Κάτω από τη μορφή του εμπορικού ρίσκου παρά της καλλιτεχνικής επένδυσης, ένα Όσκαρ υψηλού προφίλ, όπως αυτό της καλύτερης ερμηνείας, μπορεί να γίνει ευεργετικό όταν γράφεται ένας πρωταγωνιστικός ρόλος σε κατασκοσπικό θρίλερ δράσης από studio για τον Ράμι Μάλεκ, έναν ηθοποιό που κανείς δεν φαντάζεται εύκολα στον ρόλο του action hero, έστω και σε εναλλακτική παραλλαγή. Ο Τσάρλι Χέλερ που υποδύεται στον Ερασιτέχνη είναι αναλυτής στη CIA που χάνει τη σύζυγό του από τα πυρά τρομοκρατών. Όταν συνέρχεται από το σοκ και το πένθος, παίρνει αποφασιστικά την κατάσταση στα χέρια του και, χωρίς συνεννόηση ή ενημέρωση, ακολουθεί έναν δύσβατο δρόμο εκδίκησης, χωρίς ουσιαστική στήριξη. Το αντίθετο μάλιστα: στη δική του αρχική άρνηση της μεγάλης απώλειας προστίθεται η άρνηση από τα κεντρικά του Λάνγκλεϊ να τον βοηθήσουν, και εκεί ο άνθρωπος που αριστεύει στην αποκωδικοποίηση κάνει την πρόσθεση και αρχίζει να καταλαβαίνει πως θα πρέπει να χαράξει τον δικό του δρόμο. Τα πράγματα είναι πιο μπλεγμένα απ’ ό,τι δείχνουν και ο αόρατος πράκτορας που καλείται να τον εκπαιδεύσει σε ένα πρώιμο στάδιο (ο «βετεράνος» Λόρενς Φίσμπερν, Νέμεσις σε δραματική σύγχυση) είναι ο ίδιος που καλείται από την εργοδοσία να τον εντοπίσει στα ανορθόδοξα βήματά του. Η περιπέτεια του Βρετανού, ειδικευμένου σε τηλεοπτικότερο φορμά, Τζέιμς Χόουζ ευτυχώς δεν προσποιείται πως έχει στα χέρια της έναν Τζέισον Στέιθαμ σε πιο αδύναμο φυζίκ και δίνει τον ζωτικό χώρο στον «κακό» που τόλμησε να εξουδετερώσει μια για πάντα τον 007 και να στοχαστεί πριν δράσει, ακόμη και κατά τη διάρκεια των επεισοδιακών συναντήσεών του με τους μισθοφόρους σε μια τυπικά κοσμοπολίτικη περιήγηση που καταφέρνει να ξεχωρίσει από τον σωρό των εφάμιλλων θρίλερ με πολλαπλούς κατασκόπους, στο μέτρο που το focus ποτέ δεν μετατοπίζεται από την έκπληξη ενός έξυπνου ερασιτέχνη, έστω κι αν δραματουργικά πρέπει να θυσιαστούν σε δευτερεύοντες ρόλους τρεις γυναίκες: η αδικοχαμένη σύζυγος, μια μυστηριώδης σύμμαχος (Κατρίνα Μπαλφ, γνωστή από το Μπέλφαστ), και η υποψιασμένη προϊσταμένη των μυστικών υπηρεσιών.