την αναρχία που μόνο οι αδελφοί Μαρξ έχουν καταφέρει έκτοτε, και πολλοί προσπάθησαν στη συνέχεια να επαναλάβουν (για παράδειγμα η Στράιζαντ με τον Ο Νιλ στο What’s up Doc, του Πίτερ Μπονγκτάνοβιτς, ο οποίος ήταν λάτρης του Χοκς και σοβαρός μελετητής της δεκαετίας του '30, ούτως ή άλλως), το κρυφό χαρτί της ταινίας είναι ο βικτοριανά κουμπωμένος Χάξλεϊ του Γκραντ, ένας σέξι άνδρας που θέλγεται από το ζωώδες κάλεσμα της όμορφης επισκέπτριας στο καταπιεσμένο σύμπαν του και το υποψιάζεται στις ήρεμες στιγμές, αλλά αυτές είναι τόσο λίγες μπροστά στον συνωστισμό της δράσης, που δεν προλαβαίνει να σταθεί και να καταλάβει και σωματικά τι του συμβαίνει.

Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη Facebook Twitter
Tο κρυφό χαρτί της ταινίας είναι ο βικτοριανά κουμπωμένος Χάξλεϊ του Γκραντ.

Ο Γκραντ και η Χέπμπορν συνέχισαν ακάθεκτοι και απτόητοι μετά το Bringing up baby, θολώνοντας συνεχώς τα νερά έτσι ώστε δεν ήξερες κατά πόσο έπαιζαν έναν καινούργιο χαρακτήρα κάθε φορά ή προέβαλλαν σε παραλλαγές την ελκυστική, αρχοντική προσωπικότητά τους.

Ωστόσο ήταν διαφορετικές περιπτώσεις. Ο Βρετανός ηθοποιός περίμενε τον «δημιουργό» του και τον βρήκε στο πρόσωπο του Χίτσκοκ. Η Χέπμπορν εμπιστευόταν τους σκηνοθέτες (εκτός από τον Μάνκιεβιτς, που τον έφτυσε), αλλά ένα φωτογενές αντανακλαστικό της πάντα αντιστεκόταν.

Ο δε Χοκς δεν δίστασε μπροστά σε κανένα είδος, είτε γουέστερν, είτε κοινωνικό, είτε δράμα, είτε μιούζικαλ, είτε κωμωδίες, τελειοποιώντας αυτό που άρχισε στο Bringing up baby με το His girl Friday. Ο ιστορικός Λέναρντ Μάτλιν πολύ σωστά τον χαρακτήρισε ως τον σημαντικότερο Αμερικανό σκηνοθέτη που κανείς δεν θυμάται το όνομά του.

Η «Γυναίκα με τη λεοπάρδαλη» επιστρέφει στα θερινά σινεμά από τις 6 Ιουλίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κάθριν Χέμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Σαν Σήμερα / Κάθριν Χέπμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Είκοσι χρόνια μετά τον θάνατό της στις 29 Ιουνίου του 2003 σε ηλικία 96 ετών, η Κάθριν Χέπμπορν παραμένει η εμβληματικότερη κινηματογραφική μορφή αυταπάρνησης και αδιαφορίας για το ασύλληπτης διάρκειας status της, υπονοώντας πως ήταν καταδικασμένη να γίνει, και να πεθάνει, σταρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ