Μια ευχάριστη έκπληξη, η επίσημη υποβολή της Ελβετίας για τα επερχόμενα Όσκαρ δείχνει μιαν αναπάντεχη πλευρά της χώρας που ο Χάρι Λάιμ (Όρσον Γουέλς) στον Τρίτο Άνθρωπο του Κάρολ Ριντ είχε περιγράψει ως τον τόπο όπου μετά απο 500 χρόνια αδελφικής αγάπης, δημοκρατίας και ειρήνης, το μόνο που κατάφερε να παράγει είναι το ρολόι-κούκος! Στα χιονοδρομικά κέντρα της ψυχαγωγίας της ευγενούς τάξης των προνομιούχων ένας μικρός φτωχοδιάβολος κλέβει αξεσουάρ του σκι και τα πουλάει όσο-όσο για να ζήσει και να χαρτζιλικώνει την αδελφή του, στην οποία φέρεται και ως γκόμενος και ως πατέρας, εκτός από καλός και υπομονετικός αδελφός. Ο πάνω κόσμος, ένα ησυχαστήριο με καλοπροαίρετους που διακόπτεται από την εργατιά στα χιονοδρομικά κέντρα, αντιδιαστέλλεται με την πεδιάδα, μια πεζή και βαρετή βιομηχανική περιοχή, δηλωτική μιας ζωής που δεν υποπτευόμαστε για το πρότυπο ευημερίας που είναι στο μυαλό όλων μας η Ελβετία. Βασισμένο σε ένα παιδί για το οποίο πάντα αναρωτιόταν η σκηνοθέτις όταν ήταν μικρή κι έκανε και εκείνη σκι, το φιλμ είναι μια ειλικρινής ματιά στην πολυπλοκότητα των ρόλων και τη δυναμική των σχέσεων και της οικογένειας, με πλήρη συναίσθηση του χώρου και της επίδρασής του στη διαμόρφωση του χαρακτήρα.