«Κάνω ραπ, αλλά έχω περάσει και από το λαϊκό και την τέκνο – δεν βάζω όρια»
Ο Καλαματιανός νεαρός παραγωγός Scarmofo ντύνει με μουσική τα όνειρά του και σύντομα θέλει να γράψει μουσική για ταινίες και παραστάσεις.

Την πρώτη φορά που μίλησα με τον Scarmofo ήταν σε μια δύσκολη κατάσταση στο Λονδίνο. Είχε μόλις κυκλοφορήσει το EP «We Elevate II» με συμμετοχές του Musah, του ZOV, του Aprs, του Neka και του Steezynicco και σχεδίαζε να επιστρέψει στην Ελλάδα για να εγκαταστήσει το στούντιό του και να συνεχίσει να φτιάχνει τις ξεχωριστές παραγωγές του. Ο Scarmofo είναι μουσικός παραγωγός και κυνηγάει το όνειρό του κάνοντας κυρίως ραπ, ευελπιστώντας σύντομα να γράψει μουσική για ταινίες και παραστάσεις.
«Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Καλαμάτα. Δύσκολα χρόνια, με μεγάλα οικονομικά προβλήματα, ωστόσο ο πατέρας μου πάντα έφερνε φαγητό στο τραπέζι. Μικρή πόλη, όποτε, λίγο πολύ, όλοι γνωριζόμαστε, που μπορεί να είναι και καλό και κακό. Πολλές φορές δεν μπορούσες να κάνεις βήμα χωρίς να το ξέρει κανείς.
Από την Καλαμάτα των παιδικών μου χρόνων το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι η κεντρική πλατεία Καλαμάτας. Εκεί και στη Ράχη (Καλαμάτας) μεγάλωσα. Θυμάμαι να παίζουμε μπάλα από το μεσημέρι μέχρι το απόγευμα και να προσπαθούμε να ρίξουμε τα μεγαλύτερα κορίτσια· ή παίζαμε με τα PSP μας ή τρώγαμε στα Goody’s.
«Η πιο μεγάλη δυσκολία που αντιμετωπίζει ένας μουσικός σήμερα είναι τα royalties, ξεκάθαρα. Ο κύριος τρόπος και ο πιο καθημερινός να ακούς μουσική είναι τα streaming platforms, και από εκεί ο μουσικός δεν βγάζει λεφτά».
Οι γονείς μου είχαν πάντα επιχειρήσεις εστίασης, μεγάλωσα μέσα στα καφενεία και τα ουζερί. Άρχισα να δουλεύω σε αυτά από τα εννιά μου. Κατά τα άλλα, πάντα μου άρεσε το ποδόσφαιρο. Ήμουν κοντά σε ένα επαγγελματικό συμβόλαιο, αλλά, όπως ξέρουμε, στην Ελλάδα παίζουν ρόλο τα λεφτά και αυτός είναι ο λόγος που το όνειρο του ποδοσφαίρου σιγά-σιγά έσβησε και άρχισαν να με τραβάνε οι τέχνες.
Είμαι πολύ θετικός άνθρωπος και μου αρέσει να δουλεύω πολύ. Είμαι εθισμένος στην τέχνη και τελειομανής. Επίσης, είμαι μουσικός παραγωγός. Γενικότερα, έχω περάσει από πολλές καταστάσεις που μου αφήσανε σημάδια. Πιστεύω ότι τα σημάδια με κάνανε αυτό που είμαι, από κει βγήκε το Scarmofo (Motherfucker).
Αυτήν τη στιγμή αναζητώ πού θα εγκατασταθώ, και εγώ και το στούντιο. Έχω σχεδιάσει ήδη κάποια projects και έχω μιλήσει με καλλιτέχνες για μελλοντικές συνεργασίες. Έχω με τον Fade ένα κομμάτι που πραγματικά θέλω να βγει, απλώς πρέπει να γίνει σωστά για να είναι καλό το αποτέλεσμα. Επίσης, σκέφτομαι το "We Elevate 3".
Γενικότερα, δεν έχω πρότυπα. Σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι που με επηρέασαν στις επιλογές μου. Μουσικά τουλάχιστον, το πρώτο influence το πήρα από Above The Hood και Kanye West. Ας πούμε οι ATH μου δώσανε το motivation, ενώ ο Kanye μου έδειξε ότι γίνεται. Απλώς πίστεψέ το, δούλεψέ το και θα γίνει. Ένας άνθρωπος που με έχει επηρεάσει πολύ είναι ο πατέρας μου. Αν και περάσαμε από πολλά κύματα, στην πορεία πολλές φορές κατάλαβα ότι τα λόγια του ήταν σοφά. Προφανώς η οικογένειά μου με έχει στηρίξει και με έχει βοηθήσει σε πολλά πράγματα. Αλλά αυτά που σε βοηθάνε πάνω απ' όλα να αλλάξεις είναι οι καταστάσεις στις οποίες βρίσκεσαι, οι επιλογές σου και η κατανόηση των λάθος επιλογών σου.
Οι φίλοι μου έχουν παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Πολλές φορές είναι αυτοί που με σώσανε στη δύσκολη κατάσταση, αλλά τις περισσότερες είναι αυτοί που με βάλανε σε αυτή. Έχω καταλάβει ότι απλώς πρέπει να έχεις πραγματικά πολύ κλειστό κύκλο. Αυτό!
Scarmofo - Don't play ft. Yung Kid x ZOV (Official Music Video) (prod. by Scarmofo X Ortiz X FIL)
Είμαι περήφανος για τα κομμάτια που έχω κάνει με τον Sapranov και τον Musah. Τον Sapranov τον ακούω από το 2017, ήταν ο αγαπημένος του κολλητού μου. Ακούγαμε Above και με το που έμπαινε ο Sapranov το καίγαμε. Έπειτα ήρθε το Godsquad και έμαθα τον Musah. Το “Cheatcode” ήταν φωτιά!
Αυτό που φοβάμαι πιο πολύ είναι να μην μπορώ πια να κυνηγάω τα όνειρά μου. Η τύχη ευνοεί πάντα αυτούς που προσπαθούν. Πιστεύω ότι όσο κυνηγάς κάτι τόσο πιο πολύ "τύχη" έχεις. Μου αρέσει να μαγειρεύω και να φτιάχνω καφέ. Επίσης, μου αρέσει το console gaming και συγκεκριμένα τα FIFA, COD, GTA κ.ά., και όταν παίζω μου αρέσει να καπνίζω ένα πούρο.

Γενικότερα, με εκνευρίζει η αδικία, οπότε προσπαθώ να μένω στο τι επηρεάζει εμένα και τους κοντινούς μου ανθρώπους, μόνο τότε προσπαθώ να μπω σε λεπτομέρειες. Προφανώς με ενοχλεί αυτό που γίνεται στην Παλαιστίνη. Με εκνευρίζει αφάνταστα το γεγονός ότι παιδιά πεθαίνουν για πολιτικούς και θρησκευτικούς λόγους σχεδόν σε όλη τη δυτική Ασία.
Με τη μουσική ξεκίνησα να ασχολούμαι στα δεκαεφτά, όταν ο Τσάκαλης μου έμαθε το audacity. Εκείνο το καλοκαίρι άρχισα να ραπάρω πάνω σε παραγωγές που έκανα μόνος μου. Γύρω στα είκοσι αποφάσισα να σταματήσω με το ραπ και να ασχοληθώ με την παραγωγή μόνο.
Ξεκίνησα με το “Don’t play” με Yung Kid, ZOV και στη μελωδία Ortiz, κομμάτι από το "We Elevate 1". Λίγο μετά ακολούθησε το άλμπουμ, όπου εμφανίζεται και ο Aprosmenos (APRS). Μετά έβγαλα μερικά singles, όπως το “Lori” με Nik, το “17” με Blend και το “Fota” με Mufasha και Xxhtos. Αλλά το πιο δυνατό μου single είναι το “Tha to kanonisw” με Twelvee και Norm. Τελευταίο μου release είναι το "We Elevate 2" με συνεργασίες από Sapranov, Musah, Neka, ZOV και Aprοsmenos.
Το "We Elevate 2" ξεκίνησε όταν έκλεισα το στούντιο session με τον Sapranov. Την επόμενη μέρα μίλησα με τον ZOV και του είπα να γράψουμε 2-3 κομμάτια για άλμπουμ. Κατέληξα να έχω και ένα κομμάτι με τον Musah και κάπως αργότερα έκατσε στο στούντιο που έχει ο συνεργάτης μου FIL εδώ στο Λονδίνο να κλείσουμε session με τον Neka.

Με τον Aprosmeno είμαι συνέχεια σε επικοινωνία, οπότε του το είπα και δέχτηκε με χαρά. Τελικά, ο ZOV έκλεισε εισιτήρια για Λονδίνο μαζί με τον Πάνο Βλασσά (τον βιντεά μας) ήρθαν και ηχογραφήσαμε δύο κομμάτια και βγάλαμε ένα βιντεοκλίπ. Κάπως έτσι όλο έδεσε σιγά σιγά.

Ο τρόπος που γράφω είναι ο εξής: δουλεύω τις παραγωγές μου και μετά απλώς σκέφτομαι ποιος πιστεύω ότι θα μπορούσε να ραπάρει. Από την αρχική παραγωγή μέχρι το τελικό αποτέλεσμα γίνονται πολλές αλλαγές. Πάντα δουλεύουμε μαζί με τον καλλιτέχνη το κομμάτι γιατί θέλω να είμαστε και οι δυο χαρούμενοι. Η πιο μεγάλη δυσκολία που αντιμετωπίζει ένας μουσικός σήμερα είναι τα royalties, ξεκάθαρα. Ο κύριος τρόπος και ο πιο καθημερινός να ακούς μουσική είναι τα streaming platforms και από εκεί ο μουσικός δεν βγάζει λεφτά.
Ακούω πολλά είδη, από rap μέχρι afrobeat, από country μέχρι pop. Το ILEGAL από Toquel και Fly Lo μου άρεσε πολύ. Έχει φανταστικές παραγωγές από Beyond και τρομερά flows από τους δυο καλλιτέχνες. Ο Fly Lo με εντυπωσίασε. Από το ελληνικό ραπ μου αρέσουν πολύ ο Toquel, ο Musah, ο Bloody Hawk, ο Wang και ο ΛΕΞ.
Δεν θέλω να βάζω ταυτότητες ή ταμπέλες. Πιστεύω ότι αυτό που κάνω είναι μοναδικό. Γενικότερα κάνω rap, αλλά έχω δουλέψει και σε λαϊκό και σε techno, δεν βάζω όρια. Η ιδανική συνέχεια για μένα θα ήταν να έρθω στην Ελλάδα, να ανοίξω το στούντιο και να κλείσω τις συμφωνίες που θέλω. Προφανώς θέλω να κάνω lives, αλλά πιστεύω πως θέλει δουλίτσα αυτό ακόμα. Γενικότερα, θέλω να τελειώσω και τη σχολή μου και κάποια στιγμή να ασχοληθώ με το scoring».