Βασίλης Μαγουλιώτης Facebook Twitter
Φωτ.: Freddie F./LIFO

Βασίλης Μαγουλιώτης: «Οι "Παίχτες" ήταν μια απάντηση στον εγκλεισμό και τη δυστοπία»

0

Τον Νοέμβριο του 2021 έπεσα πάνω σε μια ελληνική ταινία στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης κι έκατσα να τη δω λόγω της queer θεματικής της, χωρίς να γνωρίζω τίποτα γι’ αυτήν, ούτε καν το όνομα του σκηνοθέτη της, του Στέλιου Καμμίτση. Στο τέλος της βρέθηκα να ψάχνω περισσότερα για τον μαγνητικό πρωταγωνιστή της: ο γλυκύτατος Άνθρωπος με τις απαντήσεις βγήκε πολλούς μήνες αργότερα στους ελληνικούς κινηματογράφους και, όπως η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών παραγωγών –και δυστυχώς, πλέον, όπως η συντριπτική πλειονότητα των κινηματογραφικών ταινιών εν γένει–, έκοψε ελάχιστα εισιτήρια. Εγώ όμως είχα έρθει σε επαφή με το ανεξάντλητο ταλέντο του Βασίλη Μαγουλιώτη, ο οποίος, όπως μου αποκάλυψε το Google search μου, είναι βασικό μέλος στο παρεάκι αυτού που έμελλε να γίνει ο πιο hyped θεατρικός σκηνοθέτης του 2022, του Γιώργου Κουτλή.

«Η ταινία γυρίστηκε πριν από πολύ καιρό, το φθινόπωρο του 2018. Ήταν η πρώτη μου μεγάλη κινηματογραφική εμπειρία, ένα ταχύρρυθμο σεμινάριο υποκριτικής στην κάμερα και ταυτόχρονα ένα road trip σε πολλά διαφορετικά locations στην Ιταλία. Εκεί γνώρισα και την κοπέλα μου, την Εύα, που είναι σκηνογράφος», θυμάται ο Βασίλης. «Και η προετοιμασία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα, με προπονήσεις, τραμπολίνο, καταδύσεις, personal training, διατροφή… Δεν έκανα τίποτε άλλο εκείνο το καλοκαίρι και ουσιαστικά από ένα σημείο και μετά είχα μπει στη φάση του ρόλου, σταμάτησα να διαβάζω το σενάριο και κάθε πρωί ακολουθούσα τη ρουτίνα της προπόνησης αυτού του ανθρώπου». Σαν Μέθοδος δεν ακούγεται όλο αυτό; «Ναι, ενώ δεν υπήρχε αυτή η πρόθεση, ήθελα απλώς να προλάβω να μάθω κάποια πράγματα με το σώμα μου, αλλά στην πορεία η αυτοπαρατήρηση ήταν σημαντικότερη από το να κάτσω να διαβάσω, ας πούμε».

Δεν είναι ότι εγώ ασχολούμαι αυστηρά με τα κείμενα, ο Νιάρρος με τη μουσική και ο Κουτλής με τη σκηνοθεσία. Η ιδιοσυγκρασία του καθενός έχει άλλες δυνάμεις και άλλες αδυναμίες. Δεν είναι εντελώς σαφές ποιος παίζει ρόλο στο καθετί, οι γραμμές είναι θολές. Υπάρχει ανατροφοδότηση ενέργειας

Με καταγωγή από την Καρδίτσα, ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει πολιτικός μηχανικός στο Πολυτεχνείο και γνώρισε τον Κουτλή πριν ακόμα μπουν στις δραματικές. «Η πρώτη μας απόπειρα να δουλέψουμε μαζί ήταν στο Παίζοντας το θύμα, στην Πειραματική του Εθνικού. Ήμασταν η τελευταία επιλογή του Τσινικόρη και στην τζενεράλε μάς βρήκε η πανδημία. Μετά μεσολάβησαν εννιά μήνες για να το παίξουμε τσάτρα-πάτρα για είκοσι μέρες με πληρότητα 30%. Μας είδαν, τέλος πάντων, 500 άτομα. Οι Παίχτες ήταν η δεύτερη συνεργασία μας. Τι να σου πω τώρα για τους Παίχτες; Κι εμείς δεν ξέρουμε τι ακριβώς έχει συμβεί. Σίγουρα είναι μια καλοδιαλεγμένη παρέα, υπήρχε ένας πυρήνας ανθρώπων που πλαισιώθηκε κι από άλλους που γουστάρανε τη φάση μας και μπήκαν ζεστά. Νιώθαμε από την πρόβα ότι πάει πολύ καλά και ότι θα βγει κάτι ωραίο που εμάς μας διασκεδάζει, είχαμε μερακλώσει, αλλά αυτό που έγινε μετά σίγουρα δεν το περιμέναμε. Είναι η δύναμη του word of mouth, αλλά είναι και η συγκυρία. Μετά την καραντίνα ήμασταν αποφασισμένοι για μια κραυγαλέα κωμωδία που να συμπεριλαμβάνει και το κοινό. Και αυτό, ως απάντηση στον εγκλεισμό και τη δυστοπία, φάνηκε πως πολύς κόσμος το είχε ανάγκη».

Βασίλης Μαγουλιώτης Facebook Twitter
«Ο άνθρωπος με τις απαντήσεις» του Στέλιου Καμμίτση.

Μην έχοντας προλάβει να δω τους «Παίχτες» κατά τη διάρκεια της περσινής σεζόν, εξαιτίας των αλλεπάλληλων sold out που σημείωναν, ήρθα σε επαφή με τον θεατρικό Μαγουλιώτη το καλοκαίρι, στο Φεστιβάλ Αθηνών, σε μια κορυφαία, κατά τη γνώμη μου, παράσταση των τελευταίων ετών της διοργάνωσης, στο Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι, όπου υποδυόταν τον Μ. (κατά τον Μάγενμπουργκ, δραματουργό της Σαουμπίνε και συγγραφέα του έργου), μια σύγχρονη βερσιόν του Κ. από τη Δίκη του Κάφκα, πλαισιωμένος από τους επίσης εξαιρετικούς Θάνο Λέκκα και Δήμητρα Βλαγκοπούλου. «Το επίτευγμα είναι σημαντικό για πολλούς λόγους, αλλά πρωτίστως για τον εξής έναν, επειδή είναι ικανό να φέρει νεαρό κοινό στο (καλό) θέατρο», σχολίαζα σε σχετικό post που είχα κάνει στο Facebook αμέσως μετά την παράσταση που παίχτηκε για μόλις τέσσερα βράδια και έκανε χαμό – πραγματικά, μακάρι να επαναληφθεί κάποια στιγμή για να τη δουν περισσότεροι. Μα, αυτό δεν κάνει η παρέα του Κουτλή; Γεμίζει θέατρα με νεαρόκοσμο. Υπάρχει πιο σημαντική κατάκτηση από αυτή, ειδικά μετά την πανδημία και την απίστευτα μουδιασμένη διετία για το ελληνικό θέατρο; «Πολύ ξεκώλωμα. Τρομερά δύσκολο έργο. Θυμάμαι, όταν το διαβάσαμε, ήμασταν σε φάση “μαλάκα, τι λέει;”, αλλά ταυτόχρονα δεν μπορούσαμε να το βγάλουμε από το μυαλό μας. Ευτυχώς, το γούσταρε ο κόσμος πολύ».

Έχοντας δει πλέον τους Παίχτες στη φετινή τους πρεμιέρα κι έχοντας πλέον μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τον ίδιο ως καλλιτέχνη, σκέφτομαι πόσα μπορούν να καταφέρουν οι παρέες. Το θέατρο δεν είναι μοναχική δουλειά, είναι δουλειά συνόλου, κι αν το σύνολο λειτουργεί ως προέκταση της παρέας, της οικογένειας, τα αποτελέσματα είναι θριαμβευτικά. Ο Βασίλης, εξάλλου, μπλέκεται με τον έναν ή τον άλλοn τρόπο σε ό,τι κάνουν οι φίλοι του, όχι μόνο ο Κουτλής αλλά και ο Γιάννης Νιάρρος, το τρίτο μέλος αυτού του team. Πρόσφατα, ας πούμε, βοήθησε στη δραματουργία του Ανθρώπου απ’ το Παντόλσκ που σκηνοθέτησε ο πρώτος στο Εθνικό, αλλά και στο Σπιρτόκουτο: The Musical που ανεβάζει ο δεύτερος στη Στέγη. «Κάπως ανακαλύψαμε ότι ο καθένας μας αγαπά κάποια πράγματα που κάπως αλληλοσυμπληρώνονται. Αν μας βάλεις μαζί, μπορούμε ο καθένας να προσφέρει κάτι και δεν χρειάζεται να τα κάνει όλα ένας. Αυτό είναι ξεαγχωτικό, σε λυτρώνει πολύ απ’ το εγώ σου και είναι πολύ παιχνιδιάρικο. Δεν υπάρχει εξουσία, είμαστε ίδια γενιά και συνεννοούμαστε με κοινούς κώδικες. Εγώ σίγουρα ασχολούμαι πολύ με τα κείμενα. Με ενδιαφέρει πολύ η ενδιάμεση γέφυρα μεταξύ του πρώτου υλικού που παίρνουμε στα χέρια μας, του πρώτου κειμένου δηλαδή που έχει γράψει κάποιος, και του τελικού κείμενου της παράστασης. Αναλόγως του πώς οραματιζόμαστε την παράσταση, το κείμενο μπορεί να τροποποιηθεί κι εμένα αυτό με ενδιαφέρει πολύ ως διαδικασία. Και πριν από την έναρξη των προβών και in situ, μέσα στην πρόβα, με βάση τις ανάγκες και τους αυτοσχεδιασμούς. Στην τελική δεν είναι ότι εγώ ασχολούμαι αυστηρά με τα κείμενα, ο Νιάρρος με τη μουσική και ο Κουτλής με τη σκηνοθεσία. Η ιδιοσυγκρασία του καθενός έχει άλλες δυνάμεις και άλλες αδυναμίες. Δεν είναι εντελώς σαφές ποιος παίζει ρόλο στο καθετί, οι γραμμές είναι θολές. Υπάρχει ανατροφοδότηση ενέργειας».

Βασίλης Μαγουλιώτης Facebook Twitter
«Παλιότερα έλεγα ότι είμαι μάλλον θεατρικός ηθοποιός. Μαλακίες. Στην αρχή μού φαινόταν πολύ στρυφνό το σινεμά σε σχέση με το θέατρο. Αν εκπαιδευτείς σε αυτό, καταλαβαίνεις ότι είναι επίσης ένα φοβερό teamwork. Δεν μπορώ να διαλέξω πια με τίποτα». Φωτ.: Freddie F./LIFO

«Πώς να στουμπώσεις σε λίγες λέξεις μια τόσο στενή σχέση, που κρατά για πάνω από μια δεκαετία, με έναν άνθρωπο, έναν συνεργάτη, έναν φίλο, έναν συνοδοιπόρο; Με τον Βασίλη έχουμε περάσει όλη την ενήλικη ζωή μας μαζί», επιβεβαιώνει από την πλευρά του ο Γιώργος Κουτλής. «Λέω τόσο πολλά που τα έχω ακούσει από αυτόν, είναι τόσα αυτά που φτιάξαμε παρέα, που πλέον δεν θυμάμαι ποιανού είναι τι, νομίζω ότι είναι από τους πιο καθοριστικούς ανθρώπους για το πώς σκέφτομαι, δημιουργώ και λειτουργώ. Κατά τη γνώμη μου, είναι τόσο σημαντικός καλλιτέχνης συνολικά, που είναι πάνω από τα απλά κριτήρια του καλού-κακού ηθοποιού ή του καλού-κακού συγγραφέα. Και όπως συμβαίνει συνήθως με τέτοιους ανθρώπους, προφανώς σε κάθε δουλειά θα συγκρουστούμε και παρ’ όλα αυτά προφανώς σε κάθε δουλειά θα ήθελα να είναι μέρος της, με όποιον τρόπο. Επιλέγοντάς τον για ένα από τα πρόσωπα της χρονιάς, σημαίνει ότι κι άλλοι αρχίζουν να καταλαβαίνουν αυτό που βλέπω και χαίρομαι πολύ που το σύμπαν αυτού του ανθρώπου θα το γνωρίσουν περισσότεροι. Και για όσους ακόμη απορούν, πηγαίνετε να τον δείτε να παίζει ή διαβάστε το Αθολόγιο νεοληνικής πίεσης του Suyako».

Όπου Suyako το «συγγραφικό ετερώνυμο» που χρησιμοποιεί ο Βασίλης. «Έτσι με έλεγε ο παππούς μου, “Σουγιάκο μ’”, ήμουν το πιο μικρό του εγγόνι και η λέξη βγαίνει απ’ τον σουγιά, το μικρό μαχαίρι. Το έκανα λίγο γιαπωνέζικο, μπλέκω τα καρδιτσιώτικα με τα γιαπωνέζικα, μου αρέσει η κουλτούρα τους. Γουστάρω τρομερά και τη Λατινική Αμερική, πήγα πρόσφατα στο Μεξικό, στη Γουαδαλαχάρα, με την ταινία, περάσαμε τέλεια και μετά ξαναπήγα το καλοκαίρι στην Κούβα και σε άλλη τοποθεσία του Μεξικού. Εύχομαι να καταφέρω να ξαναπάω σε όλη τη Λατινική Αμερική. Μου αρέσει η λογοτεχνία της, ο Κορτάσαρ είναι αγαπημένος μου».

Βασίλης Μαγουλιώτης Facebook Twitter
Ο Βασίλης Μαγουλιώτης πρωταγωνιστεί στους «Παίχτες» και υπογράφει τη δραματουργική επεξεργασία του κειμένου. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Όσο μου μιλά για την αγάπη του για τα κείμενα σκέφτομαι ότι αυτό είναι εμφανές και στη γενικότερη υποκριτική του προσέγγιση στους χαρακτήρες που υποδύεται και μου έρχεται στο μυαλό ένα άλλο του πρόσφατο επίτευγμα, που δυστυχώς δεν πολυακούστηκε. Στη Γέφυρα, την αστυνομική μίνι σειρά που προβλήθηκε στη streaming πλατφόρμα του ΑΝΤ+, είχε γίνει εξαιρετική (και σπάνια για τα ελληνικά δεδομένα) μεταφορά στα καθ’ ημάς ενός σεναρίου που έχει διασκευαστεί σε πολλές χώρες του εξωτερικού από μια ομάδα νεαρών σεναριογράφων, και εκεί ο Βασίλης υποδύθηκε μοναδικά τον Βλαντ, έναν απίστευτο τύπο, έναν γκέι μπάτσο-χάκερ του Εγκληματολογικού. Χαίρεται που του το λέω. «Στην πραγματικότητα ήταν ένας από τους αβανταδόρικους ρόλους της σειράς, γιατί τα αστυνομικά έχουν όλες αυτές τις βαρετές κλισέ ατάκες και δεν έχεις με κάτι να παίξεις. Ήταν και ο μόνος που είχε χιούμορ. Ναι, μου αρέσουν τα κείμενα. Στην παρέα είμαι αυτός που διαβάζει πολύ, και γράφω κιόλας, οπότε κάπως έχω σχέση με τον λόγο. Είμαι αυτός που θα επιμείνει σε κάποια πράγματα. “Ρε σεις, εδώ πήγε χαμένο το κείμενο, ακούστε τι λέει”. Είμαι αυτός ο τύπος».

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης είναι από τους καλλιτέχνες-πολυεργαλεία που παλεύουν να εκφράζονται δημιουργικά με όλα τα διαθέσιμα μέσα: θέατρο, τηλεόραση, κινηματογράφος, μπροστά και πίσω από τις κάμερες και τη σκηνή, τον ενδιαφέρουν όλα. «Παλιότερα έλεγα ότι είμαι μάλλον θεατρικός ηθοποιός. Μαλακίες. Στην αρχή μού φαινόταν πολύ στρυφνό το σινεμά σε σχέση με το θέατρο. Αν εκπαιδευτείς σε αυτό, καταλαβαίνεις ότι είναι επίσης ένα φοβερό teamwork. Δεν μπορώ να διαλέξω πια με τίποτα».

Εν τω μεταξύ, χαζεύοντας πρόσφατα τους τίτλους και τους συντελεστές των ταινιών που πήραν χρηματοδότηση από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την προσοχή μου τράβηξε ένα ολοδικό του πρότζεκτ με το όνομα Τη χρονιά του υδροχόου. Όσο μου το περιγράφει, καταλαβαίνω ότι είναι μπολιασμένο με τη σαρωτική, προσωπική του αίσθηση του χιούμορ. «Είναι μια ιστορία που γεννήθηκε μέσα στην απραξία της πανδημίας, παρατηρώντας την επικαιρότητα να μας ξεπερνά καθημερινά. Μου ήρθε μια ιδέα να γράψω ένα podcast, τότε που ανέβαινε ξανά το θέατρο στο ραδιόφωνο, να μπω σε αυτόν τον διάλογο με ένα κείμενο δικό μου, σαν ρετροσπεκτίβα της επικαιρότητας αλά “South Park” ή “Family Guy”, σαν ενήλικο animation, μια σάτιρα στη συνθήκη της πανδημίας: κάτι εξωγήινοι σκάνε στη γη και απάγουν τον νυχτοφύλακα της Ακρόπολης, τον Βάιο, που υποδύεται ο Ηλίας Μουλάς, τον παίρνουν στο διαστημόπλοιο, του αποσπάνε κομμάτι από το mRNA του και τον πετάνε έξω για να φτιάξουν μια περίεργη ουσία γεμάτη μικροτσίπ που θα υποτάξει την ανθρωπότητα. Ψάχνοντας να δουν πώς θα πείσουν τους Έλληνες συγκεκριμένα να βάλουν μέσα τους αυτή την ουσία, σκέφτονται να κατέβει ένας εξωγήινος με τη Νέα Δημοκρατία στις εκλογές, μασκαρεμένος ως άνθρωπος, να κερδίσει και μετά να πει ότι έχουμε πανδημία και ότι πρέπει όλοι να κάνουν εμβόλια mRNA. Οπότε ο καημένος ο Βάιος –καρδιτσιώτικο όνομα, homage στην Καρδίτσα–, ο πρωταγωνιστής, που έχει επιζήσει από την πτώση, προσπαθεί να πείσει την ανθρωπότητα να μην κάνει το εμβόλιο γιατί έχει μικροτσίπ. Κανείς δεν τον πιστεύει, τον βγάζουν συνωμοσιολόγο, αντιεμβολιαστή, τον κλείνουν στη φυλακή και ακολουθούν διάφορα παρελκόμενα. Αυτό, λοιπόν, βγήκε με τη μορφή τριών επεισοδίων στη διαδικτυακή πλατφόρμα του Θεάτρου Τέχνης. Το κάναμε με τον κολλητό μου, τον Μικέ Γλύκα, που είναι ηθοποιός, hip-hopper, sound designer, ηχολήπτης και έχει ένα φοβερό στούντιο. Έπαιξαν πενήντα ηθοποιοί, έκανε τον κύκλο του ως sci-fi podcast, αλλά από τότε που το έγραφα ήταν μεγάλο μου όνειρο να το κάνω καρτούν, επειδή από μικρός είχα μανία με τα κόμικς και το animation και πιτσιρικάς έφτιαχνα και κάτι stop motion. Μεγάλο σχέδιο για Ελλάδα, καθόλου απλό ένα animation μεγάλου μήκους, αλλά βρέθηκε ο Αλέξης Τσουκαλάς που το πίστεψε πολύ και με βοήθησε να καταθέσουμε πρόταση στο ΕΚΚ. Πήραμε τα πρώτα λεφτά για development, είναι μακρύς ο δρόμος, αλλά έχουμε καταχαρεί. Μακάρι να μη γίνει στραβή και ναυαγήσει. Θέλει στομάχι και πολύ χρόνο αυτό το κυνήγι που κάνουν οι κινηματογραφιστές και οι animators. Θα πρέπει να βρω χρόνο, να πω όχι σε δουλειές, να πηγαίνω ταξίδια για αναζήτηση χρηματοδότησης. Κι εγώ τώρα τα μαθαίνω αυτά».

Βασίλης Μαγουλιώτης Facebook Twitter
Φωτ.: Freddie F./LIFO

Εκτός από πολυτάλαντος, ο Βασίλης είναι ενεργός και στα συνδικαλιστικά του κλάδου του. Στην πρεμιέρα της παράστασης του Φεστιβάλ Αθηνών μού έρχεται στο μυαλό ο ίδιος, μετά τη λήξη και το παρατεταμένο χειροκρότημα, και ενώ οι συντελεστές είχαν ανεβάσει επί σκηνής το πανό «Βιαστής Είναι», τις ημέρες που σύσσωμος ο καλλιτεχνικός κόσμος αντιδρούσε στην αποφυλάκιση του Δημήτρη Λιγνάδη, να διαβάζει σχετικό κείμενο του ΣΕΗ σε τρομερή συναισθηματική φόρτιση. «Ήταν δύσκολα, πηγαίναμε στα δικαστήρια τότε, είμαι αναπληρωματικό μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΗ με την παράταξη Από Κοινού. Στην πανδημία καταφέραμε με αρκετό κόπο να διαβάσουμε την πρόσφατη ιστορία της Ελλάδας στο κομμάτι των εργασιακών και των πόρων που δίνονται από το κράτος στο επάγγελμα αυτό. Βρεθήκαμε τόσο αόρατοι και ορφανά της Ιστορίας, που κάπως κινητοποιηθήκαμε. Εγώ είμαι δορυφόρος σε σχέση με άλλους, που είναι πολύ κεντρικοί. Είναι μια πολύ συγκινητική ιστορία, ειδικά αν βλέπεις ότι αποδίδει καρπούς. Πολλές φορές φαίνεται μάταιο, η λέξη “συνδικαλισμός” έχει πολύ βεβαρημένο ποινικό μητρώο – και για εμάς που συμμετέχουμε. Τις μισές μέρες δοκιμάζεται η αντοχή σου σε σχέση το πόσο θες να συνεχίσεις τον συνδικαλισμό, τι προσφέρει και πόσο αποδίδει. Νομίζω πως η αρχή για όλο τον κλάδο μας είναι το γνωσιακό επίπεδο που θα φέρει τη δράση».

Ενώ οι Παίχτες συνεχίζουν να σαρώνουν για δεύτερη σεζόν, ο Βασίλης ετοιμάζεται για έναν ακόμα αβανταδόρικο ρόλο σε μια σειρά του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου στον ΑΝΤ1+, που δεν είναι ακόμα ανακοινώσιμη, και εύχεται για το 2023 «όσο κλισέ κι αν ακούγεται, υγεία, λεφτά στους δημιουργούς του θεάτρου και του κινηματογράφου και συλλογικές συμβάσεις παντού!». Στη φωτογράφιση φορά ένα custom made Τ-shirt «Twin Peaks» που το μπανίζει κατευθείαν ο Freddie F. Λίγη ώρα αφότου έχουμε επιστρέψει σπίτι, ο φωτογράφος με παίρνει τηλέφωνο. Έχει μόλις κυκλοφορήσει η είδηση του θανάτου του Άντζελο Μπανταλαμέντι. Σοκαριστική σύμπτωση. «Αυτό το shooting θα μείνει στην ιστορία!» μου λέει. Κι αυτή η χρονιά ήταν η χρονιά που θα απογειώσει τον Βασίλη, τον επόμενο μεγάλο Έλληνα πρωταγωνιστή.

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης παίζει στους «Παίχτες» του Γκόγκολ, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή, στο Θέατρο Κιβωτός. Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε στο Bar 56 (Πλουτάρχου 56, Κολωνάκι, 210 7231424).

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λίγα λεπτά με δυο νέους, ταλαντούχους ηθοποιούς

Βασίλης Μαγουλιώτης - Θάνος Λέκκας / Λίγα λεπτά με δυο νέους, ταλαντούχους ηθοποιούς

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Θάνος Λέκκας συνεργάζονται για πρώτη φορά στη νέα παράσταση του Γιώργου Κουτλή «Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι» που θα παρουσιαστεί στην Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ρε Κουτλή, θα μας κάνεις να μας αρέσει το θέατρο!»

Θέατρο / «Ρε Κουτλή, θα μας κάνεις να μας αρέσει το θέατρο!»: Backstage στην παράσταση του καλοκαιριού

Η LiFO βρέθηκε στα παρασκήνια της τελευταίας παράστασης του έργου «Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι», που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Κουτλής στο Φεστιβάλ Αθηνών και μέσα σε τέσσερα βράδια έγινε το απόλυτο θεατρικό viral της χρονιάς, ειδικά ανάμεσα στο νεαρό κοινό.
M. HULOT
Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου στην Πειραιώς 260

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου στην Πειραιώς 260

Τρεις Ελληνίδες σκηνοθέτιδες και δυο σκηνοθέτες φωτογραφίζονται στους χώρους της Πειραιώς 260 και παρουσιάζουν τις ενδιαφέρουσες θεατρικές τους προτάσεις στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ