Larry Gus: «Σταματάς να σκέφτεσαι ότι κάτι θα γίνει, απλώς το κάνεις»

Larry Gus: «Σταματάς να σκέφτεσαι ότι κάτι θα γίνει, απλώς το κάνεις» Facebook Twitter
Το escapism λέει ότι θα ήθελα να ζήσω οπουδήποτε αλλού, αλλά είμαι εδώ. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Τα live του Larry Gus είναι αυτό που ήταν πάντα, ένα one man show με ένταση, ρυθμό και νέα ή παλιά ψυχεδέλεια, γιατί στον Larry αρέσουν πολύ οι ψυχεδελικοί αυτοσχεδιασμοί, και τα τελευταία χρόνια και τα τραγούδια. Την Κυριακή 2 Ιουνίου κλείνει το δεύτερο Indie Playground Festival, τη δεύτερη βραδιά, μετά τους Prompt, Metaman και Vassilina. Το Indie Playground Festival, που διοργανώθηκε πρώτη φορά πέρσι από το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου σε συνεργασία με το Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» Πειραιώς 254 και τη United We Fly, επιστρέφει και φέτος στον βιομηχανικό χώρο Playground 260. Το stage στον ανοιχτό χώρο πίσω από την Πειραιώς 260 φιλοξενεί ονόματα της σύγχρονης ανεξάρτητης ελληνικής σκηνής. Το Σάββατο το βράδυ, 1/6, θα εμφανιστούν οι Deaf Radio, ΑΜΚΑ, Whereswilder και Kooba Tercu.

— Τι θα ακούσουμε από τον Larry Gus στο φεστιβάλ;
MPC workouts, παλιά τραγούδια και καινούργια σε στίχους Ευθύμη Φιλίππου και Μιχάλη Σιγανίδη. Το ένα το λένε «Χιόνι», το άλλο «Παράφορη Ήττα», και τα δυο μαζί μπορούν να περιγράψουν με σαφήνεια τη ζωή μου μέχρι τώρα, αλλά και από εδώ και πέρα.

— Τι άλλο κάνεις για το φεστιβάλ;
Έχω γράψει τρία τραγούδια σε στίχους του Ευθύμη Φιλίππου για ένα έργο του ίδιου και της Αγγελικής Παπούλια που λέγεται Ετυμολογίες. Θα παιχτεί στην Παλιά Βουλή και θα είναι σαν συνέδριο, με ένα ή περισσότερα μουσικά διαλείμματα.

Τον θάνατο τον έχω στο μυαλό μου σαν τα Takis, είναι όλα πολύχρωμα, κάθεσαι πάνω από τον πάγκο στην κουζίνα στις 3 η ώρα το πρωί, κάνεις ακριβώς αυτό που δεν πρέπει να κάνεις, κοιμάσαι με ένα στομάχι γεμάτο αηδίες, ενώ θα μπορούσες να κάνεις κάτι άλλο.

— Ετοιμάζεις νέο δίσκο;
Έχω να βγάλω δίσκο πέντε χρόνια, αλλά παίζω live καμιά φορά. Με παραγωγό τον Μιχάλη Σιγανίδη ετοιμάζω έναν δίσκο που ακόμα δεν ξέρω τι τίτλο θα έχει. Ιδανικά θα έχει τριάντα τραγούδια για κοντραμπάσο και ντραμς, είναι σαν ο Σκαρλάτι να λεγόταν Σκαρλατίδης και να μεγάλωσε στο Ρουμλούκι Ημαθίας — ρουμλούκι φανκ. Ο Μιχάλης είναι ό,τι σημαντικότερο μου έχει συμβεί μουσικά τα τελευταία χρόνια, αλλά και προσωπικά. Είναι σαν οικογένεια, τον αγαπώ όσο τίποτα. Τα περισσότερα τραγούδια έχουν στίχους του Ευθύμη, κάποια έχουν στίχους δικούς μου και κάποια είναι ποιήματα του Μιχάλη. Τα τελευταία χρόνια γράφω τραγούδια, περνάω καλά μ’ αυτά, γράφω μουσική για ταινίες, είναι μια χαοτική κατάσταση. Αυτό που ακούω πολύ τα τελευταία χρόνια και μου αρέσει είναι τα «Μήλα των Εσπερίδων» της Τζουλιέττα Καρόρη στο Τρίτο Πρόγραμμα που είναι μουσική αναγεννησιακή και προμπαρόκ, έχω χαθεί σ’ αυτά. Είναι και δύο χρόνια που ακούω Beach Boys εμμονικά, έχω πάθει εμμονή με τον Brian Wilson, βλέπω ντοκιμαντέρ... Όταν πέθανε ο Burt Bacharach έβαλα τα κλάματα και ο γιος μου δεν καταλάβαινε γιατί κλαίω. Με ρώτησε «πόσων χρονών ήταν;», του απάντησα «95», και μου είπε «και γιατί κλαις;». 

Από την άλλη, σκέφτομαι ότι η μουσική δεν είναι τίποτα, κανείς δεν ασχολείται, το θέμα είναι να τρως καλά και να κοιμάσαι, αλλά τρώω και πονάει το στομάχι μου, ο οισοφάγος μου, έχω προβλήματα ψυχολογικά και πάω και τρώω. Προχθές πήγα να παίξω μουσική στο Esthio του Ζύμπα στο Κουκάκι κι έφαγα καταπληκτικά, αλλά όταν πήγα στο σπίτι έφαγα φιστίκια Αιγίνης πάνω απ’ τον πάγκο βλέποντας βιντεάκια στο YouTube και μετά σοκολάτα. Eίναι όλα χάλια και δεν ξέρω ποιον νοιάζει τι πια – αυτό είναι το σημαντικότερο όλων, ποιος ενδιαφέρεται για οτιδήποτε; Είναι αυτό που έλεγε ο Μπάλαρντ στα ’70s, ότι θα έρθει μια μέρα που θα κοιτάς την καθημερινότητά σου και τα 150.000 άτομα που ήταν στην Καμπότζη με τα βαφτίσια της ξαδέρφης σου και την κουράδα στην τουαλέτα θα είναι το ίδιο πράγμα. Αυτό είναι τελείως ισοπεδωτικό αλλά είναι και πολύ humbling. Είναι ωραίο γιατί σταματάς να σε νοιάζει το τι είσαι, δεν ασχολείσαι. Είμαστε και μεγάλοι πια –είμαι 42 χρονών–, σταματάς να σκέφτεσαι ότι κάτι θα γίνει, απλώς το κάνεις. Γράφω τώρα μια ταινία με τον Βασίλη Κατσούπη που λέγεται Η μηχανή που παράγει αποτυχίες και το θέμα της είναι γιατί κάποιοι το ’χουν και κάποιοι άλλου όχι. Αυτό με απασχολεί όσο τίποτα από τότε που γεννήθηκα. Γιατί κάποιοι που προσπαθούν όσο και οι άλλοι που το ’χουν, δεν τα καταφέρνουν; Ο ήρωας σε αυτή την ταινία πιστεύει ότι υπάρχει ένα conspiracy, ότι υπάρχουν κάποιοι που δεν το ’χουν και εκμεταλλεύονται αυτούς που το ’χουν και τους κλέβουν τα skills. «Τρώει» το conspiracy χωρίς λόγο και μετά προσπαθεί να το καταλάβει, γιατί δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι δεν το ’χει. Κάποιοι δεν το ’χουν κι αυτό είναι το πιο συγκλονιστικό πράγμα, να καταλαβαίνεις ότι υπάρχει ταβάνι, και να λες «εντάξει, κάποιοι θα κάνουν sold out κι εγώ θα παίρνω τ’ αρχίδια μου».

Larry Gus: «Σταματάς να σκέφτεσαι ότι κάτι θα γίνει, απλώς το κάνεις» Facebook Twitter
Όλα προχωράνε αργά, αλλά προχωράνε, απλώς, τις περισσότερες φορές, δεν ξέρω αν προχωράω μαζί τους. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Τι μουσική ακούς αυτήν τη στιγμή; Ακούς και νέα μουσική;
Αυτήν τη στιγμή ακούω την πρώτη βερσιόν του «Cool Cool Water» των Beach Boys. Οι αγαπημένοι μου πρόσφατοι δίσκοι είναι το «Here in the pitch» της Jessica Pratt, το «Dead Slow» του Μιχάλη Σιγανίδη και του Γιάννη Αναστασάκη, ο νέος δίσκος του Mach-Hommy.

— Υπάρχει αυτήν τη στιγμή indie σκηνή; Γενικά, την παρακολουθείς την ελληνική σκηνή;
Μένω στην Κυψέλη, τα πάντα είναι σχεδόν δίπλα στο σπίτι μου, είναι σχεδόν φοβερό, και σίγουρα πολύ βολικό.

815
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σου με ένα κλικ.

— Όταν ξεκίναγες να φτιάχνεις μουσική, είχες στο μυαλό σου ότι θα βιοποριζόσουν απ’ αυτή;
Όχι, δεν το είχα ποτέ στο μυαλό μου. Ο λόγος που βιοπορίζομαι από τη μουσική είναι ο Βασίλης Κατσούπης, τόσο αρχικά όσο και στην πορεία.

— Θεωρείς ότι έχει πάψει να είναι προτεραιότητα η μουσική στη ζωή ενός νέο ανθρώπου; Όντως δεν υπάρχει τόσο πάθος όσο παλιά;
Ο Joshua Minsoo Kim λέει ότι βγαίνουν 20 γαμάτοι δίσκοι κάθε βδομάδα, και συμφωνώ 150%. Δεν τους ακούω, δεν ξέρω ποιοι είναι, αλλά σίγουρα υπάρχουν.

— Από πού ενημερώνεσαι μουσικά;
Από το «Tone Glow», το μπλογκ του Τρούσα, το «Wire» και το TikTok.

— Πώς τη βλέπεις τη στροφή προς την κάντρι;
Κρίμα που πέθανε τόσο νέος ο Gram Parsons.

Larry Gus: «Σταματάς να σκέφτεσαι ότι κάτι θα γίνει, απλώς το κάνεις» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Πώς τη βλέπεις αυτήν τη στιγμή την Αθήνα; Είναι επιλογή ή ανάγκη; Θα ήθελες να ζήσεις κάπου αλλού;
Το escapism λέει ότι θα ήθελα να ζήσω οπουδήποτε αλλού, αλλά είμαι εδώ. Εύχομαι απλώς να αλλάξει ο καιρός για πάντα προς το χειρότερο, κάτι που θα συμβεί ούτως ή άλλως, οπότε καταλαβαίνω πόσο insensitive είναι αυτό που λέω. Οk, είναι δύσκολος ο ήλιος, ναι, προτιμώ τα σύννεφα και την ομίχλη, αλλά όλα θα είναι δύσκολα και ακατοίκητα ούτως η άλλως.

— Πώς τα καταφέραμε και δεν έχουμε καθόλου χρόνο;
Τον θάνατο τον έχω στο μυαλό μου σαν τα Takis, είναι όλα πολύχρωμα, κάθεσαι πάνω από τον πάγκο στην κουζίνα στις 3 η ώρα το πρωί, κάνεις ακριβώς αυτό που δεν πρέπει να κάνεις, κοιμάσαι με ένα στομάχι γεμάτο αηδίες, ενώ θα μπορούσες να κάνεις κάτι άλλο. Όλα προχωράνε αργά, αλλά προχωράνε, απλώς, τις περισσότερες φορές, δεν ξέρω αν προχωράω μαζί τους.

— Τι άλλο δουλεύεις τώρα; Με τι άλλο ασχολείσαι;
Είμαι πατέρας κυρίως, αλλά επίσης γράφω την ταινία που προανέφερα με τις αποτυχίες –είναι αυτοβιογραφική δηλαδή– μαζί με τον Βασίλη Κατσούπη, ανεβάζω όσο πιο συχνά μπορώ ακυκλοφόρητους δίσκος μου στο bandcamp μου Every step first step - Every step death μαζί με σκίτσα του Gaetano Cunsolo, ετοιμάζομαι να γράψω μουσική για τη μεγάλου μήκους ταινία του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου, περιμένω τη σειρά «Σωτέ» να παιχτεί στην ελεύθερη τηλεόραση, κάνουμε develop μια αγγλόφωνη σειρά με τον Κωνσταντίνο και τον Γιώργο Γαρεφαλάκη και τον Νικόλα Αλαβάνο, ακούω ασταμάτητα Beach Boys, διαβάζω το Slow Man του Coetzee, περιμένω το Vineland του PTA, το βίντεο για τo «Kerkis / Κουτσουπιά» που σκηνοθέτησε ο Matvey Fiks, να ανέβει online από στιγμή σε στιγμή, ετοιμάζω ένα θεατρικό με τον Αντώνη Αντωνόπουλο που μάλλον θα λέγεται Μ/Α/Ρ/Ξ, περιμένω να δω πότε θα κάνω αρθροσκόπηση στο γόνατο γιατί έχω ρήξη μηνίσκου και έχω να τρέξω έναν χρόνο και απλώς τρώω πατατάκια Takis όταν κοιμούνται όλοι στο σπίτι.

Indie Playground Festival
Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» (Πειραιώς 254, Ταύρος)
Deaf Radio, ΑΜΚΑ, Whereswilder, Kooba Tercu, 1/6
Larry Gus, Prompt, Metaman, Vassilina, 2/6

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Larry Gus διάβασε τον «Οδυσσέα» του Τζόις περπατώντας τους δρόμους της Αθήνας

The Book Lovers / Ο Larry Gus διάβασε τον «Οδυσσέα» του Τζόις περπατώντας τους δρόμους της Αθήνας

O Νίκος Μπακουνάκης συζητά με τον μουσικό και συνθέτη Larry Gus, aka Παναγιώτη Μελίδη, για τα βιβλία που επηρέασαν τη μουσική του. Πρόκειται για έναν εντελώς ιδιοσυγκρασιακό αναγνώστη.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ευθύμης Φιλίππου

Θέατρο / Ευθύμης Φιλίππου: «Γράφεις αλλιώς αν σε σφίγγουν τα παπούτσια σου»

Το νέο του έργο «George» περιγράφει τις τελευταίες μέρες ζωής ενός άνδρα πριν από ένα φριχτό τέλος, όμως ο Ευθύμης Φιλίππου πιστεύει πως έχει μαλακώσει πια με τους ήρωές του.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ