Η σταθερά που διατρέχει τα πάντα είναι η επίσκεψη σε τοποθεσίες πασίγνωστων μύθων, αρχαίων και πιο πρόσφατων, «αληθινών» ή «ψεύτικων»: Αίγυπτος, Παλαιστίνη, Ελλάδα, Νάπολη, Βαρκελώνη, Οδησσός.

Η επίσκεψη του Γκοντάρ σε 6 τόπους, συμβολικός φόρος τιμής στον παλιό κόσμο, αποτελεί τη βάση για ένα δοκίμιο με καταιγισμό εικόνων και πολιτικό στοχασμό, που, αν και σκόρπιο και ασύνδετο (σε αντίθεση με το μοντάζ που αναιρούσε στα ‘60s την πλοκή, αλλά… με πλοκή), προκαλεί ένα ενδιαφέρον κομφούζιο με αναφορές, σκέψεις, μνήμη και κριτική. Το Film Socialisme είναι η ταινία που παρουσιάστηκε πέρυσι στο Ένα Κάποιο Βλέμμα στις Κάννες και ο Γκοντάρ απουσίασε, υποστηρίζοντας πως ο λόγος είναι η απάνθρωπη στάση της Δύσης απέναντι στην Ελλάδα

Ο θεατής καλείται να νιώσει αμηχανία, καθώς ο Γκοντάρ, τίμιος στις προθέσεις του, προσπαθεί ν’ αποφύγει συγκρίσεις με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στο σινεμά.