Θεοδώρα Τζήμου Facebook Twitter
Η παρόρμηση είναι μια λέξη-κλειδί στη ζωή της, ομολογεί ότι έτσι έχει πάρει τις μεγαλύτερες αποφάσεις, αλλιώς δεν θα αποφάσιζε ποτέ. Φωτο: Νίκος Κατσαρός / LiFO

Θεοδώρα Τζήμου: «Δεν τη φοβάμαι τη μοναξιά πια»

0

Γονατιστή επάνω στο πελώριο τραπέζι που καταλαμβάνει τη σκηνή στον Θείο Βάνια στο θέατρο Προσκήνιο, η Ελένα Αντρέγεβνα παλεύει σαν πληγωμένο πουλί που ξέρει ότι δεν υπάρχει διαφυγή. Το σώμα της κινείται με απόγνωση, παγιδευμένο στα στερεότυπα της μοιραίας γυναίκας και της ταυτότητας που οι άλλοι τής έδωσαν, τρέμει. Η Θεοδώρα Τζήμου δίνει ζωή στην ηρωίδα της με έναν τρόπο αυθεντικά ατίθασο, με ντροπαλοσύνη, απέραντη μοναξιά, και το ευθύβολο, γεμάτο νόημα βλέμμα της που γέμιζε τη μεγάλη οθόνη στις ταινίες του Κωνσταντίνου Γιάνναρη δείχνει ένα πρόσωπο που δίνει όλο του το είναι στη δουλειά του.

«Η Θεοδώρα είναι γεννημένη γι’ αυτό που κάνει, τη βλέπεις από την πρόβα να παίρνει ένα ρίσκο που δεν ξέρει πού θα τη βγάλει, πέφτει στη φωτιά χωρίς να φτιάξει κάτι που θα είναι καλλιεπές, τεχνικά άρτιο. Θαυμάζω το πόσο προσωπική είναι, μπαίνει με ένα ψυχικό σύστημα και μια προσωπική τεχνική τόσο δική της, που δεν βλέπεις μία ακόμα εκδοχή μιας ηθοποιού αλλά κάτι που γεννιέται μπροστά σου, εδώ και τώρα, έναν άνθρωπο που έχει γεννηθεί μόνο για να παίζει. Έχει αυτό το προσωπικό ένστικτο, τον οίστρο, που την κάνει σαν να τα έχει δει και αφομοιώσει όλα, σαν να έχει πάει σε έναν δικό της δρόμο 100%», λέει ο σκηνοθέτης της παράστασης Δημήτρης Καραντζάς, με τον οποίο συνεργάζεται για τρίτη φορά.

«Κάθε φορά, ό,τι κάνω, μου φαίνεται πιο ωραίο από το προηγούμενο. Θα μου πεις, όλα σου αρέσουν; Ναι, αλλιώς δεν μπορώ να εμπλακώ», εξηγεί. «Θεωρώ ότι είναι το πιο ωραίο πράγμα που έχω κάνει εκείνη τη στιγμή, δεν έχω περιθώριο για το πριν ή το μετά και συμβαίνει επίπονα. Υπάρχει και ένα κομμάτι ανασφάλειας σε όλο της το μεγαλείο και φόβος και σκοτεινές περιοχές κυρίως, είσαι σε μια κουνελότρυπα και δεν φτάνεις πουθενά, δεν έχει τέλος αυτό. Όταν όμως μπαίνεις, υπάρχει ένα μάτι κάπου από πάνω που σου λέει ότι είναι ένα παιχνίδι όλα αυτά κι εσύ ξέρεις, κι ας ματώνεις, ότι το παιχνίδι είναι ένα από τα πιο σοβαρά πράγματα της ζωής».

«Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου που μένω μόνη μου, χωρίς σύντροφο. Πάντα ήμουν από τη μια σχέση στην άλλη, δεν μπορούσα να υπάρξω μόνη μου». 

Στη Θεοδώρα δεν αρέσει να τη χαρακτηρίζει αυτό που κάνει, έχει ανάγκη να μη μιλά πολύ, εμπλέκεται σε όλο αυτό με έναν τρόπο πιο μοναχικό, κι ας σκέφτεται τη δουλειά από το πρωί μέχρι το βράδυ ‒ όχι τον ρόλο, τη διαδικασία, την ανεπάρκειά της, που απλώς δεν της αρέσει να μοιράζεται ούτε να αναλύει. «Καμιά φορά πιστεύω ότι η σιωπή δίνει περισσότερο χώρο στα πράγματα και στις σχέσεις των ανθρώπων επάνω στη δουλειά», λέει. «Μου αρέσει, ας πούμε, που στην αρχή ο Δημήτρης ξέρει να αφήνει χώρο στα υλικά μου και μετά να με καθοδηγεί για να τα πάει εκεί που πρέπει. Είναι ωραία η ενορχήστρωση που κάνει και η δραματουργική του θέση απέναντι ένα πλάσμα σχεδόν τραγικό που του επιβάλλονται οι εικόνες που έχουν οι άλλοι για εκείνο».

Στο χέρι της έχει ένα από τα πιο παράξενα τατουάζ που έχω δει, λέει ΜΑΧΗ, και δίπλα του ένα κουνελάκι. ΜΑΧΗ είναι τα αρχικά των ονομάτων τεσσάρων φίλων της και το έκανε ένα βράδυ που περνούσαν πολύ καλά μαζί, «μόνο έτσι θα μπορούσα να κάνω ένα τατουάζ». Σηκώθηκε από εκεί που καθόταν, μπήκε στο απέναντι μαγαζί και το χτύπησε.

Η παρόρμηση είναι μια λέξη-κλειδί στη ζωή της, ομολογεί ότι έτσι έχει πάρει τις μεγαλύτερες αποφάσεις, αλλιώς δεν θα αποφάσιζε ποτέ. Όταν νιώθει παρόρμηση μπορεί να σχετιστεί συναισθηματικά με τα πράγματα, αλλιώς μπορεί να τα αφήσει για πάντα έτσι, στον αέρα. Η ίδια το αποκαλεί αυτό «συναισθηματική τεμπελιά», λέγοντας πως «όσο πιο πολύ σκέφτεσαι τα πράγματα, τόσο αναλαμβάνεις μέσα σου την ευθύνη αυτού που ήθελες να κάνεις». Μου εξηγεί την έννοια λέγοντας ότι βαριέται να μιλά πολύ με τους φίλους της, λένε ελάχιστα μεταξύ τους και όσο πιο κοντά έρχεται με κάποιον, νιώθει ότι δεν θέλει να μιλήσει. Πιο εύκολα μιλά σε κάποιον που δεν ξέρει γιατί αισθάνεσαι ότι στον καινούργιο άνθρωπο ξαναγεννιέται η εικόνα σου, ξαναγίνεσαι καλύτερος, ενώ με έναν άνθρωπο που σε ξέρει πιο εύκολα βγάζεις τα κομμάτια που δεν ανέχεσαι.

Θεοδώρα Τζήμου Facebook Twitter
Ίσως η μεγαλύτερη φιλοδοξία της είναι να ξεκινήσει να περπατά και να μη σταματήσει ποτέ. Φωτο: Νίκος Κατσαρός / LiFO

Ωστόσο, όποιος τη γνωρίζει ξέρει ότι είναι ένας άνθρωπος που έχει πάρει από πολύ νωρίς την ευθύνη του εαυτού της και τριών ακόμα πλασμάτων, δυο γατιών και ενός σκύλου, με τον οποίο είναι αχώριστη και την ακολουθεί και στο θέατρο. Ζει στα Εξάρχεια εδώ και πολλά χρόνια. «Έφευγα, ξαναερχόμουν, είναι σαν μαύρη τρύπα, αν πέσεις μέσα, δεν φεύγεις ποτέ, όποτε ζω εδώ. Δύσκολα θα βγω από την περιοχή, δύσκολα μετακινούμαι, δεν βγαίνω πια, δεν μπορώ να βρω χαρά στο να βγαίνω, νομίζω ότι είναι σπατάλη χρόνου. Βλέπω τους φίλους μου σε σπίτια και στο περπάτημα, οργανώνω διάφορα περπατήματα», λέει.

τεύχος
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Το περπάτημα είναι ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής της, ίσως η μεγαλύτερη φιλοδοξία της είναι να ξεκινήσει να περπατά και να μη σταματήσει ποτέ. «Το όνειρό μου είναι να αρχίσω να περπατάω και να πάω προς Κωνσταντινούπολη με τα πόδια», λέει. Εννοείται πως δεν έχει ποδήλατο, δεν έχει αυτοκίνητο, ότι πάει στο γύρισμα, στην Κηφισιά, με τα πόδια. Το καλοκαίρι ξεκίνησε με δυο φίλους με sleeping bags από τα Γιάννενα και έφτασαν στον Αχέροντα, περπατώντας παραλιακά και ζώντας ταυτόχρονα μια φοβερή εμπειρία ελευθερίας. Το περπάτημα, ως αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικής της ελευθερίας, έχει πολύ βαθιές ρίζες, όταν η μητέρα της έκανε αγροτικό σε ένα χωριό της Θεσσαλίας και η εξάχρονη τότε Θεοδώρα ξεκινούσε από το διπλανό χωριό με τα πόδια για να τη συναντήσει. «Από τότε το περπάτημα με κάνει πιο αυθόρμητη, με κάνει αυτεξούσια, το σώμα είναι το μέσον μου. Σκέφτομαι “γιατί δεν μπορώ να φύγω να πάω στη Χαλκίδα; Μπορώ”». Με το σώμα ως εργαλείο κίνησης και ανεξαρτησίας έχει γυρίσει όλη την Αθήνα. «Έτσι για πλάκα» ανεβαίνει στον Υμηττό για να πάρει αέρα και να ανατροφοδοτήσει ένα άλλο ουσιώδες κομμάτι της ζωής της, τη σχέση της με τη φύση.

«Υπάρχει μια εικόνα, από τις πρώτες μου αναμνήσεις. Είμαι στον Θεσσαλικό Κάμπο, το χώμα είναι ξεραμένο, με ρυτίδες, σαν γέρικο δέρμα, τα μπεκ ποτίζουν. Και θυμάμαι που ξάπλωνα κάτω στη γη και τα βαμβάκια μού φαίνονταν τεράστια γιατί δεν είχε ψηλά δέντρα εκεί. Όταν πήγαινα στο βουνό, στην άλλη μου γιαγιά, μάζευα μανιτάρια, πήγαινα στα ποτάμια, λάτρευα τα δάση», λέει.

Θεοδώρα Τζήμου Facebook Twitter
Η Θεοδώρα Τζήμου σε σκηνή της παράστασης "Θείος Βάνιας". Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα

Η Θεοδώρα ήρθε στην Ελλάδα όταν ήταν δύο χρονών. Εγγονή του Αριστοτέλη Χατούρα, του «Αρριανού», αντίπαλου του Ζαχαριάδη, και μιας γιαγιάς που βγήκε στο βουνό με τον Βελουχιώτη, πολιτικών προσφύγων έπειτα στην Τασκένδη, κόρη μιας γιατρού και ενός αρχιτέκτονα, όταν επέστρεψαν στην Ελλάδα ακολούθησε τη μητέρα της στα μέρη της επαρχίας όπου έκανε το αγροτικό της. Πάντα ένιωθε ότι δεν είχε ρίζες, «ένιωθα να ανήκω και να μην ανήκω, οπότε το να αλλάζω πόλεις και μέρη είχε αυτή την ποιότητα ότι ήμουν περαστική και αυτό μου έδωσε μεγαλύτερη άνεση στο να μετακινούμαι και να επιβιώνω εύκολα, να επιβάλλω κάπως τον εαυτό μου. Βέβαια, αυτό με έκανε και πάρα πολύ κλειστή, νομίζω στ’ αλήθεια ότι δεν συνδεόμουν».

Τα παιδικά της χρόνια τα λέει «περίεργα», δεν ήθελε να αποδεχτεί την πραγματικότητα που ζούσε, οπότε το θέατρο ήταν ένα παιχνίδι για να την αποφεύγει. Δεν είχε ιδέα τι ήταν θέατρο, δεν είχε δει ποτέ, άρχισε να γράφει κάτι και μετά σκηνοθετούσε στη γειτονιά, ήταν το παιχνίδι της να φτιάχνει κόσμους στους οποίους δεν ένιωθε ότι ανήκε. Κάπως τα ’φερε η ζωή και στη Γ’ Λυκείου, ακολουθώντας μια φίλη της, πήγε σε ένα θεατρικό εργαστήρι. Ο συμπαθητικός κύριος που γνώρισε της είπε να δώσει εξετάσεις για ηθοποιός και η μητέρα της πήγε έξαλλη να του ζητήσει τον λόγο. Η μοίρα όρισε άλλα, ερωτεύτηκαν, παντρεύτηκαν και η Θεοδώρα πήρε το πολυπόθητο διαβατήριο για την Αθήνα, για τη σχολή του Εθνικού Θεάτρου. «Πέρα από το ζωώδες αίσθημα που είχα απέναντι στη θεατρική πράξη, δεν είχα διαμορφώσει χαρακτήρα. Βγαίνοντας από τη σχολή αισθάνθηκα ότι δεν μου άρεσε το θέατρο, κάπως αλλιώς το φανταζόμουνα». Θα άφηνε το θέατρο μετά την πρώτη της τραυματική εμπειρία σε μια σειρά, αν δεν είχε κάνει δυο σπουδαίες συναντήσεις, με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό και τον Κωνσταντίνο Γιάνναρη, που της έδωσαν την ευκαιρία να βρεθεί σε ένα περιβάλλον έμπνευσης, «επειδή για μένα το θέατρο είναι κάτι πολύ βιωματικό από τότε που ήμουν μικρή, το έκανα από ανάγκη, όχι γιατί ήθελα να είμαι ηθοποιός», λέει.   

«Έτσι άρχισα να βλέπω διαφορετικά αυτά που συνέβαιναν στον κόσμο, άρχισα να παρατηρώ και να με αφορούν πράγματα, δεν ήθελα να είμαι απλώς ηθοποιός αλλά να βρω ένα λόγο υπαρξιακό. Έπρεπε να καταλάβω για ποιον λόγο θα έπρεπε να χαίρομαι όταν ήμουν εκτεθειμένη για κάποιον λόγο πάνω στη σκηνή».

ΤΡΙΤΗ Θεοδώρα Τζήμου Facebook Twitter
Η Θεοδώρα Τζήμου φωτογραφήθηκε μαζί με τη σκυλίτσα της, τη Φωφώ, στο σκηνικό της Μαρίας Πανουργία για τον «Θείο Βάνια» του Δημήτρη Καρατζά στο θέατρο Προσκήνιο. Φωτο: Νίκος Κατσαρός / LiFO

Της λέω ότι πριν από δέκα χρόνια είχε πει πως φοβάται τη μοναξιά. «Το είπα πριν από δέκα χρόνια, τώρα θα σου πω ότι δεν τη φοβάμαι, ότι έχω φτάσει σε ένα σημείο να την απολαμβάνω. Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου που μένω μόνη μου, χωρίς σύντροφο. Πάντα ήμουν από τη μια σχέση στην άλλη, δεν μπορούσα να υπάρξω μόνη μου».

Πιστεύει βαθιά στην αντίφαση ως έννοια και πράξη ελευθερίας, εκεί πάνω μπορούν να χτιστούν οι πιο σημαντικές σχέσεις αν είναι δεδομένη, οι σχέσεις είναι πιο ουσιαστικές, δεν υπάρχει ο καλός, ο κακός και ο άσχημος, ποτέ δεν υπήρχαν. Η ίδια θεωρεί τον εαυτό της αντιφατικό και του επιτρέπει να υπάρχει με αυτόν τον τρόπο, να είναι και καλή και κακιά και να μπορεί να αλλάζει γνώμη σε μια εποχή γεμάτη political correctness και στερεότυπα, να μετακινείται και να βλέπει τον εαυτό της και τους γύρω της με αλλιώτικο τρόπο. «Αν δεν κάνουμε αυτό το δώρο στον εαυτό μας μεγαλώνοντας, τι άλλο κάνουμε;» λέει και ξεκινάει για το βραδινό της περπάτημα με τον σκύλο της.

Η Θεοδώρα Τζήμου φωτογραφήθηκε μαζί με τη σκυλίτσα της, τη Φωφώ, στο σκηνικό της Μαρίας Πανουργιά για τον «Θείο Βάνια» του Δημήτρη Καραντζά στο θέατρο Προσκήνιο. Πρωταγωνιστεί επίσης στη σειρά «Ο Παράδεισος των Κυριών» στον Alpha. Το κομμάτι που φοράει είναι από τη συλλογή 240791 by Eleni Kavvada / Make up artist: Έφη Αργυροπούλου. 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ