Ο δημιουργικά ασταμάτητος Francois Ozon επιστρέφει αυτό το καλοκαίρι με την νέα του ταινία ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ. Ο τελειομανής σκηνοθέτης με το τεράστιο εύρος δημιουργικής παλέτας (η προηγούμενη ταινία του, το δράμα Peter Von Kant, ήταν η ταινία έναρξης του Φεστιβάλ Βερολίνου) αυτήν την φορά σκηνοθετεί μια αστυνομική κωμωδία.
Στην ταινία, τοποθετημένη στο Παρίσι της δεκαετίας του 30’, η Madeleine, μία όμορφη, νέα, πλην όμως άφραγκη ηθοποιός, κατηγορείται για την δολοφονία ενός διάσημου παραγωγού. Με την βοήθεια της καλύτερης της φίλης, νεαρής άνεργης δικηγόρου, Pauline, αθωώνεται επικαλούμενη αυτοάμυνα. Μια νέα ζωή διασημότητας και επιτυχίας ξεκινάει, μέχρι που οι πολλαπλές αναγνώσεις της αλήθειας θα προλάβουν τις δύο φίλες.
Γιατί όμως κωμωδία αυτήν την φορά Francois Ozon;
«Σε αυτούς τους καιρούς συλλογικής κατάθλιψης ένιωσα την ανάγκη για χιούμορ και ελαφρότητα για να καταπολεμήσω τις σκληρές πραγματικότητες του παρόντος. Έτσι επιστράτευσα το πνεύμα της screwball comedy με τις γρήγορες ατάκες και την χρήση απρόσμενων δραματικών καταστάσεων για να προκαλέσει τους πρωταγωνιστές της. Αυτός φάνηκε ο ιδανικός τρόπος να αφηγηθώ την ιστορία σαν μια τρυφερή, ειρωνική φαρσοκωμωδία, αναδεικνύοντας το παράλογο και αγκαλιάζοντας την θεατρικότητα».
Ο Ozon είναι γνωστός για τις συνεργασίες του με σχεδόν όλους τους σταρ του γαλλικού σινεμά. Για την ταινία ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ έχει διαλέξει για πρωταγωνίστριες δύο νεαρές ανερχόμενες ηθοποιούς, την Nadia Tereszkiewicz και την Rebecca Marder, οι καριέρες των οποίων εκτοξεύτηκαν μετά τις εξαιρετικές κριτικές που απέσπασαν και την μεγάλη εμπορική επιτυχία της ταινίας στην Γαλλία. Μόνο τις δύο πρώτες βδομάδες από την πρεμιέρα της, τον Μάρτιο 2023, στην Γαλλία την ταινία είχαν δει περισσότεροι από 1.000.000 θεατές.
Ο σκηνοθέτης πλαισίωσε τις δύο νεαρές πρωταγωνίστριες με μερικούς από τους πλέον καταξιωμένους ηθοποιούς της χώρας του. Συμπρωταγωνιστικούς ρόλους έχουν η Isabelle Huppert, ο Fabrice Luchini, ο διάσημος κωμικός Dany Boon, και ο Andre Dussolier μεταξύ άλλων.
Πώς φάνηκε η εμπειρία της συνεργασίας με τόσους πολλούς γνωστούς ηθοποιούς στην Nadia Tereszkiewicz;
«Σαν καστ, εμείς οι ηθοποιοί έπρεπε να βρούμε τον σωστό ρυθμό, την σωστή ισορροπία. Αυτή είναι μια ταινία για την υποκριτική, για την ζωή και την δουλειά των ηθοποιών, οπότε ήμασταν πάντα οι εαυτοί μας όσο παίζαμε τους ρόλους μας, πράγμα πολύ αστείο! Ήταν μια διαδικασία γεμάτη ερεθίσματα, και πραγματικά ένα όνειρο το να δουλεύω με όλους τους καταπληκτικούς ηθοποιούς που ένωσε ο Francois.».
Όμως και για την Rebecca Marder η συμμετοχή της ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία:
«Είχα γελάσει δυνατά διαβάζοντας το σενάριο και το πλατό ήταν γεμάτο ενέργεια και ενθουσιασμό. Ήμασταν συνέχεια στο πόδι. Τα γυρίσματα προχώρησαν πολύ γρήγορα. Ένιωσα ότι ποτέ δεν σταμάτησα πραγματικά να είμαι στον ρόλο μου- η αίσθηση ήταν παρόμοια με την δραματική συνέχεια που νιώθεις στην σκηνή όταν παίζεις σε ένα θεατρικό έργο. Και είχαμε την συνοχή και το πνεύμα ενός θιάσου. Οι μεγάλοι, καταξιωμένοι ηθοποιοί και εμείς που είμαστε ακόμα νέοι στον χώρο είχαμε την ίδια αντιμετώπιση. Το να παίζουμε στο πλευρό τους μας ανέβασε και εμάς. Ήμασταν σαν παιδιά που παίζουν, χανόμασταν μέσα στο παιχνίδι. Υπήρχε πραγματικός ενθουσιασμός, ήμασταν όλοι χαρούμενοι που διασκεδάζαμε μαζί με το υλικό. Μοιραστήκαμε αυτόν τον ενθουσιασμό και με τους τεχνικούς αφού όλοι συνεργαστήκαμε για να δώσουμε σε αυτή την κωμωδία ζωή».
Ο Ozon δεν σταμάτησε όμως με τους ηθοποιούς. Επιστράτευσε κορυφαίους συνεργάτες σε όλους τους τομείς ώστε να αποδοθεί η ατμόσφαιρα του Παρισιού του 1930 με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Για τον καλλιτεχνικό διευθυντή Jean Rabasse ήταν για πρώτη φορά που συνεργάστηκε με τον Francois Ozon και ο ρόλος του είναι ιδιαίτερα σημαντικός αφού η ατμόσφαιρα της ταινίας βασίζεται στην δουλειά του:
«Αυτή είναι η πρώτη μου ταινία με τον Francois Ozon. Ήταν πολύ συναρπαστικό το να συνδυάζεις τον αεράτο, ηλιόλουστο τόνο της ταινίας με την κρύα και εντυπωσιακή αρ ντεκό αισθητική της. Αφιερώσαμε πολύ χρόνο στην αναζήτηση τοποθεσιών μαζί, ανακαλύπτοντας υπέροχα μέρη που δεν είχαν ποτέ προηγουμένως χρησιμοποιηθεί σε ταινίες. Βρισκόμαστε στην δεκαετία του 1930, αλλά η ατμόσφαιρα έχει μια αίσθηση μοντέρνα, πολύχρωμη και γραφική, σχεδόν pop. Βρισκόμαστε σε μια πραγματικότητα που μας οδηγεί σε μία άλλη».
Τα κουστούμια της ταινίας ανέλαβε η μόνιμη συνεργάτης του Francois Ozon, Pascaline Chavanne, η οποία μιλώντας για την συνεργασία τους είπε:
«Σε μια ταινία όπως ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ, η δουλειά μου με τον Francois Ozon (η 20η ταινία τους μαζί) δε γίνεται για μουσείο. Δεν επιδιώκουμε να αναπαραστήσουμε την εποχή ακριβώς όπως ήταν. Οι σωματότυποι αλλάζουν και προσαρμοζόμαστε στους ηθοποιούς της σημερινής εποχής. Δουλεύω με τις φιγούρες τους, τις αποχρώσεις τους, τις εκφράσεις τους. Οι ηθοποιοί ξεκινούν να παίζουν τους χαρακτήρες τους στις δοκιμές των κοστουμιών. Ξεκίνησα συγκεντρώνοντας ένα αρχείο με εικόνες εικονογράφησης. Ο Francois και εγώ χρησιμοποιήσαμε αυτές τις εικόνες για να θεσπίσουμε το μονοπάτι που θα ακολουθήσουμε για να δώσουμε μια πινελιά Hollywood στην διασκευή μας, ξεκινώντας από τον ρεαλισμό στην αρχή, όταν οι ηρωίδες είναι φτωχές».
Την μουσική για ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ έγραψε ο Philippe Rombi ο οποίος έχει γράψει μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά soundtrack κινηματογραφικών ταινιών όπως για τις ταινίες "Ένα χελιδόνι έφερε την άνοιξη", "Αγάπα με αν τολμάς", "Αστερίξ και Οβελίξ" και πολλές άλλες ταινίες του ίδιου του Ozon, με τον οποίο έχει συνεργαστεί κατ’ επανάληψη.
Πώς προσέγγισε την μουσική της ταινίας ο Rombi;
«Όσο διάβαζα το σενάριο του ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ, “άκουσα” πολλά διαφορετικά πράγματα, νότες ευθυμίας, νοσταλγίας, και σασπένς. Μετά ο Francois μου έδωσε κάποιες σημειώσεις που είχαν συντάξει ο υπεύθυνος της παραγωγής και η υπεύθυνη για τα κοστούμια. Αυτές οι οπτικές αναφορές και πηγές έμπνευσης έκαναν ξεκάθαρο το τι ήταν αυτό που έψαχνε. O Francois και εγώ λατρεύουμε την μουσική στις ταινίες και από την αρχή ένιωσα ότι θα υπάρχει πολλή μουσική στο ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ. Πρώτα έπρεπε να βρω την μουσική των τίτλων, το κλειδί όλης της ιστορίας. Είναι σαν μια περίληψη της ταινίας, το DNA της».
Και πράγματι η μουσική της ταινίας μοιάζει να είναι το μαγικό συστατικό, η ‘κόλλα’, όλων των προσεκτικά σχεδιασμένων, από τον Ozon, υλικών που συνθέτουν το απόλυτα διασκεδαστικό αποτέλεσμα.
O Francois Ozon καταλήγει μιλώντας για την ταινία του και την θέση της στο ευρύτερο έργο του:
«ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ μπορεί να θεωρηθεί ως το τελευταίο μέρος μίας τριλογίας που περιλαμβάνει τις ταινίες 8 ΓΥΝΑΙΚΕΣ και POTICHE. Και οι τρεις αυτές ταινίες εξερευνούν την κατάσταση των γυναικών με χιούμορ και κομψότητα. Εγώ και οι συνεργάτες μου διασκεδάσαμε πολύ προσπαθώντας να αναπαράγουμε το στυλ της δεκαετίας του 30’ και να δουλεύουμε με φαινομενικά παρωχημένα υλικά με τέτοιο τρόπο ώστε να τονίσουμε τους γρήγορους ρυθμούς και τον μοντέρνο χαρακτήρα που εξακολουθούν να είναι εξίσου σύγχρονοι, ζωντανοί, και διασκεδαστικοί σήμερα».
Δείτε το trailer της ταινίας:
Η ταινία ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ διανέμεται από τις εταιρίες Tanweer και Filmtrade και θα προβάλλεται σε κινηματογράφους σε όλη την Ελλάδα από 1 Ιουνίου.
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0