Οι παραστάσεις που θα ξεχωρίσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Το «Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών» σε σκηνοθεσία του Simon McBurney στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Φωτ.: Alex Brenne
0

Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών

Το συναρπαστικό μυθιστόρημα της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας, Όλγκα Τοκάρτσουκ, δίνει τον τίτλο στη νέα παραγωγή της εμβληματικής αγγλικής ομάδας Complicité σε σκηνοθεσία του Simon McBurney. Αστυνομικό θρίλερ, μαύρη κωμωδία, οικολογικό μανιφέστο, μια αποθέωση του σωματικού θεάτρου και της πολυφωνικής αφήγησης. Στην καρδιά του χειμώνα, σε μια μικρή κοινότητα μιας απομακρυσμένης πολωνικής κοιλάδας, μια εκκεντρική ηλικιωμένη οικολόγος, ερασιτέχνης αστρολόγο και ενθουσιώδης μεταφράστρια του Ουίλιαμ Μπλέικ έχει τις υποψίες της για τους μυστηριώδεις θανάτους που συμβαίνουν γύρω της. 
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση από 4 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

The Humans

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί την τραγικωμωδία του Stephen Karam που αποτυπώνει την ουσία της ανθρώπινης κατάστασης με ακρίβεια, συμπόνια και απαράμιλλη αυθεντικότητα. Η οικογένεια Μπλέικ (Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Θέμις Μπαζάκα, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ξένια Καλογεροπούλου) σε ένα απόγευμα ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής της, προσκαλώντας το κοινό να παρακολουθήσει από κοντά τις αγωνίες, τα όνειρα και τους ανομολόγητους φόβους τους.
Θέατρο Μουσούρη, από 11 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες
εδώ

Ο Ιμπρεσάριος

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Ο Θέμης Πάνου κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον «Ιμπρεσάριο». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σκηνοθετεί το έργο του Κάρλο Γκολντόνι, παρουσιάζοντας ένα ανελέητο πορτρέτο της ζωής των καλλιτεχνών. Έργο γκροτέσκο και διασκεδαστικό, γραμμένο για τα πάθη και τις ιστορίες των ανθρώπων που ο Γκολντόνι γνώρισε άμεσα και σε βάθος, αποκαλύπτει τη συνεχή αγωνία των καλλιτεχνών να βιοποριστούν και τις δύσκολες κοινωνικές συνθήκες στις οποίες αναγκάζονται να ζήσουν. Ο Θέμης Πάνου κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Εθνικό Θέατρο-Κεντρική Σκηνή, από 26 Οκτωβρίου

Τρεις ψηλές γυναίκες

ΕΠΟΜΕΝΟ ΤΕΥΧΟΣ Οι παραστάσεις που ανυπομονούμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Visual Storyteller

Ο Ρόμπερτ Γουίλσον σκηνοθετεί τη Ρένη Πιττακή, την Καριοφυλλιά Καραμπέτη και τη Λουκία Μιχαλοπούλου στο έργο του Έντουαρντ Άλμπι, όπου συναντιούνται τρεις γυναίκες – μία 90 χρονών, μία στα 50 και μία στα 20. Η γηραιότερη περιβάλλεται από δύο νοσηλεύτριες, οι οποίες παίρνουν τη μορφή του νεότερου εαυτού της, αναδεικνύοντας το αποτύπωμα του χρόνου και τις πολλαπλές αντανακλάσεις που γεννά ο καθρέφτης της ζωής.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Κεντρική Σκηνή, από 24 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Έγκλημα και Τιμωρία

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος στον ρόλο του Ρασκόλνικοφ.

Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί το αριστούργημα του Ντοστογιέφσκι με τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο στον ρόλο του Ρασκόλνικοφ, θύτη και θύματος ενός ζοφερού κόσμου. Ένας κόσμος κατοικημένος από αγγέλους και Χερουβείμ είναι ένας κόσμος άνευ νοήματος, διότι τότε καταργείται εμφατικά η ελευθερία του ανθρώπου. Χωρίς γκρεμούς, χωρίς σκοτεινή προοπτική, χωρίς το αδυσώπητο σφαγείο της καθημερινότητας, η όποια αγαθότητα φαντάζει ακατανόητη. Όποιος είναι ικανός για το μέγιστο σφάλμα είναι ικανός και για τη μεγάλη εξιλέωση.
Θέατρο Πορεία, από 23 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Βασιλιάς Λιρ

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Η Μπέτυ Αρβανίτη θα υποδυθεί τον Βασιλιά Λιρ.

Ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί την Μπέτυ Αρβανίτη στο έργο του Σαίξπηρ, σε μια πρωτότυπη διασκευή που πυκνώνει το έργο και συναιρεί πρόσωπα και καταστάσεις σ’ ένα παράδοξο δρώμενο όπου η σύγχρονη θεατρική γλώσσα συναντά τους πηγαίους σαιξπηρικούς συνειρμούς, χωρίς να προδίδεται το πνεύμα αλλά ούτε και το γράμμα αυτού του περίφημου κλασικού έργου. Πυρήνας της παράστασης είναι η πρόκληση.
Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, από 8 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Δωδέκατη Νύχτα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ο Γιάννης Κακλέας επιστρέφει πρώτη φορά στον χώρο όπου σπούδασε και ξεκίνησε τη δυναμική πορεία του στο θέατρο για να σκηνοθετήσει μια φαντασμαγορική εκδοχή της αριστουργηματικής «Δωδεκάτης Νύχτας» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, φωτίζοντας με τρόπο αποκαλυπτικό τα ζητήματα της σεξουαλικής ταυτότητας και της ρευστότητας των φύλων που τόσο έντονα απασχολούν την εποχή μας, σε αυτήν τη μοναδική, ονειρική κωμωδία που μιλά για τη δύναμη, την τρέλα και τα πάθη του έρωτα.
Θέατρο Τέχνης Υπόγειο, από 7 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Το Σπίτι

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Αλεξία Καλτσίκη και Φιντέλ Ταλαμπούκας στο «Σπίτι» του Δημήτρη Καραντζά. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Ο Δημήτρης Καραντζάς, με μια περφόρμανς-παραβολή για τη βία, μιλά για τον εθισμό στην εικόνα και την κατάργηση των ψευδαισθήσεων, ή, αλλιώς, για την πραγματικότητα που, ό,τι κι αν κάνεις για να την αποφύγεις, αργά ή γρήγορα θα έρθει να σε βρει. Στο έργο, δύο πρόσωπα, μια γυναίκα και ένας άνδρας (Αλεξία Καλτσίκη, Φιντέλ Ταλαμπούκας). περιχαρακώνονται σε ένα σπίτι-καταφύγιο για να μην αναμετρηθούν με την πραγματικότητα και να απαλύνουν τις ματαιώσεις που κρύβει ο έξω κόσμος.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 30 Σεπτεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Underground

ΛΕΙΠΕ ΚΥΡΙΑ Οι παραστάσεις που ανυπομονούμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Ο Νικίτα Μιλιβόγεβιτς σκηνοθετεί τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και τον Γιάννη Τσορτέκη στη διασκευή της εμβληματικής ταινίας του Εμίρ Κουστουρίτσα. Η επική φιλία του Μπλάκι και του Μάρκο με φόντο την πολιτική αναταραχή και τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία και την απίστευτη ιστορία μιας κοινότητας που μένει κρυμμένη κάτω από τη γη από το 1943 μέχρι το 1991. Ένας ύμνος σε μια χαμένη πατρίδα. 
Θέατρο Ακροπόλ, από 15 Νοεμβρίου
Περισσότερε πληροφορίες
εδώ

Ο Άσχημος

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Ορφέας Αυγουστίδης και Μαίρη Μηνά.

Ο Γιώργος Κουτλής σκηνοθετεί τον Ορφέα Αυγουστίδη, τον Γιάννη Κλίνη, τη Μαίρη Μηνά και τον Ηλία Μουλά στο έργο του Mάριους φον Μάγιενμπουργκ σε οκτώ ρόλους, μέσα από τους οποίους παρουσιάζουν, εκμεταλλευόμενοι την καυστική σάτιρα του συγγραφέα, τη βιαιότητα της σύγχρονης ναρκισσιστικής κοινωνίας, όπου η εικόνα και το κοινωνικό status καθορίζει πλέον, περισσότερο από ποτέ, τον πυρήνα της ύπαρξής μας.
Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου, από 10 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Romáland

Ο Ανέστης Αζάς και ο Πρόδρομος Τσινικόρης επιχειρούν να αφηγηθούν ένα ανεστραμμένο ταξίδι στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας μέσα από την οπτική γωνία των Ρομά, ακολουθώντας την παράδοση του θεάτρου-ντοκιμαντέρ ανατρέχοντας σε γεγονότα, παίζοντας με τα στερεότυπα και αποφεύγοντας τη ρομαντικοποίηση. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν Ρομά που αφηγούνται ζωντανά τις πραγματικές τους ιστορίες, με στόχο την ανάδειξη των πολλαπλών κοινωνικών αποκλεισμών που αντιμετωπίζουν και τις καθημερινές προσπάθειές τους να τους ξεπεράσουν.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 2 Νοεμβρίου

Μικρά συζυγικά εγκλήματα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Άρης Λεμπεσόπουλος και Ναταλία Τσαλίκη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η συγκινητική και σκληρή ιστορία της σχέσης ενός ζευγαριού (Άρης Λεμπεσόπουλος και η Ναταλία Τσαλίκη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια) μας συστήνεται μέσα από το έργο του Eric-Emmanuel Schmitt, με τις απαντήσεις που συνήθως περιμένουμε από τον άλλο να γίνονται η πηγή του πόνου που προκαλείται στο όνομα της αγάπης. Γιατί στην αγάπη δεχόμαστε τον άλλον ως γρίφο που θέλει αποκωδικοποίηση, ερμηνεία ή αλλαγή.
Θέατρο Άνεσις, από 20 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Βασιλιάς Λιρ

Η ιστορία του αλαζόνα, γέροντα βασιλιά της Βρετάνης που θα υποδυθεί ο Λεωνίδας Κακούρης σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά έρχεται στη σκηνή για να φωτίσει τις έννοιες της εξουσίας, του αυταρχισμού και του γήρατος, αλλά και τις αυταπάτες περί αγάπης. Όταν ο Λιρ αποφασίζει να χωρίσει το βασίλειό του στις τρεις κόρες του (Αλεξία Καλτσίκη, Ανθή Ευστρατιάδου, Ιωάννα Κολλιοπούλου), ανάλογα με την αγάπη που του δείχνει η καθεμία, πυροδοτεί μια εξέλιξη με τραγικό τέλος.
Εθνικό Θέατρο Κεντρική Σκηνή, από 9 Δεκεμβρίου

Γέρμα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Η Μαρία Κίτσου πρωταγωνιστεί στη «Γέρμα». Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί τη Γέρμα του Σάιμον Στόουν, που είναι εμπνευσμένη από το ομώνυμο έργο του Λόρκα, με τη Μαρία Κίτσου στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ιστορία μιας γυναίκας, μέλους μιας φτωχής, αγροτικής και συντηρητικής κοινωνίας, που αδυνατεί να τεκνοποιήσει. Όσο κι αν έχουν αλλάξει οι καιροί και η θέση της γυναίκας στα σχεδόν 100 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από τη συγγραφή του έργου, το θέμα παραμένει διαχρονικό, σημαδεύοντας και σαρώνοντας συχνά σχέσεις και ζωές.
Θέατρο Πόρτα, από 27 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Pietà

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η Μάρθα Μπουζιούρη, σε μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ, αγγίζει ένα επίπονο, επίκαιρο και εκκωφαντικά επείγον θέμα με την πολύτιμη συμβολή μιας καλλιτεχνικής ομάδας που αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες ηθοποιούς και δημιουργικούς συντελεστές. Η παράσταση ψηλαφεί το προσωπικό και συλλογικό τραύμα της γυναικοκτονίας, της ύστατης εκδήλωσης της έμφυλης βίας. Πρόκειται για μια βαθιά βιωματική θεατρική παράσταση που ισορροπεί με γενναιότητα και ευαισθησία, αποτίοντας φόρο τιμής στα θύματα γυναικοκτονιών και σε όλες τις γυναίκες γενικά.
Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 6 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Ο Γλάρος

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Το έργο παρουσιάζεται σαν σκηνοθετημένο από τον Τρέπλιεφ, που υποδύεται ο Αινείας Τσαμάτης.

Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί το έργο του Τσέχοφ σαν μια αναρώτηση γύρω από τη θεατρική λειτουργία, την αναπαράσταση και τις μεθόδους της. Ο θίασος των ανθρώπων του Ρώσου συγγραφέα προβληματίζεται γύρω από μια λίμνη για την τέχνη, το μέλλον, αναπολεί τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτει την κραυγή ενός ανθρώπου, λίγο πριν βουλιάξει. Το έργο παρουσιάζεται σαν σκηνοθετημένο από τον Τρέπλιεφ, που υποδύεται ο Αινείας Τσαμάτης.
Προσκήνιο, από 12 Δεκεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Η Αιμιλία Βάλβη διασκεύασε και πρωταγωνιστεί στην παράσταση.

Ο Γιάννης Λεοντάρης σκηνοθετεί, σε διασκευή της Αιμιλίας Βάλβη, τη νουβέλα του Εμμανουήλ Ροΐδη, στην οποία ο ήρωας αποφασίζει να παντρευτεί το ερωτικό αντικείμενο του πόθου του για να πάψει να είναι ερωτευμένος με αυτό. Η Χριστίνα κλέβει τις σκέψεις του και τις αποκαλύπτει στους θεατές. Ο άνδρας, παρών και απών στη σκηνή, παλεύει να θάψει τον έρωτά του. Φιλαρέσκεια, πόθος, χιούμορ, ζήλια και αποκάλυψη των ανδρικών στερεοτύπων για τον έρωτα και τον γάμο.
Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Constantinopoliad

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Zachary Schulman

Με ένα ταξίδι στα όρια των φύλων και των διαφορετικών κόσμων, μεταξύ Ανατολής και τη Δύσης, η εικαστική καλλιτέχνις Kathryn Hamilton, γνωστή και ως Sister Sylvester, εικονοποιεί, μαζί με την Αιγύπτια μουσικό Nadah El Shazly, τις κενές και σκισμένες σελίδες της «Κωνσταντινουπολιάδας», του ημερολογίου που κρατούσε ο Καβάφης όταν ο ίδιος και η οικογένειά του εγκατέλειψαν εσπευσμένα την Αλεξάνδρεια για την Κωνσταντινούπολη. Η πολυπρισματική, διαδραστική περφόρμανς συνοδεύεται από μουσική, αφήγηση, ηχητική εγκατάσταση και ανάγνωση και φτάνει μέχρι τη βιντεοπροβολή και το τραγούδι.
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη, από 21 Νοεμβρίου

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Παναγιώτης Λαμπής

Σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία του Κωνσταντίνου Ντέλλα, η παράσταση αποτελεί μια σκηνική προσέγγιση της σύνδεσης της μαγείας με τη μαγειρική ως γυναικείου μυστικού κώδικα της περιοχής της Θεσσαλίας στη σκιά της κυρίαρχης ανδροκρατούμενης εξουσίας, όπου οι γυναίκες παρέμεναν στο περιθώριο χωρίς να μπορούν να έχουν λόγο στις αποφάσεις, ενώ συνέβαλαν στην οικονομική παραγωγή της οικογένειας και της κοινότητας ως εργάτριες.
Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

The Doctor

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθετεί το έργο του Robert Icke, ένα πανέξυπνο, σύγχρονο θρίλερ, το οποίο ανοίγει διάλογο επάνω σε κρίσιμα θέματα της σύγχρονης εποχής με τρόπο που προκαλεί τα όρια της αντίληψης ακόμη και των ίδιων των θεατών. Κάνει λόγο για την ηθική της έμφυλης και φυλετικής ταυτότητας, των κοινωνικών προνομίων, της θρησκείας, της ψυχικής υγείας και της σεξουαλικότητας με αφορμή την εισαγωγή ενός ετοιμοθάνατου 14χρονου κοριτσιού στο Ινστιτούτο Elizabeth, που τελικά δεν σώζεται.
Αμφιθέατρο, από 8 Δεκεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ