Ξεκινάει στις 17 Οκτωβρίου και θα κρατήσει δέκα ημέρες το 7ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου που οργανώνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος με την συνδρομή διαφόρων φορέων και ξένων ιδρυμάτων της Αθήνας.
Ένα εξαιρετικό πανόραμα, πολυποίκιλο και πολυδαίδαλο, για όσους σινεφίλ ενδιαφέρονται για τον αβάν γκάρντ και μη-αφηγηματικό κινηματογράφο και είδη που δεν προβάλλονται συνήθως στις αίθουσες.
Πρωτοπορία, παλιά και νέα, πρεμιέρες, εκθέσεις, masterclasses και μια στρογγυλή τράπεζα για το παρελθόν και το μέλλον της κινηματογραφικής εικόνας, απαρτίζουν ένα ιδιαίτερα πλούσιο και ενδιαφέρον το πρόγραμμα και φέτος.
Για την πρεμιέρα επιλέχτηκε η κωμωδία του Ελβετού Λιονέλ Μπογέ Les Grandes Ondes που λαμβάνει χώρα την περίοδο της Επανάστασης των γαρυφάλλων στην Πορτογαλία.
Σε συνεργασία με το Goethe Institute αλλά και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, έρχεται ο σημαντικός Γερμανός κινηματογραφιστής και εικαστικός Χαρούν Φαρόκι.
Ο Χαρούν Φαρόκι
Κι ενώ στις 29 Οκτωβρίου θα εγκαινιάσει ο ίδιος στην αίθουσα Νίκος Κεσσανλής της ΑΣΚΤ επτά βίντεο εγκαταστάσεις του που δημιούργησε από το 1995 μέχρι σήμερα, παράλληλα θα προβληθούν δεκαπέντε ταινίες της ίδιας περιόδου, ενώ θα παραδώσει και ένα master class.
Από την Πορτογαλία έρχεται ένας σπουδαίος σκηνοθέτης τον οποίο ο Πήτερ Μπράντσοου του Guardian αποκάλεσε «ο Σάμιουελ Μπέκετ του κινηματογράφου».
Ο Πέδρο Κόστα ο οποίος υπηρετούσε το συμβατικό σινεμά μέχρι που αποφάσισε να πάρει στα χέρια του μια MiniDV, και χωρίς συνεργείο και άλλα βοηθήματα, για να καταγράψει τη ζωή μιας ναρκομανούς, όταν το 2000 προέκυψε το Στο δωμάτιο της Βάντα, άλλαξε τελείως κινηματογραφική γλώσσα.
Ο Πέδρο Κόστα
Στις πέντε μεγάλου μήκους ταινίες που θα παιχτούν συμπεριλαμβάνονται τα Κολοσσιαία νιάτα του 2006, ενώ ακόμα πέντε μικρού μήκους και δύο ντοκιμαντέρ συμπληρώνουν το αφιέρωμα αυτό που θα γίνει με την συνεισφορά της Cinemateca Pοrtoguesa.
Έξι αποκαταστημένες ψηφιακά ιστορικές ταινίες του πρωτοπόρου Ιταλού νεορεαλιστή Ρομπέρτο Ροσελίνι θα έχουν την ευκαιρία να δουν νέοι σινεφίλ που δεν μεγάλωσαν απαραίτητα με τον ιταλικό κινηματογράφο: Η μηχανή που σκοτώνει τους κακούς του 1952, Ταξίδι στην Ιταλία του 1953, Ινδία του 1959, Στρόμπολι του 1949, Αγάπη του 1948, και η εμβληματική Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη του 1945.
Ταξίδι στην Ιταλία: Ινγκριντ Μπέργκμαν, Τζωρτζ Σάντερς
Ο εκ Βερολίνου Έλληνας σκηνοθέτης Αθανάσιος Καρανικόλας ο οποίος ολοκληρώνει σήμερα την πρώτη του ελληνογερμανική παραγωγή, θα δώσει επίσης το παρών του στο φεστιβάλ.
Η Ελληνίδα σκηνοθέτις από το Λονδίνο Χριστίνα Κοντοσπύρου φέρνει το ντοκιμαντέρ της Στο Λύκο που έκανε σε συνεργασία με τον Άραν Χιούζ και εντυπωσίασε στο Φεστιβάλ Βερολίνου ενώ πρεμιέρα θα κάνει και ο Νίκος Γραμματικός με την Μήδεια κρείσων των εμίν βουλευμάτων.
Στο Λύκο της Χριστίνας Κοντοσπύρου και του Άραν Χιουζ
Στο διαγωνιστικό τμήμα με τίτλο «Αφηγηματικά και όχι» δέκα ταινίες που εστιάζουν στην κρίση και στην υποκειμενική ερμηνεία του φαινομένου, αποκλειστικά παραγωγές του 2013 θα συναγωνιστούν για ένα βραβείο που θα τους εξασφαλίσει 10,000 ευρώ για αποπεράτωση της παραγωγής τους (postproduction).
Ελληνικές πρωτοποριακά φιλμ θα παιχτούν επίσης στο «Ελληνικό σινεμά τώρα!», ντοκιμαντέρ, low budget projects, πρώτα δείγματα ελληνικής αβάν γκάρντ αλλά και ταινίες από το «Περιθώριο του '80».
Στις 25 Οκτωβρίου σημαντικοί κριτικοί και θεωρητικοί του πρωτοποριακού σινεμά θα καθίσουν γύρω από ένα τραπέζι (ή κατά μήκος του) για να συζητήσουν για το παρελθόν και το μέλλον του σε μια συνάντηση με τον τίτλο «Κινηματογραφοφιλία ξανά».