Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ο επιμελητής του φεστιβάλ χαρακτηρίζει «υπερ-πρότζεκτ» το Solistenensemble Kaleidoskop, ένα σύνολο από το Βερολίνο, αφοσιωμένο στην ανάπτυξη νέων μορφών πειραματικού μουσικού θεάτρου.

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα

0

Αντλώντας τον τίτλο του από έναν μαθηματικό όρο (υποσύνολο ), το Subset Festival είναι ένα μικρό φεστιβάλ μέσα σε ένα μεγαλύτερο, μια πολυπρισματική μουσική πλατφόρμα που την απασχολεί η σύγχρονη μουσική· παρουσιάζει διαφορετικές εκδοχές της από μεγάλο εύρος καλλιτεχνικών ρευμάτων. Σε επιμέλεια του συνθέτη και καλλιτέχνη ήχου Σταύρου Γασπαράτου, η συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με το Ωδείο Αθηνών επανέρχεται ανανεωμένη, εστιάζοντας πάντα στον διάλογο της σύγχρονης μουσικής με τα νέα μέσα. 

Δεν έχει υπάρξει ποτέ κάτι ανάλογο στην Αθήνα. Τα τελευταία χρόνια το Φεστιβάλ Αθηνών προσπαθούσε να εντάσσει στο πρόγραμμά του μια-δυο δουλειές είτε μουσικού θεάτρου είτε αμιγώς μουσικές, σύγχρονες και πειραματικές, αλλά ποτέ μέχρι τώρα δεν είχε παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα που να αγκαλιάζει μια κοινότητα. 

«Παρ’ όλα αυτά, όταν πέρσι κλήθηκα να συμβουλεύσω την Κατερίνα Ευαγγελάτου στο κομμάτι της μουσικής, αμέσως, βλέποντας από το open call ότι υπήρχαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα, σκέφτηκα ότι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μια μικρότερη ομπρέλα μέσα στη μεγαλύτερη του Φεστιβάλ Αθηνών προκειμένου να συσπειρώσουμε την κοινότητα αυτή που αποκαλώ “νέα μουσική” κάτω από τη μεγαλύτερη ενός πενθήμερου φεστιβάλ. Μέσω αυτού σκέφτηκα ότι θα καταφέρουμε να συνδυάσουμε είδη από τη σύγχρονη μουσική με την κλασική της έννοια μέχρι την ηλεκτρονική πειραματική, τη νέα εναλλακτική προσέγγιση της μουσικής σε διαφορετικές μορφές, αλλά και ότι θα συσπειρώσουμε το κοινό και θα το εκπαιδεύσουμε με έναν τρόπο ώστε να αγκαλιάσει όλη αυτήν τη μουσική δημιουργία εντός και εκτός Ελλάδας». 

Στη δεύτερη χρονιά του, το Subset Festival φέρνει μεγάλα ονόματα της νέας μουσικής από το εξωτερικό «και την ίδια στιγμή προσπαθεί να παραγάγει και να ενισχύσει την καινούργια δημιουργία αυτού του είδους μουσικής στην Ελλάδα, η οποία δεν εκπροσωπείται εύκολα, και τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχει τίποτα που να την υποστηρίζει.

Έτσι φτιάχτηκε το Subset Festival «και δεν είναι τυχαίο το ότι δεν πραγματοποιείται στα κτίρια της Πειραιώς 260 αλλά γίνεται σε συμπαραγωγή και στους χώρους του Ωδείου Αθηνών που είναι στο κέντρο της Αθήνας. Έχει έναν συμβολισμό αυτή η επιλογή, γιατί εκεί οι νέοι διδάσκονται μουσική». 

Στη δεύτερη χρονιά του, το Subset Festival φέρνει μεγάλα ονόματα της νέας μουσικής από το εξωτερικό «και την ίδια στιγμή προσπαθεί να παραγάγει και να ενισχύσει την καινούργια δημιουργία αυτού του είδους μουσικής στην Ελλάδα, η οποία δεν εκπροσωπείται εύκολα, και τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχει τίποτα που να την υποστηρίζει. Για μένα αυτός είναι ο Νο1 σκοπός, το να συσπειρωθεί αυτή η κοινότητα στην Ελλάδα, να βρει ένα καινούργιο σπίτι για να παρουσιάζει τη δουλειά της και να διευρύνει το κοινό της, να μπορεί να ελπίζει ότι θα μπορεί να έχει χρόνο και χρήμα για νέες αναθέσεις. Ξέρω ότι υπάρχει το κοινό γι’ αυτήν τη μουσική και πέρσι, παρότι ήταν η πρώτη μας προσπάθεια, παρότι έπεσε μέσα στην εβδομάδα των εκλογών, ενθουσιάστηκα με την προσέλευση του κόσμου, αλλά κυρίως με το πόσο θερμά την υποδέχτηκε ο ίδιος ο χώρος των μουσικών και των ανθρώπων που εμπλέκονται στη δημιουργία αυτή. Τώρα που είναι η δεύτερη χρονιά πια μπορώ να πω ότι είμαι συγκινημένος από το πάθος και τον τρόπο που ο κόσμος έχει δεχτεί αυτή την προσπάθεια. Νιώθω ότι έχω συμμάχους, πως με έναν τρόπο είναι σαν να κάνουμε curate μαζί το φεστιβάλ, ότι δεν είμαι μόνος μου». 

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ο Σταύρος Γασπαράτος.

Μέσα σε πέντε μόλις μέρες, το Subset Festival θα είναι ένα πολύ πλούσιο φεστιβάλ με οκτώ ελληνικές παραγωγές και πάνω από δέκα ξένους καλλιτέχνες στο πρόγραμμά του. Highlight του είναι σίγουρα η εμφάνιση του Αυστραλού Ben Frost που διατρέχει τα είδη της μίνιμαλ, πειραματικής, industrial και noise μουσικής. Έχοντας στο ενεργητικό του συνεργασίες με επιφανείς καλλιτέχνες όπως οι Björk, Tim Hecker, Colin Stetson και Swans, ο Frost φέρνει στο Subset μια νέα συνεργασία με τον Greg Kubacki, κιθαρίστα του mathcore συγκροτήματος Car Bomb, και τον Ολλανδό οπτικοακουστικό καλλιτέχνη Tarik Barri. Στο φεστιβάλ θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε και το ντοκιμαντέρ/κινηματογραφικό κονσέρτο Ryūichi Sakamoto: Opus σε σκηνοθεσία Neo Sora. O Sakamoto επιστράτευσε όλη του την ενέργεια για να πραγματοποιήσει την τελευταία ερμηνεία πριν από τον θάνατό του, φτιάχνοντας ένα concert film με πρωταγωνιστές εκείνον και το πιάνο του. Η επιμέλεια έγινε από τον ίδιο, όπως και η επιλογή της σειράς με την οποία παρουσιάζονται τα είκοσι κομμάτια που παίζει, τα οποία αφηγούνται τη ζωή του, χωρίς καμία άλλη επεξήγηση.

OPUS | Ryuichi Sakamoto | Directed by Neo Sora | Official Teaser (2023)

Στο πρόγραμμα συναντάμε, επίσης, μεγάλα ονόματα της νέας, κατά τον Γασπαράτο, μουσικής, όπως αυτό της ανερχόμενης Αμερικανίδας συνθέτριας και πιανίστα Laurel Halo, η οποία θα παρουσιάσει με τη Leila Bordreuil στο τσέλο το «Atlas», το νέο της άλμπουμ με το οποίο περιοδεύει στα μεγαλύτερα φεστιβάλ και concert halls του κόσμου από το τέλος του 2023, και του Νορβηγού τρομπετίστα και συνθέτη Arve Henriksen, ο οποίος μάλιστα θα συναντήσει στο πλαίσιο του Subset Festival τον καινοτόμο περφόρμερ Γιάννη Αναστασάκη. Ο επιμελητής του φεστιβάλ χαρακτηρίζει «υπερ-πρότζεκτ» το Solistenensemble Kaleidoskop, ένα σύνολο από το Βερολίνο, αφοσιωμένο στην ανάπτυξη νέων μορφών πειραματικού μουσικού θεάτρου. Το έργο της συνθέτριας Maya Dunietz που θα ερμηνεύσουν και θα κάνει πρεμιέρα στο φεστιβάλ αναδεικνύει ένα παλλόμενο μουσικό σύμπαν «όπου κάνουν την εμφάνισή τους νότες-φαντάσματα, αργόσυρτες κινήσεις και μακρόσυρτες δομές». Μάλιστα, γύρω από αυτό το σύνολο έχουν στηθεί πολλές δράσεις, πραγματοποιήθηκε ήδη ένα μεγάλο workshop τον Απρίλιο, ενώ θα υπάρξει και μια πολύ ενεργή συνεργασία με το Ωδείο Αθηνών και τους μαθητές του, οι οποίοι θα εμφανιστούν σε ένα σημείο του νέου αυτού έργου, μεγαλώνοντας κι άλλο το δεκαπενταμελές ανσάμπλ των Solistenensemble Kaleidoskop.

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Η Αμερικανίδα συνθέτριας και πιανίστα Laurel Halo. Φωτ.: Jueves
Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ο Νορβηγός τρομπετίστας και συνθέτης Arve Henriksen. Φωτ.: Βαγγέλης Πάτσιαλος

Εκείνο που μου κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον είναι το Phantom Orchestra του Λιβανέζου καλλιτέχνη Raed Yassin, ένα συλλογικό εγχείρημα που αποτυπώνει και καταγράφει μια ξεχωριστή μουσική στιγμή της νεότερης ιστορίας. Αδυνατώντας να συγκεντρώσει τους μουσικούς που ήθελε για να φτιάξει μια ορχήστρα, τόσο εξαιτίας των πρόσφατων συνθηκών της πανδημίας όσο και για οικονομικούς και πολιτικούς λόγους, ο Yassin μπήκε στη διαδικασία να ηχογραφήσει ένα προς ένα σαράντα οκτώ διαφορετικά άτομα προκειμένου να αναπαραγάγει σε ένα λάιβ τους ήχους μουσικών που ο καθένας αυτοσχεδιάζει μόνος του, με τη βοήθεια μιας πολυκάναλης εγκατάστασης με δώδεκα πικάπ. 

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ο Κύπριος συνθέτης σύγχρονης μουσικής Άντης Σκορδής.

Επιπλέον, ο Κύπριος συνθέτης σύγχρονης μουσικής Άντης Σκορδής θα παρουσιάσει μια ανάθεση του Subset, το «β», μια διαθεματική περφόρμανς τεσσάρων μουσικών, ενός conductor/electronics και ενός VJ σε ζωντανή δημιουργία. Επιστρέφοντας σε παλαιότερο έργο της, η συνθέτρια Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου προτείνει, ειδικά για τo φεστιβάλ, το άιζο, the bird II, ένα μουσικό πείραμα γραμμένο για οκτώ ηχεία, ηχογραφημένο υλικό, visuals, φλάουτο, birbyne, κρουστά, rhodes piano, φωνές, κοντραμπάσο και μαέστρο. Κάθε μουσικός/performer δούλεψε ανεξάρτητα τα μέρη του σαν solo και αυτά ενώνονται στη σκηνή σε μια ιδιαίτερα ατμοσφαιρική, κινηματογραφική προσέγγιση. 

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ο προγραμματιστής Αλέξανδρος Δρυμωνίτης συνθέτει ζωντανά μουσική παρτιτούρα μέσω γραφής κώδικα

Εμπνευσμένος από τις συνεργασίες του στον χώρο του θεάτρου και του χορού, ο αυτοδίδακτος συνθέτης και μουσικός Γιώργος Πούλιος προτείνει με το «trespassing» μια σόλο συναυλία-περφόρμανς. Ο προγραμματιστής Αλέξανδρος Δρυμωνίτης συνθέτει ζωντανά μουσική παρτιτούρα μέσω γραφής κώδικα και προσκαλεί τους μουσικούς του ARTéfacts ensemble να παίξουν techno με ακουστικά όργανα στο «Techno unplugged», μια παράσταση ζωντανής ακουστικής techno, κώδικα και τεχνητής νοημοσύνης.

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Η Μάγδα Λαμπροπούλου. Φωτ.: Altin Paceli
Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Η Δήμητρα Κουστερίδου.

Το «We habitually maintain» που θα ερμηνεύσουν οι μουσικοί Εύη Νάκου και Βασούλα Δελλή είναι ένα έργο για τους αυτοματοποιημένους τρόπους που συνδέουν την αρχιτεκτονική, τον ήχο, τις εργασίες συντήρησης σε υπόγειους χώρους και τα ανθρώπινα σώματα και αποτελείται από επιτόπιες ηχογραφήσεις μηχανημάτων, ζωντανό και επεξεργασμένο ήχο σε μια παρτιτούρα.

Το «Twist» συνδυάζει ως περφόρμανς τον αναλογικό ήχο γλυπτικών κατασκευών από τη Μάγδα Λαμπροπούλου με DIY ηλεκτρονικά κυκλώματα και live electronics τεχνικές από τη Δήμητρα Κουστερίδου, ενώ το «ΜΑΖΑ» είναι μια ειδικά σχεδιασμένη ηχητική εμπειρία για το Subset και τη Νέα Σκηνή του Ωδείου Αθηνών, με τους Γιώργο Κοκκινάρη (κοντραμπάσο), MIZI (ηλεκτρονικά) και Θάνο Πολυμενέα-Λιοντήρη (κοντραμπάσο). Η υψηλή ενίσχυση των ακουστικών οργάνων από το τρίο με τη χρήση πολλαπλών μικροφώνων θα δημιουργήσει μια υπερρεαλιστική προοπτική, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να ακούσουμε κάθε μικροήχο του δοξαριού, του σώματος, των χορδών και της ταστιέρας του οργάνου.

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Ben Frost. Φωτ.: Topper Komm

Όλες οι αναθέσεις που θα παιχτούν στη Νέα Σκηνή εξερευνούν τη διάδραση του φυσικού ήχου με τον ηλεκτρονικό, μπλέκουν πολλές διαφορετικές τεχνικές, «καθένα από αυτά τα σχήματα ουσιαστικά φτιάχνει έναν χώρο στον οποίο καλεί τους θεατές να μπουν, σχεδιάζουν νέες εμπειρίες και όχι απλά νέα έργα. Νομίζω ότι η Νέα Σκηνή θα έχει πολύ ενδιαφέρον φέτος σε αυτό το φεστιβάλ», λέει ο Σταύρος Γασπαράτος, ο οποίος φρόντισε να δούμε και να ακούσουμε καινούργια μουσική που παράγεται τώρα, που δεν έχει ακουστεί ακόμα πάρα πολύ. «Θα δείτε πράγματα που δεν ξέρατε ότι συμβαίνουν στην Ελλάδα».

Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα Facebook Twitter
Klara Lewis και Nik Coοk Void, Live visuals: Pedro Maia. Φωτ.: Remi Chauvin

Subset Festival
10-14/6 
Επιμέλεια Σταύρος Γασπαράτος, σε συμπαραγωγή με το Ωδείο Αθηνών. 
Περισσότερες πληροφορίες για το Φεστιβάλ Νέας Μουσικής θα βρείτε εδώ:
aefestival.gr/subset-festival-2024/

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» στην Επίδαυρο: Η πρώτη συνάντηση του Τιμοφέι Κουλιάμπιν με τους ηθοποιούς

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» στην Επίδαυρο: Η πρώτη συνάντηση του Τιμοφέι Κουλιάμπιν με τους ηθοποιούς

Ο σπουδαίος Ρώσος σκηνοθέτης βασίζεται σε μια σειρά ανατριχιαστικών γεγονότων του παρασκηνίου της εξουσίας και του πολέμου σε αντιστοιχία με τον αρχαίο μύθο της Ιφιγένειας και του Αγαμέμνονα και ετοιμάζει για την Επίδαυρο μια πολιτικά φορτισμένη παράσταση της «Ιφιγένειας εν Αυλίδι» του Ευριπίδη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Anohni: «Κανείς δεν πιστεύει ότι ο κόσμος μας σε 60 χρόνια θα είναι βιώσιμος ή έστω κατοικήσιμος»

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Anohni: «Κανείς δεν πιστεύει ότι ο κόσμος μας σε 60 χρόνια θα είναι κατοικήσιμος»

Η ιδιοσυγκρασιακή ερμηνεύτρια με τη βελούδινη επιστρέφει στη σκηνή και στο Ηρώδειο μετά από οκτώ χρόνια απουσίας, ενώ συνεχίζει να παλεύει για το περιβάλλον.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κριστόφ Βαρλικόφσκι: «Διάλεξα το θέατρο για να εξαφανιστώ απ’ την κανονική ζωή»

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Κριστόφ Βαρλικόφσκι: «Διάλεξα το θέατρο για να εξαφανιστώ απ’ την κανονική ζωή»

Ο κορυφαίος Πολωνός σκηνοθέτης ανοίγει το φετινό ξένο ρεπερτόριο της Πειραιώς 260 επιστρέφοντας στην Ελίζαμπεθ Κοστέλο, την αγαπημένη του λογοτεχνική ηρωίδα που δημιούργησε η πένα του νομπελίστα J.M. Coetzee, με τη συναρπαστική νέα παράσταση «Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ