Shamans of the Blind Country: Μια ταινία για τους μυστηριώδεις Μάγκαρ του Νεπάλ

Το παραγόμενο υλικό 35 ωρών επεξεργάστηκε αργότερα σε μια σχεδόν τετράωρη ταινία η οποία ονομάστηκε από τον σκηνοθέτη "εθνογραφία στο σκοτεινό δωμάτιο".

The LiFO team, 22.11.2021 | 10:27

Η ταινία θα προβληθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο πλαίσιο του 12ου Ethnofest - Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen.

 

Η ταινία αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική καταγραφή τόσο για την εθνογραφική και ανθρωπολογική της προσέγγιση όσο και για την εικαστική της ματιά.

 

Ο ανθρωπολόγος Michael Oppitz, ταξίδεψε στους Μάγκαρ του Νεπάλ στα τέλη της δεκαετίας του 1970 προκειμένου να ερευνήσει τη ζωή και τις θρησκευτικές πρακτικές τους. Συνοδευόμενος από μια μικρή κινηματογραφική ομάδα, ανακάλυψε πως η κάμερα ήταν μια εξαίρετη συντροφιά για την εθνογραφική έρευνα πεδίου. Το παραγόμενο υλικό 35 ωρών επεξεργάστηκε αργότερα σε μια σχεδόν τετράωρη ταινία η οποία ονομάστηκε από τον σκηνοθέτη "εθνογραφία στο σκοτεινό δωμάτιο".



Με μεγάλη μας χαρά παρουσιάζουμε την αποκατεστημένη ψηφιακή έκδοση 40 χρόνια μετά την αρχική της προβολή. Ακόμη περισσότερη χαρά και τιμή νιώθουμε που θα έχουμε κοντά μας τον σκηνοθέτη, MichaelOppitz, που θα κάνει μια μικρή εισαγωγή πριν και θα συζητήσει με το κοινό μετά την προβολή.

 

MICHAEL OPPITZ

Ο Michael Oppitz γεννήθηκε το 1942 στα βουνά Krkonoše στην Πολωνία και σπούδασε εθνολογία, κοινωνιολογία και κινεζικές σπουδές. Ήταν καθηγητής εθνολογίας στο Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης και διευθυντής του Εθνογραφικού Μουσείο της Ζυρίχης. Από τη δεκαετία του ’60 έχει πραγματοποιήσει πολλά ταξίδια και επιτόπια έρευνα στα Ιμαλάϊα. Έχει συγγράψει πολλές δημοσιεύσεις για ανθρωπολογικά και εθνογραφικά θέματα και έχει επίσης δημιουργήσει αρκετές ταινίες μικρού μήκους.

 

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021, 18:00 - 22:30

Goethe-Institut Athen, Ομήρου 14-16, Τηλ. 210 36 61 000

SHAMANS OF THE BLIND COUNTRY 223'

του Michael Oppitz

Νεπάλ, Γερμανία, ΗΠΑ, 1981

Αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους.


Παρουσία του σκηνοθέτη