Παρουσιάστηκε η αφίσα του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Τον σχεδιασμό της φέτος υπογράφει ο designer Δημήτρης Παπάζογλου

LifO Newsroom, 10.10.2016 | 14:50

Παρουσιάστηκε η αφίσα του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

 

To 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πιστό στο καθιερωμένο του ραντεβού με τους θεατές προετοιμάζεται για την έναρξή του στις 3 Νοεμβρίου 2016. Η μεγάλη διοργάνωση φέρνει κάθε χρόνο στη Θεσσαλονίκη τις καλύτερες ταινίες απ' όλο τον κόσμο, κινηματογραφικές εκπλήξεις, σημαντικούς προσκεκλημένους, αφιερώματα και παράλληλες εκδηλώσεις.

 

Σήμερα αποκαλύφθηκε και η αφίσα του φεστιβάλ την οποία υπογράφει ο Θεσσαλονικιός designer Δημήτρης Παπάζογλου:

 

Παρουσιάστηκε η αφίσα του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

 

O Δ. Παπάζογλου για την αφίσα:

 

Η οπτική γλώσσα που υιοθετήθηκε τόσο για τον σχεδιασμό της αφίσας όσο και για το σύνολο των εφαρμογών που αποτελούν την οπτική ταυτότητα του φετινού 57ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, εμπνέονται μέσα από μία σειρά βασικών χαρακτηριστικών του κινηματογράφου όπως το πανί-οθόνη προβολής, η επανάληψη, η διαφορετικότητα των κινηματογραφικών καρέ, η έννοια της προβολής (projection), η έννοια της κίνησης, αλλά και η προοπτική του ίδιου του χώρου της αίθουσας κατά την είσοδο του θεατή μέσα σε αυτή (σειρά καθισμάτων από το τελευταίο προς το πρώτο).

 

Τα παραπάνω στοιχεία δεν αποτυπώνονται αυτούσια όπως αναφέρονται πιο πάνω. Μεταφράζονται, συνδιαμορφώνονται και αναδομούνται μέσα από τη χρήση της τυπογραφίας δημιουργώντας ένα νέο, πολυεπίπεδο σε αναγνώσεις έργο, επιτρέποντας στον θεατή να δώσει την δική του ερμηνεία, ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα την ευρύτερη εμπειρία της τέχνης του κινηματογράφου. Επιπλέον η αυστηρή χρήση του ασπρόμαυρου σε συνδυασμό με την επιλογή μιας άκρως τεχνικής, monospaced, ισόπαχης γραμματοσειράς έρχονται να ενισχύσουν το σύνολο αυτής της εμπειρίας δημιουργώντας ταυτόχρονα τη σύνδεση ανάμεσα στον κλασικό κινηματογράφο αλλά και την τεχνολογία γύρω από αυτόν.

 

Η αφίσα έχει σχεδιαστεί με σκοπό να επανατυπώνεται μέσα από δημιουργική ευελιξία (κατάλογοι, έντυπα, banners, κτλ) και όχι να αναπαράγεται αυτούσια ως προς τη σύνθεσή της. Το σύνολο των εφαρμογών του έργου λειτουργεί ως μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα επικοινωνίας επιτρέποντας ταυτόχρονα τον δημιουργικό πειραματισμό χωρίς να αλλοιώνονται τα κύρια χαρακτηριστικά του (κατανόηση του μηνύματος, αναγνωρισιμότητα, branding, concept)».

 

Δημήτρης Παπάζογλου
Designer / Design Director